Castlevania: Portrait of Ruin

Started by Q, 13 February 2006, 17:43

Previous topic - Next topic

Castlemaniac

Oliskos kenelläkään mitään hyviä vinkkejä antaa että miten tämän kuolon sais helposti voitettua? Mitä subweaponia kannattaa käyttää? Mitä taikoja? Entäs mitä Dual Crushia? Ja mikä merkitys sillä on, kun kuolo muuttaa väriä välillä valkoiseksi?

MASTER-88

Quote from: "Castlemaniac"Oliskos kenelläkään mitään hyviä vinkkejä antaa että miten tämän kuolon sais helposti voitettua? Mitä subweaponia kannattaa käyttää? Mitä taikoja? Entäs mitä Dual Crushia? Ja mikä merkitys sillä on, kun kuolo muuttaa väriä välillä valkoiseksi?

Tarkoittaneet Deathia. Minä käytin Thunder loitsua alkuun, mutta kun pomo muutta väriä, niin tavan asearsenaali auttaa parhaiten.
Minun speedrun ajat
http://galleria.suomi24.fi/MASTER-88
Huonot poistettu

Peklo

Quote from: "Castlemaniac"Oliskos kenelläkään mitään hyviä vinkkejä antaa että miten tämän kuolon sais helposti voitettua? Mitä subweaponia kannattaa käyttää? Mitä taikoja? Entäs mitä Dual Crushia? Ja mikä merkitys sillä on, kun kuolo muuttaa väriä välillä valkoiseksi?
Kas kummaa, juuri viime yönä voitin Kuolon hard moden pyörteissä.  :D

Jonathanilla oli aseena Royal Sword, tekee ihan perushyvää vahinkoa. Subweapon oli Bible. Charlotten taikana oli Spirit of Light, joka toimii erikoisen hyvin Deathiin. Dual Crusheja ei tullut käytettyä.

Se väri aina kertoo Kuolon senhetkisen heikkouden. Musta = heikko taioille, eli hyökkää Charlottella ja valkoinen = heikko fyysisille iskuille, eli Jonathan kehiin ja ase ja subweapon laulamaan.

Silloin kun Death kutsuu ne neljä porttia josta se käsi yrittää käpälöidä sinua, juokse kauas oikealle tasanteelle, niin käden ei pitäisi yltää sinuun. Tykitä sieltä sitten taioilla ja vastaavalla. Niin ja se kehä jossa Kuolon viikate kimpoilee kannattaa varmaan rikkoa samantien, ennen kuin vauhti kiihtyy liiaksi. Pari iskua, ja menee rikki.

Lumienkeli

Minäkin sain tämän tänään ja tuntuu tosi hyvältä peliltä :) Vasta pari bossia saatu alas.
Soredemo boku wa yattenai.

Lumienkeli

Tässähän on ihan pätevä nettipelikin, ja löytyi jopa peliseuraa alle minuutissa :)
Soredemo boku wa yattenai.

MASTER-88

Päätin sitten pelata Cap 1 hardia. Mutta onko tuossa haasteessa oikeasti mitään järkeä. Kaikki tappaa 1-2 osumasta, se on ihan ok. Mutta miksi oma tehokin on noin ö-luokkaa? Viholliset menettää 1-3 energiaa per hitti, mietin vaan että miten lopareitten kanssa menetellään, kun heillä on loppu pelissä järestään 5000 energiaa maksmissa joten heitä vastaanhan pitää olla ainakin 2500 osumaa, eikö tuo nyt ole melko liikaa kun kaikki iskut tappavat kerrasta. Minä sain hikoilla jo luurangon kanssa kun sitäkin vastaan piti olla jo 10 osumaa.

Metroid pelien low-% haasteet kalpenevat tämän rinnalla. Onko tuota oikeasti kukaan selvittänyt? Vai onko tuohon joku jippo jolla pomot saisi nopeasti hengiltä.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Castlemaniac

Eilisiltana sitten tuli piestyä kuolo vihdoinkin, joten kiitos vaan Peklolle ja MASTER-88:lle vinkeistä. :)

Tämmöinen kysymys vielä että onko kaikki Questit pakko tehdä? Eli onko ne pelin läpäisemisen kannalta kaikki pakko tehdä vai voiko puolet jättää vaikka kokonaan tekemättä? Eli saako tästä vaan jotain ''extraa'' samalla tavalla kuin DoS:sissa, jos kerää kaikki sielut?

MASTER-88

Ei ole pakko tehdä. Itse en ole vieläkään tehnyt kaikkia vaikka olen vetänyt pelin läpi jo viikko sitten. Niistä saa vaan kaikkea kivaa extraa.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Maria

Quest:ien tekemisestä saa tosiaan... no, aseita, taikoja, HP tai MP Max UP:eja ja vihon viimeisenä tietysti tietyn sormuksen jos tekee kaikki. Mutta ei kai noita tosiaan tarvitse tehdä kun se ensimmäinen (se millä saa liukumisen että pääsee ekaan maalaukseen.)

