Viimeisin Castlevania-pelikokemus

Started by Q, 07 June 2005, 01:49

Previous topic - Next topic

N3M0

Koulussa pelasin DoS:in Julius modea, taistelu Deathia vastaan.

Maria

Castlevania Portrait of Ruin:ia pelasin pari minuuttia.

Siis en nyt muuten, mutta pitihän sitä käydä joka file:ssä ostamassa Birthday Cake:jä 9 kappaletta  :brow:

N1kk3

Vastahankittua Portrait of Ruinin Boss Rush moodia tuli hakattua muutaman kerran tänään aikaisemmin.

Ja tuota, terve vain kaikille, sainpahan päähäni tännekkin rekata ja rikkoa tämän ensipostauksen jään nyt samantien.

Q

Tervetuloa, N1kk3!

Itse pelailin pitkästä aikaa Bloodlinesia. Huomenissa olisi tarkoitus jatkaa ja tallentaa muutama videopätkä 20-vuotisvideota ajatellen.

Nyt tekisi kyllä mieli pelata CotMia. Kuuden vuoden takaiset muistikuvat hiipivät mieleen... :[

Andy

Super Castlevania IV tuli ladattua Virtual Consoleen, ja kyllähän se mieleen muistoja tuo. Varsin komea SNES kipale.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Christophe

Ebayssa 800 egen arvoiseksi rankattu Cassurvania "Rollen" käsittelyssä. Upeaa pojat ja leidit, upeaa. :D

Kakkostason popit meinasivat päräyttää viattoman testailijan tuolilta, mutta pelailua oli kerta kaikkiaan pakko jatkaa tippa linssissä. Mitä tähän nyt voisi vielä sanoa? Castlevania-fanin Taivas ja Jumalainen Enkelikööri siinä samassa soittamassa Taivaanporttien urkupilleillä ja palkeilla Hoosiannaa...

Peklo

^ Tahtoo. :(

Eilen Akumajou Densetsu ja Super Castlevania IV läpi, peräjälkeen. Kyllähän ne nämä kaksi ovat CV-sarjan korkeimmat huippukohdat minulle, ei epäilystäkään.

Q

Densetsu on liian helppo. Cursessa on vaikeusaste kohdallaan.

Viimeksi läpäisin Simon's Questin kun kirjoitin läpipeluuopasta.

Peklo

Ei se kyllä kovin huomattava ero ole vaikeustasossa. Densetsu vaan rokkaa kovempaa parilla graafisella jipollaan joita Cursesta ei löydy ja tietenkin musiikillaan. Turha nyt lähteä kuitenkaan tosissaan vertailemaan, melko identtisiähän ne loppujen lopuksi ovat.

Q

Sama pelihän loppujen lopuksi on kyseessä, ja versiot vain täydentävät toisiaan. Mutta itse pidän tuosta haastavuudesta. Tässä näitä eroja jotka joskus kirjasin muistiin:

-Densetsussa vihollisesta menetettävä energiamäärä riippuu täysin vihollisesta, kun taas Dracula's Cursessa määrä kasvaa pelin loppua kohden.

-Dracula's Cursessa lohikäärmeenkallot ja axe armor -viholliset vaativat kaksi osumaa enemmän kuin Densetsussa.

-Joidenkin lisäaseiden sijaintipaikkoja on muutettu Cursessa. Tämä tekee pelistä haastavamman.

-Jos pelaaja kuolee Densetsun lopputaistelussa, aloittaa hän Draculan kammion portaiden juurelta, kun Cursessa aloituspaikka on kauempana tornissa.

-Densetsussa Draculan viimeinen muoto ampuu lyhyempiä säteitä kuin Cursessa.

Mikään kakunpala ei Dessukaan toki ole, jos ei ole pelannut paljoa.

Peklo

Toki, toki. Itse tykkään pelata melkein vuorotellen, vaihtelevia kokemuksia ovat kumpikin. Olihan nuo kaikki erot tiedossa entuudestaan, Draculan lasersäteet varmaan se merkittävin eroamus. Densetsussahan ei myöskään ole kakkoskierroksella Cursen pomppivia pääkalloja (jotka korvaavat meduusapäät), kilvellä varustettuja seiväshaarniskoja eikä niitä kaavutettuja zombeja. :|

Zelen

Dawn of Sorrowissa aukaisin pari päivää sitten piruuttani Julius moden nähdäkseni, mitä siinä tapahtuu (pelasin ensimmäistä kertaa peliä läpi, mutta olin kuullut tästä piilotetusta osiosta ja päätin kokeilla). Olin kyllä saada siinä vaiheessa slaagin ja hätäännyin kun peli ilmoitti "the data has been saved". Onneksi ei kuitenkaan tehnyt mitään tallennukselle ja pääsin pelaamaan pelini kunnialla loppuun... 

Ruoskalla on kiva tuhota niitä jääpalikoita, mutta ylös tähtääminen on hivenen hankalaa. Laskeuduin yhdessä vaiheessa sen ison "jäävuoren" pohjalle ja päätin mennä kokeilemaan, pystyykö Julius siirtymään peileihin, mutta sain palata turhautuneena takaisin. Jää oli luonnollisesti palannut paikalleen ja kaveri jäi sinne nalkkiin. Yritin ruoskia itselleni tietä useaan otteeseen, mutta aina piiska viuhahti liian pitkälle. Sinne sitten jäi, lopulta piti restartata DS (enhän minä tietenkään siinä vaiheessa älynnyt suspend-komennon paluttavan radan alkuun, kello oli kolme aamuyöllä). En ollut tallentanut pariin tuntiin. Ihanaa.

A-Yty

PoR:ia innostuin hiukkasen pelailemaan uudestaan. Tahtoisin totisesti puristaa kättä sellaisen henkilön kanssa, joka on vaikeimmalla tasolla pelin läpäissyt, erityisesti sillä nimeltämainitsemattomalla-moodilla-jolla-ei-voi-käyttää-taikoja-laisinkaan-ja-jossa-ei-hyökätä-koskemalla-näyttöä.

N1kk3

PoRia juu hakkasin/ilen. Noita Wi-Fi ominaisuuksia tässä on tullut taas innostuttua käyttelemään.

Q

Castlevania ykköstä hakkasin Dreamcastilla. En päässyt kuin neljänteen kenttään - syytän D-padia!