Mirror of Fate (3DS)

Started by Ananaz, 29 May 2012, 20:02

Previous topic - Next topic

Ananaz

Varmistettu uusimmassa Nintendo Powerissa kuvien ja infojen kera. Kansi on kyllä vähän epäselvä, onko pelin nimi nyt sitten oikeasti "Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate" vai onko lehdessä juttua myös LoSin konsolijatkosta?



- deep combat mechanics
- involves Trevor Belmont
- Fight with Trevor's version of the Combat Cross
- strong attacks with X
- wider-reaching attacks with Y
- secondary weapons like the boomerang-like glaive and electric bomb
- use these with A
- grab enemies with R
- block and dodge with L
- involves light and shadow magic returns
- earn experience points to unlock new combos
- these include launching foes into the air, smashing enemies down to the ground and more
- includes skeletons, axe-wielding undead and more
A memory false as summer snow

A-Yty

#1
Heh, juuri olin postaamassa Tyrmäfoorumilta  :mrgreen:

Tuskin nuo ovat kaksi erillistä projektia. Jos kyseessä olisi jatko-osa LoS:ille, tuossa lukisi joko sen oma nimi tai "Lords of Shadow sequel" + tuo on samaa tekstiä (ainakin sama väri viittaisi siihen). Mutta sitten sellaistakin on huhuiltu että MoF liittyisi LoS2:n tarinaan. Elikkä veikkaisin että LoS: Mirror of Fate on pelin nimi.

A-Yty



Tuo on ilmeisesti Trevor ja Simon on tuossa kansikuvassa.


Q

#3
Pettymys, muttei mikään yllätys MercurySteamin ollessa kehittäjänä, että kyseessä on täysin 3D-peli. (Edit: noniin, melkein menetin yöunet tätä miettiessä, ja väärässähän lopulta olin).

Trevor on selvästi mukana kiihottamassa fanien mielenkiintoa. Jotenkin halpamaiselta kyllä tuntuu, että täytyy vanha jäärä taas kaivaa ulos haudasta.

A-Yty

Faktat ovat tällä hetkellä vähän hakusessa, koska koko artikkelia ei ole vielä skannattu, mutta Simon kannessa oli kai vain joku sarjan historiaa varten tehty kuvitus eikä liittyisi MoF:iin. Simon siis voi olla mukana tai sitten ei, mutta tällä hetkellä vaikuttaisi että ei.

Ja joo, vaikka tietty huvittaisi hihkua jo siitä että Trevor on messissä, niin on ihan yhtä mahdollista että päätyy nimenheitoksi, kuten LoS:issa moni tuttu hahmo. Sen näkee viimeistään kun videomatskua ja lisätietoa saadaan. LoS:in trailerit ja myyntipuheet olivat kyllä sen verran lapinlisäisiä, että vasta itse peli on luotettava perusta mielipiteelle, kun kerran vielä sama lafka tekee tämänkin.

A-Yty

#5
Suora skannaus puuttuu siis vieläkin, joten en mene takuuseen tästä, mutta paljon olisi nähty vaivaa väärennyksessä. Eli oletettuja yksityiskohtia pelistä:

QuoteCastlevania: Lords of Shadow hit the Xbox 360 and PlayStation 3 in 2010, but its direct sequel, Castlevania: Lords of Shadow—Mirror of Fate is coming to the Nintendo 3DS. Like its predecessor, Mirror of Fate occupies a completely different Castlevania universe than the long-running timeline that was first established on the NES—but unlike Lords of Shadow, the gameplay in Mirror of Fate is far more reminiscent of Castlevania's Nintendo DS entries, like Dawn of Sorrow and Order of Ecclesia.

Mirror of Fate features polygon-based graphics, but it plays primarily in 2D and 2.5D, with the occasional shift into a fully 3D environment. Whereas Lords of Shadow had an emphasis on combat and action, Mirror of Fate encourages nonlinear exploration and discovery.

