Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Kultamuna Classic

#75
Silti: "It will sell" :weed:

Christophe

#76
Tuli tehtyä heräteostos. Devil May Cry kolmosta on väitetty vaikeaksi, mutta tuntui juuri sopivan intensiiviselle kokemukselle. Jäähurtta koitui kohtaloksi tällä erää, täytyy jatkaa joskus toiste. Kun God of War on myöskin vielä kesken, niin tuntuu aika varmalle, etten ihan heti tuota MGS 3:sta ole ostamassa, vaikka senkin nyt saisi halvalla play.com:ista. Hyviä pelejä tulee nykyään ihan liian tappotahdilla, töissäkin pitäisi keritä käydä. Voisi kyllä katsoa kivemman työn. Suunnitelmia, suunnitelmia.

Devil May Cry on kyllä loistava pelisarja, todellakin pistää veren liikkeelle.

A-Yty

#77
Mua toi DMC3 ei oikein innostanut ja se on siis sarjan eka jota olen pelannut. Esim. jatkomahdollisuuksien osto, mutta tavaroiden menettäminen käytettäessä edellisellä kerralla latisti pelikokemusta. En oikein päässyt tuohon kombosysteemiin sisälle, joten hyökkäykset jäivät varsin kapea-alaiseksi, joka ei tokikaan ole pelin syy.

God of War on kaupassa 23,80. Pitäiskö ostaa? Minulla tosin on eräs..kröh..versio tuolla jo muutenkin mutta en ole siihen tutustunut.  :[

Christophe

#78
Quote from: "A-Yty"Mua toi DMC3 ei oikein innostanut ja se on siis sarjan eka jota olen pelannut. Esim. jatkomahdollisuuksien osto, mutta tavaroiden menettäminen käytettäessä edellisellä kerralla latisti pelikokemusta. En oikein päässyt tuohon kombosysteemiin sisälle, joten hyökkäykset jäivät varsin kapea-alaiseksi, joka ei tokikaan ole pelin syy.

God of War on kaupassa 23,80. Pitäiskö ostaa? Minulla tosin on eräs..kröh..versio tuolla jo muutenkin mutta en ole siihen tutustunut.  :[. Se on ihan oikeasti upea peli ja kaiken hypen arvoinen. Seuraava oma hankinta on varmaan Show of the Colossus, luulen ma. Pitää nyt ensin kuitenkin pelata hieman lisää Icoa ;). Peli on varmasti vaikea, jos tämä on ensi tutustuminen sarjan peliin. Pelit ovat tavallaan kasvaneet pelaajan mukana ja jokainen osa on tuonut jotakin uutta, etenkin komboihin ja taistelusysteemiin. Itse pelasin ensin kakkosen läpi ja sitten sain vihdoin ykkösen ostettua, mutta se on vielä kesken. Huomasi kyllä selvästi, miten kehitystä on tapahtunut, vaikka ykkönen tietysti on monen suosikki. Viewtiful Joe kakkonen on hyvin löyhästi samaa hengen jatkumoa ja Dante on myös mukana karikatyyrimäisenä salahahmona. VJ ykkönen on Cuben pelatuimpia pelejä, joten kyllä tuotakin sarjaa voi suositella, jos hektinen rämpytys ei säikäytä.

Kultamuna Classic

#79
Kokeilin tuota God of Waria eilen kaksi minuuttia, ja olin ihan että "meh" :P.Sen jälkeen laitoin CoD:in takaisin pesään  :mrgreen:. Ja platta maksaa tosiaan sen ~24€ joka on kyllä hyvä kauppa melkeinpä pelistä kuin pelistä.

DMC ykkönen on huippu, kakkonen pretty sheisse. Menivät sitten muuttamaan kontrollit kakkoseen JUURI eripäin kuin ykkösessä, eikä kontrolleja voi muuttaa ykkösen kaltaisiksi configujenkaan avulla. No ei se DMC2 nyt mikään maailman paskin peli ole, mutta ykkönen on niin kultaa sen vieressä, että oikein hävettää kakkosen puolesta.
-_-;;; Komonen varmaan maistuis mullekin, mutta tässä tätä on nyt tuota toimintagenreä aivan tarpeeksi tällä hetkellä, joten DMCIII:sen hankkiminen jää myöhemmäksi (ikuisuus)projektiksi.

Ja kaikkien edellämainittujen pelien yläpuolella on silti MGS3. :weed: Vuoden 2005 paras peli IMO ehdottomasti.

Kultamuna Classic

#80
Tulee muuten tuosta God of Warin päähenkilöstä aivan eräs vapaapainija (Tyson Tomko) mieleen:

Christophe

#81
En vähättele MGS3:n ansioita, mutta kun se ja DMC3 olivat saman hintaiset, niin oma valinta oli selkeä, eikä kaduta yhtään. Tämä valinta oli minulle oikea, ei välttämättä kaikille muille. Minulla on vielä MGS2 kesken, vaikka olinkin siitä ja sitä ennen pelaamastani demosta hyvin haltioissani.

