PS3:n Castlevania

Started by Q, 10 February 2006, 13:07

Previous topic - Next topic

Q

Eiköhän ole aika aloittaa ketju tästäkin, vaikka toistaiseksi ainoa fakta mikä pelistä tiedetään on se, että se sijoittuu menneisyyteen. Hyvin todennäköistä on myös, että kyseessä on kotikonsoliedeltäjiensä mukaan 3D-peli.

Itse toivoisin PS3-Vanialta uudistuksia muuallakin kuin grafiikkapuolella. Cursea en ole vielä päässyt pelaamaan, mutta ilmeisesti siinäkin on käytössä "tapa kaikki viholliset niin pääset pois huoneesta"-menetelmä. Tällaista ei tarvittaisi, vaan vihollisia voisi jäädä lahtaamaan sitä mukaan kuinka haluaa hahmon kehittyvän. Simon's Questin tapainen eeppisyys ei myöskään olisi pahitteeksi, sillä yhteen linnaan perustuvat seikkailut alkavat pikkuhiljaa kyllästyttämään ainakin minua. Vielä kun päähenkilönä olisi vaihteeksi luonnollisen väriset hiukset omaava henkilö ja liika magia-teemaa hieman karsittaisiin (valkosipuleita ja kunnon teräsaseita mystisten voimasäteiden tilalle) niin se olisi siinä. Toisaalta suuren yleisön kiinnostusta saattaisi laimentaa liika todenmukaisuus. :hmm:

Mielenkiinnolla odotan peliä joka tapauksessa. Toivottavasti PS3:lla nähdään enemmänkin ostamisen arvoisia tekeleitä, jotta kone olisi hankinnan arvoinen.

A-Yty

#1
Elättelen edelleen toivoa SQ:n uusintaversiosta tai sitten peliä Matthiaksen ajasta ennen "uudelleensyntymisestä" Draculaksi. Ja suurehko "olen samaa mieltä" tuolle, että paluuta perinteisempään pahistaisteluun toivoisin. Cursessa ja Dawnissahan ei ole ruoskan lisäksi edes legendaarisesta alkuperäisestä lisäaseviisikosta yhtäkään.

Lumienkeli

#2
Ei, kyllä me saadaan Castlevania 2XXX jossa ruoskien ja muiden tilalta on laseraseita ;) Ei muuten olisi pahitteeksi ottaa mallia Zeldoista niin ei olisi niin yksitoikkoista kenttäsuunnittelua. Minä pidän enemmän miekasta kuin ruoskasta vaikkei se ruoskiminen mitenkään huonosti toteutettu Lamentissakaan ollut. Ariassa ja Dawnissa oli just hyvät erikoisaseet kun niitä oli niin paljon ja kaikki oli mielenkiintoisia ja mielikuvituksellisia.

Voimasäteet ovat tehokkaampia kuin vaikka puukko joka on ainakin Lamentissa täysin tehoton ilmestys, ellei siihen sitten käytä jotain orbia joka tekee siitä maailmanloppuenergiapallon. Mutta olisihan se kivempaa jos sub-aseet olisi edes vähän hyödyllisiä, ainoastaan Ariassa ja Dawnissa niitä käytin koska ne oli hyödyllisiä ja mana palautui hiljalleen toisinkuin muissa peleissä pitää kerätä sydämiä talteen. Mutta ainahan se pääase on paras.

Ei haittaisi jos ruoskan lisäksi pelissä saisi valita miekasta, kuten Ninja Gaidenissa pyhä lohikärmesmiekka on pelin pääase ja pääosassa tarinassa (kuten Vampire Killer vaaniassa) mutta aivan yhtä tehokkaita aseita ovat Lunar (bo-keppi) tai muut matkan varrella löytyvät teräaseet, jolloin oma preferenssi on ainut mikä ratkaisee mitä asetta haluaa pelin aikana käyttää, kun pakko ei ole käyttää vain yhtä.
Soredemo boku wa yattenai.

A-Yty

#3
Tarkistettuani asian; CoD:ista löytyy tuo aseviisikko. Tosin Hector ei niitä käytä.  :brow:

Q

#4
Curse of Darknessissahan miekka on pääase. Taitaa tuo miekka paremmin soveltuakin 3D-maailmaan kuin perinteinen ruoska. En tiedä Cursen sub-weapon -tilanteesta (edit: nyt tiedän :brow:), mutta ainakin Lamentissa minulla on jatkuvasti käyttöä kirveelle.

Ariassa ja Dawnissa on tietysti täysin hyväksyttäviä kaiken maailman lasersäteet, mutta Lamentissa hieman ihmettelin kuinka Walter oli saanut 1000-luvulla varustettua linnansa sangen kehittyneillä sähkölaitteilla.

Lumienkeli

#5
Minua häiritsee se kaikissa vaanijoissa missä on sub-aseita että vain yhtä voi pitää mukana. Mielestäni olisi parempi että ne löytyisi pelissä progressiivisesti ja sitten valikosta voi aina valita aseen tarpeen mukaan. Tietysti jossain tasoloikka-vaanijoissa on ihan ok että voi olla vain yksi ase kerrallaan mutta se ei mielestäni sovi näihin tutkimis-vaanijoihin.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#6

Maria

#7
Tai sitten ei/alkoi ajat sitten, ottaen huomioon että artikkeli oli postattu Syyskuun 25s päivä, 2005. Vai onko jossain jotain uutta kenties?