Hiipuneet Castlevania-projektit

Started by A-Yty, 23 September 2014, 22:22

Previous topic - Next topic

A-Yty

Dracula's Curse -animaatioelokuva

http://castlevania.wikia.com/wiki/Dracula%27s_Curse_Animated_Movie

Tämä projekti oli kiinnostava ja taide oli lupaavaa. Surullisenkuuluisaksi viimeiseksi merkinnäksi taisi kuitenkin jäädä lähinnä käsikirjoituksen merkilliset yksityiskohdat  :ei:

http://www.destructoid.com/castlevania-dracula-s-curse-obsessive-about-goat-sex-39854.phtml

Tekijästudio ei ole aikoihin päivittänyt sivustoaan eikä mitään ole kuulunut vuosiin. Ei ole tosin sen kummemmin vahvistettu tai kielletty että onko elokuva kuopattu tai että vaihtoivatko elokuvaoikeudet omistajaa studion (oletetun) lopettamisen takia.


A-Yty

#1
Ei ole tietääkseni mitään kouriintuntuvaa näyttöä siitä, että vuoden 1999 taistelusta olisi koskaan tuotettu peliä. IGA pohjasi kuitenkin paljon sarjaa luotsatessaan sen varaan ja onnistuneesti hehkutti sitä, viitaten tarpeeksi, mutta ei liikaa sen tapahtumiin, joten on melko perusteltua olettaa, että mikäli Castlevania olisi seurannut taloudellisesti tarpeeksi menestyneenä IGA:n tapahtumajatkumoa, olisi siitä ennen pitkää tullut peli ulos.

Uskotteko, että kyseinen olisi onnistunut tai onnistuisi olemaan hyvä? Omasta mielestäni menestyksen suurin haaste olisi juontunut siitä samasta syystä, josta sitä niin kovasti odotettiin/odotetaan: sen nostatus ja edeltävä maine. Vastaaminen sen luomiin odotuksiin olisi jättimäinen urakka. Kenties odotukset eivät aivan Duke Nukem Foreverin tai Half-Life 3:n korkeuksissa liihottele, mutta Castlevania-intoilijoiden kokoon suhteutettuna ainakin Tähtien Sodan episodien 1-3 tasoa.

Jos hommaan palkattaisiin osaavia käsikirjoittajia, joille Castlevania on perinpohjin tutkittu ja sen päälle motivoitunut osaava henkilökunta koodaisi ja suunnittelee peliä, uskon, että "Paholaislinnasota" olisi kehittynyt odotuksiensa arvoiseksi loppunäytökseksi Castlevanian aikajanalle.

Syy on ainakin siinä, että Castlevania on suhteellisen marginaalinen sarja ja olisi markkinajättiläisiä kuten Metal Gear Solid huomattavasti pienempi määrä yksilöitä, joita pitäisi miellyttää. Lisäksi Castlevanian koko jatkumossa on aukkoja, jotka voitaisiin täyttää onnistuneella tarinankerronnalla.

Lords Of Shadow möhli tämän mahdollisuuden. LoS2 on myös lähimpänä oleva varsinainen havainnollistava esimerkki siitä, mitä suhteellisen korkeilla tuotantoarvoilla tehty vuoden 1999 taistelu olisi. Mutta LoS epäonnistui erilaisista syistä. En usko, että lopputulos olisi ollut samaa jos kehittäväksi studioksi olisi seulottu parempi vaihtoehto kuin MercurySteam (en tässä parjaa lähinnä kuin Alvarezia ja Coxia tosin).

Sitten on tietenkin vielä tällainen kortti: entä jos tarina ei olisikaan videopeli? Vaikka Netflix ei ole osunut maaliin animaation käyttämisestä Castlevanian tarinoiden kertomiseksi, se ei johdu siitä, että kyseessä on animaatio. Elokuva tai sarja olisi siis yksi vaihtoehto.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos tuo vihoviimeinen taistelu Draculan ja Belmontien välillä koskaan kerrotaan, sen pitäisi ehdottomasti olla videopeli. Jos aihetta käsiteltäisiin muun median välittämänä, en valitsisi sen tapahtumiksi varsinaista h-hetkeä. Valitsisin ennemmin vaikka jonkinlaisen esiosan, jossa vaikkapa keskityttäisiin Hakuboihin. Tai vaikka Alucardin seikkailuihin, jotka johtaisivat vuoteen 1999.

Graham

Quote from: A-Yty on 20 September 2024, 16:41IGA pohjasi kuitenkin paljon sarjaa luotsatessaan sen varaan ja onnistuneesti hehkutti sitä, viitaten tarpeeksi, mutta ei liikaa sen tapahtumiin, joten on melko perusteltua olettaa, että mikäli Castlevania olisi seurannut taloudellisesti tarpeeksi menestyneenä IGA:n tapahtumajatkumoa, olisi siitä ennen pitkää tullut peli ulos.

Muistaakseni luin kerran jostain IGAn haastattelusta, että hän todellakin suunnitteli julkaistavaksi peliä, jossa vuoden 1999 taistelu olisi ollut tarinan pohjana. Igarashi halusi siitä moninpelin, joten peli olisi ollut tarkoitus julkaista Wiille, joka oli tuolloin Nintendon uusin konsoli.

