Castlevania: Lords of Shadow

Started by Rod, 04 June 2009, 02:14

Previous topic - Next topic

Maria

#255
Pari aluetta koluttu lisää parina iltana. Ei nyt mitään kauhean mielenkiintoista, mutta.

CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 8

"After my business here is done I shall follow him" blahblah jotain tuonne päin, ja lupaudut vielä auttamaakin myöhemmin? Joo joo Zobek, uskotaan, ihan tosi. Missäs herra piileskelee muutenkin, vai pitikö mennä takasi luostariin lukemaan se pornokirja loppuun? No, yksinpuhelun mukaan ilmeisesti kyläläiset nimesivät ruoskan- siis COMBAT CROSSin tarkoitan, Vampire Killeriksi. Zobek on sitä mieltä että Rinaldoa tämä huvittaisi. Ehkäpä. Ehkäpä ei, ottaen huomioon mitä edellisellä kerralla kävi ennenkö kyseinen ruoska saatiin aikaan.

Gabe menee sillä välin viemäriin! Ja kuolla kupsahtaa sinne limaskoon melkein saman tien kun eksyin yrittäessäni etsiä täällä olevaa Shadow Magic Gemiä. Onneksi tätä ei koskaan tapahtunut ja se olikin Gaben päiväuni siinä viemärin pihalla seisoessa. Niin siis, se magiajalokivi sieltä nurkasta ja sitten käännettiin kahvaa. Piti juosta jostain typerästä jätevesihommasta ohi, ja meni ainakin viisi yritystä ennenkö Gabe lakkasi ottamasta naaman täyteen vihreää limavettä. Loistavaa.

Siellä on sitten kahvaton käännettävä kahva, joten stake esille ja hommiin- OH FUCK, SKELETONS. No, tulipahan hutkittua noitakin, tosin, missäs luurangot on ollu tähän mennessä koko pelin? Noin klassista Cassuvihollista ei ole syytä jättää pelin puolenvälin tienoille.

No, luurangot tippui joten Gabe menee muina miehinä takaisin ja samassa Godly Being Holding the Controller tajuaa, että kahvojen kääntäminen cutscenejen aikana ei laske, joten UUDESTAAN sen saakelin jäteveden ohi!

No, ovi auki. Seuraavaksi piikkiansa, LoI tyyliin! Jossa Gabe ottaakin sitten piikkiä persiiseen oikein kunnolla, koska ei hemmetti osaa juosta kovempaa. Vaihtoehtoisesti minä en osaa, mutta Dash-homman aloittaminen on välillä aika jumiuttavaa eikä kontrolleri MILLÄÄN tottele. Saakeli.

Ja porttikin menee sitten kiinni nenän edestä kun pääset niin pitkälle. Justiinsa. Menen takaisin katsomaan mikä on homman nimi ja GameFAQs kertookin vastauksen - heitä Shadow Magic-powered tikari käytävän päähän. NYT te kerrotte kun tulin jo pois tuolta, eli se 50 metrin pikajuoksu uusiksi tietenkin, tällä kertaa tosin meni paremmin. Panee tosin vaan miettimään kuinka kenenkään on tarkoitus keksiä tuota ideaa omin päin, siitäkin huolimatta että painikkeen vieressä lojuu tikareita. Pyh, tarpeeksi rasittava alue koluttavaksi yhdelle illalle joten mä meen ny nukkumaan ja jatkan huomenna. Suosittelen Gabelle samaa.

...No sitähän se ei selvästikään tee, koska linnan alussa Zobek ränttää kuinka Gaben humalatila syvenee, koska se syö vähän ja nukkuu vielä vähemmän... Syö? Ai kato, sillä ON pot roast jossain takataskussa! Ottaa vähän palasia sillon kun me kuunnellaan Picardin seksikästä ääntä, mutta vain pieniä paloja koska kinkun pitää kestää toisenkin pari pelikappaletta. No, joka tapauksessa jos Zobekia on uskominen Gabe on erittäin vihainen, joka ei siis todellakaan ole ihme jos kaveri ei ole kunnolla nukkunut moneen päivään. Kohta se alkaa nähdä harhoja kaiken hyvän lisäksi! ...Tarkemmin ajatellen? Taisikin löytyä järkevä selitys siihen miten kuollut vaimo puhelee Gabelle...

Siis. Hieman parkouria, sitten iso kahvaton käännettävä rullakahva taas keskellä pihaa! Ja MITÄÄN ei tapahdu jos Gabe koskee siihen. Ihan totta. Ei edes kaksi isoa armoria käy päälle! Siis, muutama haarniska myöhemmin, Gabe kääntää sitä kahvaa ja hyppää alas luukusta. OH FUCK SKELETONS, taas, ja sitten pari piru-vampyyria päästää Wargin kaiken kivan sekaan. Kahta enemy-tyyppiä samaan aikaan! :D Tämä tappelu pitkittyi koska yritin löytää sen seinän joka hajoaa. Lisää magic gemejä, kiitos.

Tänne takanurkkaan kupsahtaneen ritarin scrollissa lukee että linna tapasi kuulua Bernhardin suvulle. Mutta... Walter oli vuosisatoja vanha vampyyri ja... Ai niin, TÄMÄ TARINA. Ja pelintekijät jotka eivät MILLÄÄN voineet keksiä mitään originaalia. Cameot sikseen, oota nyt Warggi hetki kun Gabe lukee tätä! ...No, tappelu päättyi kun Gabe viimein hyppi warggin selkään ja muistutti gargoyle-vampyyreille miten tehdään splatteria oikein kunnolla.

Lattiassa on reikä josta pääsee eteenpäin... MUTTA ENSIN! Kiipeilin tuossa ylös takaisin kun huomasin että jos menet takaisin siihen "alkuun", pari extra vampyyriä ilmaantuu kätevästi päästämään extra warggin irti! GRINDAN. Sitä paitsi, Health font ja Magic restore kätevästi alueella vieresssä, ja 300 skill pointsia (Warg 200, vampyyrit 50 per pää!) Kyllä kiitos, onkin nuo "kovemmat" taidot kovin kalliita.

No, muutamaa kierrosta myöhemmin voidaankin jatkaa. Ja lisää skeletoneja tuolla käytävällä. Aika rasittavaa kun niitä tulee kolme kerralla päälle, mutta ei mitään mitä Gabe ei hoitelisi kunnialla. Sitten portaita ylös ja alue onkin lopussa. Jep. Seuraavaksi lisää linnaa tai siihen liittyviä alueita luvassa ilmeisesti, mutta jääköön seuraavaan osaan.

Maria

#256
Kolutaampa läpi pari aluetta lisää, niin turhilta kuin nämä vaikuttivatkin.

CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 9

Maze Gardens lyhyesti: pyh. Pitää laittaa Garden Forgotten by Time soimaan että on edes vähän tunnelmaa, ja Zobekin alku-yksinpuhelusta voikin jo etukäteen päätellä että koko puutarha on pelkkä filler-alue. Haukotus. Vastuksena on Mandragora-otuksia joilla ei ole paljon hitpointzeja, mutta niitä ilmaantuu sitäkin enemmän. Oikeastaan tämä on nyt eka paikka jossa on vanhaan Cassutyyliin kunnolla tapettavaa kun noita piisaa. Huh.

Paikalle kupsahtaneet ritarit on taas tyyliä "miten nääkin tänne pääsi" mutta olkoon. Lievää parkouria jotain pylvästä pitkin ja lisää "puutarhaa" ja kasviotuksia, ja sitten se convenient spider jotta päästään eteenpäin. Yhtä hämähäkkiratsastusta myöhemmin ovia onkin auki lisää ja tavaraa haettavana, plus tietysti joku "puzzle" joka ei oikeastaan tee päätä eikä häntää, jotain patsaita siellä olis mutta jos kerran GameFAQs sanoo että homma on selvillä kun käännät keskiriviä kaksi kertaa oikealle, mikäs siinä. Kaiken maailman paikoissa nämä paikalliset vampyyrit pitääkin avaimiaan!  ::)

Noh, ei muuta kun pääovelle sitten ja portti auki. Jatkuu! ...Zobekin paasauksesta voimme päätellä että tämän alueen tärkeys taitaa olla suurinpiirtein edellisen luokkaa, eli melko turha. Aulassa on aika ankeaa, ja reikiä lattiassa? Huoltotoimenpiteet tarpeen. No, Gaben käppäillessä sisälle lauma gargoule-vampyyrejä käy kurkkua kohti. Kylläpä kätevää että kamera esitteli kuinka ikkunoissa on verhot ja jokin hohtelee, vihjevihje! Ei muuta kun ikkunaverhot veke, ja laudoitus samoin.

Seuraavassa huoneessa oli yksi armorikin vamppyyrien keskellä! Viihdettä! No, nekin kupsahtelee kun tapellaan vähän aikaa. Vampyyreja spawnaa lisää kunnes laudat lähtee, no jaa. ...Miksi täällä on muuten näin jäistä sisätiloissa? Eikö kukaan voisi siivota täällä? Turhia gargoule-vampyyrejähän täällä kyllä piisaa, nehän voisi siistiä noita nurkkia vähän, eikös?

Sitten aurinkopeili-puzzle. Kylläpä vaikeaa! Ja sen jälkeen toinenkin puzzle jossa pitää magialla aktivoida niitä riimuja seinässä. Ratkaisutkin on saatavilla mutta kiitti, taidan ottaa mielummin skillpointit kotiin koska nuo puzzled on NII-IIN vaikeita - etenkin koska Gabe säpsähtää jos yrität väärää magiaa riimua päin, joten kokeilemallahan tuosta selviää. Tällä välin aurinko ennätti laskea ja edellinen huone onkin sitten yhtäkkiä täynnä gargoule-vampyyreja! Jotka Gabe grinddausmielessä tappaa kaikki. :D

Seuraavasta ovesta ja samassa! Vampyyritypy, hirveällä kampauksella varustettuna. Siis niin muovinen tukka etten ole pahempaa nähnyt sitten Walterin. Noh, Gabe ei ole mistään pelaamisesta kovin kiinnostunut ja jatkaisi mielummin grinddaamista, samantien paikan pomolla jos sopii. Vampyyritypy vaatii että pelataan. Gabe on haluton, mutta Godly Being With the Controller on sitä mieltä että pelataan, koska pelaamalla saa Light Magic Gem:n ja rutkasti skillpointzeja. Nehän pitää ehdottomasti saada, vaikka tälläiset minipelit eivät suosikkejani olekaan. No jaa, tosi "taktinen" tämä peli, ja Gaben muutamaa aivosolua särkee aika lailla, mutta niin kauan kun se viimeinen kaveri laudalla on Gaben niin miten vaan. Pimu häipyy ja päästään jatkamaan.

Light Magic Gem taskuun ja seuraavalle alueelle. Zobek höliseekin Laurasta, siitä vampyyritypystä, jotain tyyliin "se tappaa Gaben jos vois" ...Ahaa, siis Laura on sen verran järkevä että ei (ainakaan toistaiseksi) tee itsestään pomotappelua kun tietää että häviää! Hyvä veto!

No, ruokasaliin, vaikka pelkältä täytealueelta tuntuu koko homma vieläkin. Iso örkkikokki on ruma ja Gabellä ei ilmekään värähdä vaikka lautaselle lätkäistiin ihmisenjämät. Nämä ghoulit kuolee kun Gabe niitä vähän hutkii, ja HMM. Luukku aukeaa kun soitetaan kelloa. Luukun takana on grip pointti, ja otukset ei tuu ellei lautasella ole jotain! Onpas kätevää että sivuhuoneessa on padallinen entisiä kyläläisiä tai jotain. Gabe ottaa koiven olalle, laittaa lautaselle ja sitten kilistetään kelloa. Otuksia ryntää koipeen kiinni ja Gabe hyppii tunneliin. Sieltä löytyykin joku meidän veljeskunnan kuollut ritari taas (samoin yksi oli pöydän alla) joten mitenhän nuokin tänne... No jaa. Parempi kun ei mietitä ollenkaan.

Ei muuta kun sisälle keittiöön ja pomotappeluhan tästä tulee. Pomohuone ei vaihteeksi ole pelkkä ympyrä/neliö, ja ainakin tämä oli perus hutki-pomoa-minkä-kerkeät tappelu ilman kovin paljoa typeriä gimmickejä, ei edes vaihteeksi yhtään QTEi:tä! :jees: Pomo tippuu ja avain on Gaben. Hmm, keittiö, Gabehän voisi täydentää Pot Roastiaan täältä... Tarkemmin ajateltuna huono idea, koska ei tarvitse kun vilkaista ympärilleen niin voidaan todeta että Soylent Green is People. Ei ehkä kauhean hyvää muonaa, tämä.

Sitten kolutaan loppualue kun avain löytyi ja poimitaan mukaan lisää magiakiviä ja törmätään pariin vihulaiseen eteenpäin mennessä, joihin FAQ:n suosituksen mukaan lätkäisin Crystal-summonin naamaan koska tuolla keittiön varastonnurkassahan oli ilmainen täydennys. "Kattoalue" tulee kanssa koluttua (ja tiputtua sieltä kerran ja kuoltua, kun en huomannut Gaben seisovan palkilla!) ja sitten taas yksi H-A-N-K-A-L-A magiapuzzle! Aha, tähän ei käy dark magic, tähän käy, tähänkin käy, tähän ei... Ja sitten vaan ovi auki ja eteenpäin.

Kappale 6 ilmeisesti loppuu tähän, joten vaihdetaampa lokiakin.

Maria

#257
Ja perjantai-illan piristykseksi yksi kappale lisää!

CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 10

Aloitetaas sitten pelikappale 7, aluksi joltain parveke-osiolta. Picard taas hölisee jotain siitä että paikan pomo tietää kyllä että Gabe on tulossa. No, Gabe ny pitää sellaista meteliä että kuolleetkin tietäis että se on tulossa! Niin siis. Naamalle hyppii gargoule-vampyyreja joten pistetääs niille stake kurkkuun niin lakkaa moinen. Sitten siitä sivulta alas ja palkkeja pitkin ja hieman parkouria että saadaan tänne kupsahtaneelta ritarilta sen magic gem parempaan talteen.

Eteenpäin, ja kimppuun käykin pari kankaanpalaa miekkojen kanssa. Mukavaa, sillä ajattelinkin jossain vaiheessa että eikö noita oo muualla kun siellä yhdessä tornissa jossain aikoja sitten, mutta täällähän noita on taas. Tarjoaa vähän vihulaisvaihtelua! Joku porttikin tuolla eteenpäin mennessä on, ja taas kuollut knight. Mitä opimme tänään: ÄLÄ koskaan kirjoita päiväkirjaasi, "oon välttäny vihulaiset tähän mennessä mutten tiedä kuinka kauan tämä jatkuu" koska tämä takuuvarmasti tietää että se oli sitten viimeinen bloggauksesi. Että silleen!

Elmina: Joo, nää kaverit sais tosiaan miettiä mitä laittavat LiveJournaliinsa. Tai se taitaa näillä kavereilla olla käytössä enemmänkin DeadJournal...  :hehe:

Sitä porttia Gabe ei edes tullut kokeilleeksi, kun tuli huomattua että nurkasta pääsee jonnekin. Lisää kuolleita knighteja ja maagijalokiviä, ja taisi tuossa pari luurankoakin käydä tuttavalliseksi mutta Gabe on noihin tottunut. Luurangoilta löytyi myös se tarvittava avain, aha, sehän on kiva! No, otetaan muukin extra tosta viereisestä huoneesta (jossa lakanakangas miekkoineen kävi päälle) ja takaisin ylös ja siitä portista. Huoneesta löytyy sohva jolla Gabe ei voi ottaa nokosia joten pistetäänpä kalusteet hammastikuiksi!

Huoneessa oli myös joku tollo pajatsontapainen. Huh. No, GameFAQs tietää mitä tehdä kun en viitsi vaivautua miettimään mitä tuo nyt oli. Seuraava alue!

Seuraavaksi joku Frankensteinin labra. Siis kaverin joka ei oo olemassa vielä miltei vuosituhanteen, mutta on pelin upean tarinan mukaan asusteli täällä joskus vuosisatoja sitten. P*ska jätkä, kunnes sai ansionsa mukaan kun lokaali isopomo kidutti sen henkiltä. No miten vaan. Groteskit taustatarinat sikseen, alun pari "puzzlea" ei ollut hankalia ollenkaan, sitten kolmannessa huoneessa kimppuun käy joku metallihämähäkki jonka Gabe hutkii kumoon.

No niin, sitten siivotaan kielenkäyttöä tästä kappaleesta koska alkuperäinen tekstini on painavaa luettavaa kirosanoilla höystettynä. Siis: viimeisen huoneen puzzle onkin tyyliin, sanonko suoraan, v... Kun tässä pomotappelun tuoksinassa unohtui mihin painikkeeseen Gabe koski ja mihin ei, joten GameFAQskaan ei ollut hyödyllinen, joten parasta mennä alusta koko alue! Turhauttavaa, suoraan sanottuna. Ongelmana siis oli että reitti ovelle oli tukossa vaikka minkä teit niitten painikkeiden ja kahvojen kanssa.

...Ja sitten? Uusintakierroksella tein TÄSMÄLLEEN niinkuin FAQ sanoi ja EI. EI SITTEN MILLÄÄN päässyt pois siitä. Menin kääntämään jotain uudestaan, sitten käänsin sen takaisin, menin uudestaan sinne loppuun ja... Nyt yhtäkkiä pääsikin läpi. MIT VIT, sanonko. Outo puzzle. Muistuu mieleen sama juttu kun aikoinaan kirjaston valopuzzlessa, jossa pylväät oli täsmälleen oikein mutta valo ei vaan mennyt oikeaan suuntaan - mutta kas, jostain täysin tuntemattomasta syystä se menikin kun yritin patsaita uudestaan. Ei tee järkeä, ei sitten millään, tällaiset. Mitä ikinä, ulkona ollaan.

Koska olen ärtynyt tästä puzzlesta, aion nyt myös piruilla siitä että labra oli täynnä mitälie teslamuuntajia, joita ei siis ole keksitty ennenkä vuonna 1890jotain. No, väitetään että ne oli maagihommia niin ei tartte välittää tarinasta. Eipä Cassutarinat koskaan kovin tarkkoja ole olleet, tämä nyt vaan on eniten (eli liki tuhat vuotta) pielessä, meinaan, jossain CV3:ssa Franky monsteri oli VAIN 400 vuotta etuajassa! ::)  :lol:

JATKUU. Gabe häipyy ja ovi läimäisee mielenosoituksellisesti kiinni koska tämä alue oli persiistä. Jaaha, metallihämähäkki vai skorpioniko tuo on ponkaiseekin pystyyn takaisin. Tuu päälle vaan niin saat selkääs uudestaan, pirkule.

Seuraava alue. Okei Picard, nyt noi sun läpinät alkaa mennä naurettaviksi. Gabe on sun "vanha kaveri" nyt? Haloo, herraseni - te ootte tavanneet peräti KAKSI kertaa. No, jospa Zobek laskee sen että on creepy stalker? Gabe ilmeisesti on RAGE moodissa eikä nuku enää "näinä päivinä" ...Haloo jälleen, ei tässä nyt kyllä oo kulunut kun varmaan päivä sieltä Wygolista. No jaa. Gaben humalatila syvenee entisestään, siis. Kyllä mielenkiintoista. Mitenhän jätkä on vielä tolpillaan.

Observatorio vuorossa, pakollisella puzzlella taas. Patsaaseen voi laittaa linssejä, ja punainen Gabella onkin kun edelliseltä alueelta löytyi. Tällä päästään yhteen huoneeseen, josta löytyy typerä "aktivoi tämä Dark Magic:llä" puzzle. No jaa, hyvä kun tuo shoulder dash whatever liike alkaa olla hallussa. Gargoule-vampyyrejakin täällä taitaa parveilla, mutta Gabelle nämä ovat niin tavanomaista vastusta että alkaa vaan tympimään.

Huone läpi ja Gabe nappaa uudenvärisen linssin takahuoneeseen kuolleelta kaverilta ja samassa ovi lätkähtää kiinni ja lakanakangas miekkoineen käy päälle! Ihan tulee LoI mieleen kun ovi meni lukkoon! :) No, ei hankala tappelu. Uusi linssi kehiin ja seuraava huone. Siellä olikin enemmän vastuksia tappelussa, samaan tyyliin.

