Viimeisin Castlevania-pelikokemus

Started by Q, 07 June 2005, 01:49

Previous topic - Next topic

Vecekio

Eilen hommasin VC:lle Castlevanian ja Super Castlevania IV:n... Tuntuipa vähän oudolta pelata PAL Castlevania versiota pitkästä aikaa, kun on tottunut emulaattorilla NTSC nopeuteen... Ja kyllähän siinä taas huomasi kuinka julma se peli on... PRKLn medusanpäät ja PRKLn lepakot siellä maan alla jotka on AINA tiputtamassa veteen! :whip:

MASTER-88

Vedin juuri Castlevania Potrait of ruinin läpi. Melkosen helppo peli se oli läpipääsy aika oli 6.28 ja pelasin peliä 3 päivää.

Viimeinen lopari oli kyllä järjettömin koko Castlvanian historiassa, sitähän on absoluuttisen mahdoton väistellä ja kaveri tappaa 1-2 osumasta, eli joka hitin jälkeen sai kiskoa kilo tolkulla potionia ja räiskiä sitä ruoskalla. Mitään tolkkua ei väistelemiseen tullut, mutta varastossa oli onneksi paljon ruokaa ja täydet potion varastot joten en minä siihen monesti kuolut, vaikka lähes kaikki varastossa ollut ruoka meni. Siinä oli varmaan kuukauden annos sapuskaa.

Mutta muuten ihan hyvä peli, eikä ne muut loparit olleet mitenkään liian typeriä vaan kaikki muut pomot oli tosi hyvin väisteltävissä tuota viimeistä örvelöä lukuunottamatta.

Ehkä joskus sitten aikaa vastaan ilman suuria määriä potioneja, mutta pakkohan siihen viimeiseen vihulaiseen on joku täydellinen väistely strategia oltava.
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

Peklo

Ei se viimeinen loppari nyt mitenkään vaikea ole. Melko helposti ne kaikki hyökkäykset voi väistää. Tosin, onhan tässä ollut aikaa harjoitella jo tovi, tammikuusta asti.  8)

venzetti

Quote from: "MASTER-88"Viimeinen lopari oli kyllä järjettömin koko Castlvanian historiassa, sitähän on absoluuttisen mahdoton väistellä ja kaveri tappaa 1-2 osumasta, eli joka hitin jälkeen sai kiskoa kilo tolkulla potionia ja räiskiä sitä ruoskalla. Mitään tolkkua ei väistelemiseen tullut, mutta varastossa oli onneksi paljon ruokaa ja täydet potion varastot joten en minä siihen monesti kuolut, vaikka lähes kaikki varastossa ollut ruoka meni. Siinä oli varmaan kuukauden annos sapuskaa.

Aika perus bossi. Retrovaikeustaso. Loppujen lopuksi aika helppo välttää osumat. :)

MASTER-88

En tiedä siitä, mutta kyllä Nes ja Snes vanioitten loppu bosseja oli helpompi väistellä kuin tätä uutta loppupomoa. Dracula cursen lopari oli jopa helpompi päästä No damage taistona, kun tämä ilman potioneja samoin Castlvania 1:sen lopari on paljon helpompi No damage taistona.

Mutta oli tuokin lopari helppo niiden potionien kanssa, mutta ilman potioneja en näe mitään tietä selviytyä tästä. Vaikka olen läpäissyt monet niin sanotut vaikeat retro Castlvania pelit, joissa lopareitten väistely kuviot olivat järkevämpiä ja opittavissa.

EDIT:
Tuossa vielä videota siitä taistosta
http://www.youtube.com/watch?v=H2uFz_qPEd4

. Hänkin menetti pari potionia vaikka omisti puolet enemmän energiaa ja puolet kovemmat tehot kuin minä. Eikä pelannut edes loparia loppuun. Onko joku tosiaan selvittänyt tämän menettämättä yhtään potionia? Minulla oli itselläni jotain alle 500 energiaa maksimissa ja loparin hyökkäykset ottivat 250 per laakkii ainakin toisessa vaiheessa. Itse vahingoitin pomoa 101 osumaa per isku. tuo kaveri vahingoitti lähes 200.

Yleensä loparit pitäisi olla 100% varmuudella väisteltävissä, eli periaatteessa ne pitäisi pystyä väistelemään osumatta kertaakaan, niin kuin NES vanioissa. Tuota loparia ei todellakaan voi 100% varmuudella väistellä. Haluaisin löytää sellaisen videon, mutta tuosta parempaa loppu pomo videota en löytänyt.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Q

Death + Dracci -yhdistelmässä ei ole mitään epäreilua. Draculan toisessa muodossa se rystysisku saattaa herättää päänvaivaa, mutta muistaakseni sen pystyi torjumaan tekemällä Holy Lightning -yhteisiskun oikeaan aikaan. Yleensäkin jos on vaarassa osua johonkin niin kannattaa hyökätä tuolla MP:tä syövällä iskulla.

venzetti

Katsoin tuon videon ja näytti ettei kaveri edes yrittänyt väistellä. Aika monta kertaa tuli pelattua tuo viimeinen taisto, ja muistelisin että nuo viimeisenkin muodon iskut sai kohtuullisen helposti väistettyä, jopa ilman tuota yhteisiskua. Level 1 capilla tuskin saa yhtäkään osumaa ottaa.