Minä uskon, että pelistä olisi tullut hyvä, mutta sitä en osaa sanoa, olisiko se täyttänyt kaikki odotukset. Ne kun tosiaan olisivat olleet varsin korkealla fanien keskuudessa. Olen myös sitä mieltä, ettei sitä tarinaa tarvitse välttämättä kertoa videopelin muodossa, vaan sarja (joko näytelty tai animoitu) olisi myös varteenotettava vaihtoehto. Ainakin ensimmäinen Netflixin tuottama Castlevania-animaatiosarja oli mielestäni varsin onnistunut, joten en panisi pahakseni, jos se tuottaisi vastaavan myös tästä viimeisestä taistelusta Draculaa vastaan.
Relax. My name is Graham. Let's just say... I'm a missionary.

A-Yty

#3
Itse kyllä panisin pahakseni jos sama sakki vastaisi kyseisen elokuvan tuottamisesta. Sen verran luokattomaksi on käynyt parin ekan kauden jakson jälkeen.

Tarinavetoinen monipeli 1999 taistelulle olisi otollinen, koska tapahtumien muutenkin tiedetään koskevan useita eri henkilöitä. Tarinavetoisuus tarkoittaa siis tässä sitä, että jokainen valittu hahmo kertoisi oman tarinansa, mutta joista jokainen pitäisi paikkansa. Resident Evilin Separate Waysin tapaan. Tai niin kuin Dracula's Curse, mutta ei kuljettaisi jatkuvasti yhdessä ryppäässä.

Pelattavina hahmoina olisivat ainakin totta kai Julius, Alucard, Yoko tai joku muu Belnades ja kenties Grantin jälkeläinen, joku LeCarde, joku Morris ja joku Hakuba-perheestä voisivat vähintään olla mukana tarinassa, elleivät sentään pelattavana.

Graham

Quote from: A-Yty on 07 April 2025, 16:34Pelattavina hahmoina olisivat ainakin totta kai Julius, Alucard, Yoko tai joku muu Belnades ja kenties Grantin jälkeläinen
Tuskin sentään Yoko, kun ei hän ollut edes vielä syntynyt vuonna 1999.
Relax. My name is Graham. Let's just say... I'm a missionary.

A-Yty

Ah, kappas. Enpä tiennyt tuota. Jostain syystä oli iskostunut olettamus mieleeni, että Yoko oli Juliuksen ja Alucardin kera taistelussa 1999  :jees:

A-Yty

Tämä Castlevania ei edennyt ehdotelmaa pidemmälle, joten se ehti hiipua ennen kuin se roihahtikaan.

Climax Studios ehdotti vuonna 2006 Konamille melko selvästi Devil May Cryn ja kenties The Darknessin innoittamaa Castlevaniaa. Oppimani perusteella Konami teki oikean päätöksen torpatessaan sen.

Jälkiviisaana ajattelen, että Climax Studios itsessään ei ollut ehdottomasti väärä valinta tekemään peliä. Tämän perustelen sillä, että Silent Hill Origins on mielestäni mainettaan parempi ja yksi parhaimpia länsistudioiden tekemiä Silent Hillejä - ennen kuin Silent Hill 2 -uusintaversio tuli Blooper Studiosilta ulos siis.

Mutta tämä heidän visionsa Castlevaniaa varten oli mielestäni vääränlainen.

https://www.youtube.com/watch?v=W2qdVjDtr64

QuoteCastlevania Next Generation (2006) | Whips in Venice (20,000 Subscriber Special!)

PtoPOnline
22.8K subscribers
   
3,236 views  Sep 18, 2020
Silent Hill wasn't the only Konami property that Climax was hoping to work on...

Belmont olisi ollut kuollut sivuhahmo, Michael Cross olisi ollut päähahmo. Tämä olisi ensimmäinen iso moka mielestäni pelin tarinassa. Olen saanut tarpeekseni Belmontien sivuuttamisesta. Toinen iso möhläys oli aikomus jättää linna kokonaan pois. Castlevania ilman linnaa  :whip:  :doh:

Jostain syystä CS olisi myös ollut kiinnostunut naamioista kuten Mercury Steam ja jopa vielä enemmän kuin Lords Of Shadow'ssa. Ei ainoastaan yksi tai kaksi naamiota, vaan että Venetsian asukkaat olisivat pitäneet naamioita ja niiden avulla olisi päässyt eri alueisiin kaupungissa.

Mikä tässä olisi mielestäni ollut hienoa ja yrittämisen arvoista on Simon's Questin vaikutus. Pelissä olisi ollut vuorokausisykli, sään vaihtelua ja Venetsian asukkailla kirjaimellisesti kahdet kasvot. Kaikkea sellaista, mitä olen vuosia toivonut joko SQ-uusinnalta tai vahvasti siitä inspiroituneelta, kokonaan uudelta Vanialta.

Lisäksi peliin kaavailtu interaktio ja tarinanrakennus esimerkiksi tilanteen uutisoinnissa olisi ollut mielestäni hyvä idea. Aiemmat Castlevaniat ovat sijoittuneet sen verran kauas menneisyyteen, ettei tätä ole tarvinnut pohtia tai sitten ne on rajoitettu linnaan Sorrow-pelien tapaan. Ei ole oikein koskaan saatu näkökulmaa siihen, miten Castlevania tapahtuisi nykyajassa.

CS:lla oli uudistamisen mentaliteetti, joka on tietenkin tervetullutta, mutta he eivät selvästikään ymmärtäneet tai välittäneet Castlevanian niin sanotusta DNA:sta.