Miten tutustuit Castlevaniaan?

Started by Andy, 23 August 2004, 17:08

Previous topic - Next topic

Pallokala

#30
Joskus 2006 latasin Castlevania ykkösen, kolmosen ja nelosen romit. Niitä tuli sitten silloin tällöin pelattua. 2007 kesällä törmäsin netissä johonkin SotN videoon ja huomasin että tämähän on aika samanlainen kuin eräs suosikkipelini. Sitten tuli ladattua GBA vanioiden romit ja jossain vaiheessa SotNikin. DS pitänee hommata että pääsee pelaamaan OoE:ta ja muita. Rondo varmaan emulaattorilla ellei se eksy joskus Live Arcadeen ladattavaksi.  :whip:

HYB

#31
92/93, eli 2-3 vuotiaana naperona, Captain N yeaaaaaa. Samoin tutustuin Zeldaan, sen ihanan piirretyn muodossa. Sit joskus 97 aloin tutustuun paremmin, ja varsinainen buumi lähti ku AoS julkaistiin ja kaveri hommas sen.
TITS OR GTFO

qukko

#32
Itse tutustuin Castlevaniaan siten että pyysin aina isoveliä pelaamaan supercastlevania IV:n läpi. koska tykkäsin katsoa ja kun en itse osannut. eli se oli eka castlevaniani johon tutustuin. sitten näin meillä jossain pöydällä castlevania symphony of the nightin ja päätinpä pelata sen läpi. nyt se on pelattu jo varmaan 5 kertaa läpi.  :)  ja siitä se sitten lähti!

Demong

#33
LÖysin castlevanian tossa kevään aikana jostain iRate Gamerin videoista, ja oli  kyl heti pakko kokeilla, ja koukkuun jäin
"This is the hour of your death"
-Trevor Belmont.

Gabriel

#34
No yhtään peliä en ole vielä ehtinyt omaksi häpeäkseni läpäistä, mutta ensimmäistä Castlevaniaa pelasin jo kuuden ikäisenä SNESillä Vampire's Kissin muodossa, mutta vielä silloin ei sarjaan suurempaa kiinnostusta syntynyt. Vasta kun näin Lords of Shadow:n trailerit, niin silloin iski todellinen kiinnostus ja rupesin etsimään tietoa sarjasta, katselemaan videoita netistä jne.

Grand Cross

#35
Ensimmäinen CV-pelini oli se alkuperäinen, isomummolassa kun oli "kasipiiska".
Vuotta en muista, melko nuori olen kuitenkin ollut.
Jonkun ajan kuluttua löysimme kaverien kanssa emujen hienoudet ja ensimmäistä kolmea Castlevaniaa tuli pelailtua aika paljon.
12-vuotiaana (muistaakseni) into sarjaan heräsi uudelleen, kun paikallisesta peliliikkeestä tarttui mukaan Circle of the Moon.

Lily Symphony

#36
Joskus 90-luvulla kun omistin Game Boyn, ostin Belmont's Revengen. Muistan, että se oli Musta Pörssi -liikkeessä, kun pelit olivat vitriinissä, ja niitä piti erikseen pyytää että sai katsoa, ja niistä mitä siinä sitten oli, kansikuvien perusteella valikoin parhaannäköisen. Castlevania-nimi oli tuttu, varmaan jostain Nintendo-lehdestä jota olin selaillut, ja jotekin nimellä oli hyvä kaiku mielessä, tyyliin "tämä varmaan on hyvä peli kun nimikin on tuttu." Tai sellainen mielikuva, että tosi-nintendo-pelaajat pelaavat Castlevaniaa, joten se oli myös jotenkin katu-uskottava, ja NESin omistavalle kaverilleni heti menin elvistelemään, että "ostin Castlevania kakkosen..." Mutta elvistelyt sikseen, sehän oli hyvä peli, tosi hyvä. Siitä tuli yksi suosikki- Game Boy -peleistäni. Se oli varsinkin vikan tason pomojen osalta aika haastava, mutta silti niin hyvä, että se tuli pelattua läpi. (Tuolloin en kaikkia pelejä aina jaksanut väkisin loppuun asti vääntää jos olivat vaikeita.)

Syy miksi fanitus ei jäänyt tuohon yhteen peliin oli varmaankin musiikit. Minulla on tällä hetkellä hyllyssä enemmän Castlevania-soundtrackeja kuin itse pelejä.

ParasiteX

#37
Quote from: "Lily Symphony"Syy miksi fanitus ei jäänyt tuohon yhteen peliin oli varmaankin musiikit. Minulla on tällä hetkellä hyllyssä enemmän Castlevania-soundtrackeja kuin itse pelejä.
Varsin epätavallista, että peliä fanitetaan yksinomaan musiikkien vuoksi. :shock:

Wanhus

Itse taisin lainata Castlevanian Nes:lle joskus vuonna -90. Tosin sinäänsä innostus virallisest ilähti vasta Symphony of the nightin jälkeen, mutta pidin kyllä NES aikoina simons questista todella paljon. Itse Nes ensimmäinen Castlevania oli hieman vaikeampi joten siite en ensin pitänyt paitsi sen musiikeista ja synkkyydestä. Simons questista pidin enemmän sen vapaan maailman ja roolipeli elementtien vuoksi.

Panorama

Jaa.. joskus vuonna  2009  kun etsiskelin jotakin uutta kivaa peliä DSälläni ja sitten eräässä pelikaupassa isoveljeni työnsi käteeni Castlevania: Order of Ecclesia ja sano että tää on hyvä ja sitten ostin sen... ja siintä se sitten lähti.

Zannibal

Itsellä oli tuo Hovinetin Kastlevania mistä ensikosketuksen sain :D Alkuperäinen trilogia siis, joskus vuonna 2006. Siitä sitten jäin seuraamaan 4 tekemistä melkein 7 vuoden ajaksi, ja itseasiassa toinen niistä arvosteluista siellä topicissa (Motormeat) on minun kirjottamani.

Tietysti itse peleihin en vielä tutustunut, mutta musiikeista tykkäsin niin paljon, että päätinpä käyttää omissa animaatioissa. Siispä etsin Youtubesta CV Simon's Questia, ja kuinka ollakkaan, ensimmäinen ehdotus oli AVGN:n arvostelu pelistä :D Siinä tuli ensikosketus tähänkin sarjaan. Seuraava olikin joskus viime vuonna, kun emulaattoreita aloin latailemaan, ja Classicvanioita pelaamaan. NES:n CV:n pääsen jo puoliksi läpi kuolematta, sen pitemmälle en sitten pääsekään :D Ja Advanced topicissa on nykytilanteesta hyvä analyysi.