Main Menu

Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Kultamuna Classic

Mun mielestäni taas tuo Baten Kaitos oli kaikkeen massakuraan mitä PS2:lla on kymmenittäin (vaikka on monta todella hyvääkin anime-ropea), niin harvinaisen mukavan oloinen & hyvä hengähdystauko siitä aivan kaikkein keskinkertaisemmasta tarjonnasta. Minua jopa kiinnosti hahmot, joka on todella harvinaista nykyään. Alelaarista ton 20€:llä ostin, joten saattaa vaikuttaa mielipiteeseeni, kun kerran halvalla sai. Eli siihen hintaan ainakin hyvä. :mrgreen:

Christophe

Batenia on ollut jopa alta kympin Mustassa Pörssissä, kun poistivat Cuben pelit. Voin kyllä maksaa pelistä 20e, jos joku niitä jossain näkee, kun taitaa nuo alet olla ohi jo. 

Ananaz

Quote from: "Lumienkeli"Hmm... Nyt peli kuulostaa kyllä pahalta :/ Mutta niin, pitää ensin itse pelata ennenkuin langetan tuomion.

Tjoo, kyllähän tuo Parasiitin kuvaus osuu aika hyvin oikeaan, mutta Valkyrie Profile nyt onkin valmistajalleen (tri-Ace) tyypillisesti paljon enemmän peli- kuin tarinavetoinen RPG, joten ymmärrettävästi se ei välttämättä tee kaikkiin niin suurta vaikutusta, varsinkaan jos on tottunut/odottaa jotain DQ/FF-tyylistä perusropetusta.

Henk.kohtaisesti ihastuin aivan täysillä VP:n vapaaseen liikkumiseen (näennäinen epälineaarisuus), nopeatempoiseen ja verrattain taktiseenkin taistelusysteemiin (tuntuu käytännössä enemmän tappelupeliltä kuin JRPG:ltä) sekä pääasiassa tasoloikintaan ja ongelmanratkaisuun (tai niiden yhdistelmään) nojaaviin sidescroller-luolastoihin. Ja sekin tarina mitä pelissä on, on imho poikkeuksellisen omaperäinen ja hyvin kirjoitettu. Pelin pääjuoni jää alussa täysin toissijaiseksi, mutta paras loppuratkaisu ja kaikki siihen johtavat kohtaukset korjaavat sitten lopulta nuo alkupään puutteet TODELLA hienolla tavalla. Lisäksi ääninäyttely hyvin laadukasta, joskin hetkittäin vähän ylinäyteltyä, mutta näyttelijät otettiinkin suoraan jenkkipokémonista, eikä näille edes annettu kunnollista ohjeistusta siitä miltä hahmojen olisi pitänyt kuulostaa.

Jos pelistä nyt jotain suurempaa valituksen aihetta haluaa etsiä, niin sen läpäiseminen ilman "kuolemattomuuden" takaavia taitoja on käytännössä mahdotonta, koska loppupään bossit tappavat koko partyn vaivatta yhdellä iskulla.

Suosittelen kyllä ehdottomasti testaamaan. Pelimekaniikka on niin vaivatonta sisäistää, että Valkyrie Profileen pääsee kyllä varmasti heti ekalla pelikerralla hyvin sisälle. Tosin PSP-versio ei kuulemma ole ihan mikään täydellinen käännös, mutta kaipa ne lisätyt CG-animaatiot jokseenkin paikkaavat käännöksen puutteita.

Quote from: "Elmina"Mutta toisaalta, tuo "ei kiinnosta kaikkia" taitaa päteä kaikkiin RPG:hin, sillä on paljon ihmisiä joitten mielestä FFX on mahtava ja siinä on upea tappelusysteemi ja tarina ja sitä rataa. Mun mielestäni? Yli-lineaarinen standardi-FF jonka tappelusysteemi sisälsi lähinnä paljon X:n painamista...

Kuten kaikki muutkin numeroidut FF:t? :D (paitsi FFXII loistavine tekoälysysteemeineen~)
A memory false as summer snow

Elmina

Quote from: "Ananaz"
Quote from: "Elmina"Mutta toisaalta, tuo "ei kiinnosta kaikkia" taitaa päteä kaikkiin RPG:hin, sillä on paljon ihmisiä joitten mielestä FFX on mahtava ja siinä on upea tappelusysteemi ja tarina ja sitä rataa. Mun mielestäni? Yli-lineaarinen standardi-FF jonka tappelusysteemi sisälsi lähinnä paljon X:n painamista...

Kuten kaikki muutkin numeroidut FF:t? :D

No, sillä erotuksella että silloin kun tuli pelattua FF4 ja FF6 vuosia sitten se oli itselle vielä uutta ja hienoa. FF4 Advance tossa mentiin läpi viime viikolla, ja yhä on hyvä vaikka onkin tosi kliseinen. No toisaalta, silloin kun se julkaistiin 90-luvulla kaikkia niitä kliseitä ei oltu vielä käytetty...

FF3 (siis se joka ny tulee remake:na DS:lle) ja FF5 sentään sisältää sen job systeemin joka oli ihan kiva. FFX? Ei se hidas grid-homma oikein itseä kiinnostanut.

