Suunnittele oma Castlevania

Started by A-Yty, 27 March 2008, 18:11

Previous topic - Next topic

A-Yty

Tällainen ketju oli wanhassakin Linnafoorumissa aikanaan. Elikkä kerro millaisen Castlevanian sinä suunnittelisit, jos saisit siihen tilaisuuden. Mitä hahmoja siinä olisi? Olisiko se kaksi -vai kolmiulotteinen? Mitä ominaisuuksia sen pelattavuuteen kuuluisi?

Itse toteuttaisin kaikki seuraavat kolmiulotteisena tai sitten jonkinlaisella kehittyneellä 2,5-D-systeemillä. Niin olennainen osa kuin kaksiulotteisuus on ollutkin CV:ssä pitkään, fakta on että se ei voi toimia niin loputtomasti (jos tahtoo säilyä markkinoilla). Oikein toteutettuna se varmasti muuttaisi kokonaan käsityksen kolmiulotteisuudesta ja tekisi siitä päinvastoin uuden "vakion" Cassuille.

Vaikka se on itsestäänselvää, niin sanottakoon silti: ideoita lukiessa törmää väistäämättä juonipaljastuksiin liittyen aikaisempiin peleihin. Eli lukekaa tai olkaa lukematta sen mukaan mitä ajattelette spoilauksista. Näissä ideoissa on viittauksia liittyen Dracula's Cursen, Aria & Dawn of Sorrow'n, Lament of Innocencen ja Curse of Darknessin juoniin.







Castlevania: Cataclysm


Sijoittuisi aikaan ennen Dracula's Cursea. Alkaisi luonnollisesti Allun todistaessa mutsinsa teloituksen. Tästä sitten alkaa Mathiaksen/Draculan matka koston tiellä. Näissä aikeissa hän törmää erinäisten muiden vampyyrien ja pirulaisten järjestöön, jonka intressit menevät ristiin Dracin kanssa. Järjestö pitäisi mieluummin ihmiset lihakarjanana ja palvelijoinaan siinä missä Mathias mieluummin teurastaisi kaikki kostona.

Pelissä Dracula matkustaisi pitkin maailmaa tappelemassa järjestöä vastaan ja hankkimassa tunnetuimpia komentamistaan otuksista (esimerkiksi Medusa ja Minotaurus). Peli päättyis sitten Draculan saadessa linnansa hallintaan. Henkiinjääneet järjestön jäsenet taas alkaisivat miettiä kuinka kostaa Draculalle nöyryytyksensä.

Pelattavuuteen kuuluisivat loitsut, ID-järjestelmä viattomine paholaisineen ja vampyyrikyvyt. Pelattavana olisivat ainakin Dracula, St. Germain ehkä ja Belmont (joka voisi olla esimerkiksi Trevorin isä).

Castlevania: Dethronement

Samainen järjestö jonka Drac pisti melkein matalaksi tekee paluun. Tapahtumat sijoittuisivat DC:n ja SotN:in välille. Järjestö onnistuu pöllimään linnan Draculalta ja heittävät hänet kirjaimellisesti pihalle. Järjestö laittaa linnan johtoon paikalle kutsumansa ylipirulaisen. Suunnitelma menee kuitenkin pieleen, koska järjstö ei tiennyt että tämä saa rajan häilymään maailman ja ko. olennon sylkeneen ulottuvuuden välillä. Ainoa keino on listiä olento ja antaa linnan hallinta takaisin sen omistajalle eli Draculalle.

St. Germain matkustaa taaksepäin aikaan mullistuksen jälkeen ja etsii käsiinsä Belmontin, Alucardin ja valepuvussa olevan Draculan sekä muutaman palkkasoturin hoitamaan tilanteen kuuntoon. Pelissä siis seurattaisiin kuinka Dracula hankkii voimansa takaisin ja Alucard miettii omia vihantunteitaan ihmisiä kohtaan ja sitä ovatko he sittenkään pelastamisen arvoisia. Belmont taas miettii itsekseen hiukan katkerana elämäänsä vampyyrinmetsästyksen ja supervoimiensa aiheuttamana erakkona Belmont-nimen velvoitteiden paineessa.

Pelattavana: Belmont, Alucard, Dracula

Castlevania: The Oblivion Signet

V. 1999 taistelu. Käytännössä siis selittää kuinka linna ja Dracula sinetöitiin pois.

Pelattavana: Julius Belmont, Alucard jne.

