Advancen Castlevaniat

Started by Rod, 05 February 2005, 21:42

Previous topic - Next topic

Rod

Potkitaan vähän keskustelua tänne.

Konamihan sai GBA:n ilmestymisen myötä oivan tilaisuuden "kierrättää" menestyksekkään SoTN:in kaavaa, ja käyttikin sen täydellisesti hyväksi. Enää tuskin uuttaa GBA -vaniaa tulee, kun uudet käsikonsolit ovat julkaistu. Circle of The Moonissa oli eri tekijätiimi kuin kahdessa myöhemmässä ja se näkyykin selvästi. Moonin väsäsi sama tiimi kuin N64:n vaniat, vaikka ei heti uskoisi. :P Oliko se nyt niin, että Harmony of Dissonancen takana oli SoTN:in tekijät? Jotain tällaista olen lukenut ja näkyyhän se grafiikassa mm. Justen juoksutyyli näyttää samalta kuin Alucardin.

Mitä mieltä olette, mikä on näistä GBA:n Castlevania -peleistä on "se" paras? Suurin osa pelaajista on vastannut etusivumme kyselyssä Aria of Sorrow'n puolesta. Mutta miksi? Harmony oli ehkä vähän keskinkertainen ja mielenkiinnoton, mutta Circle of The Moon oli on vieläkin todella loistava tasohyppelypeli. Grafiikat ovat loistavat, vaikkakin tummat. Musiikit ehdottomasti GBA:n parhaat. Korttisysteemi antoi paljon vaihtoehtoja hyökkäyksiin vihollisia vastaan. Vaikeusaste on kohdallaan. Aria of Sorrow'lla on sielusysteemi ja pirteämpi grafiikka, mutta miksi suurin osa sanoo AoS'n olevan paras? Kertokaa mielipiteenne.

Q

#1
Aktiivista. :nortti:

CotM on eittämättä paras näistä kahdesta läpipelaamastani, kun Ariaa en ole valitettavasti paria tuntia kauempaa tahkonnut.

Harmony on tosiaan Igarashin tuotantoa.

A-Yty

#2
Sitä on vaikea pukea sanoiksi. CotM on jotenkin keskeneräinen, HoD taasen täytepelimäinen 50 vuoden tapahtumajanansa ja kummitus-Dracunsa kera. AoS:issa minua kiehtoo ehkä eniten sen erilaisuus (vaikka se toki voidaankin laskea SotN-emulaattoreiden porukkaan).

A-Yty

#3
Nyt kun Circleä vihdoin pelailen alkuperäisenä, huomaan sen olevan Arian jälkeen paras Advancevania.  :rock:

HoD:issä pitäisi siis olla juliste mukana? Olen vain ostamassa sitä, mutta erillistä julistetta ei kuulemma ole. Se on yksi tärkeimmistä syistä jonka vuoksi en ole ostamassa Aos&Hod-tuplapakettia.

Lumienkeli

#4
Näin on että tuplapaketissa ei tule julistetta. Minä en pitänyt Circlestä oikein yhtään.
Soredemo boku wa yattenai.

Q

#5
Quote from: "Lumienkeli"Minä en pitänyt Circlestä oikein yhtään.

Miksi et? Monen mielestä tuntuu varmasti aika tönköltä Arian jälkeen. Itse pidän sitä vähintäänkin yhtä hyvänä. Fiilis on enemmän oldskool ja haastettakin riittää.

A-Yty

#6
Millainen se juliste on? Meinaan, jos myyjä käsitti julisteena sellaisen elokuvajulisteen kokoisen eikä A5(?)-koon mainosliuskaa.

Lumienkeli

#7
Circlessä oli huonosti sijoitettu tallennuspisteet. Pelaaminen tosiaan oli kovin tönkköä, lähinnä sen takia että oli pakko juosta kokoajan ja juoksuun piti painaa nappulaa kahdesti. Helpompaa olisi muiden vaanijoiden tapainen ainainen juoksu. Musiikkia kierrätettiin paikasta toiseen ja alueet oli kovin epämielikuvituksellisia, samanlaisia käytäviä paikasta toiseen kuten Lamentissa. Tässä pätee vähän sama kuin monessa muussa pelissä että jos on pelannut jatko-osia ensin niin ei pidä ollenkaan niin paljoa esiosista, kun myöhemmissä osissa kaikki on tehty niin paljon paremmin.
Soredemo boku wa yattenai.

Q

#8
Noh, Circlessä ei sentään tarvinnut hakata jatkuvasti däsh-nappia kuten HoDissa ja CoDissa. Näin jälkeenpäin ajatellen noita negatiivisia puolia kyllä löytyy, mutta kun puhe on Advancen Vanioista niin kyllä Circle menee ainakin Harmonyn ohi kaikilla muilla paitsi graafisilla osa-alueilla.

Rod

#9
Quote from: "A-Yty"Millainen se juliste on? Meinaan, jos myyjä käsitti julisteena sellaisen elokuvajulisteen kokoisen eikä A5(?)-koon mainosliuskaa.

Samankokoinen mitä DoS:n mukana tuli muistaakseni. Toisella puolella Juste ja Liddy ja toisella pelkkä Juste. Vähän eroaa noista kuvista (logot eri kohdassa ja ei Konami-tekstejä).

A-Yty

#10
Elikkä pikemminkin mainosjuliste kuin oikea juliste. Eipä sellaisia paketista löytynyt, joten jäi ostamatta.  :[

A-Yty

#11
Tulikos AoS:in mukana julistetta tai muuta vastaavaa (siis ohjekirjan ja takuukuittien jne. lisäksi) ?

venzetti

#12
Quote from: "A-Yty"Tulikos AoS:in mukana julistetta tai muuta vastaavaa (siis ohjekirjan ja takuukuittien jne. lisäksi) ?

Tollanen mikä Dawnin mukanakin tuli, pieni muka-muka juliste.

A-Yty

#13
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=39185886

Tuppaavat ilmeisesti myimään julisteista erilleen noita, ellei se sitten ole tuossa ohjekirjassa.

Lumienkeli

#14
Jep, Harmonykin ei tainnut mennä edes kaupaksi ilman julistetta. 30 euroa siitä pyydettiin. Tosin saattoipa joku sen huutaakin, en muista.
Soredemo boku wa yattenai.