Castlevania: Portrait of Ruin

Started by Q, 13 February 2006, 17:43

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

#75
Sen äänen rosoisuuden voi poistaa käyttämällä kuulokkeita :) Eli j-poppia...

http://youtube.com/watch?v=fEKHtqrubO0& ... endan%20ds
Tuolla on Ouendan videoita mutta äänenlaatu on tosin vähän surkea useimmissa... Nauhoitettu siis oman pelaamisen replay-videoita kun se on melko vaikea peli varsinkin vaikeimmalla tasolla. Pelissä pitää siis styluksella painella noita numeroita tahdissa.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#76
Juu, en epäile yhtään, etteikä DS:llä saisi parempaakin aikaiseksi kuin mitä DoS:issa oli. En tiedä minkä kokoisia NDS cartit ovat, mutta voisiko olla niin, että kokonaisen pelin lisäksi cartille ei mahdu tarpeeksi sitä laadukkainta tavaraa? Musapelithän ovat usein melko pelkistettyjä juuri tämän takia. Tai sitten Konami on ollut vain äärimmäisen laiska DoS:in kanssa. Mikä olisi harmi. :P Eli äänipiirin maksimisuorituksella ei paljoa ole väliä, jos kuitenkaan itse pelissä (tässä tapauksessa siis CV:PoR) ei sitä kuulla. Jäämme odottamaan ensimmäisiä musaclippejä/pelivideoita.

P.S. kuullostipa muuten tosi hyvältä tou Youtubessa oleva kama!  :shock:

Christophe

#77
Hyvät kuulokkeet on pop DS:n kaverina. Kyllähän nuo tallenusmedian muistirajat näkyy melko repetitiivisinä looppeina, eikä sämplättyä puhettakaan oikein ole rohjettu pitkiä pätkiä laittaa mukaan peleihin. Kannattaa kuitenkin soitella "Solar Boy Djangoa" ja Iridioneita DS:n stereotoistolla, niin huomaa kuitenkin, miten paljon parempi äänentoisto sp:hen verrattaessa koneessa on.

Kyllähän musiikki toki on oleellinen osa uutta Castlevaniaa, mutta en usko, että peli siihen kaatuu. 3d-hutut nyt varmasti voitetaan tälläkin kertaa joka tapauksessa. DS on kuitenkin Ninskan ensimmäinen kannettava stereokonsoli ;). Kuulokkeillahan stereota on saanut ulos.

Wikipedia kertoo ds:n maksimikartin kooksi 1 gigabitin. Varmasti tulemme siis näkemään vielä paljon laajempia pelejä jatkossa. Kasvunvaraa on vielä, nykyiset kartit eivät selvästikään ole noin isoja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS#Technology

"DS games inserted into Slot 1 are able to detect the presence of a specific GBA game in Slot 2. In games such as Castlevania: Dawn of Sorrow, Kirby: Canvas Curse, WarioWare: Touched!, Feel the Magic: XY/XX, and Advance Wars: Dual Strike, extra content can be unlocked by starting the DS game with the appropriate GBA game of the same series inserted. MegaMan Battle Network 5 : Double Team DS can unlock extra content with either games from its own series, or Konami's Boktai series. "

Castlemaniac

#78
Quote from: "Lumienkeli"4chanista ryöstin pari kuvaa:



Olisiko pelissä todella kaksinpeli? Mahtavaa jos se toimisi vielä netissä!

Hienoja kuvia vaikka kaksi onkin vasta julkaistu, tuo faaraopäinen Golem ainakin on joku ihan uusi monsteri. Toinen hahmo juoksee toisen hahmon perässä hmmm....jaaa a mitäs tähän nyt sanoisi, no onpa ainakin jotain uutta erilaista miten tämä sitten käytännössä toimii on eri asia. Onkos tämä Jonathan Morris sukua Bloodlinesin John Morrikselle ja kenelles tämä naispuolinen hahmo mahtaa olla sukua  :hmm:. Taitaa sijoittua tämä ajallisesti Bloodlinesin jälkeen vai.

