Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

Tänne voi listata kaikenlaista randomia kuten vaikka kännitopikkiin :) Ostin divarista tänään PS2:lle Tekken Tag Tournamentin ja Prince of Persia Warrior Withinin kun ne oli halpoja. Tiedän ettei toi PoP ole ainakaan niin kehuttu  kuin ensimmäinen osa mutta kympillä ei ainakaan ollut kallis. En ole koskaan oikein pitänyt Tekkeneistä eikä tuo Tag turnauskaan kovin mieluisalta tuntunut, mikä on Tekkenien salaisuus siihen että ne saa aina 95 pistettä arvosteluista? Pidän paljon enemmän Virtua Fightereista, Dead or Aliveista ja monista 2d-tappeluista. Ja Soul Calibureistakin.
Soredemo boku wa yattenai.

Christophe

#1
Quote from: "Lumienkeli"En ole koskaan oikein pitänyt Tekkeneistä eikä tuo Tag turnauskaan kovin mieluisalta tuntunut, mikä on Tekkenien salaisuus siihen että ne saa aina 95 pistettä arvosteluista? Pidän paljon enemmän Virtua Fightereista, Dead or Aliveista ja monista 2d-tappeluista. Ja Soul Calibureistakin.

Osuit kyllä nyt naulan kantaan ja vähän peukaloonkin ;)

GBA Sp:n Iridion kakkosta tuli pelattua putkeen viimoseen bossiin saakka. Tuossa vaiheessa akun varaus oli sen verran vähillä verillä, että löin koneen kiinni, ettei käy kuten Shining Force-ropen kanssa. Sen verran pahasti otin itteeni tuon akun simahtamisen, etten ole koskenut koko peliin tuon jälkeen. Akut on kannettavien ainoa Akilleen kantapää.

Radilgyä odotan play-asiasta. Toivottavasti se olisi edes hyvä, veikkaan tullirumbaa tuon kanssa.

Q

#2
Taistelupeleistä samaa mieltä olen myös minä. Tekkenin viehätys piillee siinä, että siinä pärjää oikeasti hyvin ns. nappeja hakkaamalla.  :lol:

Seuraavat peliostokset olisi tarkoitus tehdä viikon päästä hiihtolomalla. Niistä lisää sitten myöhemmin.

Rachel

#3
Minä tykkäsin Tekken 2:sta, mutta kolmonen oli pettymys ja sen jälkeen en ole seurannut koko sarjaa. En kyllä muutenkaan ole niin kiinnostunut 3D-tappelupeleistä että olisin niihin kovin paljon tutustunut. Siinä on kyllä voinut jäädä kokematta monta hyvää pelielämystä. :? 2D-puolta onkin sitten tullut harrastettua enemmän ja 2D-tappeluhan on yksi parhaista peligenreistä. :D

Lumienkeli

#4
Tekkenissä tuntuu siltä että siinä on aivan selvät parhaat hahmot, eli Jin ja mitä niitä muita miehiä on. Napeista lähtee sellaiset kombot että turpaan tulee viholliselle nopeasti, iskut on niin tehokkaita. Minä haluan aina pelata jollain pelin söpöimmällä anime-tytöllä niin Tekkenissä aloitin Xiaoyulla ja totesin aika turhaksi hahmoksi, nelosessa ja kolmosessa olen hänellä harjoitellut jokaisen liikkeen mutta ne on kuitenkin tehottomia ja missä vaiheessa peliä muka kerkiäisi tekemään jotain erikoisjuttuja kun helpointa on vain antaa iskua ja potkua parhailla hahmoilla.

Turnauksissa taidetaankin vain pelata juuri niillä, vaikka sarjassa on kymmeniä hahmoja. Rämpytyskään ei kuitenkaan tässä pelissä ole niin toimivaa kuin muissa kun samaa nappia painamalla ei yleensä lähde yhtä iskua enempää. Sen takia varmaan suurin osa peleistä (ainakin aloittelijoiden kesken) onkin vain äheltämistä ja nappien painamista siinä toivossa että tulisi juuri se oikea potku minkä haluaa ja niin että se osuu.

Tietysti jos joku Tekken-expertti lukee tämän niin hän varmasti suuttuu, mutta voisikin kertoa sitten mikä tekee Tekkeneistä niin syvällisen ja kympin arvoisen pelattavuudeltaan.

GBA:lle tai DS:lle olisi kiva saada jotain räiskintää, minä olen vannoutunut Treasure-fani ja haluaisinkin vähintään Ikarugan tai Gradius V:n tasoisen pelin niille :) Iridion ja Nanostray näyttävät komeilta ja käytettynä voisikin joskus ostaa.
Soredemo boku wa yattenai.

Christophe

#5
Iridion on ebayssa ollut aika halvalla. Siinä ei ole paristomuistia, joten jopa bottleggi saattaisi olla pelikelpoinen. Kakkosen hinta aina pomppaa, vaikka sitä on ihan älyttömästi myynnissä. On kuitenkin selvä parannus ykköseen.

R-typet on vielä kokeilematta näissä Ninskan taskupeleissä ;).

Tekkenistä vielä:
Itse olen aina inhonnut Heihachia hahmona ja minulla on sellainen tutina, että hän on mukana vielä pitkään sarjassa. Ehkä pyörätuolissa, mutta mukana kuitenkin.

Tietokone on TK3:ssa helppo vastus. Samanlaista hinkua pelata peli läpi kaikilla hahmoilla ei tule, kun. esim. Fighters Megamixissä, mutta olen kyllä saanut kaikki hahmot käyttöön kummassakin.

