Main Menu

Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

A-Yty

Metroid Primen korkkauksen jälkeen rupesin pelaamaan myös Eternal Darknessia. Kekseliäs juttu tuo mielenterveysmittari. Grafiikat ovat auttamatta vanhentuneita, mutta onhan peli jo neljä vuotta vanhakin (sen piti alun perin ilmestyä N64:lle).

ParasiteX

Quote from: "gaibon"Aloitin Final Fantasy VIII:n ja yllätyin kuinka hyvä tämä peli olikaan. Nyt on n. 17 tuntia takana ja pian ensimmäinen levy neljästä paketissa.
Pelasin viikko sitten ensimmäisen levyn about täydellisesti läpi ajalla 15h. En toki mitään nopeusennätystä yritä, mutta kaikki bonukset, korkeat SeeD levelit ja Squall level 35:elle täytyi saada. Olen ennenkin pelanut melkein läpi, mutta siitä on niin paljon aikaa, että päätin nähdä pelin uusin silmin. ;)
Ei ole kielellisesti kovin korrekti, eikä tee ihan kaikkia asioita selväksi, mutta ainakin tärkeimmät ja korvaamattomat asiat tulevat esiin. Muutamia pikkuitemeitä missaa, eikä aina neuvo myöhemmin tarvittavia asetuksia, kun vasta viimetipassa vihjauksella "jos sinulla on jo...". :(
Muutenkin "ffextreme" on luotettavin FF -sarjaan perehtynyt sivusto.

A-Yty

Haha..nerokkaita nämä ED:n hulluusefektit. Ehdin jo säikähtää että kaikki talletukseni poistetaan.  :mrgreen:

A-Yty

Mario & Luigi: Superstar Saga tuntuu rokkaavan aika lailla.  :rock:
Samanhenkistä huumoria kuin Super Mario RPG:ssä.

Kermakastikeritari

Taas tuli pelattua Jazz Jackrabbit 2:n yksinpeli Hardilla läpi... Ihana peli. :weed:

Maria

Menin tuossa eilen Final Fantasy IV Advancen läpi. Nyt vois varmaan kokeilla niitä ekstra hommia.

Muuten peleistä, tänään pelailin Valkyrie Profile:a kun on sitä peli kesken. Onko kukaan muuten pelannut kyseistä peliä?

Ananaz

Quote from: "Maria"Muuten peleistä, tänään pelailin Valkyrie Profile:a kun on sitä peli kesken. Onko kukaan muuten pelannut kyseistä peliä?

Minä minä minä minä minä!

Varmasti paras rope PSX:llä heti Vagrant Storyn jälkeen. Sääli vain jatko-osa ei testaamani jap-version perusteella vaikuttanut kauhean lupaavalta. Taistelusysteemiin on lisätty turhia lisäviritelmiä (ts. erilliset taistelukentät), grafiikka on heikkoa eikä musiikkikaan oikein ole säveltäjänsä parasta tuotantoa.. Täytyy nyt kuitenkin säästellä lopullista tuomiota siihen asti kunnes jenkkiversio on läpäisty. :I Alkuperäinen VP joka tapauksessa rokkaa joka tasolla, tosin parhaimman loppuratkaisun saavuttaminen on tehty hivenen liiankin työlääksi.

Ja, Final Fantasy XII = t3h WIN, ainakin pelimekaniikaltaan :)
A memory false as summer snow

Lumienkeli

Jos minulla olisi PSP ostaisin sen Valkyrie Profilen uusintaversion. Hyvä tietää että se on hyvä.
Soredemo boku wa yattenai.

ParasiteX

Quote from: "Lumienkeli"Jos minulla olisi PSP ostaisin sen Valkyrie Profilen uusintaversion. Hyvä tietää että se on hyvä.
Vähän riippuu pelaajasta, että miten pelin vastaanottaa. Omasta mielestäni se jatkuva kaupungista toiseen lentely ja "salapoliisina" oleminen on joskus liiankin turhauttavaa...
Välistä vaan tuntuu, että ihmisten pelastamisen sijaan haluaisi nirhauttaa kaikki ärsyttävät ongelmavalittajat. :mrgreen:
Ihmiset valittavat liikaa jo tosielämässä - pelissä olevat virtuaalivalitukset tehtävineen eivät vain sovellu jokaisen hermoille. Inventoryn tutkiminen ja jokaisen nippanappa -esineen etsiminen on hidasta ja työlästä.
Itseäni uudet paikat lähinnä ärsyttävät innostamisen sijasta.
Uusi piste kartalla = A) Lisää tehtäviä, B) Lisää pulmaratkontaa ja julmaa esineiden etsimistä. :whip:

Elmina

Jaa, ehkä se VP ei vaan sovi kaikille. Mun mielestä se on loistava. Eikä sieltä kaikkia tavaroita tartte etsiä - pärjää aivan hyvin vaikkei sitä tekisikään... ei tainnut Maria käyttää puoltakaan siitä mitä sieltä löytyi.

