Hiipuneet Castlevania-projektit

Started by A-Yty, 23 September 2014, 22:22

Previous topic - Next topic

A-Yty

Dracula's Curse -animaatioelokuva

http://castlevania.wikia.com/wiki/Dracula%27s_Curse_Animated_Movie

Tämä projekti oli kiinnostava ja taide oli lupaavaa. Surullisenkuuluisaksi viimeiseksi merkinnäksi taisi kuitenkin jäädä lähinnä käsikirjoituksen merkilliset yksityiskohdat  :ei:

http://www.destructoid.com/castlevania-dracula-s-curse-obsessive-about-goat-sex-39854.phtml

Tekijästudio ei ole aikoihin päivittänyt sivustoaan eikä mitään ole kuulunut vuosiin. Ei ole tosin sen kummemmin vahvistettu tai kielletty että onko elokuva kuopattu tai että vaihtoivatko elokuvaoikeudet omistajaa studion (oletetun) lopettamisen takia.


A-Yty

#1
Ei ole tietääkseni mitään kouriintuntuvaa näyttöä siitä, että vuoden 1999 taistelusta olisi koskaan tuotettu peliä. IGA pohjasi kuitenkin paljon sarjaa luotsatessaan sen varaan ja onnistuneesti hehkutti sitä, viitaten tarpeeksi, mutta ei liikaa sen tapahtumiin, joten on melko perusteltua olettaa, että mikäli Castlevania olisi seurannut taloudellisesti tarpeeksi menestyneenä IGA:n tapahtumajatkumoa, olisi siitä ennen pitkää tullut peli ulos.

Uskotteko, että kyseinen olisi onnistunut tai onnistuisi olemaan hyvä? Omasta mielestäni menestyksen suurin haaste olisi juontunut siitä samasta syystä, josta sitä niin kovasti odotettiin/odotetaan: sen nostatus ja edeltävä maine. Vastaaminen sen luomiin odotuksiin olisi jättimäinen urakka. Kenties odotukset eivät aivan Duke Nukem Foreverin tai Half-Life 3:n korkeuksissa liihottele, mutta Castlevania-intoilijoiden kokoon suhteutettuna ainakin Tähtien Sodan episodien 1-3 tasoa.

Jos hommaan palkattaisiin osaavia käsikirjoittajia, joille Castlevania on perinpohjin tutkittu ja sen päälle motivoitunut osaava henkilökunta koodaisi ja suunnittelee peliä, uskon, että "Paholaislinnasota" olisi kehittynyt odotuksiensa arvoiseksi loppunäytökseksi Castlevanian aikajanalle.

Syy on ainakin siinä, että Castlevania on suhteellisen marginaalinen sarja ja olisi markkinajättiläisiä kuten Metal Gear Solid huomattavasti pienempi määrä yksilöitä, joita pitäisi miellyttää. Lisäksi Castlevanian koko jatkumossa on aukkoja, jotka voitaisiin täyttää onnistuneella tarinankerronnalla.

Lords Of Shadow möhli tämän mahdollisuuden. LoS2 on myös lähimpänä oleva varsinainen havainnollistava esimerkki siitä, mitä suhteellisen korkeilla tuotantoarvoilla tehty vuoden 1999 taistelu olisi. Mutta LoS epäonnistui erilaisista syistä. En usko, että lopputulos olisi ollut samaa jos kehittäväksi studioksi olisi seulottu parempi vaihtoehto kuin MercurySteam (en tässä parjaa lähinnä kuin Alvarezia ja Coxia tosin).

Sitten on tietenkin vielä tällainen kortti: entä jos tarina ei olisikaan videopeli? Vaikka Netflix ei ole osunut maaliin animaation käyttämisestä Castlevanian tarinoiden kertomiseksi, se ei johdu siitä, että kyseessä on animaatio. Elokuva tai sarja olisi siis yksi vaihtoehto.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos tuo vihoviimeinen taistelu Draculan ja Belmontien välillä koskaan kerrotaan, sen pitäisi ehdottomasti olla videopeli. Jos aihetta käsiteltäisiin muun median välittämänä, en valitsisi sen tapahtumiksi varsinaista h-hetkeä. Valitsisin ennemmin vaikka jonkinlaisen esiosan, jossa vaikkapa keskityttäisiin Hakuboihin. Tai vaikka Alucardin seikkailuihin, jotka johtaisivat vuoteen 1999.