Hard Mode oli tosiaan mahtava, vaikkakin vain level cappia 50 pelailin, tyhjästä file:stä alkaen. Todella haastetta tarjosi :app: Pitäis melkein kokeilla niitä muita. Mikä läpäisemiseen tulee, GameFAQ:n boarddia seuraten voisi päätellä että kyllä porukka sen cap 1:kin on läpi mennyt.

MASTER-88

Minä en kyllä voi käsittää sitä cap 1 juttua. Minä olen vetänyt läpi Metroid Zero Missionin hardilla ainoastaan minimaalisella 10% itemeillä ainoana suomessa ja pelaillut low-% minimi haasteita muissakin Metroideissa. Myös Castlevania Aria of Sorrowia olen vetänyt hardilla lubicant sielulla ja viimeisellä energialla hankalampiakin pomoja vastaan. Niitä trickejä käytin omassa HARDIN 37.45:sen speedrunissa

Kaikki noista tekemistäni haasteista kalpenee kevyesti tuon Potrait of Ruinin cap 1:sen rinnalla. Noissa omissa haasteissa on myös oma suoja huono, eli monissa low-% haasteissa kuolee yhdestä-kahdesta osumasta, mutta teho niissä on yleensä sen verran hyvä että pomot kuolevat muutaman minuutin sisällä.

Tuossa cap 1:sessä minua hämää tuo teho. Se on siis käsittämättömän surkea, lopareissahan voi mennä jopa tunti, vaikka niitä vastaan olisi kuolemattomuus. Voin vain kuvitella miten kovasti Deathia saa mättää jos pomo menettää alta 10 energiaa hitistä ja sillä on 4444 hp:tä maksimissa. Pomoon tulee tarvitsemaan aivan käsittämättömästi osumia ja jokainen sen liike nirhaa kerta hitista. Tulee mieleen NES ajat ja Dragon Lair jossa todella kuoli kerta osumasta, mutta lopareitten mitta oli sentään inhimillinen, eli alle minuutti. Mietin vaan sitä että kuka tosiaan on jaksanut vetää tuon cap 1:sen läpi. Tahkonut pomoa tunnin osumatta siihen kertaakaan. Täytyy olla aivan käsittämättömän taitava ja ennen kaikkea onnekas, sillä monet Potrait of ruinin loparit ovat hieman sattumanvaraisia eikä puolen tunnin tai tunnin jälkeen todellakaan halua kuola.

Todella kiinostaa onko suomessa kukaan selvittänyt tuota haastetta ja miten?. Se tuntuu ja kuulostaa täysin mahdottomalta.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Vecekio

Hard-modessa saa muutenkin olla aika tarkkana... kokeilin huvispäiten aloittaa ihan puhtaalta pöydältä Lev-50 capin pelin ja eikös ZOMBIE ennättänyt tappamaan ja vieläpä aika helposti... Voipi olla, että Lev-1 cap saa repimään hiuksia päästä.

MASTER-88

Vedin juuri pelin toisten läpi. Tällä kertaa yritin leikkimielisesti aikaa vastaan. Meni läpi aikaan:

1.37.29

-Joo tämä oli ihan testi. Kovalla juoksulla kunnon kaavalla, voisin vetää varmaan puolituntia nopeammin. Mutta tämä oli tälläinen testi kaava, eli perus reitti.

Otin tehokkaita ruoskia. Käytin STR boostia lähes joka pomoon. Räisikin niitä critical artilla ainakin loppu pelissä kun älysin että sellainenkin tekniikka on olemassa. Levelit olivat pienet, uskottavasti tehoni vastasi hard moden tehoa, koska en pahemmin tapellut vihollisia vastaan. Teleporteissa sattu pari pikku kämmiä. Mutta ei pahempia. Pikku virheistä en juuri välittänyt.

-Juoksussa oli yksi manipulaattinen tiputus, eli otin mirror cuiraksen gorgonista eka tapolla. Se helpottaa pirusti medusaa vastaan.

Draculaa vastaan meni kaikki potionit. en edes yrittänyt väistellä sitä, sillä pelasin ihan nopeutta vastaan ja popsin niitä potioneja joka osuman välissä ja hakkasin mitä kerkesin ainakin toka muotoa. Minulla oli vaan draculaa vastaan jotain yli 300 energiaa joten loparihan tappo melkein kahdesta iskusta joka hyökkäyksestä.

Sitä en tiedä menetinkö minuutin Draculaa vastaan kun selvitettyä pomon en muistanut skipata välianimaatioita heti. Mutta skippasin kuitenkin eli muistin sitten lopulta painaa sitä paussia. En kato tiedä kulkeeko peli kello välianimaatioiden ajan. Mutta jos kulki, niin sinne katosi ainakin puoli minuuttia

Tässä juoksussa en käyttänyt niitä Jonathanin aseita. En tiedä mitkä niistä ovat hyviä ja miten ne toimivat speedrunissa. Niiden terottaimnen master tasolle syö aikaa melko lailla, eikä tehokaan näytä vakuuttavan. Ehkä yhden tai kahden aseen terottaminen master tasolle voisi toimia speedrunissa.

