Yleinen peliketju

Started by Lumienkeli, 20 February 2006, 22:05

Previous topic - Next topic

Christophe

#60
Quote from: "Hanuri"Tuolla chibi-meiningillä on varmaan haluttu klassiseen megaman-peliin uutta lookkia:
http://www.capcom.com/xpml/game.xpml?gameid=850039
DS:lle tulee/on jo tullut portti GBA:n Megaman Network 5:sta, jossa on mukana molemmat pelin eri "versiot" (tyyliin Pokemon blue & red). Harmi vaan, että peli on tosiaan GBA-kamaa kahdella ruudulla. Ja itse en edes perusta tuosta Network sarjasta, perinteisempi Megaman peli olisi poikaa.

Olen nyt pelaillut Silent Hilliä PSX;llä, ja tämä ahdistaa minua 10x enemmän, kuin PS2:en SH2. Mistäköhän moinen mahtaa johtua. :hmm:.

Kultamuna Classic

#61
Juu enhän minään mistään huonoista grafiikoista nyt meinannutkaan, vaan lähinnä siitä kun SH2 tuntui olevan lähinnä samaa paskaa eri paketissa (graafinen päivitys), eikä se ollut näin pelottava silti IMO.  :P

Edit: ah joo, tarkoitit tuota myöhempää postia.

A-Yty

#62
SH1 on äärimmäisen ahdistava, mutta kakkonen on sarjan paras. Ehkä sen ykkäsen tekee erityisen ahdistavaksi on paljon karummat olosuhteet; kaikki Harryn viholliset ovat epäinhimillisiä ja hän tapaa oikeita ihmisiä äärimmäisen harvoin. Puhumattakaan siitä rinnakkaistodellisuudesta: kadut muuttuivat reikäiseksi ruostemetalliksi ja alla ei näy muuta kuin pohjatonta tyhjää. Siihen verrattuna Jamesin helvetti on astetta kesympi.

Ja Harry on kyllä meikäläisen lempparipäähenkilö koko sarjasta.  :weed:

Lumienkeli

#63
Silent Hillit on ahdistavia huonon pelattavuuden takia :) En koskaan onnistu nykyään pelkäämään peleissä vaikka pelaankin Silent Hillejä aina pimeässä. Resident Evil 2 ja Silent Hill tosin pelotti 13-vuotiaana kun pelkäsin saada sätkyjä (tyyliin koira hyppää ikkunasta). Nelosessa oli jonkin verran "tunnelmaa" mutta kaikki noi on lähinnä vaan paikkojen koluamista siinä toivossa että pääsisi näkemään seuraavan tarinapätkän. Matkan aikana luettavat tekstit on myös yleensä melko kiinnostavia, kuten myös pelien juonet.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#64
Pitäis varmaan varovaisesti katsella joskus, jos vaikka törmäisi SH3:een käytettynä tjsp. jossain. :weed:

Christophe

#65
Varmaan aika turha sanoa, mutta "huono pelattavuus" on osa juonikuviota SH ykkösessä: päähenkilö ei osuisi pistoolilla edes ladon seinään ja portaissa kompurointi voi olla jopa hengenvaarallista. Pelin pelottavuus hiipii alitajuntaan ja heijastuu sitten uniin. Toisaalta minä nyt näin painajaisia myös Tomb Raiderista ;) "Sitä ei voi siirtää!" -heräsin omaan huutooni. Ne lohkareet, damn it. Bad Ending on myös todella masentava, kun on toivonut Happy Endingiä ensi pelikerralla. Toisaalta minä nyt olin viikon ihan masentuntut, kun en saanut Suikoden II:ssa kaikkia tähtiä ja tuli Bad Ending... Ehkä lehdistössäkin kauhistellut kummitusvauvat ja lokerikossa kummitteleva kissa ovat SH1:n karmivinta antia sen mind fuck-kokemuksen lisäksi. On tästä kavereitten kanssa keskusteltu irkissä ja moni kyllä pitää tätä karmivimpana kauhupelinä edelleen. Itseen SH sarjan musiikit ja äänitehosteet, sekä juonikuviot ovat aina iskeneet aivan kybällä.

