Main Menu

Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

Ehkä sitten slim PS2-malleissa on toisinpäin että DVD-pelit pitävät enemmän ääntä. Mutta näin väitettiin että sen piti olla lähes äänetön laite :( En mokomaa omista joten joku muu voi tarkistaa asian jos joltain löytyy molemmissa formaateissa pelejä.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

Noi 2D tappelupelit (olettaen, että ne on niitä "sinisiä" levyjä), pitää ainakin hirveetä älämölöä tässä wanhan liiton mallissa.  :|

Christophe

CD-pelit ovat todellakin ne äänekkäimmät ja sitten on vielä tehty semmoinen sikariportaan rajaus, että jos euroalueen peli vain mahtuu cd:lle, niin se myös aina on cd:llä, vaikka kustannussäästö on todellakin marginaalinen. Xboxilla tätä rajausta ei ole, joten yleensä multiformaateissa kannattaa aina hankkia se Xboxin dvd-versio ;).

Rachel on siinä oikeassa, että naarmut ja liat tekee hiljaisestakin levystä äänekkään. Cd-asema kun joutuu sitten tekemään korjausliikkeitä ja hidatestelmaan ja kiihdyttelemään vielä tavallistakin enemmän. Teoreettisesti myös aseman elinikä lyhenee lisätyön myötä. Alkuaikojen kestotesteissä perinteiset cd-asemat kuitenkin kesti 100 000 tuhansia käyttötunteja ja vasta sittenkin oli varaosat halpoja. Valitettavasti PS2:n optiikka/koneisto ei ole näin kestävää. Aivan Pc Enginen tasolla ei liikuta, mutta lähes yhtä heikolla tasolla liikutaan. Kaveri korjaa näitä työkseen ja hän suosittelee vilpittömästi, ettei dvd-leffoja katselisi koneella, kun se on suoraan vähistä pelitunneista pois. Onneksi koneet on aina yksilöitä ja oma koneeni, joka on ihan alkupään malli on vielä täysin voimissaan. Heikkoja levyjä en olekaan sille koskaan syöttänyt.

En ole PS2:n valikoissa pulannut sitten koneen oston, mutta muistelen, että siellä pääsi valitsemaan pyöritysnopeudenkin jollain tasolla? PSX on onneksi hiljainen kone, kun romppuasema on siinä hidas. Hyvä esimerkki siitä, että oikealla tekniikalla ei cd-pelitkään ole äänekkäitä. Sama tietysti pätee maanmainioon Saturniin. Siinä kyllä kuulee lukuäänet, mutta kiihdyttely ja jarruttelu ei ole häiritsevän äänekästä.

Rachel

Kiitos hyvistä vastauksista. Nyt olen vaan jotenkin niin väsynyt etten tajua paljon mistään mitään, mutta huomenna varmaan ajatus luistaa jo paremmin.

Olen pelannut omalla litteällä PS2:sellani tasan kahta PS2-peliä; Capcom vs SNK 2:sta ja nyt Guilty Gear X:ää ja GGX pitää huomattavan kovaa ääntä, mutta CVS2 on ihan sopivan hiljainen. Onko oikeasti juuri 2D-tappelupelit sellaisia että ne ovat tosi äänekkäitä? :? Ikävä juttu, sillä suurin osa kiinnostavimmista PS2-peleistä on 2D-tappelu ja kauhupelejä. Onnkesi kaikki 2D-tappelut eivät ole liian äänekkäitä, mutta jos tietäisi etukäteen mitkä ovat ja mitkä ei, niin voisi suunnitella ostoksia helpommin.

Kultamuna Classic

Quote from: "Rachel"Onko oikeasti juuri 2D-tappelupelit sellaisia että ne ovat tosi äänekkäitä? :?

Kultamuna Classic

Jaahas, että DMC 3 tuli ostettua Gigantista, kun oli kerran vaan 14,90. Takuuvarmasti kannatti. X360:n Gears of War olis ollu vaan 49, mutta oli pentele loppu. :P

Peklo

^Tuosta ei kyllä diili enää parane (no ei nyt aivan, mutta kuitenkin  ;)

Toissapäivänä menin sitten Zelda: The Wind Wakerin lopulta läpi. Paljon parjattu Triforcen osien keräily loppupuolella oli yllättävän mielekästä puuhaa. Seilaaminen tosin kävi ajoittain melko tylsänpuoleiseksi. Mutta kun sitten löysin itseni Ganonin linnan eteiseltä, annoin kaikki aiemmat kömmähdykset tekijätiimille anteeksi. Lopputaistelu oli audiovisuaalinen mestariteos, vaikka haasteesta ei voinut puhuakaan. Hieno kokemus silti.

Nyt on Metroid Prime 2 myös ihan loppusuoralla. Aivan ihana peli, vaikkei vedä vertoja 2D Metroideille (tietysti!).

venzetti

Quote from: "Hanuri"X360:n Gears of War olis ollu vaan 49, mutta oli pentele loppu. :P

Tuosta olikin muualla juttua että Gigantti tosiaan mainosti 49€, mutta pelejä oli sitten vaan jotain pari kappaletta. Itse ostin muikeaan 69,90€ hintaan Collector's Editionin roskaliikkeestä.