Noh, lisää linssejä ja joku avain. Huoneessa jonne avainta käytetään on parkouria ja löytyy yksi meidän ritareista ja shadow magic gemi. Miten tuokin tuonne... ääh. No joka tapauksessa, kaikki huoneet läpi, käytetään niitä muitakin linssejä että pari isoa armoria seinältä käy päälle (skill pointzeja!  :jees: Ja oli siinä joku gemi) ja luetaan scrollit. Yhteen huoneeseen kupsahtanut veljeskunnan ritari hölisi DeadJournalissaan jotain tarinasta Bernhardien perheestä ja kuinka tämä linna on "demoni", muuttuu, eikä siitä voi tehdä karttoja. ...Ai, mitä, ollaanko me Castlevaniassa, vai? No, olihan Wygol tossa vieressä...  :brow:

Niin siis, linssiyhdistelmä violetiksi ja etiäpäin. Siellä Laura (joka leijuu, huh huh, no, vampyyri mikä vampyyri) lykkää pari "lelua" Gaben kimppuun. Gabe mätkii ne ja QTEi-taas-tätä tappaa ne. Laura suuttuu kunnolla ja ryhtyy tekemään Jedi-salamointizäppiä, ja Gabe joka ei ole syönyt ja nukkunut viime aikoina rupeaa näkemään harhoja kuolleesta vaimostaan ja angstää oikein kunnolla. Justiinsa. Laura pitää tätä coolina ja on kauhean kateellinen kun ei osaa angstätä noin korkealla levelillä vaikka on vampyyri. Siis se on NIIN väärin! Laura ei halua leikkiä enää ja päästää Gaben menemään. Alue loppuu tähän, ja kappalekin taitaa loppua. Vaihdetaan lokiakin ettei tuu niin kauhean pitkiä näistä.

Tosin grinddasin tässä puuttuvat n. tuhat expaa alkupäästä viime kappaletta koska olin melkein 25000:ssa. Ultimate Light on komea skilli, vaikkakin vie magiaa aika lailla. Jep. Seuraavassa osiossa lisää linnankoluamista!

Maria

CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 11

Alun yksinpuhelu: RAKKAUS VOITTAA KAIKEN, IMELÄÄ LIIPALAAPAA. Kiitos, Zobek. Lauran angsti on yhä matalaa tasoa Gabeen verrattuna, joten minkäs teet.

Elmina: Outer Wall? ...Mit vit. Miksei musa ole Tower of Mist. Alue alkaa sillä että meille näytetään linnaa kummallisen hieman jäätyneen kameran läpi kun lumikin osuu- ahaaaaa, tämä on se Zobekin kuuluisa kristallipallo jolla se stalkkaa Gabea.

Godly Being Holding the Controller tästä kaikesta jäästä ja lumimyrskystä ajattelee että voisi pitää tauon ja syödä jäätelöä! Pause-ruudussa... ...Huomio lukija: luet tätä nyt Picarddin äänellä: "Deadly icicles hung like crystal spears above Gabriel's head." Heh, pitäis varmaan paussata useammin ja kattoa mitä tuo runous tossa kertoo, on se kyllä NIIN syvällistä. :D Etenkin jos siis luet Picarddin äänellä!

Niin tätä tasoa nyt. Gabe aloittaa tuijottamalla parvekkeelta alas. Itsemurha on ainoa vaihtoehtosi. Tai sitten parkour. Gabe valitsee parkourin, koska muistaa yhtäkkiä ettei ole Silent Hill 2:n päähenkilö ja itsemurha ei siis ole vaihtoehto. Sitäpaitsi, tänne oli taas kupsahtanut meidän knightti, ja yksi kuollut ritari tällä parvekkeella riittää, Gabella on täällä muuta tekemistä.

Hieman parkouria myöhemmin ollaan katolla. Nurkasta löytyy taas kuollut ritari, jolta magic gem talteen, ja sitten tuleekin tappelu tässä katolla! Kahta eri vihulaista, kun oli vampyyreita ja skeletoneja samaan aikaan. Aina piristävää tälläinen kunnon Cassutappelumeininki! :jees:

Tappelun jälkeen, HANKALA PUZZLE ON HANKALA. Tosissaan, miksi tähän edes tarvitaan vihje jos kerran Gabe säpsähtää pois jos yrität väärää magiaa noihin riimuihin. No, katolta jatketaan riippuvalle tasanteelle sitten ja Gabeä ei pelota vaikka walkway on aika kapeahko ja luminen ja alas on vaan joku mikälie sata metriä. Juu.

Keskellä sitä hommaa käy lauma pikkupiruja päälle, ja sitten on joku tyhmä kehikko katolla jossa käännetään kahvasta ja pitää juosta sinne sivulle että ehtii reiästä läpi. Hemmetin kamerakulmat joskus, pitikö niiden yleensä tukkia näitä JUOKSE TOSTA ÄKKIÄ juttuja tänne? No, läpi on. Torniin vaan havaitsemaan että avain jäi, joten takaisin keskelle. Ai, siitä pääsi sisätiloihin, eipä tullut huomattua. Sisältä löytyy se avain ja taas kunnon LoI-tappelu jossa ovi meni kiinni. Gabe hutkii viholliset, avaa oven, ja menee takaisin sinne torniin jatkamaan.

Seuraava alue, siis. Picard höpisee jotain turhanpäiväistä siitä, kuinka Gabe tappaa lokaalin vampyyriakan. Juu juu, se tässä olisi tarkoitus joten ole hiljaa jos et kerran ole avuksi. Paitse että sitä pomotappelua ennen klassinen Castlevania-alue: kellotorni! :D ...Vihaako kukaan muu kellotorneja vai olenko se vain minä? En taida olla.

...Etenkään tämän paikallisen 3D-platformingin jälkeen. Pitäisi hypätä liikkuvalta alustalta liikkuvalle, sitten siitä seinälle, kamerakulmien ollessa ei parhaat mahdolliset. Kiitos tämän kaiken Gabe tippuu jatkuvasti, ja sitten kuolla kupsahtaa pudottuaan tarpeeksi monta kertaa mutta TÄTÄ EI TAPAHTUNUT! Ja taivaan kiitos olin jo tuossa "ylemmällä" alueella kun Gabe tipahti vihonviimeisen kerran, joten kenttä jatkuu siitä ylempää eikä tarvinnut tehdä sitä liikkuva alusta-platformingia uudestaan. Hieman lisää rasittavaa 3D-platformingia ja täältä päässee jotain eteenpäin, hmm, täällä on kahva...

Elmina: Jaaha. Hämismeka uudestaan, twaktwak kuollu. Seuraavaksi kahvaa ja hissillä keskeltä ylös... toivottavasti katto on auki ettei Gabestä tule pizza.