Mutta toisaalta, tuo "ei kiinnosta kaikkia" taitaa päteä kaikkiin RPG:hin, sillä on paljon ihmisiä joitten mielestä FFX on mahtava ja siinä on upea tappelusysteemi ja tarina ja sitä rataa. Mun mielestäni? Yli-lineaarinen standardi-FF jonka tappelusysteemi sisälsi lähinnä paljon X:n painamista... ;)

Kultamuna Classic

Lomien aikana tullut hankittua mm.:

DS
-Sonic Rush DS
-Animal Crossing DS
-New Supra Mario DS
-Mario & Luigi DS

PS2
-Resident Evil Outbreak File#2
-Syphon Filter
-Hunter the Reckoning
-LotR: the Third Age

GC
-Syphon Filter 2 Pandora Tomorrow
-Baten Kaitos

Xbox 360
-Elder Scrolls Oblivion
-DOA4

Kaikkia on ehditty testailemaankin, mutta oikeastaan tullut tahkottua melkein pelkästään DS:ää sattuneesta syystä. Konsolia ja töllöäkun on hiukan vaikeaa viedä mukanaan ulkomaille  :mrgreen: . Nyt olen keskittynyt pääasiassa Oblivioniin.

Lumienkeli

Quote from: "ParasiteX"
Quote from: "Lumienkeli"Jos minulla olisi PSP ostaisin sen Valkyrie Profilen uusintaversion. Hyvä tietää että se on hyvä.
Vähän riippuu pelaajasta, että miten pelin vastaanottaa. Omasta mielestäni se jatkuva kaupungista toiseen lentely ja "salapoliisina" oleminen on joskus liiankin turhauttavaa...
Välistä vaan tuntuu, että ihmisten pelastamisen sijaan haluaisi nirhauttaa kaikki ärsyttävät ongelmavalittajat. :mrgreen:
Ihmiset valittavat liikaa jo tosielämässä - pelissä olevat virtuaalivalitukset tehtävineen eivät vain sovellu jokaisen hermoille. Inventoryn tutkiminen ja jokaisen nippanappa -esineen etsiminen on hidasta ja työlästä.
Itseäni uudet paikat lähinnä ärsyttävät innostamisen sijasta.
Uusi piste kartalla = A) Lisää tehtäviä, B) Lisää pulmaratkontaa ja julmaa esineiden etsimistä. :whip:
Hmm... Nyt peli kuulostaa kyllä pahalta :/ Mutta niin, pitää ensin itse pelata ennenkuin langetan tuomion.

Kultamuna Classic

Paskan marjat, VA on todella hyvä PSX-ajan anime-rope upeilla 32-bittisen spriteillä, renderöidyillä taustoilla & upealla sekä koskettavalla CD-tason musiikilla. Ja taistelusysteemi, hahmot & juoni on sitä tavallista anime-ropejen keskikastia vähintään, eli mitä muuta voisi enää toivoa kyseisen genren peliltä?  :)

Christophe

Onkos tuo Baten Kaitos hyvä? Onko se Legend of Dragoon-tyylinen? Olen sitä harkinnut. Näin peliä pienen väläyksen Anttilassa kyllä.

Lumienkeli

Nooh mulla on Baten Kaitos ja aluksi en pitänyt siitä, mutta kyllähän se paremmaksi muuttuu. Kun ei Cubella montaa RPG:tä ole niin onhan tuo sille ihan hyvä peli. PS2:lla se olisi jokin keskiverto-RPG saaden arvosanaa 7-8.5 näin pikaisesti arvioiden. Kakkonenkin on Japanissa jo julkaistu Cubelle ja se sai Famitsulta ainakin hyvät pisteet ja on ilmeisesti siis parempi kuin eka osa. En ole vielä läpäissyt sitä mutta loppusuoralla taidan olla, pelituntejakin on jo reilusti yli 40 kasassa, pitäisi vain jaksaa viimeinen ponnistus :)