Peklo

Toissapäivänä tarttui mukaan käytettyjen pelien osastolta Resident Evil DS ja Virtua Fighter 4 Evolution. Molempien hinta 10 €. Varsin mukava löytö omasta mielestäni.  8)

VF4 Evo on aivan tajuttoman loistava, sanoisin ehkä, että paras 3D-taisto mitä olen pelannut. Haastetta löytyy rutkasti, hahmoilla on mainiot liikelistat, ja mikä parasta, ei voi voittaa button mashing -taktiikoilla.  ;)

Q

Kiitoksia muistutuksesta - VF4 Evo on pitänyt hankkia PS2:lle jo jonkun aikaa. Pelikaanissa ensimmäisen kerran nelosta mätin. Ei vaan enää tahdo kaupoista tuota löytyä joten täytyy kääntyä eBayn puoleen.

Peklo

Harmi ettei koskaan ole ketään pelikaveria tappelupeleihin.  :|

Christophe

Quote from: "Qualtagh"Kiitoksia muistutuksesta - VF4 Evo on pitänyt hankkia PS2:lle jo jonkun aikaa. Pelikaanissa ensimmäisen kerran nelosta mätin. Ei vaan enää tahdo kaupoista tuota löytyä joten täytyy kääntyä eBayn puoleen.

Minulla olisi ylimääräinen kappale. Vaihto kiinnostaisi aina eniten. Minulta puuttu mm. Cvania Curse...
Pelikaanissa tuli itsekin pelattua mm. VF3:sta. Loistava pelisarja. Tässä Evossa on kaikkia PS2 only jippoja lisukkeena mm. uramoodi.

Oma suosikki sarjassa on kuitenkin Saturnin Fighters Megamix, eikä klassinen VF2 ole huono sekään.

Rachel

Uusi Horsez-peli vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olin aikaisemmin syksyllä innostunut ratsastuspeleistä ja yritin sitten tilata sen Barbie Horse Adventuren Puolenkuun Peleistä, mutta ei ollut varmaa saako sitä sieltä ja ei sitten saanut. Tämä Horsezhan saattaisi olla hyvä vaihtoehto. Harmi etten löytänyt netistä kovin paljoa tietoa Horsezista. Varmaan kuvia ja arvosteluja tulee lisää kunhan vähän aikaa kuluu. Ratsastus akademia kuulostaa kyllä vähän puisevalta, mutta luulen/toivon ettei peli kauhean koulumainen ole. Toivottavasti pääsee ratsastamaan maastoon! Ainakin hevosen/tallin hoito vaikuttaa hyvin toteutetulta, mutta pitäisi saada enemmän tietoa pelistä, että voisi innostua lisää ja tietäisi kannattaako tämä hankkia.

Christophe

Puolenkuun pelit oli nimensä veroinen Pelit-lehden testissä. Minulle eivät koskaan saaneet toimitetuksi mitään edes tuossa ajassa. Sitten älysin vaihtaa maksutavaksi postiennakon, niin johan alkoi tapahtua. Ennakkomaksu in my ass. Nyt ei kyllä ole tullut tilattua mitään Suomen nettikaupoista enää vuosiin, kun muualla palvelu pelaa. Sellaista tervanjuontia on asiakapalvelu noille Suomen nettikaupoille, että ei voi kun ihmetellä, miten jostain riittääkin asiakkaita, jotka sietää tuota vuodesta toiseen? Ei ole kyllä tapana valittaa, vaan äänestää jaloilla, mutta sen verran vieläkin ärsyttää tuo kohtelu. Pahinta oli se ainainen epätietoisuus. Tässä vähän alan myyntislangia koodattuna selväkielelle:

Peliä tulee ensi viikolla = myyjä ei ole koskaan kuullutkaan pelistä
Peliä on varastossa = myyjä on nähnyt pelin nimen kilpailijan kataloogissa
Pelin toimitus viivästyy viikolla = et kuule pelistä tai liikkeestä enä koskaan ellet itse soittele ja ruinaa peliä joka kk loppuvuoden
Peli on postissa = tilauskin on hukattu
Jos on oikein onnekas, voi saada ennakkolaskun pelistä maksettavakseen. Kun se on maksettu saattaa liike jopa lähteä tilaamaan pelin. Ihan oma lukunsa on nuo toimituskulut. Yleensä atk-alan liikkeitten minimitaksa on 10 e ja siihen päälle tulee vielä muut toimituskulut. Yleensä pelin saa paljon halvemmilla postikuluilla play-asiasta toiselta puolen maapalloa.

Rachel

Minulla on hyviä kokemuksia Puolenkuun peleistä, vaikka en olekaan sieltä tilannut pitkään aikaan mitään, kun olen viime vuosina ostellut pelejä pääasiassa huutonetistä. Se peli mitä nyt syksyllä yritin tilailla, oli loppu joka paikasta ja Puolenkuun Pelien sivuillakin sanottiin että se on loppu maahantuojalta, mutta kokeilin silti jos sitä vaikka vielä onnistuisi saamaan. Ei tässä nyt mitään menettänytkään kun tilasin postiennakolla ja pelattavaa löytyy kyllä omasta ja kaverien hyllyistä, niin ettei pääse pitkästymään. ;)