Niin siis, lyhyesti, skorpioni ruoskalla seinää vasten ja mitä, kuoliko se jo? Miniboss mikä miniboss. Katto onneksi oli auki joten ei Gabriel-pizzaa ja seuraavalle alueelle vaan.

Zobek ränttää kuinka Olrox (ja veljensä Brauner, ai tää kaveri on örkki kanssa) oli niiiiin cooleja mutta pääsevät päiviltä, ja niinhän siinä sitten käy kunhan Gabe pääsee siihen ylös. Olrox uhkailee jotain ja Gabe toteaa vastaukseksi tyyliin, "joo mee ny pois eestä". Tappeluhan tästä tuli. Parit ihmissudenjämät siinä pamautellaan pois ohimennen kun Olrox yrittää käydä ruokatauolla. Klassinen pistä-pomoa-turpaan tappelu joka tapauksessa, allekirjoittanuthan pitää näistä enemmän kuin gimmicktappeluista, joten Olroxia ruoskalla vaan, ja näyttävästi hengiltä! Tämän jälkeen vuorossa "vaikea" puzzle jossa ohjaillaan jotain verta jonnekin. Ei siis nyt kovin vaikeaa loppujen lopuksi.

Seuraava alue, kun kerran linnan yläosissa ollaan! ...Siis ihan heti, kunhan käyn vähän parvekkeella edellisessä luvussa täydentämässä lisäaseita, Gabe kun hutki niitä huvikseen Olroxin persiiseen jotta saatiin extravahinkoa aikaiseksi. Ja sitte ison pahan kimppuun. Zobek mahtipontisesti lupaileekin että rouva vampyyri pääsee päiviltä tänään. Oikeassa on.

Iso paha vampyyrileidi Carmilla voisi pistää vähän enemmän päälleen, koska täällä on näin kylmä. Eipä auta myöskään pelin grafiikat jotka eivät saa rintavarustustasi kovin komean näköiseksi jos ihosi/vaatteesi näyttävät muovilta. Gabrielia ei niin helpolla vietelläkään, koska Gabe on kova jätkä ja uskollinen vaimolle.

Pomotappelun aika! Vähän ensin pikkuvampyyreja ja sitten BEHOLD MY TRUE FORM AND DESPAIR! ...Siis tämä koko tappelu oli helpompi kuin Olrox tai Cornell. Hohhoijaa, ei voi muuta sanoa. Hienoa cutscene:a ja hieman QTEi-näin (vaikkakin meni ekalla yrityksellä) myöhemmin, vampyyriakka on hengiltä ja Gabe höpisee latinaa.

Alucard:n tuplahyppysiivet käy päälle, ja saatiin pala maskiakin taas, sehän on kivaa. Seinä näyttää oudolta ja eikös se olekin herra Keikaku Doori, joka käväisee höpisemässä mysteerisiä. Gabe on aivan WHAT AM I FIGHTING FOOOOOORR *goes to the next level*... No ei ihan mutta melkein. Peiliseinä on outo, mutta teleportti jolla ilmeisesti pääsee seuraavaan lukuun, joten mennään pois täältä. Ja kappale loppuun!

Tämän jälkeen olen jo hieman jatkanutkin seuraavaa lukua, mutta ennenkaikkea - ei muuta kun koluamaan vanhoja alueita kun kerran Gabe osaa nyt tehdä Alucarddit ja tuplahypätä. Ensin Keikaku Doori:n -siis Pan:n viidakko sieltä ihan alusta, josta löytyy muutama vihkivesi. Samantapainen upgrade löytyy Malphasin tornista, joten haetaanpas sekin, siitäkin huolimatta että pomotappelun tekeminen kun et muista miten sitä korppiakkaa hutkittiin oli vähän hakusessa. Seuraavaksi Wygoliin koska onkin jo Zobekia ikävä (siis ihan varmasti  ::) ), koska herraa ei näy missään avustuslupauksista huolimatta. Upgrade talteen ja vielä Castle Hall:n upgrade! Monta kuollutta vampyyriä myöhemmin... No, se jääköön seuraavaan logiin.

Maria

CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 12

Seuraava alue! Picard aloittaa tyyliin "Pan comes again with words of wisdom and advice" ...Ja mitäs viisautta siinä oli mitä Herra Keikaku sanoi? Ei minusta tarjonnut muuta kuin päänvaivaa, sen sijaan että olisi auttanut. Ja mikä tähän yksinpuheluun tulee, Zobek... "I cannot risk being seen" ...Kuule, vanha mies. Jos olisit oikeasti auttanut VIIME kappaleissa, pirkule, niin Gabe voisi sietääkin sua. En usko että sietää enää, joo. Minä en siedä ainakaan tällä menolla, senkin valehteleva vanha ukko.

No, Bones Metsikössä on kiipeilyä ja päätöntä menoa. Ai kiitti, kamerakulma, tossakin oli kuilu? Nyt tiedän! Ja Gabe tietää myös. Hyvä asia että Gabe ei OIKEASTI kuollut kuiluun. Aika luutonta täällä kyllä, jos tämän pitäisi olla luumetsä, mutta miten vaan. Mitä täällä ON: 1) tyhmiä kamerakulmia ja lisää hyppimistä, koska HEI KATSO. OSAAT DOUBLE JUMPIN. KÄYTÄ SITÄ  ::) ...Tuli kyllä opeteltua jo kun noita extra-aseita kolusin, mutta miten vaan. 2) ...TAAS chupa-lärvi. Yhdyn tuonne kielekkeelle kuolleen ritarin DeadJournal mielipiteeseen: nuo saisi kaikki ottaa pois päiviltä. MIELELLÄÄN VÄKIVALTAISESTI ja verisesti, kunnolla splatteria kaikista tommoisista hemmetin otuksista niin lakkaa turha kamojen varastelu.

Huokaus. No, ainakin löytyi parit magic gemit taas. Sitten lisää typeryyttä ja oli siellä se convenient cave troll is convenient kanssa. Alue loppuun parkourilla ärsyttävien hajoavien tasanteiden jälkeen. Tänne kuollut knightti on nähnyt Rinaldon jossain valeasussa. En usko että näkyy Rinaldoa tässä pelissä, joten se siitä, kirjoitelkoot mitä kirjoittelee.

Okei seuraava alue, ja Zobek muistuttaa meitä taas kuinka Gabe ei ole nukkunut PÄIVIIN ja sitten vielä hourailee ja puhuu vaimolleen. gg. Niin no, Gaben humalatila on kyllä aika korkealla jo, että silleen. Alueen alussa Gabe menee jollain "hissillä" ylös ja... uhh. Törmää johonkin vanhaan noita-akkaan? Tämä peli ja sen tarina. :doh: Noita-akka höpisee jotain sekavaa ja lähettää Gaben typerälle Fetch Quest:lle. No miten vaan, mennään sitten hakemaan sun avaimes. Vai vei linnunpelätit ne? Tää noita oli vissii se Malphasin arkkivihollinen mutta kukaan ei kertonut tälle että Gabe tappoi sen Malphasin. Miten vaan.