Mercury Steam, the team behind Lords of Shadow, is developing Mirror of Fate as well. "We felt that traditionally Castlevania games had done well on handheld, and indeed found a home there to a certain extent," producer Dave Cox told Nintendo Power. "The whole team really felt we could do something special and memorable on the format that would immerse players totally. The N3DS has allowed us to create something totally unique and exclusive to the format that we think players are going to absolutely love."

Say "Hi" to the Belmonts (Again)

The story for Mirror of Fate picks up 25 years after the end of the events that played out in Lords of Shadow. Dracula is gearing up to give humanity hell, and a young vampire hunter named Trevor Belmont steps up to stop him before things get too hairy.

The name "Trevor Belmont" should ring a very familiar bell for Castlevania fans, but again, Mirror of Fate takes place within Lords of Shadows' continuity reboot, so this is not the same Trevor you know and (presumably) love. You should still recognize some of the threads connecting the characters, though: the gameplay in Mirror of Fate stretches across time, and players will eventually be able to control Trevor's descendent, Simon Belmont. Two other unnamed characters are in the game as well. As Mirror of Fate progresses, you're able to switch between the four characters at predetermined points and work through Dracula's castle during different time periods. Each warrior boasts different abilities, and even though they're exploring the same castle, there are marked differences between their experiences. Some paths may be closed off to characters that can't double-jump, for example.

Hey You, Let's Fight

Even though Mercury Steam primarily wants Mirror of Fate to be about exploration, combat still plays a big role in the game. Simon wields the fabled Vampire Killer whip, while Trevor utilizes the Combat Cross that made its debut in Lords of Shadow. Trevor can attack enemies directly with the X button, or execute a weaker, wide-reaching assault with the Y button, which is ideal when he's surrounded by enemies. Trevor also has access to defensive blocks and dodges, can use light and shadow magic, and can wield secondary weapons like a glaive and an electric bomb.

Simon Belmont doesn't have his ancestor's talent for magic, but he has some familiar secondary weapons at his beck and call, such as throwing axes and burning oil that works well against crowds of baddies. He can also summon mystical guardians to fight for him, or protect him from harm.

Mirror of Fate's home base—the Nintendo 3DS—lends the vampire hunters some help, too. You can use the touch screen to leave notes for yourself and mark places that you might like to re-visit later, and SpotPass and StreetPass will come into play, too—though the game's publisher, Konami, is keeping those functions a secret for now.

Old Guard, Meet the New Guard

Some fans have had a hard time getting used to the darker, grittier take on Castlevania that was introduced to them in Lords of Shadow, and it's too early to tell if Castlevania: Lords of Shadow—Mirror of Fate will make them feel at ease. However, it's a good sign that Mercury Steam wants to re-embrace what has made Castlevania so much fun on the Nintendo DS: exploration. At the very least, it's intriguing that Trevor and Simon make a return of sorts. There's no vampire hunter like an old vampire hunter, even if that vampire hunter is still kind of new.

Castlevania: Lords of Shadow--Mirror of Fate is scheduled to hit the Nintendo 3DS in Fall 2012.

(Source: "Into the Shadows," written by Chris Hoffman, published in the June 2012 edition of Nintendo Power.)

Lehdessä on vissiin myös artikkeli koko sarjan historiasta:

http://nintendopower.com/images/NP279_TOC.pdf

Ananaz

Lisää kuvia pelistä.

Näyttää ja vaikuttaa tietojen perusteella aika lupaavalta ja on ainakin mielenkiintoista nähdä millaisen Metroidvanian MS saa aikaan. Aikamatkailusta plussaa. :P
Lehdessä kuulemma mainitaan myös, että Gabrielilla yllättäen olikin jo poika ennen LoSin tapahtumia ja että Cox varmistaa pelin olevan esi-osa Lords of Shadow 2:lle (ja nimenomaan tuolla nimellä).

