Main Menu

Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

Yesasia.com on nyt näyttänyt kaksi päivää "Ready to be shipped" statusta Pokémon Timangista :( Aikooko ne lähettää sitä olleskaan...
Soredemo boku wa yattenai.

Rachel

Olen tällä viikolla pelaillut King of Fighters '95:sta ja nyt taas kerran suututtaa se miten Eurooppaa on aina syrjitty pelimaailmassa. KOF 95:n jälkeen seuraava Euroopassa julkaistu King of Fighters-peli taitaa olla KOF 2000 (ainakin jos puhutaan PS ja PS2-versioista) ja siinähän jää 4 peliä pois välistä! En ole vielä hommannut itselleni yhtään PS2:n KOFia, mutta varmasti vielä hankin ja sitten minulla on iso lauma hahmoja, joiden taustoista ja historiasta minulla ei ole mitään hajua. Netistähän niitä juonioppaita löytyy, mutta kun haluan selvittää juonen pelaamalla. :| Haluan Eurooppaan King of Fighters kokoelman, jossa on KOF 94-99! Ja kaikki Srteet Fighter III:t myös! >:/ Ja mielellään sitten PS2:lle. :mrgreen:

Kultamuna Classic

No eipä noissa KOF:eissa tunnu oikein mitään yhtenäistä juonta olevan, hahmotkin on riivitty SNK:n eri peleistä eri ajoilta (ja pelien omat historiatkin menevät paljolti ristiin esim. vuosilukuineen jne.) mutta muutaman pelin kestäviä story arcceja kylläkin. Näiden story arccien on yleensä tarkoitus ainoastaan valottaa muutaman uuden pelihahmon taustoja & yhteyksiä muutamaan vanhaan.

Rachel

No vaikka mitään kummenpaa juonta ei olisikaan, niin olisi kyllä kiva tietää jokaisen hahmon historiasta yms:ta mahdollisimman paljon, koska silloin hahmosta saa paljon enemmän irti. Jos on kaksi suunnilleen samantyyppiseltä vaikuttavaa hahmoa joista toisen historiasta tiedän kaiken ja toisesta en ole koskaan kuullutkaan, niin kyllä minä tykkään enemmän siitä hahmosta josta tiedän paljon ja pelaan mieluummin sillä. Eihän uusissa hahmoissakaan mitään vikaa ole ja ne oppii ajan myötä tuntemaan ja sitten niistä voi tykätä ihan yhtä paljon. PS2:n KOF-pelien hankkiminen olisi vaan kivempaa, jos olisi pelannut niitä välistä jääneitäkin osia ja tietäisi edes vähän enemmän hahmoista. Kyllähän niissä loppukuvissa aina jotain tapahtuu, vaikkei se vaikuttaisi juoneen mitenkään. :P

Kultamuna Classic

Meinasin vaan, ettei noita KOF:eja pelaamalla oikein kenestäkään silti saa mitään tietoja, sillä rosteri on koottu useasta SNK:n vanhemmasta pelistä. Eli jos taustoista haluaa ottaa selvää, niin pitää mennä pelailemaan Art of Fighting, Fatal Fury, Ikari Warriors, Psycho Soldier ja Athena - pelejä/peliä, joista suurin osa hahmoista on. Ja pelit on usein vain japaniksi.

Ja BTW, KOF-peleissä loppukuviakaan ei ole kuin ainoastaan muutamalla hahmolla per peli (yleensä uusimmat), päinvastoin kuin esim. Street Fighter-peleissä.

Eli kandee käyttää sitä nettiä, jos haluaa lisätietoja.  ;)

Rachel

Joo, siis kyllähän minä teidän että monet hahmot on alkujaan muista pelisarjoista ja silloin kun hankin KOF 95:n, luin netistä tarkasti kaiken ennen tätä peliä ilmestyneistä Fatal Furyistä ja Art of Fightingeista. Sitten en vaan enää jaksanut etsiä/lukea yhtään mitään, kun sitä tekstiä oli niin paljon. Ja niistä loppukuvista minulla ei ole kokemusta muista KOFeista kuin 95:sta, mutta luulisi että muissakin osissa kaikille tiimeille olisi tehty omat loppukuvat. Vai eikö ole? o-o  No kuitenkin, koska sarjaan on tullut uusia hahmoja 95:n ja 2000:n välillä, niin olisi kiva pelata niitäkin pelejä. Täytyyhän niissä ainakin jotain selvitä niistä uusista hahmoista.

