Viimeisin Castlevania-pelikokemus

Started by Q, 07 June 2005, 01:49

Previous topic - Next topic

Q

Ihan sama minulle on onko PAL-kuva litistetty, sitä ei pysty korjaamaan. Pointti on yksinkertaisesti se, että laajakuvatelevisiossa nuo palkit saa häivytettyä tähän tapaan:

Eli en ole tässä hakemassa mitään alkuperäistä NTSC-kuvasuhdetta, kun tuohon PAL-versuuniin olen muutenkin tottunut.

Lumienkeli

Minun pointtini oli se ettei noilla palkeilla hyödy mitään, se mahdollinen hyöty tulee laajakuvatelkkarista. Jos peli on litistetty, se on raiskattu eikä siitä ole mitään hyötyä.
Soredemo boku wa yattenai.

Q

Maallikkona en tullut ajatelleeksi, että palkit johtuvat kuvan litistämisestä. Tällaista kuvaa meillä Euroopassa on kuitenkin totuttu katsomaan, ja nyt sen saa suuremmalle alalle näkyviin.

Castlemaniac

Bloodlines:siä tuli yksi päivä pelattua emulla, ja ei voi muuta sanoa kun hemmetin vaikea. En ole päässyt kun neljänteen kenttään ja sitten kuolen aina sinne Clock Tower osioon :|

Voiko kukaan täällä sanoa rehellisesti että olisi joskus Bloodlines:sin pelannut läpi? :shock:

Q

Olen kyllä läpäissyt Bloodlinesin (The New Generation) moneen kertaan. Vinkkinä voin sanoa, että Eric LeCarden osuus on helpompi. Seiväshyppy (alas pohjassa ja B) on ylivoimainen liike.

Christophe

Pelasin itsekin tänään Bloodlinesia ensin emulla, mutta kun se sekoili, niin siirryin aidolle koneelle. Pääsin Draccen viimeiseen olomuotoon, mutta sitten tulitusnappi sanoi työsopimuksen irti lopullisesti. Harmittaa, kun en ole ennen selvittänyt peliä.

Ericin osuus on tosiaan huimasti helpompi. Jahka saan ohjaimen kontaktipinnat putsailtua, niin yritän uudestaan. Siten onkin aika ottaa ruoska käyttöön, kun saa pelin läpi Ericillä ;).

Oma suosikkini on kakkostaso, etenkin musiikit on tosi kivat. Minullakin on tuo raiskattu pal-peli, jossa juonkin on saksittu. No, pelaan sen kuitenkin läpi, kun se on käynyt tutuksi. Emulle voisi sitten hakea tuon japanin version.

Castlemaniac

Pitäisi varmaan sitten yrittää pelata joskus Ericillä jos sillä kerran on helpompi pelata. itse kyllä pidän Johnista enemmän kun kerran on tuollainen Belmontin kaltainen ruoskanheiluttaja. :whip:

Christophe

Ei se ole kovin vaikea. Keskityt vaan siihen pomppivaan apinaan :D. Taktiikka on aika sama, kun niitten lentelevien päitten kanssa. Muistaakseni tuossa kohdassa aseena on yleensä tikari. Sillä voi pari kertaa heittää ulkomuistista, sitten sillä ruoskallakin voi saada muistaakseni sarjan aikaan sopivassa kohtaan. En ole kyllä pelannut vähän aikaan, viimeksi GBA:lla.

Maria

Quote from: "Castlemaniac"Hiukan aikaa sitten pelasin Castlevaniaa (sitä ensimmäistä NES:sillä) ja kuolin taas Frankenstein ja Fleaman bossiin. Tuota en ole ikinä saanut tapettua, aina jumitan tuohon. Oliskos kenelläkään vinkkejä tuon bossin päihittämiseen?  :hmm: ) mutta onhan tähän olemassa quick&dirty way: hommaa tupla/triplalaukaus ja spammaa vihkivettä. Pomokaksikko kuolee alta puolen minuutin.

Q

Melkein pahinta tuossa pomossa on sitä edeltävät luukäärmeet. Kukaan tuskin selviää energiaa menettämättä? Jos ei sitten sitä vihkivettä satu omistamaan.

MASTER-88

Quote from: "Qualtagh"Melkein pahinta tuossa pomossa on sitä edeltävät luukäärmeet. Kukaan tuskin selviää energiaa menettämättä? Jos ei sitten sitä vihkivettä satu omistamaan.

Luukäärmeet voi hyvin päästä ilman energian menetystä, jos sattuu omistamaan pitkän ruoskan ja jokusen onnea. Niitä täytyy vain hakata ruoskalla oikealta etäisyydeltä. Joskus tosin käy niin että osuu niihin tulipalloihin.

Frankenstain pomon voi selvittää myös ilman enegian menetystä, näin tehtiin ainakin WR ajalla. Hän käytti vihkivettä itse pomoon jotta se ei pääse liikkeelle ja ruoskan iskua Igoriin, jotta itse Igor ei pääse liikkeelle. Näin lopari näytti melko vitsikkään helpolta, tosin en ole kokeilut tuota trickkiä enkä tiedä kuinka vaikea se sitten on.
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

Q

Luin läpimeno-ohjettani pelistä ja näemmä en ole tajunnut että tuossakin pomossa voi hyödyntää pyhää vettä. Aika velho saa kyllä olla jos vielä tupla/triplaheitto on hallussa. Mutta koitan tuota myöhemmin ja lisään mahdollisesti läppäriin.

Castlemaniac

Sain Frankin ja kirppumiehen tapettua. :D

Christophe

Minä sain nyt tuon Vampire Killerin läpi emulaattorilla. Peli käski kokeilla expert-modea, niin sitähän se sitten heti piti siirtyä pelaamaan :)

Nyt olisi tavoite pelata vielä tuo euroversio läpi aidolla koneella. Joka kerta on ollut huonoa tuuria, aamulla loppui aika, kun oli pakko sännätä töihin. Periaatteessa pitäisi olla helppo nakki nyt, kun tuo yksi loppuvastuskin on tynkäisty euroversiossa kädettömäksi.

Q

En tiennytkään, että PAL-versio olisi alkuperäistä helpompi. Joissain kohdissa se on ilmeisesti taasen vaikeampi? Expert-moodin saa euroversiossakin esiin kun läpäisee pelin kerran.