Paras Castlevania kappale mielestäsi?

Started by Castlemaniac, 24 February 2006, 15:21

Previous topic - Next topic

Kermakastikeritari

Cross A Fear on lempparini. Mahtava kipale, vaikkakin Rondo of Bloodin ääniraita on sellaisia täynnä.

Harmillisesti siitä ei tullut klassikkoa, ja se kuuluu tietääkseni vain Rondon taustalla.

Christophe

Täytyy vähän harkita vielä. Ihan ekan Nes-pelin luritukset ovat melkomoisen maagisia, eikä niitä kyllä voi korvata mikään. Parhaimmillaan vanhalla kunnon Finluxilla, jossa on kunnon mono-bassokajari, eikä mikään hattiwatti-keksintö.

Castlemaniac

Tuli tässä yksi päivä waretettua tuo SOTN soundtrack kun kerran  pelin musiikkeja on kovasti kehuttu. Nyt voisin heittää omat lempi kappaleet joista pidin ja pienen arvion musiikista yleensä. Musiikista teki hyvän tuo että käytettin sähkökitaraa joka teki kappaleista rock tyylisiä, tämä tyyli iski minuun ihan kypällä. Perinteiset klassiset kappaleet iskivät myös. Sitten seuraavaksi lempi kappale listaa.

- Prologue

- Dance of Illusions (yllätys yllätys  :mrgreen:)

- Dracula 's Castle

- Dance of Gold

- Dance of Pales

- Marble Gallery

- Wood Carving Partita

- Festival of Servants

- The Tragic Prince

- Blood Relations

- Black Banquet

Nämä kappaleet iskivät minuun parhaiten, pitää varmaan kohta taas kuunnella lisää SOTN musaa.  :)

Persläpi

Minä en tiedä, kun mistä saa tietää niiden kappaleiden nimet. Jotkut puhuvat että LoD:issa saisi jostain musa valikon, mutta en minä sitä ole löytänyt. Tietäisin varman voittajan jos löytäisin niiden nimet.
Amatööreistä poikkean siinä, että olen oikeasti lahjakas.

Elmina

No sano missä alueella/yhteydessä sitä musaa on. Kyllä täällä varmaan joku tietää.  :)

Vai tietääkö joku missä siinä on musavalikko? Itse en ole 64:n pelejä pelannu joten enpä osaa sanoa...

Persläpi

Harva omistaa N64.. Ainakaan kovin moni Vaanija ei pidä 3D peleistä, huomaan. Kun tälle 64 on tosi vähän 2D pelejä. Ja kaikki 64:n Cv:t on kolmi-ulotteisia. Luulisinpa että Hanuri vois tietää.. Missä se nyt tästä musavalikosta puhukaan niin se liittyi LoD:iin. Vai.. Mitä mieltä olet Hanuri a.k.a Kultamuna ?
Amatööreistä poikkean siinä, että olen oikeasti lahjakas.

-Zero-

No ehdottomasti Vampire Killer! Se oli vissin eka Castle Vania biisi jonka kuulin ku aloin kauansitten peliä pelaamaan. Ja sitten kans Castle Vania kolmosen beginning on kans ihan hyvä. :[

Ryu Saarva

On vaikeaa valita parasta kappaletta, mutta paras levy on mielestäni Castlevania IV:n OST ja samalla paras levy ikinä ja kyseisellä levyllä on sarjan aliarvostetuin kappale Treasure Room, sillä siitä en ole löytänyt yhtään fani remixiä saati sitten Konamin tekemää, mutta minä rakastan kyseistä kappaletta...kyseisen kappaleen taso on myös hienoin Castlevania kenttä ikinä.
 :[

MASTER-88

Äänestin Bloody tearsia, mutta on toki muitakin yhtä hyviä, kuten Simon theme, Hearth of fire, Aquarius ja Wicked child ja useita muita huippu kappaleita.

Sitten on myös niitä uusia joiden nimeä en tiedä. Castlevania Portrait of ruinissa ehdoton suosikki on Forest of doomin musiikki. Myös Forgoten cityssä oli hyvä soundtrack. Dawn of Sorrowissa oli myös hyvä se tornin musiikki.

