Main Menu

Nintendo Wii

Started by venzetti, 31 March 2006, 13:40

Previous topic - Next topic

Christophe

Quote from: "Lumienkeli"...tähän hätään Wii ei välttämättä olekaan erityisen kannattava ostos, ellei ole paljon pelikavereita.

Lueskelin toiselta foorumilta, että Wii:n avulla voi saada paljon petikavereita ;)

http://www.taultunleashed.com/phpbb2/post-250308.html

Lumienkeli

Tilasin sitten classic ohjaimen play-asiasta ja kyllähän se ihan mukava on käteen, vähän kuin SNESin ohjain tikuilla varustettuna. Huono puoli tulee itse wiirtual console-peleistä, meinaan eihän nappeja tietenkään saa itse määritellä vaan NES-pelien nappeinakin käytetään a:ta ja b:tä sen sijaan että voisi käyttää b:tä ja y:tä joka olisi paljon ergonomisempaa. Ohjaimen testipeliksi ostin Puucee Enginen Soldier Bladen kun Christophekin sitä taisi kehua. Ihan mukiinmenevä muttei ehkä emuloituna 6 euron arvoinen :)
Soredemo boku wa yattenai.

Christophe

Minä en image-rommista henk. koht. maksaisi punaista puupenniä. Mutta se nyt olen vain minä. Olen kyllä ostanut retropelikokoelmia (kaikki ne) rompulla prev. gen. konsoleille. Namco Museum 1-5 + R ja Capcom Collection on sellaiset poikkuksen vahvistavat omistamisen arvoiset. Näissä se hienous tulee esillepanosta ja oheissälästä/käyttöliittymästä ja tietysti hyvästä konversiosta. (Olipas paska pelikokoelma, mutta katsokaa, miten hienossa kotelossa se tuli).

Pc Enginen Hu Cardit häviää formaatin sympaattisuudessa vain Sega Sg:n alkuperäisille My Cardeille. Kun tuon kokoluokan luottokortille on ladattu Enginen parasta muzakkia (Soldier-sarja) ja tiukkaa actionia oli se lyömätön paketti aikanaan. Engine ei ollut suorastaan maankuulu äänipiirinsä erinomaisuudesta, mutta itse tykkään Soldier-pelien ääniraidoista paljon. Final Soldier on oma suosikkini ja Super Star Soldier taasen on pelillisesti paras. Mutta mitä järkeä näitä on pelata Wii:llä? Ei sitten mitään. Emuloidut ääniraidat tuo rumalla tavalla mieleen Megadriven "photsynteesiin" pahimmillaan.

Jostain hullusta syystä Ikaruga pelittää GameCubella. Nintendon konsolilla voi siis hyvin rajoitetusti räiskytellä tunteella. Sitä ennen Bangai O pelasti N64:n. Eikä se N64:n Soldier-peli ole 3d-peliksi huono sekään.

Nyt olen itse niin pahasti Sharpin X68000:n pauloissa, että paluuta länkkärien matolaatikoihin tuskin enää on. Koneen jokainen konversio huokuu voimaa ja FM-musiikin ylistystä. X68:n Castlevania on kyllä upea peli. Gardis Light-ropellusta on myös tullut pelattua paljon. Thunder Force II on myös hieno, mutta vaativa peli. SMD:n versiolla pääsee vasta aivan alalauteille löylykauhan viereen.

Huom. tässä viestissä ei mollattu Wii:tä sanallakaan. Se on oma suosikkini tämän sukupolven konsoleista. En ole kuitenkaan ostamassa konetta. Minä olen onnellisempi tikku turvallisesti kourassa, kun kapula olkkarin lampussa sojottamassa. Sharpin padin kahdessa napissa on jo puolet liikaa kunnon shootteriin.

Lumienkeli

No syy Wiillä pelaamiseen voi olla vaikka että jos ei omista PC Engineä, eikä halua pelata laitonta versiota tietokoneella. Tietysti siis eihän ne alkuperäiset tekijät varmasti saa penniäkään vaikka ostaisin mitä romeja VC-palvelusta, mutta on se kuitenkin laillista. Myös Wiin classic-ohjain on mukava, ja kaikilla ei ole HTPC:tä tai mahdollisuutta roudata tietokonetta olohuoneeseen missä konsoli sijaitsee :) Mutta en kyllä sulata VC-pelien hintoja, ja tämäkin oli vain testiostos.

