Main Menu

Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

Revossa on 512 mb flash muistia, eli periaatteessa se ei ole kovalevy. Mutta siis aivan sama asia kuitenkin :) Ja siihen käy SD-kortit joita mm. monet digikamerat käyttää. Mulla on 64, 128 ja 256-megaiset kortit niin aion käyttää niitä myös tuossa.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

Flash Muisti? Selittäkääpäs nyt tyhmälle.  :-*

Lumienkeli

No vähän (tai paljon?) kuin muistikortit... Ettei siellä ole mitään sellaista suurta kovalevyä joka pyörii ja pitää ääntä. En tiedä asiasta kyllä sen enempää kuin sinäkään :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory Täällä on jotain teknistä tietoa siitä jos kiinnostaa.

Kultamuna Classic

No ok, luotan teidän sanoihinne ja kuittaan asian (toistaiseksi) sillä, että Revon Flash memory ei riitä vastaanottamaan montaa CD-peliä. Vaikken mitään ymmärräkään tästä lauseesta. :mrgreen:

:jees: :jep:

Christophe

Ei tuo nyt niin hankala asia ole. Flashaus tarkoittaa sitä, että muistin sisällön voi tarvittaessa ylikirjoittaa tai vaikkapa formatoida, eli se ei ole iänkaiken pysyvä. SD-muisteja saa jo gigatavujen kokoisina, joten tallennuskapasiteetti ei periaatteessa ole ongelma. Jos nyt näitten käyttöön päästään, niin tulee ehkä Nintendon oma brändi-muisti, jossa on sitten standardit koot. Varmasti joku yläraja tulee valmistajan taholta. Pelkkää spekulaatioita toki.

Tämä ei myöskään ole mitenkään uutta. PS2:lle sai jo hyvin kauan sitten epävirallisen Mame-emulaattorin, joka siis pyöri muistikortilla, joka myöskin on flashaava ;). Kakkoskortilla tai samalla kortilla tilan puitteissa oli sitten itse mame-pelejä. Toinen tapa on Dreamcastin mame-emu, jonka saa buuttaamaan cd-rompulta ja mukaan saa tässä tapauksessa sitten jo paljon pelejäkin. Tämä taas on yleensä muodoltaan pysyvä, joten joudut tekemään useamman levyn, jossa sitten on eri mielipelejä. Alkuperäisellä pleikkarilla taasen emut olivat mod-moduulilla, joka iskettiin kiinni sarjaporttiin. Minullakin on ps-emut mm. Gameboylle, MD:lle ja PC-Enginelle. Itse pelit pitää tässä olla rompulle poltettuina ISO-muodossa. Aivan 1:1 emulointiin ei nopeuden suhteen päästä näissä ja esim. Dragon Spirittiä ja Dragon Sabrea pelaa mieluummin Namco Museumin arcade-porttina, joka on optimoitu juuri PSX:lle.

Pahaa pelkään, että erilaisista sovelluksista Mame on jälleen kerran paras. Mame ei ole niin alustasidonnainen ja ajan kanssa tulee varmasti myös oma versio Revolle.

PSP:lle tulee ehkä Raine-emu, joka olisi todella hyvä uutinen. Mame on toistaiseksi aika sotku PSP:llä. Tuo classic gaming-sivuston jäihin lyöty Free Rondo-projekti on kyllä ollut hieno asia. Konamin puuttuminen asiaan tuolloin tuntui jälleen kerran järjettömältä, mutta saa nyt selityksensä maksullisen Revo-projektin myötä. Täytyy myöntää, että olenkin spekuloinut, mille nykykoneelle Rondo oli tulossa, kun nuo merkit niin selvästi siihen viittasivat. Säännöstely mahdollistaa sen, että näitä tulisikin muillekin nykykoneille vielä? Jonkin classic-collectionin muodossa? Tallennuskapasiteetti sen kuin kasvaa ja kymmenen vuoden päästä varmaan Konamin koko tämänhetkinen tuotanto menee sillloiselle muistikortille kevyesti. Langaton USB ja Mame lienee voittajan valinta tuossa vaiheessa.

Lumienkeli

Jos Konamilla jotain suunnitelmia on Rondon varalle niin minä pidän kaikkein todennäköisimpänä sitä että sen tulee saamaan Revon latauspalvelusta... Minusta järkevintä (ja varmaan tosi monen mielestä) käännös PS:lle nimellä Castlevania Chronicles 2 olisi ollut parasta.