*menee käyttämään nettiä ja lukemaan kauhupelien arvosteluja* ;)

Rachel

Olen nyt pelaillut Mega Man X6:sta. :) Siitä on kauan kun viimeeksi pelasin mitään tasoloikkapeliä, enkä edes muistanut miten kivaa sellaisen pelaaminen on! Pleikkarille minulla ei ennestään ollutkaan muuta Megamies-peliä kuin Mega Man 8, mutta tämä X6 tuntuu paljon paremmalta. NESillä tietysti tuli aikoinaan pelattua paljon Mega Maneja. :3

Maria

No niin, nyt sain vihdoin Valkyrie Profile 2 Silmerian käsiini.

Tarinasta en nyt tiedä kun en paljoa kiinnittänyt huomiota, mutta tappelusysteemi on loistava!

Christophe

Tänään saapui Raiden III PS2:lle, lisäksi parjattu Suikoden IV ja Gigawing Generations :D

Raidenin esittely: http://worldofstuart.excellentcontent.c ... aiden3.htm

En ole vielä kunnolla edes aloitellut pelaamaan peliä, mutta olen nauttinut joka hetkestä. Gigawing on vielä kelmuissa.

Kai näistäkin jotain nurinan aihetta löytyisi, mutta suunnilleen saa langeta polvilleen ja laulaa Hoosiannaa, kun näistä tuli juuro-versiot meille tänne ja vielä tuolla 13 euron ovh:lla ;).

Lumienkeli

Tekee mieli tilata Suikoden IV Playstä siksi kun se on 17.99 ja on kuitenkin Suikoden. Mutta mitään hyvää ei ole pelistä sanottu :( Myös Suikoden Tactics olisi mielenkiintoinen ja sijoittuu samaan aikaan kuin IV joten pelit täydentävät toistensa tarinaa. Täytyy vielä miettiä...
Soredemo boku wa yattenai.

Maria

Osta pois se Suikoden IV.

Suikoden-peliksihän se suurimman osan faneja mielestä on aika heikko ja kaikki tuntemani valittavat sitä merenkäyntihommaa. Tarinakaan ei ole kauhean monimutkainen, mutta loppujen lopuksi se oli mielestäni huomattavan paljon parempi mitä porukka väittää. Suosittelen!

Christophe

Jos muuten mielii pelata Raiden III:sta ja GigaWing Generationsia lähestulkoon aidolla arcade-raudalla, niin se on kerrankin harvinaisen helppoa:
http://www.system16.com/hardware.php?id=677

Kun katsoo esim. omaa Asus S-presso olohuonemikroa, niin komponentit on lähes 1:1 identtiset. Play-Asiasta saa Raiden 3:n pc-version, joka on käytännössä autenttinen arcade-peli. Muutenkin kivoilta System 16- sivuilta voi kuolata mm. Naomi-pohjaista koirankusetus-simua ja paria shmuppia, jotka voisimme vielä saada Dreamcastille ;).

Mitä enemmän olen PS2:n Raiden III:sta pelannut arcade-tikulla, sitä pahemmin olen jäänyt koukkuun.

Christophe

http://www.system16.com/hardware.php?id ... =2175#2175

Ideaali alusta tuolle olisi tietysti Dreamcast Naomi-lautansa takia ;). Pelasitko peliä jollain emulaattorilla? Ainakin mame on ihan uskomattoman resurssisyöppö. Selvimmin tuon huomaa Atarin peleillä esim. California Speed on täysin pelikelvoton nopeallakin koneella.

Andy

Minäpä puolestani poistin lähes kaikki rom-tiedostoni koneelta. Aion ryhtyä rehellikseksi kansalaiseksi, vaikkei se helppoa tai halpaa tule olemaankaan. Mikä lie pultti päästä irtosi, kun moisen idean päähäni sain.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Kultamuna Classic

Romeja ei jaksa pelata, kun niitä on piljoona.  :P