Silent Hill - ketju osa 2

Started by A-Yty, 30 August 2005, 21:16

Previous topic - Next topic

Rachel

#15
Silent Hill ykkönen on edelleen ainut SH jota olen pelannut ja minun mielestäni se on erittäin hyvä kauhupeli. Tunnelma on niin ahdistava, etenkin ensimmäisellä pelikerralla, etten ole vastaavaan törmännyt muualla ja juoni on mukavan sekava ja ajattelua vaativa. Jos kakkonen on vielä parempi niin sen kyllä hankin joskus yhtä varmasti kuin muutkin sarjan osat. :)

Olen suunnitellut hankkivani pleikkari kakkosen itselleni synttärilahjaksi tänä vuonna ja sen jälkeen olisi iso urakka ostaa ja pelata kaikki sille julkaistut 2D-tappelupelit ja parhaat kauhupelit. Kunhan saisin ensin luettua kaikki ostamani mangat ja osaisin olla hankkimatta enempää...

Q

#16
Nyt olisi CityMarketissa The Room vaivaiset 19,90 euroa. Tai minullehan tuo on aika paljon. Ostaako vai ei? :|

Lumienkeli

#17
SH 4 the room sisältää uskomattoman typerää pelattavuutta sillä siinä pitää raahata hitaasti kulkevaa naista perässä puoli peliä ja kävellä ypmäriinsä. Mutta se huone on ihan kiva lisä, minä nautin siitä että oli vankina huoneessa ja myös kummitukset pelotti sillain ettei niitä voinut tappaa. Pelattavuus on siis huononnett reilusti... Mutta on se nyt vähintään yhtä mielenkiintoinen peli kuin muutkin Silent Hillit. 19.90 ei minusta ole ollenkaan paha hinta pelistä! Kestoa sillä on muutaman tunnin ja on siinä pari loppuratkaisua ja ehkä jotain extraa muttei niin paljoa tai kivaa kuten muissa osissa.
Soredemo boku wa yattenai.

Christophe

#18
Sh-pelit ovat omia suosikkejani, mutta ovat hieman liian pelottavia ;) PS2-versio taisi olla CM:ssä 12:90, mutta taisi olla yksittäiskappale.

Pelailen kakkosta sillain harvakseltaan vielä. Nelosessa voi viettää aikaa katsomalla ikkunasta menoa kadulla. Jotenkin tulee mieleen The Ring. Aika omituisia asioita tapahtuu siellä kadulla. Piipahdin myös tunnelin puolella ja tapasin erään naisimmeisen. Tuohon mennessä kaikki ihan OK, jatkosta ei tietoa.

Ykkösestä on myöhempien osien vaikea päästä ohi, vaikka kakkosessa onkin tosi huisaa, kun tapahtumien kulku selviää. Ei ole mikään Pulmunen tuo päähenkilö.

A-Yty

#19
Ja juuri se tekee Jamesista mielenkiintoisen päähenkilön.

Alan tosin olla kurkkuani myöten täynnä "antisankareita" nykypeleissä.

Christophe

#20
SH-sarja kyllä pyörii hyvin pitkälti antisankarien varassa. Ovat sellaisia tavan tossunkuluttajia, joilla on sovittamattomia tekoja tunnollaan. Jotenkin James Sutherland on kyllä aivan sankarin nimi, silti.

Q

#21
Quote from: ""Christophe""Jotenkin James Sutherland on kyllä aivan sankarin nimi, silti.

Sunderland. ;)

Christophe

#22
Niin, no. Veikkaan tuon olevan taas sitä engrishiä ;)

Juuri noinhan se japanilaisen suussa kääntyisi.

A-Yty

#23
Antisankareilla tarkoitan synkkiä, ristiriitaisia, ehkä hieman kajahtaneitakin joista ei aina osaa sanoa ovatko he hyviä vai pahoja. James sopii hyvin tuohon kuvaukseen, mutta Harry, Heather ja varmasti myös Henry välttämättä eivät.

Mutta tuo päähenkilöiden tavallisuus on minusta heissä parhainta. Esim. Resident Evilissä pelattavana on yleensä joku sotilas, kommando tai muuten taistelemaan oppinut henkilö ja taskussa on jotain kaksikymmentä kranaattia, kädessä haulikko ja tallessa parantavia esineitä. Ei siinä tule niin pelottava tunne kuin jos kädessä on heiveröinen käsiase tai kömpelö rautatanko ja pelattava hahmo on siviilihenkilö, kuten esim. kirjailija.

Anonymous

#24
Kaikista maailman paikoista peliplaneetan sivuilla on ollut yllättävänkin korkeatasoista SH keskustelua (kröhöm). SH2 palautti uskoni PS2 laitteena. Muuten koneella on liikaa harmaan massan pelejä. Alkuun etenkin näytti tosi pahalle. Nythän koneelle on jopa hyviä shoottereita (Gradius V).

Castlebat

#25
Miekin olen pelannut SH 2:sta, kahdesti läpi, erilainen loppu. In water- loppu paras!

Pyramid head rocks! :whip:
Castlebat, asuu linnan ylimmäisessä tornissa.

Christophe

#26
Vieras olin kait sitten minä. Ihan hyvä näin. Peliplaneetta-sivulla käydessä tinafoliohattu on ehdoton suojavarustus mielenhallintasäteitä vastaan.

Onko teillä tavan SH2 vaiko Director's Cut? Directors Cut olisi ollut kirppiksellä ja olisin hakenut sen nyt, kun sai rahaa, mutta eipä ollut enää. Jenkkilässä tuli vielä Gretest Hirs-versiokin, jossa oli vielä yksi ylimääräinen vaihtoehtoinen loppu. Perusversio rocks, I guess.

Castlebat

#27
Meillä on Silent Hill 2 special 2 disc set. Toinen levy on "Kuinka tehtiin Silent hill 2" ja trailereita... ^^
Castlebat, asuu linnan ylimmäisessä tornissa.

Christophe

#28
Juu tuo on tavallaan se perusversio. Mikä juttu oli tuo SH-elokuva, josta oli jossain puhetta? Olen tuosta kuviosta hieman ulkona.

Castlebat

#29
Sitä ollaan suunnittelemassa mutta odotuksen eivät ole korkealla... en muista kuka sitä oli tekmässä..
Castlebat, asuu linnan ylimmäisessä tornissa.