Kuka jaksoi pelata SH ykkösessä, niin, että sai moottorisahan käyttöön?

Rachel

#66
Vaikka en ole muita Silent Hillejä kokeillut, niin SH ykkönen on kyllä ehdottomasti ahdistavin peli mitä olen koskaan pelannut. Ekalla pelikerralla pelasin peliä kaikki vapaa-ajat ja niin paljon kuin mahdollista, koska halusin päästä sen äkkiä läpi että painajainen olisi loppunut, mutta sitten kun pääsin sen lävitse niin ei kyllä tuntunut yhtään paremmalta. Olin vaan että wtf? Tämäkö on muka good ending? :shock: Minkähänlainen bad ending sitten oikein on? .-.

Jos ei lasketa  mukaan Evil Deadia jonka näin ensimmäisen kerran joskus pienenä, niin mikään leffa/peli/kirja/muu ei ole saanut SH ykkösen lisäksi aikaan niin epämiellyttäviä tunteita. Eli mahtava peli! ^^

Maria

#67
SH2 on minunkin mielestäni sarjan paras, mutta ykkönen oli kyllä ahdistavin, kun ei saakeli siellä nähnyt yhtään mitään mutta joku elukka kyttäsi kumminkin jossain...

A-Yty

#68
Kukaan Xenosagaa pelaillut? Onko se tutustumisen arvoinen?

Lumienkeli

#69
Onhan se tutustumisen arvoinen jos ymmärtäisi siitä tarinasta jotain ;) Ykkösosaahan ei julkaistu täällä, sen sijaan kakkosessa tuli mukana 4 tunnin pituinen episode 1-levy jossa pitäisi olla noin kaksi kolmasosaa ykkösen filmipätkistä. Ykkönen on saanut paljon paremmat arvostelut, ja tosiaan se kakkonen on vähän tönkkö pelattavuudelta (hahmo liikkuu hitaasti, tappeluita on lähes mahdoton välttää ja loppupuolella ovat melko hankalia) sekä se ei ole kovin pitkä peli. Ja ykkösessä on paremmat musiikit sekä hahmosuunnittelu.
Soredemo boku wa yattenai.

Castlemaniac

#70
Jos nyt ei DS:lle tule muuta kuin nuo X ja Zero sarjan Megamanit niin harmi  :|

Kultamuna Classic

#71
Minä taas olen alkanut lämmetä tuolle Rockman ZX:lle. Mutta ei kannattaisi, sillä nyt kun olen manannut tilanteen, niin Capcom ilmoittaa jättävänsä tuon pois Euroopan julkaisuaikataulusta. :app:

Kultamuna Classic

#72
Microsoftilta "Origami" niminen apparatus, jota ainakin IGN pitää handheldinä. Tiedä sitten, onko handheld synonyymi kaikelle taskutekniikalle, mutta minä jotenkin yhdistän sanan handheld lähinnä pelikoneisiin, ja ilmeisesti IGN:äkin uutisoi aihetta lähinnä pelinäkökulmasta. 

http://gear.ign.com/articles/691/691935p1.html

venzetti

#73
Quote from: "Hanuri"Microsoftilta "Origami" niminen apparatus, jota ainakin IGN pitää handheldinä. Tiedä sitten, onko handheld synonyymi kaikelle taskutekniikalle, mutta minä jotenkin yhdistän sanan handheld lähinnä pelikoneisiin, ja ilmeisesti IGN:äkin uutisoi aihetta lähinnä pelinäkökulmasta. 

http://gear.ign.com/articles/691/691935p1.html

http://www.ukresistance.co.uk/2006/02/microsoft-is-putting-pc-in-different.html

Lumienkeli

#74
Eli ilmeisesti siitä tulee olemaan joku hieman tyylikkäämpi Pocket PC kuin nykyiset, jolla pystyisi myös pelaamaan Haloa. Tai en kyllä uskalla tuota Pocket PC:ksi sanoa kun sehän näyttää suuremmalta kuin Game Gear tai Nomad :D
Soredemo boku wa yattenai.