The Dracula X Chronicles (Rondo + Symphony) PSP:lle

Started by Ananaz, 02 February 2007, 10:44

Previous topic - Next topic

Maria

Noh, PSP oli hieman harkinnassa jo muutenkin, vaikka olisinkin tosin mielummin odottanut kunnes hinta laskee hieman. Mutta että Rondo... Kai se pitää sitten hankkia. Taidan odottaa julkaisupäivän lähenemistä ennen konsolin hankkimista, mutta silti.

Ananaz

Pari uutta videota: Konamin virallinen traileri ja Stage 2 -video. Varsin mukavalta kuulostaapi myös tämänkertainen Vampire Killer -sovitus!

Woops, nyt toimaa. :P
A memory false as summer snow

venzetti

Quote from: "Ananaz"Pari uutta videota: Konamin virallinen traileri ja Stage 2 -video. Varsin mukavalta kuulostaapi myös tämänkertainen Vampire Killer -sovitus!

Molemmat linkit osoittavat Level 2 -videoon. Ihan kivan näköistä tuo 3D. Tuntuu että Konamilla on haastavaa tehdä noiden hahmojen kävely/juoksuanimaatioita kun ne tuntuvat aina olevan jotenkin vähän typeriä - niin kuin tässäkin tuo laahustaa.

1Upin tyypit OLOL1.

A-Yty

Juokseminen ja oktagonaalinen ruoskinta olis ihan kivoja päivitettyyn versioon.

Andy

Varsin mukava yllätys Konamilta. Itse en ole koskaan omistanut aitoa kappaletta Symphony of the Nightista, joten tämänhän voisi jopa sitten myös sen takia ostaa. Sen näkeepi sitten kait myöhemmin, onko SotNissa mitään Sega Saturn -version uudistuksista. Ja Rondo of Bloodin julkaisu oli vielä isompi paukku, sittenkin Konami kuunteli hiljaisuudessaan fanejaan, ja päätti tehdä heille mieliksi. Mikäs tässä ollessa sitten.

Ainoa huonompi puoli on se, että peli julkaistaan PSP:lle. Se on aikas kallis laite, mutta tämä on kyllä niin hyvä syy ostaa se, että taitaapi mennä hankkimisen puolelle jossain vaiheessa. Tosin intin aikana en varmaankaan osta, joten hyvä juttu vaan, ettei julkaisu ole kuin aikaisintaan loppuvuodesta. Ja Portrait of Ruinkin pitää siinä välissä hankkia ja läpi tahkota.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Kultamuna Classic

#20
Ostan PSP:n. Onko siinä muuten region-lukitus? *koputtaa puuta*

Maria

#21
Lumppari mulle kertoi just pari päivää sitten Yleisessä Peliketjussa että PSP olis aluevapaa pelejen suhteen  8) Hyvä juttu, jos meinaan Euroopan julkaisu rupeaa taas viipymään niinkun PoR:n kanssa on käynyt.

Christophe

#22
Tiettävästi kaikki yleiset "käsipelikoneet" on ilman aluelukkoja, niin myös PSP. Ainoastaan ne UMD-leffat on aluelukittuja. Ajatuksena on se, että kone on sulla mukana matkalla ja voit ostaa sitten pelejä pelattavaksi mistä vaan valmistajan karvaisten käsien iloksi. Rahavirta ei lakkaa, vaikka Niilo Nörtti vierailee japanissa.

Kannattaa varmaan odottaa PS3:n Suomi-julkaisua. Sen flopattua myydään loput PSP-koneet konkurssimyynneistä näkkileivän hinnoilla ;).

A-Yty

#23
Quote from: "A-Yty"Juokseminen ja oktagonaalinen ruoskinta olis ihan kivoja päivitettyyn versioon.