Sitten ihan ohimennen poikkeava kysymys. Mitähän gamefaqsissa tarkoitetaan kun sanotaan että kun skippaa Deathin kuoleman jälkeen tulevan dialogyn (välianimaatio tietääkseni) niin se korruptioi sinun save tiedoston?

Lähteekö peli muistista tai jotain sellaista? En tajunnut oikein logikkaa mitä gamefaqsissa sillä tarkoitetaan.

Mutta joo nyt suunittelen kunnon kaavan seuraavaa koitosta varten.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu

Maria

Quote from: "MASTER-88"Sitten ihan ohimennen poikkeava kysymys. Mitähän gamefaqsissa tarkoitetaan kun sanotaan että kun skippaa Deathin kuoleman jälkeen tulevan dialogyn (välianimaatio tietääkseni) niin se korruptioi sinun save tiedoston?

Lähteekö peli muistista tai jotain sellaista? En tajunnut oikein logikkaa mitä gamefaqsissa sillä tarkoitetaan.

Kyseessä on glitchi joka on Amerikan versiossa. Ilmeisesti jos skippaat Death:n jälkeen tulevan dialogin ja lähdet takaisin oikealla puolella olevalle tallennuspaikalle, pomoovet ei katoa ja kun menet takaisin jatkaaksesi eteenpäin, huoneen keskellä on joku portaali ja ulos et pääse enää.

Tämä siis vain US-versiossa, eli jos pelaat Euroopan versiota, ei väliä. Sinällään, en usko että olisi väliä muutenkaan - speed run:ssa tuskin menet takaisin tallentamaan, tai haluat käydä huoneessa muutenkaan pomon tappamisen jälkeen. Nimittäin vasemmalle jatkamaan siis pääsee, ja ongelmaa ei ole jos ei mene takaisin. Mutta kuten sanottu, jos pelisi on täkäläinen versio, koko ongelmaa ei ole edes olemassa.

Castlemaniac

Tänään se PoR nyt tuli sitten läpäistyä. Loppuajaksi tuli, 11:52:05. Kun sen ajan katsoin lopputekstien jälkeen. Kyllä tämä PoR oli mahtava peli, ja kokemus. Voittaa mielestäni DoS:n jokaisella osa-alueella.

Lopputaistelu oli mahtava! En osannut edes odottaa että Dracula ja Death taistelisivat kerrankin yhdessä. Mahtava yllätys kerrassaan. :)

Mutta kyllähän tätä varmasti tulee vielä lisää pelattua, oli sen verran mahtava cassupeli kokemus. :app:

Onko tässä muuten mitään Julius moden tapaista bonushahmo-modea niin kuin DoS:ssa oli? Itse en läpipeluun jälkeen huomannut kuin, sound moden, bossrush course 2 & 3, ja sen new game + hommelin olevan ainoat avatut salaisuudet. Eli onko vielä muita?

MASTER-88

kiitos tiedosta, eipä speedrunissa tule paljoa taaksepäin tallennettua, paitsi tapauksissa jos edessä on joku manipulaattinen itemi tiputus tai useampi vaikea pomo peräkkäin kuten loppu pelissä.

Huh viimein sain hyvää informaatiota uutta juoksua varten. Täälä pystyy tekemään tupla hypyn pelin alussa ilman tupla hyppy palkintoa (stone flight), sillä voi skipata paljon esteitä pelin alussa, kuten behemotin. Tämä on ärsyttävä trickki, se hyväksyy vain tietyissä kohdissa ja on melko sattumanvarainen. Temppu onnistuu niin että paina kosketusnäyttöä niin partnerisi pomppaa ilmaan. Kun partneri on pompannut korkealle niin paina X painiketta, eli vaihtopainiketta ja hyppää toinen hyppy ylös. Otti kivasti yrityksiä alkuun, mutta ei se liian paha ole. Mutta valitettavasti se ei toimi kaikissa kohdissa, sillä siihen kai liitty joku kamera kulma trickki samaan.

WR aika uudella kaavalla on 1.08.xx. Täälä on area skippauksia ja sen sellaisia trickejä ja manipulaattisia tiputuksia. Hankala kaava, mutta täytyy harjoitella ja kokeilla. Yritän saada aikani mahdollisimman lähelle tuota WR aikaa, jos osaa edes käyttää tuota Sbreak kaavaa.

EDIT:
Castle maniacille.

joo kyllä peliin aukeaa Ritcher ja sister mode. Myös old axe armorilla voi pelata kun tappaa 1000 niitä old axe armoreita. Muuta en nyt siitä muista enempää, mutta game faqsissa on enemmän tietoa siitä, tarvitsiko siihen jotain muutakin.

Onneksi olkoon läpäisystä. Hieno peli. Mutta myös hankala, kun vertaa muita nykyajan vanioita. Aria of sorrowissakin saa ottaa hittiä hardilla enemmän kuin tuossa normaalilla ja väistelykin oli siinä helpompaa. Cap 1 hard on kuitenkin puhdas järjettömyys. Eihän sitä voi selvittää kukaan.
Minun speedrun ajat
Huonot poistettu