Yhtä typerää kylän koluamista, useita kuolleita ritareita ja niitten Magic Gemejä myöhemmin ja... Hetkinen, tuo oli PUZZLE? Jaa. Ainoa mitä mä tiedän tehneeni oli hutkin jotain lintuja johonkin suuntaan että ne linnunpelätit käy minipomoina päälle. Oli muuten täysin älyvapaa koko alue. Miten vaan, viedään avaimet noita-akalle joka höpisee latinaa ja Gabe on ihan "mitähän nyt" kun korvissa on ilmeisesti vikaa siitä mitä nyt tapahtuu. Akkahan on hölissyt musalaatikostaan koko ajan.

Yhtä Mini-loitsua (Final Fantasy! Mahdollista on! Ihan tosi!) myöhemmin. Zobek ei ole kovin ilahtunut ja yksinpuhelussaan suunnitteleekin tappavansa koko noidan kunhan tästä päästään. Kannatan ideaa lämpimästi. Muuten, Zobek, "jotta me voitaisiin jatkaa"? Me? ...Saakelin stalkkeri. Lakkaa väittämästä tuollaisia jos et kerran aio tehdä mitään Gaben auttamiseksi.

Music Boxin ainoa hyvä puoli on musiikki, joka on miljoona kertaa muistettavampi kuin mikään tämän pelin musiikeista. Itse alue... sanotaanko lyhyesti: ZOBEK? PAREMPI PITÄÄ SE MITÄ TUOSSA LUPAILIT. TAPA TÄMÄ AKKA. HITAASTI JA TUSKALLISESTI, PLIIS. Suomalaisittain todettuna, PERKELE. Ei siitä sen enempää sitten. Gabe saa sen pahuksen ruusun ja noita-akka teleporttaa Gaben jonnekin. Godly Being Holding the Controller istuu sohvalla ja kuvittelee kuinka Zobek leikkoo noidasta verisiä suikaleita. Kappale loppuu tähän. Bah!

Zobek tosin heti seuraavan luvun alkuun yksinpuhelee tappaneensa sen noidan, joten cheering: JEEEEEEEE! Ding dong the witch is dead tai jotain, sääli vaan etten ollut näkemässä. Nauran p*skaisesti noita-akan kohtalolle joka tapauksessa, koska siitä roskasta mitä Gaben (ja minun, hemmetin ansapuzzlet) piti tehdä ainoastaan kuolema on kyllin hyvä rangaistus.

Niin, Zobek siis jää miettimään minkä reitin itse ottaa. Sillä välin Gabe löytää itsensä jostain oudosta huoneesta. Parkourilla ulos tuolta ja kas, ollaan titaanihautausmaalla. Tämähän tietää... Hyppimistä. Poison Mistiin hukkumista, useita kertoja, THIS NEVER HAPPENED LOL. Lisää hyppimistä, ja parin titaanin aktivoimista niin että ne just sopivasti liikuttaa käsiään. On täällä jotain nilkkejä otuksiakin ja pari luurankoa, mutta Gabe kuoli paljon enemmän siihen pahuksen myrkkysumuun kun oli ongelmissa tappeluissa, joten se siitä. Tarpeeksi harhahyppyjä myöhemmin ollaan läpi.

Ja sitten, eikös se olekin Mr. JUST AS PLANNED. Joka mutisee typeryyksiään ja yhtäkkiä hommaakin komean haarniskan ja haluaa tapella. No, Gabe panee sille turpaan, sitten. Olikohan tuo magic oppitunti aivan tarpeen? Olen varma että sekä Gabe että Godly Being Holding the Controller ovat molemmat tähän mennessä keksineet että light>darkness ja toisinpäin. Ei oikeastaan hankalaa, kunhan se lopun QTEiiiii oli aivan liian nopea vaikka yritin olla valmistautunut. No jaa. Pan kuolee ylidramaattisesti, Gabe angstaa ja jatkaa.

Zobek seuraavan alueen aluksi onkin oikein "no, Pan kuoli sinne, good riddance, ei oo kun yksi Jumala" ...En tiennytkään että olit noin uskonnollinen fanaatikko. Ja juu, tiedetään että Gaben elämä on persiistä tällä hetkellä ja se haluu vaan nähdä Marien. Vanhan toistoa!

No, tällä alueella on... kuiluja ja särkyvää seinää ja Gaben elämä päättyykin kuilun pohjalle. TÄTÄ EI TAPAHTUNUT LOL. Täällä on oikeita zombejakin, joilla ei ole paljon hitpoitzeja. Lisää parkouria, lisää hyppelyä, pitkän matkan hyppelyä ja... EI TAAS CHUBA-MULKERO. :mrr: Helvetti että vihaan noita, turha gimmick jotta joudut tekemään jonkun turhan puzzlen taas. Blah. No matkan varrelta löytyy parit gemit ja scrolleja meidän kuolleilta knightteilta, joista yksi kirjoittaa siitä ettei olisi näin pitkällä ilman Gandolfin "laitetta", josta päättelen että Rinaldo rakensi ilmalaivan, koska millä MUULLA hemmetillä nämä kaverit tänne pääsi? Gaben piti teurastaa joku vanha goattijumala jonka "veri" uhraus avasi portin.

Elmina: No olihan meillä se toinen teoria, jonka mukaan pari ritaria uhrasi elämänsä kaksintaistelemalla paria muuta (tänne sitten kuollutta) ritaria vastaan. Uhrauksia joo.

Toisaalta joo, jos nuo puoli tusinaa tänne kuollutta veti pitkää tikkua ja yksi sitten kuoli sinne portin ulkopuolella uhrauksena? Mitä ikinä. Alueen lopussa oli portti kiinni, ja älytön zombilauma. Gabeä ketuttaa moiset ja siispä ne kuolee. Kaikki! Sitten on joku idiootti "soita gongeja yhtä aikaa" homma. Ei harmainta aavistusta miten tuon oli tarkoitus tapahtua, ilmeisesti meni tuurilla lopulta. Parempi niin, koska en vihaa MITÄÄN enempää kun sitä että peli pakottaa tekemään näitä "tee tämä idioottimainen QTE/paina jotain/juokse tuosta JUST nyt" hommia joista ei pääse yli eikä ympäri.

Vaihdetaan logia ennenkö rage-levelit nousee Gaben tasoille.  :whip:

A-Yty


Andy

Jotain sentään edes. Castlevania-maailmassa on ollut viimeaikoina hiljaista kuin huopatossutehtaassa. LoSin lisäosat julkaistiin alkuvuodesta, ja kesällä Harmony of Despair vaivihkaa Playstations Networkissä. Tämän jälkeen ei ole kuulunut inahdustakaan yhtään mistään.

