Heroes of Might and Magic / Might & Magic Heroes

Started by A-Yty, 09 June 2007, 19:10

Previous topic - Next topic

A-Yty

Oma mielipide: kyseessä on vuoropohjaisten strategioiden ykkönen, tai ainakin kärkikastia. Juuri nyt läpäisen kakkososan (jonka löysin kirpparilta kolmen euron hintaan) viimeistä eli pahiskampanjaa, muistaakseni toista kertaa. Kolmososa on pelaamistani tähän asti paras, ja sekin meni aikanaan läpi. Ykkösestä minulla on hyvin kaukaisia muistoja. Silloin tällöin harkitsen metsästäväni sen käsiiini, mutta pahoin pelkään, että peli tuntuu antiikkiselta enkä jaksaisi sitä enää pelailla.

Neloseen ja vitoseen ajattelin uppoutua, vaikka kummastakaan en ole kuullut edellisosien veroisia kehuja.

Sarjan, tai ainakin kolmosen ja kakkosen, uudelleenpeluuarvo on erittäin korkea. Kampanjoita läpäistessä itseltäni kuluu kerralla monta tuntia eikä taktikointi tunnu käyvän kyllästyttäväksi juuri koskaan. Kakkososan tietokoneen kanssa kamppailu tuppaa vain joskus olemaan liian konemaista, mutta luonnollisesti tekoäly ei 11 vuotta sitten ollut verrattavissa nykypeleihin.

Kertokaahan nelosta ja vitosta pelanneet kokemuksia ja muutenkin lätinää sarjasta tänne. Onko kuudes osa jo tekeillä?

Castlebat

#1
Mie olen pelannut vain 3 ja vistosta. Vuoropohjainen on ainakin reilua.  :[
Castlebat, asuu linnan ylimmäisessä tornissa.

Peklo

#2
En ole pelisarjaan kovin läheisesti tutustunut, nelosta olen vain pelaillut ihan testimielessä. Pelaaminen on tarpeeksi kiinnostavaa, mutta musiikki on aivan uskomattoman hyvää. Pidin myös erillisistä juonellisista scenarioista, barbaarin ja hänen oppi-isänsä vaellukset jäivät mieleen.

Kaveriporukasta kuului kyllä ylistystä kolmososalle aikamoisesti.

A-Yty

#3
Tää kakkososan pahiskampanja seitsemän on kyllä jotakuinkin mahdoton valitsemallani tiellä. Olen ollut tässä jumissa nyt jotain pari viikkoa. Nyt sain jonkinlaista edistystä aikaan, mutta vielä ei olla voiton puolella :|

A-Yty

#4
Quote from: "A-Yty"Tää kakkososan pahiskampanja seitsemän on kyllä jotakuinkin mahdoton valitsemallani tiellä. Olen ollut tässä jumissa nyt jotain pari viikkoa. Nyt sain jonkinlaista edistystä aikaan, mutta vielä ei olla voiton puolella :|
Oli kyllä niin hilkulla kuin mahdollista.

A-Yty

#5
Nyt kun kakkososa on tahkottu läpi melko kauttaaltaan, siirryin neloseen. Äkkiseltään täytyy sanoa, ettei näky miellytä silmää. Yksinkertaisen selkeän, piirrostyylisen kaksiulotteisuuden jälkeen peli näyttää ja kuulostaa ainakin nyt aluksi melko kaoottiselta. Musiikit ovat kyllä kerrassaan korviahiveleviä.

Castlebat

#6
Miun pitää ostaa oma vitonen, kun veli vei oman mukanaan. Hyvä peli.
Castlebat, asuu linnan ylimmäisessä tornissa.

A-Yty

#7
Kolmonen koki uuden nousun, kun löysin Complete-paketin käypään hintaan alelaarista. Kaksi kampanjaa tuossa vielä pelattavana ja peli on yhtä hyvä, ellei parempi, kuin muistin  :app:

Lepakk0

#8
Quote from: "A-Yty"Kolmonen koki uuden nousun, kun löysin Complete-paketin käypään hintaan alelaarista. Kaksi kampanjaa tuossa vielä pelattavana ja peli on yhtä hyvä, ellei parempi, kuin muistin  :app: Tänään pitäisi lähteä metsästämään HoMM III Completea, koska omistan vain Restoration Of Erathian. Toivottavasti jossain tulisi vastaan.
successor of darkness