Oma kiintiö moottori-turpa dialogille on kuitenkin hyvin rajoitettu. Tämä aspekti MGS-sarjassa edustaa minulle kaikkia niitä kielteisiä puolia nykypeleissä, joita inhoan yli kaiken. Siinä puolessa tunnissa, joka menee alkudemoon ja dialogin selailuun ehtii jo pelata puolta tusinaa klassista 2d-peliä retrokoneella, enkä edes pilaile. Space Invadersia voi hyvinkin vetäistä varvin ja kaikki oleellinen on koettu 10 minuutissa, mutta joka hetki on täyttä pelaamista. Lyhyesti siis: seurailen paljon mieluummin Solar-Boy Djangon edesottamuksia ensi kesänä ja MGS3:n hankin sitten joskus. MGS2:n minulla on sekä ps2:lle että re-editti xboxille. Jälkimmäinen maksoi 10e uutena. Povaan myös kolmosen varastojen olevan sangen riittävät. Minulla on lähes kaikki Hideon pelit, enkä vähättele hänen nerouttaan. Rajansa kuitenkin kaikella ;). Ehkä se lopullinen avautuminen vaatii, että on imenyt Conan Barbaarin seikkailuja ja Sindbadin lampunhenkiä jo äidinmaidossa ;).

DMC2:ta on paljon haukuttu, mutta oma reaktio oli tietysti päinvastainen, kun kokeilin ykköstä jälkikäteen ja siinä oli sitten "väärät kontrollit" kakkoseen verrattuna. Ykkösen grafiikka on ymmärrettävästi myös paljon heikompaa. Kakkosessa omia suosikkikohtauksia on taistelu maagista tankkia vastaan. Tuossa on sitä lapsuuden sarjisten henkeä aivan kybällä. Aasojen tyhjästä ilmestyvät sudet olivat myös todella hienoja. Pohjoismainen mytologia on kiehtovaa. Kuka lanseeraisi Väinämoisen japskipeleihin?

A-Yty

#82
Quote from: "Christophe"Kuka lanseeraisi Väinämoisen japskipeleihin?

Aivan. :)

Q

#83
Pohjoismaista mytologiaa on kyllä tietyissä, lähinnä PC-peleissä näkynytkin, mutta ne ovat sisältäneet skandinaavisen mytologian elementtejä. Kalevala-viittauksia ei ole näkynyt missään.

Lumienkeli

#84
Se on muuten surullista, sillä kyllähän ne sopisi peleihin ihan hyvin. Itse asiassa fantasioin joskus Kalevala japsi-rpg:stä jossa olisi Värttinän musiikit ja kaikki.

Suomi-aiheisia juttuja peleissä niin tulee mieleen nyt vaikka Halo 2:sen limited editionissa mukana tullut vihkonen jossa oli tarinoita Halon maailmasta ja siinä jonkun tyypin nimi oli Esko Jaakkola tjsp. :) Ja sitten luin jostain että Star Wars Knights Of The Old Republicissa olisi joku planeetta tai kaupunki jossa kaikilla oli suomalainen nimi. Kaikki varmaan myös muistaa Masters of Teräs Käsi pelin ^^
Soredemo boku wa yattenai.

Ukko

#85
http://youtube.com/watch?v=xK9mY6HiwX8
Lyhyt ja erittäin epäselvä traileri Mega Man ZX:stä. Ehkä vain nostattaa esiin lisää kysymyksiä tästä pelistä, kuten esim. nuo pari ylimääräistä jannua model X:n ja model Z:n lisäksi. Yhteyksiä Megaman Zeroon? Voi olla. Tätä peliä odotan tällä hetkellä kuumeisimmin. Ja jos tätä ei julkaista Euroopassa niin on kyllä importin paikka.

Kultamuna Classic

#86
Tämänhetkisen ymmärrykseni mukaan ne jaksi jannua ovat siis geneerinen poika ja tyttö, jotka kustomoivat haarniskojaan erään hepun antaman opastuksen alaisena. Eli siis model X & Z ovat näitä kustomoituja armoreita mitä tyttö ja poika voivat sitten equipata ylleen jne. 

Kultamuna Classic

#87
Pelasin tänään Nanobreakerin demoa, ja on kyllä sen verran CoD, että on varmaan pakko hankkia tuokin. ;d

Onko jengi nähnyt Nanobreakeria vielä myytävän?

Edit: ja sitten vielä Megaman asiaa: Protoman piipahtaa Megaman Powered Up:issa
http://img91.imageshack.us/img91/7214/blues0xz.jpg

Lumienkeli

#88
Tänään soitti sieltä modpiiristä ja oli asentanut sen piirin PSOneen ja pyytävät siitä 20 euroa, perkele kun meni rahaa paljon tämän kanssa :( piiri 11 euroa asennus game housessa 20 euroa ei toiminut postitus modpiiriin 9 euroa 20 euroa kuluja plus postikulut takaisinpäin saman verran.....
Soredemo boku wa yattenai.

Lumienkeli

#89
Jopas onkin tarkka peli toi Space Channel 5. Pitää osua aivan sadasosalleen oikein noissa liikkeissä :| Tai sitten se bugaa kun peli pyörii 50 hertsillä, pitääkin koittaa monitorilla.
Soredemo boku wa yattenai.