Toivottavasti tässä nyt olisi jotain, vaikkei Lords of Shadow mitenkään suosikkicassuihini kuulunut.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Maria

Noh, toivottavasti sitten kuunnellaan faneja jatkoa tehdessä, koska tuskin olen ainoa jonka mielestä musiikit ei ole oikein oikeaa Castlevaniaa. Muuten kyllä, mikäpä ettei, kyseessä ei ole ollut lempivaanijani mutta onhan tästä LoS:sta viihdettä irronnut. 8)

Ps. Ja EI titaanitappeluita plz. Huomatkaa mihin parin viikon takainen lokini loppuu. :doh: Satun tietämään mitä olisi edessä eikä MILLÄÄN inspiroi mennä sinne. No, ehkä viikonlopun aikana...  :facepalm:

A-Yty

http://img152.imageshack.us/img152/2443/aqnueooceaad3vwjpglarge.jpg

En menisi takuuseen siitä onko tämä käsittelemätön kuva, mutta katsokaa mitä vasemmalla yläkulmassa olevalla ruudulla lukee.

Q


VTS

#265
Simon's Quest Rebirth!  :hehe: ...Saahan sitä aina toivoa.

EDIT: Ja niin Castlelama 2 siinä näköjään lukeepi. Missä on Castlelaama ykkönen?

Maria

Simon's Quest:in 3D versio olisi kyllä yksi parhaista ideoista ikinä. Miksei kukaan ole tehnyt tätä vielä?

Sillä välin. Muistetaanpa tämä SPOILEREITA -teksti ja isolla koska nyt on hieman loppu spoilaa, vaikken kaikkiin yksityiskohtiin menekään.


CASTLEVANIA LORDS OF SHADOW, OSA 13

Näin alkuun, onko kukaan miettinyt miksi Zobek jauhaa jatkuvasti että on mennyt monta päivää, mutta Gaben parransänki on yhä sama mikä pelin alussa? Hmmmm. Ne hopeatikarit mahtaa olla just sopivan teräviä tai jotain, tosin ottaen huomioon missä kunnossa/humalatilassa sankarimme on, panee miettimään miksi Gabe edes välittäisi koko hommasta. Parransänki pysyy siitä huolimatta tasapituisena. Toisaalta ehkä se on se Light Magic.

Helvetissä on helvetin kuumaa. Zobek höpisee jotain siitä että täällä on demoni, mutta Gabe on kovempi jätkä. Tiedetään. Gabe on yhä myös I've Seen Some Shit-jätkä, vaikka hiljaa itsekseen mietiskeleekin onko sittenkin Silent Hill 2:ssa kun Pyramid Head:n näköinen otus seisoon pihan toisella puolella. No, tämä demoni kutsui noita arkkukasveja paikalle ja taas tapellaan. Vanhaa hommaa tämä, mennään sinne pomotappeluun.

Sitten outo glitchi, kun pitää juosta pomon suuntaan ja käytävä sortuu. Ekalla yrityksellä Gabe tippuu kun en huomannut että lattia sortuu yleensäkään, ja tokalla... Ei muuta kun suoraa sisälle ettei jäädä tuohon sortuvalle aluelle. ...Päästään siihen reunaan ja kaksoishyppy ja peli savettaa ja... Ja. Gabe on jumissa pienellä alueella siinä reunassa. Pomokin vaan seisoo ja tuijottaa, ja Gabe ei pääse siirtymään kuin hieman sivullepäin ja takas. Pomo ei tee mitään vaikka heitin tikarillakin, joten ei kai sitten muuta kun reload edellisestä "pointtista", ja tappelu onneksi alkaa asianmukaisesti pomotappelualueen sisältä. Okei! Että sellainen glitchi tällä kertaa.

Elmina: Kaiken lisäksi tappelu oli saakelin helppo, koska Maria hakkas sen demonin sillä välin kun minä kirjoitin raakaversion tuosta glitchistä tuohon ylös myöhemmin editoitavaksi. Huh. :wtf:

Mitä, pistät sitä vaan turpaan ja vihkivettä jos kutsuu minidemoneitaan, ja se siitä. Kun Pyramid Head wannabe on stunnissa, niin Helvetin Portti auki ja otetaan pomoa niskasta ja persiistä kiinni ja heitetään alas! No ei ihan noin, mutta paria button smashia myöhemmin se tippuu. Tentacle rape time! Tiesin että tuokin on tulossa mutta SAAKELI kun nämä QTEikä-tätä-taas on nopeita! Meni niin äkkiä että paina ny siitä. No, yritys 2 meni asianmukaisesti ja Gabe tippuu vain vähän matkaa. Siitä äkkiä parkouria ylös ennenkö tulee grillattua Gabeä. Jota siis alkajaisiksi tarjoillaankin, mutta onneksi tätä ei tapahtunut! Tännekin on kuollu yksi knightti joten Shadow Magic Gem kyytiin ja... sitten taas grillattua Gabeä mutta mysteerisesti jalokivi onkin jo matkassa kun yritetään uudestaan! No, ulkona ollaan. Hieman parkouria lisää ja seuraava alue, ja luku, näköjään.

Necromancer's Abyss vuorossa. No niin. Puzzle 1: easy. Mihin tässä tarvittiin vihjeitä, "perus" vihjehän oli ihan selvä. Puzzle 2 taas sitten ei tee MITÄÄN järkeä. No onneksi GameFAQs tekee, tosin aika vähän. No, senkin tajusi vähän ajan päästä että niitä juttuja hutkimalla tulee vastaavaa nuolta ruutuun ja niin edespäin. Tie eteenpäin auki! Ei muutakun jatketaan.

Seuraavaksi vuorossa: Portal, kirjaimellisesti. Hei haloo, Mercurystream, teidän nimenne ei tainnut olla Valve Corporation. Kunhan muistutan. Jos haluaisin pelata Portalia, ostaisin sen pelin! No jaa. Paljon liikkuvilta tasanteilta putoilua, sen kiroamista että GameFAQs ei tee mitään järkeä yms. jälkeen... No, täällä tuli tavattua lisää glitchejä, kun yritin jossain hypätä grapple-pointtiin mutta hyppäsin ohi ja tipuin. Gabe kuitenkin  "teleporttasi" takaisin edelliselle tasanteelle kuten yleensäkin täällä jos sattuu tippumaan... tai siis, yritti ainakin, mutta teleportti jatkui ja jatkui. Onneksi onnistuin jotenkin painamaan R2:sta ja saatua napattua siitä mihin alunperin yritin kiinni, joten ei tarvinnut tehdä puolta aluetta alusta.

Tuli hutkittua pari necromanceriakin, mutta sanoisinko, PITKÄ ALUE LYHYESTI: linnassa oli huomattavasti mielenkiintoisempaa. Tämä koko paikka/luku/luvut linnan jälkeen, itse asiassa, on olleet, pardon the pun, aivan HELVETIN tylsiä. Tämäkin teleporttien täytteinen alue taisi olla paikallinen Infinite Corridor, koska niin haukotutti koko alue. Sitten lukaisin FAQ:ta seuraavasta kohteesta ja pistin pelin kiinni.