MASTER-88

Quote from: "Qualtagh"Death + Dracci -yhdistelmässä ei ole mitään epäreilua. Draculan toisessa muodossa se rystysisku saattaa herättää päänvaivaa, mutta muistaakseni sen pystyi torjumaan tekemällä sen sinisenä välkkyvän yhteisiskun oikeaan aikaan. Yleensäkin jos on vaarassa osua johonkin niin kannattaa hyökätä tuolla MP:tä syövällä iskulla.

juu se eka vaihe on selvitettävissä ihan NO DAMAGE taistona, onnistun itsekkin sen melko hyvin väistelemään jopa lähes täydellisesti jos en menetä rytmiä, mutta jos niin käy, niin lähtee armotta pari high potionia. Toinen vaihe tuntuu täysin epäreilulta ilman potioneja, sillä juuri ne Draculan ampumat sirpit ovat kiusallisia, kun ne ottava vähän yli puolet energiaa energia mittarista ja ne tulevat inhottavan nopeasti ja hakeutuvasti kohti, olen muistaakseni vain kerran väistänyt sen liikkeen vahingossa. Draculan tekee sen vielä monesti perään ja joka osuman jälkeen sai ottaa potionin, sillä jo kaksi sirppiä tappaa, tai ainakin melkein. Myös Draculan edes takaisin hyökkäykset tulevat inhottavan yllättäen ja niistäkin menetti ihan reilusti kerralla.

En ole kokeillut tuota taika juttua, mitä kerroit. Täytyy testata sitä. Jännä juttu on myös se mitä enemmän omat levelit kasvavat, niin sitä vaarallisemmaksi pomot käyvät. Eilen menetin selvitys yrityksellä Draculan perus iskusta 118 energiaa kerralla, tänään lähtee jo yli 120, vaikka panssarit ovat paremmat ja levelit korkeammat. Outoa, olihan se noin myös Aria of Sorrowissa ainakin piikkien kohdalla, sillä nehän vahingoittivat enemmän kun oli kovemmat levelit.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Peklo

Death + Drac -tiimi on ihan läpihuutojuttu, toinen muoto ehkä ihan pikkaisen ongelmallisempi. Silläkin vain se yksi hyökkäys (liitävä polvi-isku), mutta senkin yli voi hypätä. Kunhan vaan katsoo ettei jää nurkkaan ahdistetuksi.

On se vaan hieno taistelu, ja kesti kauemmin oppia pääsemään vahingotta läpi kuin yleensä. Nykyään menee yleensä ilman osumia.

Vehu

Castlevania SoTN
Niin, hankinpa tämän XO:lle live arcade muodossa.
Pelin ääninäyttely tuo jotenkin tunnelmaa, vähän kuin RE 1:ssä.

Helppo tämä kyllä oli. Odotin enemmän linnan toiselta muodolta, mutta sekin oli loppujen lopuksi nopeasti vedetty.
Ainut bossi joka kävi hermoille oli se jättiläinen, joka hillui sen sauvansa kanssa. Tämänkin voitin clitchin avulla...
Mutta on tämä kyllä silti loistava. Riittää tästä pelattavaa vielä ainakin pariksi tunniksi.
Onkos pelissä salapomoja :hmm:
\"We\'re not here to sell cookies so they must know something is going on.\"
[size=50]~ Marcus Fenix, Gears of War[/size]

Maria

Huh huh, kylläpä pojat on treenanneet jos PoR:n loppupomo menee ottamatta osumia. Itse en vaivautunut, sitähän varten ne potionit on olemassa että saa tulla muutama osuma. Ei tässä nyt sentään NES:llä pelata enää  :brow:

Viimeinen Cassupelikokemus muuten on Ariaa koulun välitunnilla, Hard Mode:ssa. Pääosin, ehdin kävellä Garden:iin asti ja hakea sen kartan sieltä, sitten piti jo lopettaa. Pyh.

Elmina

Ja viimeisin kokemus olisi...

CV Bloodlines (tai mikä New Generation toi ny euroopassa on, hell if I know).

Pelailin tossa emulaattorilla tänään. Ennen en ole edes pelannu (lähinnä siksi että vanha kone ei Genesiksen emusta tykänny). Pentele että onkin hieno. Kenttäsuunnittelu on mahtavaa, vaikkakin minä + auto-scrolling =  :whip:

Vecekio

Bloodlines/New Generation on hyvä peli, vaikkakin Castlevaniaksi lyhyt. Toivottavasti tuokin tulee jossain vaiheessa virtuaalikonsoli muotoon.

Peklo

Castlevania Chronicles eilen läpi, arrange mode tällä kertaa. Kuolin kerran, Tower of Gears -kentässä, mikä ei nyt ollut mikään yllätys itselleni. Se viimeinen nousu ennen bossia on aivan karmea, rattaat pyörii portaita alas ja Peeping Eyet nakertaa energiamittaria. Arrange moden soundit on kyllä niin komeat.

DarkCyntax

Viimeksi taisin pelata armeijassa sitä ensimmäistä Castlevaniaa NDS:llä, mutta odottelen tässä innolla tuota PSP:lle ilmestyvää Castlevaniaa, näyttävä peli tuon trailerin mukaan.