Mutta joo, voipi olla, että 3DS lähtee vihdoin ostoon tässä kesän mittaan.
A memory false as summer snow

Ananaz

A memory false as summer snow

A-Yty

#8
Edit; jaa, Ananaz kerkes linkittää.

Tavallaan vähän noloa MS:n kannalta että piti lähestulkoon "retconnata" Trevor mukaan tekaisemalla hänet Gabrielin pojaksi. Kun tätä vertaa LoS:in tapahtumiin, on nyt ikään pitänyt perua juttuja jotka LoS alun perin tahtoi kai erottaa muista Castlevanioista. Parempi lähtökohta tämä kuitenkin on. Simonin alkuperäistä inkarnaatiota on mukailtu siten, että hän on fyysisempi taistelija. Yhteensä neljä hahmoa tulossa eli kaksi Simonin ja Trevorin lisäksi.

LoS:in loputtomasta komboläiskinnästä en juuri perustanut, joten LoS:in taistelusysteemin suora liittäminen, kuten Cox asian ilmaisee, ei innosta.

Andy

Henkilökohtaisesti kaipasin 3DS:lle enemmän IGAvaniaa, mutta enköhän minä tämänkin tule ostamaan, jahka julkaisu täälläpäin joskus hamassa tulevaisuudessa koittaa. Toivottavasti Konami nyt sitten pitää sanansa, ja asettaa Lords of Shadow 2:lle niitä 3DS-yhteensopivuuksia kuten lupasivat.

Ja uskoisin sen olevan hyvinkin mahdollista, mikäli puheet LoS2:n Wii U -versiosta pitävät paikkansa.

Edit: Onkos tämän lempinimi sitten LoSMoF?  :wtf:
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Ananaz

Taistelusysteemi oli varmaan LoSin onnistunein osa-alue joten sen sisällyttäminen sellaisenaan ei nyt sinällään haittaa ainakaan itseäni, jos vaan puheet muuten epälineaarisemmasta ja tutkimiseen nojaavasta pelinkulusta pitävät yhtäänkään paikkansa. Hyvä myös, että taistelua esiintyy myös kesken tasoloikinnan, eli toivon mukaan vihollisia käytetään vaihteeksi myös esteenä pelissä etenemiselle mitä IGAn peleissä ei kyllä mainittavammin tapahtunut edes sen vertaa kuin vaikkapa CoTMin kellotorniosiossa (vanhemmista peleistä puhumattakaan).

Tarina ja "vanhojen" hahmojen tuominen on kyllä vaiheessa itselle melko samantekevää, mutta tavallaan tuo Coxin vertaus Marvelin Ultimate-kaanoniin on ihan järkevä. Pidän ainakin näiden Belmontien uusista designeista. Aika sopivalla tavalla onnistuttu ammentamaan vaikutteita Kojiman versiosta ja melkein pitäisin tätä varmaan Simonin parhaana inkarnaationa tähän mennessä. Trevor ei ole ehkä aivan yhtä onnistunut, mutta toimii sekin. Lieköhän nuo kaksi muuta hahmoa sitten Alucard ja joku muu, kun varsinkin Allun mukana oloa huhuttu jo melko pitkään. Vai onkohan ideana sisällyttää mukaan pelkkiä Belmonteja, kuten ehkä Christopher ja Richter?


Ja milloin Konami on "luvannut" mitään 3DS-yhteensopivuuksia LoS2:n? Pelin silkka olemassaolohan käytännössä vasta varmistettiin tässä Nintendo Powerin artikkelissa, mikä sekään ei vielä takaa, että huhut Wii U versiosta pitäisivät välttämättä paikkansa. :P
A memory false as summer snow

Q

Toivottavasti kamera ei ole jatkuvasti noin lähellä, kuin kuvat antavat odottaa. Voi toki olla, että nuo on napattu nimenomaan 3D-osioista.