Castlevania: Epilogue of Sorrow

Soma-trilogian viimeinen osa. Tuleeko hänestä sittenkin Pimeä Valtias, kuten Arikado mietiskeli DoS:in lopussa?

Pelattavana: Soma, Alucard, Yoko, Juliuksen poika, Grantin jälkeläinen

Castlevania: Purgatory

Simon's Questin uusintaversio.

Q

#1
Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Draculan taustoista olisi hienoa saada lisää tietoa - ja Dracilla pelaaminen olisi hehkeää varmaan kenen tahansa mielestä.

Aloitusviesti on sen verran tyhjentävä, että näin äkkiseltään ei sen ihmeellisempiä ideoita ole iskeä pöytään. Ehkä 5-vuotissynttäreiden kunniaksi tiivistän sen unelmien Castlevanian tähän ketjuun, mutta täytyy antaa kuvitelman vielä hautua pari päivää. Sitä odotellessa:

Castlevania: Dracula's Curse Revisited

Suurella varauksella toivoisin joskus näkeväni Draculan kirouksen kolmiulotteisena. Pelissähän reissataan läpi Transilvanian ja Draculan linnan ehkä monipuolisemmassa ympäristössä kuin missään sarjan tekeleessä. NES-mittakaavalla maisemat ovat paikoin suorastaan upeita. Ehkä meikäläisen johdolla Konamin pojat ja tytöt saisivat jäljennettyä sen fiiliksen, mikä välittyy kavutessa ylös synkän, huojuvan tornin portaikkoja gargoyle'en ja lohikäärmekallojen seurana, lopulta saapuen linnan korkeimman muurin harjalle. Päivä taipuu iltaan, ja auringonlaskun säteet suovat valoa kaukana laaksossa siintävän havumetsän syliin. Lännessä kajastavan järven heijastus häikäisee hetkeksi kulkijan kasvot, ja yläpuolella liitelevät sysimustat korppikotkat kokevat hetkensä tulleen. Yksinäinen kulkija nappaa kuitenkin refleksinomaisesti ruoskan vyöltään ja huitaisee kuolettavan iskun. Höyhensateen saattelemana hän jatkaa kohtalokasta matkaansa kohti pedon valtaistuinta...

ParasiteX

#2
Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Simon's Questista pitäisi tehdä uusintaversio. :P
Kukapa ei haluaisi?

Tylsyyttäni väänsin jotain fanfictionia. :mrgreen:

Castlevania: Chapters of Enigma

On vuosi 1475. Dracula omistaa kaksi alkemistien kiveä, jotka antavat hänelle valtaa. Ne eivät kuitenkaan riittäneet pimeän valtakunnan hallitsemiseen. Hän tarvitsee kolmannen kiven, viisasten kiven, joka täydentäisi hänen valtansa. Vaikka Dracula ei omista ikuista elämää, hän kuitenkin pystyy pysäyttämään ikääntymisensä menemällä horrokseen. Käyttämällä horrostaan ja pimeitä voimiaan hyväksi, hän onnistuu jäljittämään viimeisen kiven, satojen vuosien etsintöjen jälkeen(näiden vuosien aikana on tapahtunut paljon). Viimeinen kivi kuuluu maailman vanhimmalle vampyyrille, jonka voima on paljon suurempi kuin Walterin, ehkä jopa suurempi kuin itse Draculan. Tällä voimakkaalla vampyyrillä on takanaan tuhat vuotta kokemusta ja lisäksi viisasten kivi tekee hänestä lähes kuolemattoman.

Leon Belmontin tapettua Walterin, ihmiset ovat saaneet toivoa vampyyrien kukistamisessa. Leonin johdolla on perustettu vampyyrimetsästäjä -yhteisö, joka on onnistuneesti eliminoinut lukuisia paholaisia sitten Walterin kuoleman jälkeen. Vuodesta 1471 lähtien demonien ja epäkuolleiden määrä on kuitenkin kasvanut - monet vampyyrimetsästäjät ovat saaneet surmansa. Joukko parhaimpia vampyyrimetsästäjiä on lähetetty tutkimaan syytä lisääntyneeseen vihollismäärään. He eivät kuitenkaan osanneet odottaa joutuvansa ristitulen alle...

Peli on 3D ja liikkuminen on suhteellisen vapaata. Pelattavana on jopa kaksi linnaa, sekä niiden väliset alueet. Pelattavia hahmoja on Trevor Belmont, Alucard, sekä bonushahmot. Luonnollisesti kaikilla hahmoilla on omat erikoiskykynsä. Matkan varrella saa kokemusta, tavaraa ja aseita.