Symphonyyn taas lisäisin itse ainakin seuraavat :

- uusittu ääninäyttely
- dialogit muutettu välinäytöksiksi
- uusia aseita
- vaikeusasteen säätö
- introvideo
- Richter Modeen kunnollinen tarina, joka selittäisi Shaft-riivauksen
- uusi loppu, joka aiheutuisi jos Allu häviää Draculalle
- lopetusvideo, jossa olisi alkuperäisestä poisjätettyjä repliikkejä (esim. kun Allu moikkaa Draculaa tämän hävittyä)

Peklo

#24
Quote from: "A-Yty"- uusittu ääninäyttely

Ei ikinä! Symphony menettäisi leijonanosan viehätysvoimastaan, minun mielestäni ainakin. En tosin väittäisi vastaan jos voisi sitten valita alkuperäisen ja uuden ääninäyttelyn välillä. Mutta tuskinpa kuitenkaan.

A-Yty

#25
En siis puhu täydellisestä muuttamisesta, vaan muutaman vuorosanan vaihtamisesta ja ääninäyttelijöiden uusimisesta. Alkuperäisen SotN:in ääninäyttely on kornia, mutta toki karmeudessaan legendaarista ja viehättävääkin. Sinänsä mielenkiintoista, että esimerkiksi Michael G on hyvä Harry Masonina, mutta melko tönkkö Richterinä.

Peklo

#26
"Huh? Radio? What's going on with that radio?"

 :lol:

Aika tönkköjä ne vuorosanat ovat kummassakin roolissa, mutta ymmärrän kyllä viittauksesi. Ehkä vierastan äänien sorkkimista siksi koska minulle ne eivät milloinkaan olleet "huonoja" tai "naurettavia", vaan niistä huokuu mahtava B-elokuvamainen camp-huumori, olipa se sitten tarkoituksellista tai ei. Ja Castlevaniahan on niin camp sarja kuin olla ja voi. Itse ääninäyttelijät ovat kelpoja, minä en ainakaan voisi kuvitella Alucardille sopivampaa ääntä.

Dialogimuutoksetkin saattaisivat vähän pelottaa, sillä Portraitissa ei ollut mitään esimerkillistä tarinankerrontaa...

Q

#27
En yhtään ihmettelisi jos tuossa olisi mukana japsiäänet, jotka eivät kuitenkaan sovi peliin sen paremmin.

Tuosta campmaisuudesta olen hieman eri mieltä. Joku Cheetahmen II on loistava esimerkki tällaisesta camp-sävytteisestä pelistä, mutta Cassut ovat enimmäkseen laatupelejä. Dialogiin tietysti mahtuu aina tahattomia klassikoita tyyliin "I will kill you and the night". Epäuskottavampaan suuntaan ollaan menossa siitäkin syystä, että juoni tuntuu olevan aina sama "tapa Dracula", ja Portraitin päähenkilöt olivat kuin c-luokan teinikauhukomediasta. Igarashin pitäisi napata tiimiinsä muutama Silent Hill -veteraani, jotta seuraavaan 3D-Castlevaniaan saataisiin alkuperäisen Castlevanian hyytävää tunnelmaa mukaan.

Peklo

#28
Portrait oli aivan surkea juoneltaan ja varsinkin hahmoiltaan, juu. Dawn myöskin. Taiteella on varmaan aika suuri (alitajuntainen?) vaikutus tähän. Tai jotain.

Niin, tuo camp-tekijä on hieman vaikeasti selitettävä asia, oman näkemykseni puitteissa ainakin. Camp ei ole minulle synonyymi huonolle laadulle, siis. Portrait ei ollut camp, se oli anime-henkinen sillisalaatti. Kun taasen CV4 on todella camp mielestäni, ollen samalla asianmukaisen vakavastiotettava. Hmm.

Q

#29
Quote from: "Peklo"Kun taasen CV4 on todella camp mielestäni, ollen samalla asianmukaisen vakavastiotettava. Hmm.

Meinasinkin todeta että tuo riippuu joissain tapauksissa suhtautumistavasta. SCV4:n tapauksessa camp-tekijä voisi olla pelin vanhanaikaisuus nykystandardeihin verrattuna. Muuten en osaa ymmärtää, mikä niin hyvin tehdyssä pelissä voisi erityisemmin huvittaa. Varovaisesti viljelty itseään parodioiva japsihuumori on toki aina ollut olennainen osa sarjaa.