Juonen osalta aikamatkustus tuntuu suorastaan luontaiselta, kun virallinen kaanoni on muutenkin jo tuhottu pariin otteeseen.

Quote from: Ananaz on 30 May 2012, 11:51Vai onkohan ideana sisällyttää mukaan pelkkiä Belmonteja, kuten ehkä Christopher ja Richter?

Toivottavasti ei sentään. Sen verran samasta puusta veistettyjä kaikki Kaunisvuoret. 8)

A-Yty

Quote from: Q on 30 May 2012, 12:06
Juonen osalta aikamatkustus tuntuu suorastaan luontaiselta, kun virallinen kaanoni on muutenkin jo tuhottu pariin otteeseen.

Jep, mutta tämä vihjaisi yhä vahvemmin että mahdollinen paluu vanhalle janalle sen päättämiseksi vajoaa kauemmaksi. Se minua oikeastaan eniten huolestuttaa, että pitkän aikaa ollaan lähinnä Pachislotien varassa mitä tulee KlassikkoVanian / Akumajoun jatkumoon tai että se sivuutetaan ennen pitkää kokonaan. LoS:ia pitäisi jatkossakin käsitellä minun mielestäni omana erillisenä juttunaan, mutta yhä enemmän tuntuvat sanavalinnat vaihtua "alternatesta" "reboottiin".

Ananaz

Quote from: A-ytyLoS:ia pitäisi jatkossakin käsitellä minun mielestäni omana erillisenä juttunaan, mutta yhä enemmän tuntuvat sanavalinnat vaihtua "alternatesta" "reboottiin".

Niin kauan kuin sarja on Coxin ja MercurySteamin käsissä, ei ole oikein mitään syytä uskoa, että vanhaan kaanoniin palattaisiin ihan hetkeen, jotain Adventure Rebirthin ja Harmony of Despairin kaltaisia "pikkupelejä" lukuunottamatta ehkä. LoS on aina ollut nimenomaan rebootti sarjan tarinalle, johon ammennetaan vaikutteita ja hahmoja vanhasta tarinasta tarpeen mukaan, ja Konami selvästikin aikoo ainakin toistaiseksi jatkaa tällä linjalla.

Tai ehkä Lords-saagan on määrä päättyä jo LoS2:ssa, kuka tietää?

Quote from: QToivottavasti ei sentään. Sen verran samasta puusta veistettyjä kaikki Kaunisvuoret. 8)

Pointti ei välttämättä olekaan, että kaikki hahmot ovat täysin erilaisia, vaan erot eri hahmojen välillä kumpuavat enemmän erilaisista loitsuista ja subweaponeista. Ajatus pelkistä Belmonteista pelattavina hahmoina ei tunnu täysin mahdottomalta mielestäni, koska pelissä joka tapauksessa pelataan eri hahmoilla eri aikakausina. (kysehän ei siis ole varsinaisesti aikamatkailusta, mutta pelillisestä näkökulmasta pointti on sama)
A memory false as summer snow

A-Yty

Toisaalta tuolla Akumajoun ja Castlevanian eriyttämispelleilyllä Cox ja kumppanit ovat halunneet aina milloin mitäkin yleisöä kosiskellakseen tehdä eron klassisen kaanonin ja LoS:in välillä. Niin kauan kuin edes Pachisloteja komistavat klassiset pärstät, on kai toivoa, ettei vanhaa jatkumoa heitetä kokonaan romukoppaan.

Henkilökohtaisesti toivon, että LoS-tarina päättyisi jatko-osaansa, pääasiassa tästä syystä. Eli lähinnä haluaisin että LoS olisi vain välivaihe kaupallisen elon ruiskuttamiseksi ja sitten voitaisiin päättää vanha jatkumo kunnolla. Joskus Castlevanian on oikeasti pakko loppuakin, joten se voisi päättyä joko siihen tai sitten aloitettaisiin sekä LoS:ista että klassisesta jatkumosta viisastuneena puhtaalta pöydältä.