Miten tutustuit Castlevaniaan?

Started by Andy, 23 August 2004, 17:08

Previous topic - Next topic

Andy

Täällä saa kertoa. Tämä tuhoutui alkuperäisen foorumin mukana, joten pistän uuden kehään.

Itse tutustuin Castlevaniaan ennen koulua joskus 1992 jolloin sain Expertiltä Konamin mainoslehtisen, jossa oli Simon's Questin mainos.
Sitten ala-asteella lainasin koulun kirjastosta NES-peliatlaksen, jossa oli läpipeluuoppaat Simon's Questiin ja Dracula's Curseen. Tuli luettua monta kertaa läpi.

Ensimmäinen "todellinen" juttu oli Dracula's Cursen osto jostakin Tamperelaisesta pikkuliikkeestä. En ostaessani tiennyt, että kyseessä oli amerikkalainen versio, mutta onneksi NESini oli modattu. Että näin kävi.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Juste

#1
Joskus vuonna 1996 kun sain lahjaksi Super Castlevania IV:n ja peli oli silloin mielestäni aika hyvä mutta päästyäni pelin läpi tympäännyin siihen ja myin sen. Kun myöhemmin olen pelannut Castlevanioita niin aloin taas kiinnostua niistä ja nyt olen suuri FANI! CV ROCKS!  :heavy:
??

Q

#2
Draculan Kirous ja Quest vuonna 1994 tutustuttivat Castlevanian maailmaan. Molemmat olivat tosin lainalla. 1997 pelailin eri vaanioita emulaattorilla ja 2000 perehdyin SoTN:iin. Seuraavana vuonna tilasin GBA:n ja CotM:in ennakkoon jolloin kiinnostus Vanioihin sai uutta potkua.

Lumienkeli

#3
Huh, joskus tosi kauan sitten pelasin nesillä Castlevanioita, ja kakkoseen ihastuin ja pelasin sen lävitse mutta sen jälkeen pidin pitkää paussia Castlevanioista. Vasta viime vuonna löysin CV-sarjan uudelleen kun katselin näitä uusia GBA-pelejä ja kun ne oli Metroid-tyyppisiä niin tuli kauhea himo niihin :) Nyt olenkin tietysti vannoutunut Linnavaanija!
Soredemo boku wa yattenai.

ParasiteX

#4
Joskus(n.1995), kun olin polven korkuinen napero...sain syntymäivälahjaksi*mikäli muistan oiken* alennuksessa olevan Castlevania ykkösen, joka oli kova pähkinä purtavaksi. :kyllä:
Pelasin peliä kauan, mutta se osittautui 100xhelpommaksi, kuin nesin Battletoads, jota en ole vieläkään päässyt läpi satojen yrityksien jälkeen(en todellakaan ole huono pelaaja----saan jopa kerättyä battletoadsin toisessa radassa n-45up:pia.)
Sen jälkeen, kun viimeksi pelasin castlevan(1)an läpi(kolmatta kertaa), en ole koskenutkaan siihen.

Castlemaniac

#5
Itse tutustuin tähän Castlevania sarjaan joskus kakarana kun tuli lainattua lähimmästä pelilainaamosta Castlevania NES pelikoneelle ja sitä sitten tuli tahkottua mutta ei vaan tullut kertaakaan päästyä koko peliä läpi eli siitä se sitten lähti Castlevania ykkösestä meikäläisen Castlevania fanitus käyntiin.

Anonymous

#6
En mä muista oikein milloin tutustuin Castlevaniaan, ehkä oli joskus 95 tai 96. Se oli ensimmäinen Castlevania NES:ille. Mä rakastin sitä peliä, mutta en koskaan päässy pitemmälle kuin The Monsterin luo. 1998 mä myin mun NES ja hankin N64.
Vieläkin minä toivon etten olisi myynyt mun NES:iä, mutta minä olin yksi typerä pikku penikka silloin.

Anonymous

#7
Lainasin vuonna X C4:n SNESille ärrältä. Se oli sitten menoa. Ykköstä vilkaisin joskus toukkana, ei napannut Cee vielä silloin.  :hehe:

Anonymous

#8
Pelasin joskus nappulana ekaa Castlevaniaa Nessillä kaverin synttäreillä, vaikkakaan en vielä silloin kyseisen pelisarjan hienoutta hoksannut.

Anonymous

#9
Juu, Itse sain käsiin AOS:n ROMIN miettiessäni seuraavaa GBA-ostostani.. Tapana kun on hakea peli eka emulle ja sitten kattoa jos sen viittisi ostaa. Metroid-Elitistinä peli kolahti minuun kuin Alucardin Runesword Draculan kalloon.. Nyt olen hankkinut käsiini COTMkin.. Vielä kun Harmony Of Dissonancen saisi.. Sekin oli pikakokeilun jälkeen kiintoisa.. Ja kaikkien muiden CV-fanien tapaan olen sitä mielät että SOTN on paras.

Lumienkeli

#10
Grrr... En ole sitten Castlevania fani koska fanitan PC Enginen Rondoa ^^
Soredemo boku wa yattenai.

Anonymous

#11
Se oli Sega saturn ja Symphony of night. (muistaakseni). Aika oli silloin kuin voi vuokrata niitä pelejä, joten vuokrasin sen silloin ja pelasin. Muu muistikuva on hämärä. Se oli eka kosketus Castlevaniaan. ^_^ Haluaa lisää...

Q

#12
Saturnille on julkaistu Symphony, mutta vain Japanissa. Mahtoiko kyseessä olla Generation Sega Mega Drivelle?

Anonymous

#13
En muista. Ehkä se oli PS? Ei mitään muistikuvaa... :/

Grievous

#14
Itse asiassa vasta tänä kesänä Super Castlevanian ROM- tiedoston      muodossa.
Nintendo DS 24/7



Learn to know the dark side of the Force...