Viimeisin Castlevania-pelikokemus

Started by Q, 07 June 2005, 01:49

Previous topic - Next topic

FelisLeo

Wiin Virtual Consolesta voi ladat Super Castlevania IV:n. Onko joku kokeillut ja millainen oli? Ainakin Xboxin Live Arcaden latausfaili Symphony of The Night sai kovat kehut.

Andy

Latasin Super Castlevania IV:n Virtual Consolesta, ja mielestäni kyseinen versio on varsin hyvin emuloitu. Itselleni ei pelin aikana sattunut minkäänlaisia bugeja tai muita vastaavia haittoja. Ihan kuin SNESillä olisi pelannut, sen verran hyvin rullasi.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

A-Yty

PoR:in R-moodin menin läpi. Lopun spritet olivat kiva lisä. Saisipa kunnon kuvakaappauksia :|

Nyt olen mennyt normaalilla kaikki moodit läpi, joten voisikin laittaa pelin vaihteeksi naftaliiniin. On se tainnut sellaiset neljä kuukautta ollakin yhtä mittaa pesässä. Jos rohkenisi ältsin vaikeaa CotM-Dracia saada vihdoinkin nitistettyä.

Ryu Saarva

Pelasin juuri emulaattorilla NES:n Castlevania trilogian läpi...huomasin, että kolmosen Doppelganger pääkkis oli naurettavan vaikkea, pääsen eteenpäin ainoastaan ottamalla tason alusta kirveen ja selviämällä hengissä tason läpi ja jumittamalla kaksoisolennon ylätasolle ja sitten vaan kirvestä jalkoihin...Alucardikin sai armottomasti turpaan...kakkonen oli taas aivan liian helppo (taistelu osuudet) ja ainoastaan Draculasta oli vastusta, ellei käyttänyt Holy Flame kikkaa.
 :[

MASTER-88

Quote from: "Ryu Saarva"Pelasin juuri emulaattorilla NES:n Castlevania trilogian läpi...huomasin, että kolmosen Doppelganger pääkkis oli naurettavan vaikkea, pääsen eteenpäin ainoastaan ottamalla tason alusta kirveen ja selviämällä hengissä tason läpi ja jumittamalla kaksoisolennon ylätasolle ja sitten vaan kirvestä jalkoihin...Alucardikin sai armottomasti turpaan...kakkonen oli taas aivan liian helppo (taistelu osuudet) ja ainoastaan Draculasta oli vastusta, ellei käyttänyt Holy Flame kikkaa.

Doppledagger pomoon oli joku turhan helppo cheap method, jolla sen saa tapettua vahingoittumatta paikalleen. Muistaakseni itse käytin jotain sen tapaista.

Castlevania 2 on tosi helppo kun on läpipääsy opas vieressä. Auta armias jos sitä ei ole, ottaa ihan kivan tovin läpäistä, jos edes silloin menee. Kakkosen Dracula oli tosi nyhverö. Kun popsii laureneita naamaan niin pysyy vahingoittumattomana koko taistelun.

Minulla itselläni oli aikoinaan Castlevania 3:sessa Dracula cursessa ongelmia, kun emulla itsekkin NES Cassut vedin. Oli pakko warpata pari kenttää yli, kun toiset kentät oli ihan bugien peitossa, ei edes maata näkyvissä. Draculan viimeinen muoto oli myös ihan crazy, kun lasereita tuli katosta ja kaikista kohdista samanaikaisesti eivätkä edes näkyneet kunnolla. Ja vielä kristallin ilmestyttyäkin Dracula jatkoi ammuskelua. Deathin pääkallo muotoa ei edes ollut näkyvissä. Piti päihittää se sokkona. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta sain pelin läpi, ainakin suurimmat osat tasoista tuli läpäistyä. Olisi se ollut kuitenkin paljon mukavampi elämys kunnon konsolilla, mutta minkäs tee kun ei ole Nes tominassa eikä ole Cassuja Nessille aikoinaan tullut hankittua.
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

A-Yty

Quote from: "A-Yty"CotM jäi Isoon D:hen kesken. Vaikeimpia Drac-matseja koskaan. :|

Menihän se vihdoin läpi. Ehdin jo ruveta luulemaan, etä lv. 45:llä ei ole mahiksia ollenkaan. Muokkaisin mielipidettä kuitenkin sen verran, että Vampire's Kissin vastaava menee kyllä turhauttavuudessaan edelle. CotM:issa ensimmäinen erä on kakunpala, toinen meteoriittisadetta lukuun ottamatta siedettävä. Lopulta kolmas ja viimeinen muoto aiheutti eniten harmia.

Ryu Saarva

....ai Castlevania II:n Lauren:it antaa siis haavoittamattomuuden..ja minä ku luulin, että ne suojaavat ainoastaan suo/veri mössöltä...minulle on itsellenikin tullut vastaan näitä bugisia Castlevani III rommeja, mutta tällä hetkellä on onneksi täysin kunnossa oleva.

MASTER-88

Tuli vedettyä eilen illalla todella pitkän tauon jälkeen Castlevania NES-classic läpi.

On muuten aika kivan vaikea peli, meni tuolaiset toistakymmentä game-overia. Ei normaalistin ihan niin paljoa, mutta kun ei ollut vuoteen peliä pelannut, niin hieman se rankaisi.

Klo 5:den aikaan aamulla vasta selvitin sen ja kaljaakin oli kulunut illan mittaan varmaan tuolaiset 10-12 pulloa. Pysyy hyvin hereillä tuon pelin parissa. On kyllä käsittämätöntä kuinka SDA:n tyypit vetää pelin läpi kuolematta speedrunissa, itse en lähtisi speedrunnaamaan tuota. Kyseessä on kuitenkin niin sattumanvarainen peli:

1: Taso 3:sen korpit ja bone pillarit, rotkon edessä.
2: Taso 4:nen kokonaisuudessa.
3: Taso 4:sen pomo (siihen on yksi cheap, mutta en ole varma kuinka se tarkalti toimii)
4: Taso 5:sen eka alue
*: Death on piece of cake jos omistaa holy waterin, se täytyy saada tason alusta
5: Taso 6:sen lepakot alussa
6: Draculan eka vaihe, välillä pomo ilmestyy pääle, eikä itse ehdin pois alta.

Kun noista pulmista selviää kuolematta yhdeltä istumalta niin täytyy olla aika Hannu Hanhi. :P
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

Maria

Kannettava SotN on kyllä kiva  :mrgreen: Pelasin kappeliin asti.

Castlemaniac

Draculan Kirousta (CV3: Dracula's Curse) tuli tuossa muutama tunti sitten pelattua. Parhaimpia cassuja ehdottomasti. Kunnon old school ruoskallamättöä parhaimmillaan.  :whip:

Q

Cassu ykköstä pelailin, ja Deathiin asti pääsin. En ollut varma kohdasta, johon Kuolo aluksi ilmestyy, joten se oli sitten siinä. :[

Maria

Rondo remake:a tuossa äsken. Pääsin jopa vitoskenttään! :o

Andy

Alkuperäistä Rondo of Bloodia pelasin Windowsille emuloituna. Hyvin pyörii.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

A-Yty

Akumajou Dracula Classic. Kuvittelenko vain vai onko se vaikeampi kuin Castlevania?

A-Yty

Quote from: "A-Yty"Akumajou Dracula Classic. Kuvittelenko vain vai onko se vaikeampi kuin Castlevania?

Sanoisin että on, mutta läpi meni joka tapauksessa.

Pitäisi jaksaa pelata CV64:ää enemmän, mutta voi herranen aika niitä kontrolleja.