Kultamuna Classic

Quote from: "Christophe"Ei tuo nyt niin hankala asia ole. Flashaus tarkoittaa sitä, että muistin sisällön voi tarvittaessa ylikirjoittaa tai vaikkapa formatoida, eli se ei ole iänkaiken pysyvä.

Elä viihti vähätellä, on tuollaiset jutut asiaan vihkiytymättömälle vaikea sisäistää  :shock:

Muuten hirveästi negatiivista foorumikakkaa olen nyt joutunut nielemään, kuinka Eurooppa ei tule saamaan ladattavaksi mitään exclusive Japanilaista/Amerikkalaista contenttiä. Toivottavasti mitään tällaisia Eurooppaa diskriminoivia jutskia ei esiinny Nintendon downloadaus palvelussa Revolla. Tai siis, varmaan kannattais taas olla skeptinen, ettei taas joutuisi pettymään ainakaan.  :(

Christophe

hmm Tulisiko Castlevania Chronicles 2 Psp:lle? Se olisi juuri tyypillistä. En omista, kun DS:n. Voisi nostattaa PSP:n myyntiä, onhan Cvania ollut suosittu DS:lläkin käsittääkseni heti Nintendogsien vanavedessä myyneissä.

Olisi kyllä hauska omistaa Rondo ja alkuperäistä peliä on lähes mahdoton saada nykyään. Ebayn tarjoomuksista ei aitoa taida erottaa edes Scotland Yard, sen verran helppo noita on nykytekniikalla poltella/painattaa.

Kultamuna Classic

Minä yritän kapitalisoida systeemien kera niin, että aion hankkia kaikki tsydeemit mille tulee Castlevania. :mrgreen:

Heikko kun olen, mutta pidän niin paljon Castlevania peleistä.  :[

A-Yty

Kuinka pitkälle tuo piraattiversioiden pelko on syytä viedä? Onnistuuko esim. SotN:in väärentäminen Lightscriben, muovisen paperin ja PlayStation-kansien avulla?

Christophe

Minulla on ebaysta tuo Harmony of Dissonance (USA) pirana. Lootaa ei erota aidosta vanha Eetukaan. Manuskassa käy ilmi, ettei Englantia ole osattu ;).

btw. esim Saksan SotN on lokalisoitu versio, minulla on juuri tämä versio. Veikkaan myös Ranskan version olevan lokalisoitu, joten tuo kyllä rajoittaa psx-pal-piraattien markkinat niin pieniksi segmenteiksi, että ei tosiaan luulisi kiinnostavan ammattilaisia. Tekevät kuitenkin yleensä vain yhden masterin ja tahkoavat sitä sitten. Juuri tästä syystä veikkaan, ettei Square ole Euroopasta koskaan ollut oikein kiinnostunut. Suomi ja Ruotsi on toki helppoja, kun meille kelpasi aikaisemmin jopa suoraan englannin painos. Nykyään meillekin on tuo Pohjoismaa-versio erikseen.

Minua viehättäisi omistaa Cvania Curse Xboxille, niin olisi tosiaan tuollekin koneelle Cvania. Odotan kuitenkin polkumyyntihintoja. 

Christophe

Konami Antiques Collection Sega Saturnille tuli postissa tänään. Olisi ollut todella kiiltävää, kun mukana olisi ollut myös Vampire Killer, mutta onhan Antarctic Adventuren Pingu symppis sekin.

A-Yty

Tiesittekös muuten, että Hideo Kojima oli Penguin Adventuren työryhmässä avustavana ohjaajana? Taisi olla jopa ihan eka peliprojekti miehelle koskaan.  :)

Kultamuna Classic

Quote from: "A-Yty"Kas kummaa, Altered Beastista on PS2-versiokin? Onko tuota kukaan testannut? Ei varmaankaan MD-versiota päihitä, mutta voisi testata huvin vuoksi.

:shock: Oho! Siis ihan remake, vai?

A-Yty

Quote from: "Hanuri"
Quote from: "A-Yty"Kas kummaa, Altered Beastista on PS2-versiokin? Onko tuota kukaan testannut? Ei varmaankaan MD-versiota päihitä, mutta voisi testata huvin vuoksi.

:shock:
"Päivitetty" versio eli pedoksi muuntuminen on selitetty jollain helvetin geenimuuntelulla. Taidan jättää väliin ja pelata alkuperäistä.  8)