NO NIIN. KOLME VIIKKOA MYÖHEMMIN: ...V...tun titaanit, joo. Mitä mä olen näistä sanonut. Ensin siis on Picard taas NIIN dramaattinen että. Itse alueella, joka koostuu yhdestä tasanteesta, on joku necrotyyppi taas. Lähimmäs mitä Death:iä päästään tässä pelissa, kait. Sitten se huitaisee itsensä maan sisuksiin ja kutsuu tän muinaisen vesidinosauruksen fossiilin. No jaa. Kiivetään vähän, tiputaan kerran, kirotaan sitä ettei täällä taas näe yhtään minne olet menossa ja pistetään siltä elukalta riimut pois. Parit QTEikö-nämä-lopu-jo myöhemmin, homma ohi. Ainakaan täällä ei tarvinnut kuin parkourata ahkerasti ja painaa R2:sta paljon, otus ei oikeastaan paljoa hyökännyt.

Näyttävää hyppimistä ja cutsceneä myöhemmin vaihdetaan kappaletta. Lopputappelu! Picard jatkaa draamaa hetken, wanha ystävä ja muuta p...kaa. Siellä on hohtava juttu ilman pomoa joten Gabe mutisee latinaa taas. God Maski koossa!

No niin, ja sitten who did not see THIS coming. :facepalm: Siis ihan totta, KÄÄK, Zobek olikin kaiken takana! MAHDOTON AJATUS. No, selvästi osaa teleportata, joten sehän selittääkin kaiken siitä miten se pysyi Gaben perässä. No, siis. Zobek pistää jonkun tylsän maskin päähän ja hankkii kaapuhahmon ja sitten selittää kuinka aivopesi Gaben tekemään tämän kaaaaiken. Tapoit itte vaimos ja kaikki, juu, ja koska mustan ritarin hanska on Gabella ja siinä oli jotain pimeyshommaa, Gaben tappaminen käy tosta vaan! Gabe kuoloo ja Zobek nauraa. BUT WAIT! Itse piru alkaa puhua Zobekille siitä kuinka ei vaiskaan, tää oli kaikki MINUN keikaku. Kärvennetäänpä Zobek ja jätkä ilmaantuu ilman vaatteita paikalle, ja ottaa maskin. Pistä mies housut jalkaan, saakeli.

Sillä välin Gabe on ihan kuollut ja leijuvat valohommat on sitä mieltä että liity meihin! Marie ei tykkää tästä ajatuksesta, koska Gabe voi pelastaa meidät kaikki! Siispä Gabe palautetaankin takas. Saatanaa tämä huvittaa ja jätkä julistaa kliseistä liity mun puolelle kamaa, rakastan sinua enemmän kun kukaan. Gabe menee tästä "ei kiitti, olen hetero" linjalle ja pistää sitä turpiin.

Yhtä turhan pitkää (mutta helpompaa kuin Cornell) pomotappelua myöhemmin, Saatana meni hengiltä, parilla QTEi-onneksi-enempää myöhemmin, loppu. Jotain valohommaa tapahtuu ja siihen kupsahti se. Kaikki hyvin! Paitsi siis Marie joka on oikeasti kuollut. Gabea pännii. Antiklimaattisin loppu ikinä, IGA:n tarinat on valitettavasti kansalliseeposta tähän verrattuna.

Lopputekstit! Ja sitten lisäloppua... Kiva kirkko, yms. Ai jaa, Zobek on hengissä vielä? Ihan kiva. ...Jaa niin Gabekin, siis tavallaan. Totesinko juuri jotain tämän pelin tarinasta? Ei helvetti, typerin Castlevania loppu ikinä. Belmont-seisoo-kalliolla-ja-linna-sortuu on järkevämpi ja enemmän "loppu"ratkaisu kuin tämä.  :doh:

No, pitää vissiin hommata ja pelata ne extrat, ei sinänsä että uskoisin että ne tätä idioottitarinaa enää pelastaa. Kaiken kaikkiaanhan tämä on ollut hauskaa koluttavaa ja alueet hienoja, mitä nyt noita pikkuasioita joista wanha vaanija valittaa. :D ...Ja vielä kerran - TÄMÄ TARINA.  :hehe:

Elmina

#267
Siis juu, sellanen peli se.

Pika-arvio vierestäkatselijalta (ja toisinaan Balcony tms. levelointi-pikajuoksija-varapelaajalta) tähän.

PLUSSAA:
- kenttäsuunnittelu. Hienoja alueita! Lyhyitä mutta niitä oli paljon.
- ohjaus - tämän kanssa ei (yleensä) ongelmia silloin kun vaan näki minne ollaan menossa.
- pelattavuus yleensä
- kenttägrafiikat. Jotkut paikat oli kertakaikkisen upeita.


MIINUSTA:
- musiikit. Niin ihanat ja mahtipontiset! ...Mutta muistanko noita? En. Sillä välin SotN:n tai LoI:n musista muistettavuus on vähintään 90%. Ei ollu oikein Cassumaiset, nämä.
- vihulaisten vähyys/"vain paria tyyppiä per kenttä"/vaihtelevuus. Haloo, verratkaa vaikka CoD:hen.
- tarina. TÄMÄ... joo. Maria sanoi jo kaiken oleellisen. Ja sitten ne sanovat IGAa huonoksi tarinankertojaksi...  :hehe:
- hahmot. Gabe on tylsempi CV-sankari kuin Simo ja muut 8-bitti-ei-paljon-tarinaa-tai-persoonallisuutta-pojat.
- hahmografiikat  ::)
- ne #¤%&/# titaanit


NEUTRAALIA:
- kamerakulmat. Yleensä hyvät, mutta jossain paikoissa olisi saanut kääntää Gaben taakse tai olla toisesta kulmasta jne.
- tasoloikka. Kivaa sinänsä, mutta vähän liikaa parkouria välissä
- Castlevania? Jos nappaisitte tuon etuliitteen pelin nimestä (ja turhat peliin ängetyt varastetut-nimi-referenssit) pois, tämä olisi jonkinlainen geneerinen vampyyrinlahtaus-mätkintä. Ihan mukiinmenevä sellainen, mutta.

Jup.  8)

A-Yty

http://n4g.com/news/993539/castlevania-lords-of-shadow-2-set-for-an-e3-reveal/com

E3:ssa pitäisi viimeistään tapahtua jatko-osan julkistus. Eli kesäkuun 5.-7. Huhuja tietty kuten tähänkin asti, mutta hyvin todennäköistä.

A-Yty



Tässä kuva, joka ilmeisesti on lähtöisin Dave Coxin hiljattaisesta Twitter-päivityksestä. Tyrmäfoorumin mukaan se on osa kuvasta, jossa näkyy myös Gabriel. Eipä tässä enää ole kauaa todennäköiseen tuotannon julkistukseen.