ParasiteX

Proidi hankki Wii:n ja pääsinpähän itsekin käsiksi puikkoihin. Itse laite on hämmästyttävän pieni, vain cd-rom -aseman kokoinen ja kuitenkin niin monipuolinen. Cube -pelien ja SD -korttien tuki ovat mukavia lisäominaisuuksia. Aluksi pelin mukana hyppiminen ja huitominen vaikuttivat oudolta, mutta hetkessä ilman pahoinpitelyyn tottui, kunhan muisti pitää etäisyyttä muista pelaajista. Tänään tulikin muutama tunti Wii Sports:ia kokeiltua(pelattua?). Välillä ohjaus pelaa mainiosti ja välillä taas ei ihan. Esimerkiksi keilatessa ohjain tunnistaa ranteen kierteetkin hyvin, mutta pesäpallomailalla huitoessa muuttuvat otteet väkisin aggressiivisiksi tai epätoivoisiksi. Muuten vaikutti erittäin lupaavalta, kunhan julkaisisivat laitteelle lisää(Zelda:n lisäksi) hyviä pelejä, kuten Resident Evil:iä(huhujen mukaan valopistoolin kanssa) ja mahdollisesti Castlevaniaa. ;)

Maria

Lueskelin tossa eilen muuten jostain että Wiillä pelaaminen käy kuulemma kuntoilusta :brow:

Lumienkeli

Resident Evil 4 tulee Wiille. Pidin alkuperäisestä sen verran että ajattelinpa tämänkin ostaa, kun mukana on PS2-version extrat kuten se pidempi Adan skenaario. Tässä pelin hölmö mutta hauska japsimainos:
http://www.capcom.co.jp/wii_bio4/swf/bio4wiim01.swf

Vecekio

:lol: Heh... hmm mitähän tuohon sanoisi... No toimiihan se ainakin.

Tulee aika varmasti hankittua jahka Eurooppaan saapuu.

Andy

Minäkin ostin sitten Wiin itselleni vihdosta viimein. Wii Sportsia olen tässä hieman rääkännyt, ja onhan se vaikuttavan hienoa huitoa sillä kapulalla.

Tänään käyn ehkäpä hommaamassa koneeseeni reitittimen, niin pääsen sitten nettiin Wiilläkin, ja ostamaan VC-pelejä, ne kun kiinnostavat huimasti. Tai ainakin osa niistä. A Link to the Past ostetaan ainakin ekana. Ja ehkä sitten jotain muuta vielä lisäksi, saas nähdä.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Q

Alkuperäinen Castlevania on nyt saatavilla Virtual Console -muodossa. Euroopassa se julkaistiin jo maaliskuussa, mutta Jenkeissä eilen. Konami juhlisti tällä NES-Cassun 20-vuotisjulkaisupäivää.

Lumienkeli

Super Mario Galaxy ja Metroid Prime 3 hankittu toki. Ihan mukavia pelejä.

Andy

Nyt sieltä löytyy jo Simon's Questkin. Kumpaakaan VC-peliä en ole ostanut vielä. Simon's Questin voisin ladatakin jossain vaiheessa. Castlevanian kanssa on vähän niin ja näin. Onhan sitä tullut enemmänkin hakattua. Nyt kun vain tulisi esimerkiksi Vampire's Kiss, tai The New Generation, tai vaikkapa Castlevania 64 ja Legacy of Darkness. Noita voisi harkita jo vähän enemmänkin.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Maria

Taitaa olla Nintendolla joulumainoskampanja menossa, on sen verran tullut nähtyä mainoksia 8)

Simon's Questkin jo? Tulisi varmasti hankittua jos konsoli olisi. Ja konsolia tulisi varmaan vakavasti harkittua jos nuo 64:n pelit olisivat saatavissa...

A-Yty

Mitä etuja GameCubessa on Wiihin verrattuna? Mietin tässä että pitäiskö myidä se ja vaihtaa Wiihin.

Ananaz

Quote from: "A-Yty"Mitä etuja GameCubessa on Wiihin verrattuna? Mietin tässä että pitäiskö myidä se ja vaihtaa Wiihin.
Kuuleman mukaan Cuben huomattavimat "edut" lienevät lähinnä GBA Player -yhteensopivuus ja se, etteivät kuution verkkopelit toimaa Wiin nettiominaisuuksien kanssa. Eipä sillä että online-pelaaminen Cuben suuria vahvuuksia olisi koskaan ollutkaan.

Eipä kyllä itseltä ainakaan löydy vielä kauheasti syitä Wiin hankkimiseen, vaikka kyseessä toki hetken kiinnostavin kotikonsoli onkin. Pelitarjonta näyttää sentään hiljaksiin olemaan parantumaan päin, mutta omaan ostopäätökseen vaikuttaa lähes yksistään se, tullaanko sitä pitkään huhuiltua uutta Yasumi Matsuno -projektia lopulta näkemään Wiillä (tai millään muullakaan laitteella) ollenkaan.  :(
A memory false as summer snow