Se on hyvä että myös uusia huippu soundtrackeja tulee uusiin vanioihin. Klassiset musiikit on toki hyviä myös, mutta on hyvä että Portrait of ruinissa, myös ne uudet musiikit olivat ainakin samanveroista kuuneltavaa. Cassujen musiikit ovat yleisesti huippu luokkaa, mahdoton on niitä parhaus järjestykseen erotella. Siitä huono tuo äänestys. ;)
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

Lepakk0

- The Pinnacle (Dawn Of Sorrow) Todella hieno tunnelma tässä ja sopii peliin aivan loistavasti. http://www.youtube.com/watch?v=TVbpN30SwWA

- Vampire Killer (Dawn Of Sorrow) Jostain syystä tämä DoS:in versio on aina ollut se kaikista paras minun korvaani. Toki vanhemmatkin versiot kappaleesta ovat hyviä, mutta tämä on suosikkini. Tässäkin loistava fiilis ja käy peliin erinomaisesti. http://www.youtube.com/watch?v=TBoDgwerBsA&feature=related

- Theme Of Simon (Bloodlines) Tässä on vain jotain eeppistä, joka luo sellaisen sankarifiiliksen. http://www.youtube.com/watch?v=gI7f5Wb2DAM&feature=related

- Top Floor (Aria Of Sorrow) Tässä kappaleessa on ehdottomasti eniten tunnelmaa AoS:ssa. Mikäpä olisi sopinut paremmin korkean linnatornin tunnariksi kuin tämä? Soma juoksee portaita pitkin valtaistuinsaliin, jossa Graham jo odottelee Somaa viimeiseen taisteluun. Sitten, kun Somalle selviää hänen kohtalonsa ja tämä kappale alkoi soida uudelleen kavutessa portaikkoa alas - voi sitä upeaa fiilistä, joka tästä syntyi! Se iskee vieläkin lähes yhtä lujaa.  ;) Tämä oli yksi niistä asioista, joista erityisesti pidin Aria Of Sorrow'ssa. Tässäpä kaksi eri versiota samasta kappaleesta, ensimmäinen lienee joltain soundtrackilta ja toinen onkin suoraan pelistä: http://www.youtube.com/watch?v=bVWsnET7LoU & http://www.youtube.com/watch?v=x7QR01Jgwg4
successor of darkness

Joch

Liian paljon lueteltavaksi (Vampire Killer, Wicked Child, Dance of Illusions, Reincarnated Soul ja sitä rataa). Jokaisesta pelistä löytyy pari tai useampikin hyvä kappale.

Mielestäni yksi kappale joka on jäänyt unohdetuksi on Don't Wait Until Night (Haunted Castle). Paluun tämä kappale teki Aria of Sorrowin Heart of Firenä, joka on hybridi näistä kahdesta. Missään muissa Cassuissa en ole huomannut tämän kappaleen soivan. No, eipä ainakaan ole kulutettu sitä biisiä "puhki". :)
The cake is a lie.

Pallokala

Rondo of Bloodin Vampire Killer on aivan mahtava!

Venetkoski

Muu, mikä;
Jostain kumman syystä, tykkään paljon Curse of Darknessin kipaleesta, The Town Called Cordova. On siellä muitakin, mutta tuo on mukavan rauhallinen mielestäni.. Muita ehdolla olevia; Insane Aristocracy, Belmont, the Legend, Castlevania Reincarnation taikka Eneamos Machine Tower..
Fail?

Graham

Paras... Tulin tänään miettineeksi tuota asiaa enkä oikein osannut määritellä yhtä ylitse muiden, minkä vuoksi jätän äänestämättä. Muutamia ehdottomasti parhaiden joukossa olevia kuitenkin mainitakseni:

Bloody Tears (Castlevania - Chronicles-versio, arrange mode): itse sävelkin on todella hyvän kuuloinen, mutta mahtipontiset urut yhdistettynä rumpukomppiin tekevät tästä versiosta parhaan.

Theme of Simon (Belmondo) (Castlevania - Chronicles-versio, arrange mode): myös mahtipontinen mutta siitä huolimatta varsin melodinen, joka tuo todella rohkaisevan "fiiliksen" ja saa pelaajan tuntemaan itsensä sankariksi.

The Pinnacle (Dawn of Sorrow): en osaa sen kummemmin perustella kuin että tässä kappalessa vain on melodiaa ja rytmiä onnistuttu yhdistämään todella taitavasti.

Opening (Belmont's Revenge): Kun kuulin tämän pitkästä aikaa noin kuukausi sitten, se sai kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni pitkin. Harmillisen lyhyt mutta kerrassaan kaunis kappale.

Union (Belmont's Revenge): Mukavan rauhallinen ja kaunis kappale tämäkin. Erittäin hyvä esimerkki lopputeksteille sopivasta musiikista (toisin kuin jotkut uudempien Castlevanioiden vastaavat).
Relax. My name is Graham. Let's just say... I'm a missionary.