Taitaa vaan olla että nää uudemmat Final Fantasyt on lajia "pelaa kerran läpi ja se on sitte siinä". Katsotaas jos FF12 oikeesti olis parempi. Tekijätiimi ainakin kokemuksen pohjalta (FFT/Vagrant Story) on loistava.

Lumienkeli

Ei tullut voittoa Play-Asian suurarvonnasta, mutta tietysti jotkut onnekkaat veivät PS3:n, Wiin etc.
Wiitä tekee mieli niin perhanasti, kunpa se olisi region free niin voisi sen Japanista heti tilata... Tai ehkäpä tilaan joka tapauksessa :app:
Soredemo boku wa yattenai.

Lumienkeli

Kirpputorilta löytyi Diablo Battle Chest 10 eurolla, meinasin jo ostaa sen 45 eurolla Player Onesta. Mukana siis Diablo, Diablo 2 ja lisälevy ja paksu opaskirja. Blizzard kokoelmani on pian täydellinen :) Warcraft 1 ja 2 puuttuu.

Q

Aloitin Elder Scrolls: Morrowindin. Anttilassa 5 € (!). Vaikuttaa aika kovalta ja pyörii minunkin koneellani.

Kultamuna Classic

Quote from: "Qualtagh"Aloitin Elder Scrolls: Morrowindin. Anttilassa 5 € (!). Vaikuttaa aika kovalta ja pyörii minunkin koneellani.

Eli siis PC:lle?

Oli miten oli, uskoisin että saat rahoillesi 100 kertaa vastinetta.

Lumienkeli

Ostinpa puolielämä^2 Xboxille, ihan mielenkiintoiselta peli vaikuttaa parin tunnin jälkeen :) Tulossa myös 360:lle ja PS3:lle, voi olla pakollinen ostos sitten myöhemmin kun niissä on nämä lisälevyt Episode 1, 2 ja kaikella todennäköisyydellä 3.

Christophe

Mintti Hard Corps Sega MD:lle ja Hello Kitty Dreamcast cib + pakettiin kuuluvat pelit ja roippeet. Lisäksi Nec Pc Engine Duo pelikone lootassaan . Ei nyt ainutlaatuisia kamoja, mutta erittäin kivoja ja odotettuja kuitenkin :). Omissa arvostuksissa nämä menevät kokoelmassa aika kärkipäähän, vaikka eivät kaikista rarempia olekaan. Tehtiinhän noita Kitty-pakettejankin sentään eräitten arvioitten mukaan 1500 kpl/väri.

Lumienkeli

Olen koko pienen ikäni himoinnut punaista Hello Kitty-Dreamcastia. Vaan en sitä kuitenkaan koskaan saa, niin on tyytyminen pinkkiin DS Liteen joka tulee Eurooppaan lokakuun lopulla :) Myös uusi pinkki PS2 mikä tulee myös Eurooppaan on erittäin nätti. Wiistäkin tulee kuitenkin joskus pinkki malli, vähintään Japaniin (tosin Cubesta ei ole tullut!) niin ehkäpä sitten joskus importtaan senkin kun rahaa löytyy. Nyt odotan soittoa herralta joka lupaili töitä syksyksi, niillä rahoilla ostetaan Wii heti julkaisupäivänä.

Christophe

Lohtua Enkelille: Kyllä se Kittykin voi vielä joskus tulla vastaan. Japanissa näitä on pyörinyt niin edullisesti, etten kehtaa tässä kertoa. Minulla on kaveri, joka diilaa minulle Sharp X68000 koneen. Se se vasta on vaikea hankittava ilman suhteita. Voisin toki toisenkin Kittyn vielä katsoa, kun itse halusin itse asiassa sinisen. Silloinhan tämä joutaisi... Garden Panic on yllättävän kiva, nyt iski into hankkia myös Roller Rescue, mutta sitä ei tainnut tulla DC:lle :/.

Kultamuna Classic

Mua kiinnostaisi tuo "elämä on half-laiffii" 2, mutta tietenkin vain X0:lle.  :brow:

Edit: ilmeisesti tuo X0 HL2 onkin se episode 2. Vittu ei vois taas mennä yhtään vaikeammaksi, kun en noista HL peleistä tiedä mitään. Lumis, selvitäpäs tarkemmin noita "lisäosia" yms. juttuja. :|

Lumienkeli

Nou panikku. XO:n Half Life 2 sisältää siis: Half Life 2, Half Life 2: Episode One (jatko-osa joka on juuri julkaisu PC:lle) ja Half Life 2: Episode Two (ei vielä julkaistu PC:lle). Xboxin Half Life 2 sisältää vain Half Life 2:n, ja se myös toimii XO:lla. Sinuna odottaisin kiltisti XO:n omaa versiota pelistä, niin saat nuo extrabonukset ja 10 kertaa paremmat grafiikat, sekä vielä mahdollisesti kaikenlaiset moninpelisetit.

Kultamuna Classic

Jees, pitänee odotella. Muuten, Morgan Freeman on ehkä yksi surkeimmista videopeli-hahmoista ikinä.  :app:

Noh, ehkä alan hänestä tykkäämään, kun olen noita laiffi-pelejä pelannut.