Edit: Voiko tätä muuten edes sanoa itse suunnitelluksi Castlevaniaksi, kun tämä toteutetaan aika varmasti ilman sen suurempia poikkeuksia? Esimerkiksi jos meillä on numerot 1 ja 3, niin ei ole vaikeaa päätellä, että niiden väliin tulee 2. :|

Glitchter Belmont

#3
Mulla on ollu ajatuksia että vois tehä oman castlevania pelin mutta ainoo ongelma on että game maker 7 on liian monimutkainen minulle ja taas helppokäyttöisissä ei ole paljon ominaisuuksia...

Mutta idea on tässä:

Castlevania: Elemental Chaos:

Tämä sioittuu Soma Cruzin kolmanteen seikkailuun, jossa ei ole erillistä erikois pelitilaa mutta siinä voi ottaa käyttöön hahmon jonka haluaa, ihan kuin portrait of ruinissa(Soma, Julius, Hammer, Yoko, Arikado[myöhemmin Alucard]). Tässä on elementtejä joita saa pomoilta tai niiden jälkeen tulevista huoneista, on ase elementit(Punch, Sword, Spear, Whip, Lance, Scythe, Axe, Hammer, Gun ja Knife) ja elementti tehostimet(Fire, Ice, Wind, Thunder, Holy ja Dark) esim. Sword + Wind = Valmanway.
Tämän pelin Dracula on vasta 14 v. mutta ERITTÄIN vaarallinen vaikka se ei olekkaan vika pomo.
Viimeinen pomo on Element Master joka dracula taistelun jälkeen varastaa elementit, ja pakenee Total Chaokseen.

Element master ei ole yksinkertainen:

-hakkaa 1500 vahingot(siitä hajoaa kasaan kuin red axe armor, ja miekka jää maahan pystyyn)
-Hakkaa miekkaan 2500 vahingot(ellei ehdi niin weapon master tekee itsensä ja miekan ympärille suojan   jotta voi ottaa miekan maasta rauhassa)
-Sitten hajota uudelleen sen haarniskaa(hp 3400) uudelleen ja sen ydin paljastuu (hp 9999)

Toi saatto olla epäselvä
mutta jos haluut kysyä asiasta niin ihan vapaasti...
\"Portrait of ruin, Dawn of sorrow vai Order of ecclesia... Mikähän olis paras?\"

\"KAIKKI KOLME ON YHTÄ HYVIÄ! \":D\"\"

A-Yty

#4
http://castlevania.wikia.com/wiki/Galamoth

Tuli tota miettiessä mieleen että Dethronementin juoni ei sinänsä olisi kovin kaukaa haettu, sillä olemassahan on jo Draculan voimakas vastustaja, joka ei ole hyvis. Vähän jotenkin kummallista että Galamoth on säilynyt niin huomaamattomana hahmona, vaikka hänellä on merkittävä rooli useammassakin pelissä. Galamoth  :rock:

ParasiteX

#5
Voisin taas vaihteeksi suunnitella Castlevanioita.  :D

Castlevania: Dracula's magic mansion
Olet Dracula ja tehtävänäsi on rakentaa sellainen linna, josta kukaan ei selviä hengissä.
Viimeisellä tasolla Belmonteja tulvii sisään. :lol:

Damnation Knights
Castlevaniauniversumiin sijoittuva RPG(mennään taas lähemmäksi Simon's Questia).
Eli kuljet vapaasti maailmalla kylästä toiseen teilaten vihollisia ja keräten leveleitä. Toki tutkittavana olisi myös luolia ja linnoja. Eli heti pelin alussa voisi mennä pelin viimeiseen linnaan jos tietää sen sijainnin, mutta pelin vaikeustaso olisi sen verran korkealla, että vaikeammilla alueilla ei selviäisi sekuntiakaan alhaisella levelillä. :hmm:

Demong

#6
Semmonen ois omasta mielestä hyvä, jossa kerrottaisiin ajasta ennen Curse Of Darknessia, eli siis mitä tapahtui ja miksi Hector ylipäätänsä petti draculan    :D
"This is the hour of your death"
-Trevor Belmont.

A-Yty

#7
Quote from: "Demong"Semmonen ois omasta mielestä hyvä, jossa kerrottaisiin ajasta ennen Curse Of Darknessia, eli siis mitä tapahtui ja miksi Hector ylipäätänsä petti draculan    :D
Mielenkiintoinen idea, mutta henkilökohtaisesti uskoisin sen toimivan paremmin sarjakuvana tai animaationa.