Kultamuna Classic

#6
Tekken on hyvä pelisarja, ja vaikka aloittelija saattaakin voittaa jopa kokeneen rämpyttämällä, niin aika nopeasti hänet kuitenkin pelin taitava saa kuriin. Eli te olette vain paskoja pelaamaan Tekkeniä, opetelkaa sitä samalla sielulla kuin muitakin taistelupelejä: kombot vaan ulkoa! Minun mielestäni taas DoA on aivotonta rämppäämistä, tosin hauskaa sellaista, juuri todennäköisimmin siksi, etten jaksa panostaa siihen sarjaan opetellakseni mitään ulkoa. Joten rämpytys toimii nopeaa hupia halajaville.

Jokainen hahmo on erittäin tasapainoinen osaavan pelaajan käsissä Tekkeneissä. Tekken Tagissa myös tagin käyttäminen kombottamisessa on tärkeää. Xiaoy on yksi lempparihahmoistani, sillä hän on yksi tehokkaimmista hahmoista, jonka hyökkäyksen läpi on mahdotonta päästä. Jini on taas mielestäni aloittelijalle jopa surkea vaihtoehto, sillä hän avautuu vasta myöhemmin.

Ja jos Lumppari haluaa aloittevalle vinkin, niin aloita "rämpytys" aina -> + -> :n jälkeen. Kombot lähtevät Tekkeneissä 90%:sti näin. Eli tupla painallus eteenpäin + lyönti/potku-sarja, niin johan lähtee! ;) Pelkästään yksittäisiä näppäimiä hakkaamalla ei lähde linkitettyjä liikkeitä.

Onko kukaan pelannut Bloody Roareja? Mä en. :F

Anonymous

#7
Minä en Tekkenistä ole koskaan jaksanut kauheasti innostua. Vaikuttaa enemmänkin sellaiselta huvikseen hakkaamiselta. Muistan kun näin pelikaupassa ensimmäisen kerran PS2:n ja Tekken Tag Tournamentin. Rupesin nauramaan kun se oli niin ruma ja vanhentuneen näköinen. Myyjäkin oli samaa mieltä.

Dead or Alive on ihan mukava, se on liikkeiden osalta vähän realistinenkin, mutta niiden counter -liikkeiden kanssa menee välillä hermot. Niihin tylsistyy. Se kakkonen oli tosi hieno joskus, halusin sen vain kun oli niin kivan näköinen. Dreamcastille. Grafiikka soljui sujuvasti, eikä ollut sellaista väkisin vääntämisen tunnetta.

Soul Calibur oli liian lennokas. Siinä vain kiljutaan, enkä pitänyt niistä hahmoistakaan.

Olen Virtua Fightereista tykännyt. Siinä on vaikea pärjätä, jos ei ole harjoitellut. Sitten tuskastuu ja haluaa mennä mieluummin R-kioskille. Siellä on niitä pelilehtiä. Tykkäsin pienenä Super Powerista, mutta tajusin myöhemmin että se on tosi huono. Virtua Fighter 2 sai 96 pistettä. Donkey Kong Country sata. Sain pienenä peliliikkeessä sitä pelata. Se oli sellainen komero vain. Myyjä yritti myydä ohikulkijoille pölypusseja. Ostikohan niitä kukaan.

Näin kerran unta että pelasin ensimmäistä Virtua Fighteria Game Gearilla. Se tuntui tosi hienolta.

Haluaisin kannettavan Shenmuen. Olisi mukava kävellä kaduilla ja samalla kävellä Dobuitassa. Pidin niistä taustamusiikeista.

Kultamuna Classic

#8
Minua taasen kismittää, että kun on maantieteellisestä vinkkelistä nähden vähän pakostakin myynyt sielunsa Capcomille, niin noihin SNK:n 2D läiskytyksiin on kakampaa enää tulla mukaan tässä iässä: pitäisi opetella ihan alkuunsa pelaamaan SNK-tyylillä, joka ei oikein suju. Ja koska uusia hahmoja on miljoona, niin ei edes tiedä, millä sitä pitäisi alkaa reenata, kun tuntuu, että haluaisi kokeilla vähän kaikkia. :|

Kultamuna Classic

#9
http://hokuto-no-ken.sega.jp/

Ai ai, tekis mieli testaa. :d

Rachel

#10
Quote from: "Paavo"http://hokuto-no-ken.sega.jp/

Ai ai, tekis mieli testaa. :d

Näyttää mielenkiintoiselta. Olis kyllä kiva päästä kokeilemaan. :)
[/quote]

Ihan totta. Kun niitä SNK:n pelejä ei ole aikaisemmin pelannut ja sitten on ythäkkiä iso lauma hahmoja valittavana niin pakostakin menee ihan ymmälle. Ei siinä muu auta kuin kokeilla eri hahmoja ja sitten vaan jollakin käydä harjoittelemaan. Mutta joo, ei uutta pelityyliä opi yhdessä yössä. :p

Kultamuna Classic

#11
Kuulin juttua, että Dreamcastilla pyörii CD-R:ät ilman mod-piiriä. Pitääkö paikkaansa?

Anonymous

#12
Quote from: "Paavo"Kuulin juttua, että Dreamcastilla pyörii CD-R:ät ilman mod-piiriä. Pitääkö paikkaansa?

Juuh.

Kultamuna Classic

#13
Eli onko se sitten region free myös? Tai siis mitä ihmettä DC:n mod piirillä sitten tekee?

Anonymous

#14
Quote from: "Paavo"Eli onko se sitten region free myös? Tai siis mitä ihmettä DC:n mod piirillä sitten tekee?

Ei ole region free. Mod piirillä ei tarvitse käyttää noita boot -levyjä (yleensä). Eli niitä tarttee eri regionin peleihin.

Waret on yleensä selfbootableja.