Lumienkeli

#79
Niin tietysti syy siihen miksi Castlevaniassa ei välttämättä ole niin hyvälaatuista musiikkia voisi olla se että kasetille on ahdettu muutakin... Mutta Castlevania ei sisällä paljoakaan 3d-grafiikkaa (vain ne talot taustalla tulee mieleen) joten luulisi sinne mahtuvan vielä aivan hirveästi muutakin :) 1 gigabitti on 128 megatavua, muistatteko N64:n Resident Evil 2:n? Se on suurin tehty N64-peli ja sen koko on 512 megabittiä eli vain 64 megatavua. Siis vain kymmenesosa CD:stä ja sinne oltiin ahdettu aivan kaikki pleikkarin Resident Evil 2:sta mukaanlukien CG-videot, ääninäyttelyt, musiikit ja hieman paranneltu grafiikka... Jos vain on tekniikka hallussa niin DS:n kortille pitäisi mahtua jopa kaksi tällaista peliä.

Tuossa toisessa kuvassa on rakennuksia taustalla, eli vähän kuin Dawnin alussa. Toivottavasti kaupunkimaisemaa käytetään enemmänkin. Miten olisi jos pelissä olisi yksi kaupunki josta voisi mennä useisiin kohteisiin? Esim. tuo faaraopäinen golemhan voisi asustaa jossain museossa joka sijaitsisi tuolla kaupungissa...
Soredemo boku wa yattenai.

Q

#80
Quote from: "Castlemaniac"Onkos tämä Jonathan Morris sukua Bloodlinesin John Morrikselle ja kenelles tämä naispuolinen hahmo mahtaa olla sukua  :hmm:. Taitaa sijoittua tämä ajallisesti Bloodlinesin jälkeen vai.

Kuten mainittua, niin mitä ilmeisemmin Jonathan on kyseiselle herralle sukua. Charlotte halutaan tietenkin sijoittaa Belnadesin klaaniin, mutta ken tietää vaikka kyseessä olisi ihan erillisen sukupuun omaava henkilö. Bloodlines sijoittui ensimmäisen maailmansodan aikoihin, eli periaatteessa tämä on sille jatkoa.

Kentät vaikuttavat kieltämättä mielenkiintoisilta, vaikkei mitään Egypti-teemaa olla Castlevanioissa totuttu näkemään. Kuulemma mm. "aavikolla" ja "usvaisessa kaupungissa" päästään seikkailemaan.

Christophe

#81
Egypti-mytologia sopii ihan hyvin lisäksi tuohon vampyyrideologiaan. Odotan mielenkiinnolla. Asiasta kolmanteen: Muinainen Tomb Raider oli parhaimmillaan Egypti-tasoilla ja sitten vastaavasti heikoimmillaan niissä tylsissä teollisuuskomplekseissa...

Elmina

#82
Quote from: "Lord Quincey"Kuten mainittua, niin mitä ilmeisemmin Jonathan on kyseiselle herralle sukua. Charlotte halutaan tietenkin sijoittaa Belnadesin klaaniin, mutta ken tietää vaikka kyseessä olisi ihan erillisen sukupuun omaava henkilö. Bloodlines sijoittui ensimmäisen maailmansodan aikoihin, eli periaatteessa tämä on sille jatkoa.

Ja kun siinä noin parikytä vuotta on ekan ja tokan maailmansodan välissä, olis aika loogista jos tämä Jonathan olis Johnin poika...

Siitä Charlottesta ne valittaa Tyrmässä ku se ei ole Belnades. Eihän siitä ole vielä mitään todisteita, kunhan vaan nimi tiedetään...

...Mutta toisaalta eihän se CoD:n Juliakaan Belnades ole. Aina ne kanssa valittaa joka asiasta. :|

Maria

#83
Tyrmän sakki myöskin whinettää kuinka Morris ei ole Belmont.

Taisi nyt vanha virallinen tieto siitä kuinka Quincey Morris on Belmonteille sukua unohtua. Sitä paitsi jos Jonathanilla on ruoska = Belmont. Että saisivat pitää päänsä kiinni, mokomat valittajat :)

Q

#84
Quote from: "Maria"Taisi nyt vanha virallinen tieto siitä kuinka Quincey Morris on Belmonteille sukua unohtua.

Totta tosiaan. Kuten TNG:n ohjekirjassa mainitaan:
John Morris, Quincy Morriksen lapsi, Morriksen, joka kuollakseen halusi tuhota Draculan, on taistellut vampyyreitä vastaan yötä päivää, tuntien tämän kohtalokseen kuuluisan vampyyrinmetsästäjäsuvun, Belmontien jälkeläisenä. :[

A-Yty

#85
Juu, kyllä Morrikset ovat olleet alusta saakka nimenmuutoksen kokeneita Belmonteja.

Maria

#86
Eikä tarvita edes nimenmuutosta - jospa jollain Belmonttilla oli kaksi lasta, poika ja tytär, ja tyttö sitten meni naimisiin Quincey:n isän kanssa. A Belmont right there!  :mrgreen: Etenkin jos velipoika oli vähän nörtimpää tyyppiä ja päädyttiin siihen tulokseen että ruoskan on parempi olla toisella osaa sukua toistaiseksi.

A-Yty

#87
Tiedän, mutta muuttuihan se nimi joka tapauksessa. Siis tästä näkökulmasta kuin me katsomme.  :weed:

Millä nimellä muuten olet Maria Tyrmässä?

Maria

#88
Enpä siellä oikeasti paljoa postaa, mutta... *osoittaa nimen alle, ja tuohon kuvaan*  :lol:

Kultamuna Classic

#89
http://www.inverteddungeon.com/ralphy/v ... g/por0.jpg
http://www.inverteddungeon.com/ralphy/v ... g/por1.jpg
http://www.inverteddungeon.com/ralphy/v ... g/por2.jpg
http://www.inverteddungeon.com/ralphy/v ... g/por3.jpg

Artikkeli lyhyesti:
Quote-Mysterious vampire Brauner to reinstate the house of Dracula in the settings of WWII
-Jonathan morris, the son of John Morris Sr.
-Jonathan wields a whip, but can use also other weapons, such as a sword or a mace
-It's a Castleroid
-Characters level up
-More focus on the items, armors & accessories than in DoS
-"Skill collecting" system
-Since the Morris clan are related to the Belmonts, Jonathan will wield the VK in some point of the game
-Belmonts can wield the VK by default, but a Morris needs to do "something special" to be able to do that
-Charlotte's family is somehow related to the Fernandez clan.
-Jonathan & Charlotte will have a platonic relationship only
-Brauner's twin-daughters are called Loretta & Stella - share their fathers goal of resurrecting Dracula
-Brauner is more interested in summoning Castlevania & doesn't want her daughters involved, on some level
-Brauner is a painter (Portrait of Ruin). His paintings serve as teleports to different locations, such as the deserts of egypt & the London-esque "Misty Town"
-Soundtrack composed by Michiru Yamane
-The majority of the game happens inside a castle
-PoR will be bigger than DoS, perhaps even impressively bigger.
-Comeback of some of SotN's & Rondo's enemy designs.
-Bigger dev. team for PoR than in DoS: some developers from CotM have joined PoR's dev. team
-Appearances of Bloodlines related cast? "Please look forward to it."
-All the action in PoR takes place on the bottom screen of the DS, upper has Character & enemy info & map
-No stylus functions
-Wi-Fi: either co-op mode or a versus mode. Item shops for other players.
-PoR runs an upgraded engine of DoS
-Will have an animated intro