Gamecollectors-pelitapahtuma Puuhamaassa 4 heinäkuuta

Started by Christophe, 29 June 2006, 16:09

Previous topic - Next topic

Christophe

Kutsu tapahtumaan löytyy täältä: http://www.gamecollectors.info/

Tervetuloa peliharrastajat! Tapahtuma on avoin kaikille, eikä siitä näillä näkymin ole muodostumassa monien pelkäämää massatapahtumaa ;). Talvella voi sitten sen ahdistuksen ja synkkyyden ja mitääntapahtumattomuuden ohessa kaivella edes tätä yhtä kivaa pelimuistoa, jos mukaan uskaltautuu ;)

Kimppakyyti Anjalankoski-Tervakoski reitin välistä onnistuu tarvittaessa sen rajoissa, mitä autoon sopii.

-Zero-

Puuhamaa on pas** paikka, puuhamaa on likainen....Puuhamaassa seisot vaikka, koko tunnin verisen..... :mrgreen:

venzetti

Vai on Puuhamaassa tuollaisia. Olisi aika makeaa päästä Arcade Space Harrieria pelailemaan... puhumattakaan muista 80-luvun Sega klassikoista. Varmaan tulisin tuonnekin, mutta en pääse irtautumaan nyt mihinkään.

Christophe

Kulissi on todellakin hyvin onnistunut :D

Olemme tuonne jo traditionaalisesti kokoontuneet pelaamaan klassikoita pkp-porukalla. Nyt kulissi kuitenkin paljastui :o Löytyy mm. Namcon iki-ihana Splatterhouse. Tätä herkkua voi kotona virallisesti maistaa vain Enginellä. Muutenkin automaatit kyllä puhuvat puolestaan, jos paikalle vaivautuu ;)

A-Yty

Ah, muistan Puuhamaan pelihallit, joita sai käyttää pääsylipun hinnalla. Esim. Ryhmä-X-kone oli melko pitkällä aikavälillä käytössäni yhtä mittaa.  :)

Christophe

Omia suosikkeja oli Kyoukyu Tiger II, Iremin loistava In the Hunt sukellusvene-Metal Slug ;). Galaxian taisi olla se kone, jota minä jumitin kuitenkin eniten.

Q

Osallistuisin, jos olisi vähän enemmän rahaa. Tiistaille sattuu myös muuta ohjelmaa.

Melkein poistin tuon Daretecin viestin. Voisi ehkä sanoa myös kiinnostaako itse tapahtuma jos tähän ketjuun vastaa.

Christophe

Daretecin vitsi on vanha, niin vanha. Varmasti se on hulvattoman hauska toisessa yhteydessä asianosaisille, mutta kyllä sen tästä saa poistaa, kiitos ;)

Lumienkeli

Olin kerran puuhamaassa, eniten pidin siitä Super Nintendo-huoneesta tai talosta, jossa pelasin hyvän tovin Zelda kolmosta. Valitettavasti Super Mario World-koneen ohjain oli rikottu. Myöskin kävin koittamassa jotain kolikkopelejä mutten löytänyt mitään mieluisaa.
Soredemo boku wa yattenai.

Castlemaniac

Lapsena tuli Puuhamaassa käytyä siinä 10-12 iän paikkeilla. Olihan siellä hyviä arcade pelejä tuolloin, ainakin Pacman, jotain mätkintäpelejä Double Dragon sun muita, Valopyssy pelejä varmaan joku Zombie räiskintä peli, House of Dead? or something. Ainiin nyt muistan yhden hemmetin hyvän pelin, siinä pystyi ottamaan itsestään tai vaikka kaverista kuvan, sitten humautettiin nyrkkeily hanskalla ruutuun jossa oli oma tai kaverin kuva :mrgreen:. Muistaako kukaan muu tämmöistä peliä? Harmi kun en enää muista kyseisen pelin nimeä. :|. Lapset varmaan pelästyisivät kun tälläinen mörkö sinne astelisi ::)

Christophe

Tämän hetkinen tilanne on se, että vain minä ja toinen urhoollinen on ilmoittautunut! Tässä nyt vielä viikonloppu katsellaan ja päätös järjestämisestä joudutaan vetämään maanantaille saakka!

http://pelikonepeijoonit.net/articles/puuhamaa.html

Tämä on aikakauden loppu. Pieni joukko innokkaita harrastajia on Puuhamaassa kohdannut joka vuosi koneitten äärellä. Tapahtuma oli alkuun Pelikonepeijoonien, sittemmin Peliplaneetan kautta järkkäilty ja nyt kun olisi Gamecollectorsin kautta tapahtuma saatu kuin ihmeen kaupalla vielä järjestettyä, niin osallistujapula uhkaa todellakin katkaista pitkän perinteen. Monella meistä harrastajista on näin vanhemmalla iällä näitä koneita omissa tiloissa ja ehkä saamme talvella jonkin miitin vedettyä läpi yksityisissä tiloissa, mutta oma viehätyksensä on ollut tavata Suomen ainoassa perinteisessä Arcade-hallissa.

Ulkopuoliset eivät meitä ole koskaan Puuhiksessa häirinneet ja kun nykyajan naperot eivät edes Lordiakaan säiky, niin ei meitäkään ole vielä kukaan juossut itkien karkuun ;) Meidän ykkösnyrkkimme oli tuolloin huoltamassa Puuhiksen koneita, hän kyllä sitten kisan ulkopuolella kellotti paremman ajan ;)

venzetti

Quote from: "Christophe"No, olen itse ollut leffassa niin, että oli kolme katsojaa, kun koneenkäyttäjä halusi myös nähdä leffan (Rocketeer).

Nicole Kidman leffa Bewitched! - 2 katsojaa, joista siis minä se toinen. Aika pieneltä vaikuttaa osallistujakaarti, ehkä kannattaisi siirtää myöhempään ajankohtaan.

Christophe

Sattuu olemaan tosiaan koneitten operaattori insideri ja meille on vilauteltu pääsyä backstagelle! Tämä on sen luokan tilaisuus tutustua kulttuurihistoriallisestikin merkittäviin koneisiin, ettei se toistu ihan heti! Tämä ei myöskään olisi mahdollista, jos paikalla olisi paljon epä-asiallisesti käyttäytyviä pentuja. Eli vedämme kyllä tapahtuman tod. näk. läpi näillä näkymin. Vielä ehtii mukaan ;)

ParasiteX

Unohditte mainita, että kääpiöt voivat päästä sisään ilmaiseksi...  :hehe:
Erityisesti askarruttaa se, että ei tunne ketään paikalle tulijoista (millään tavalla).
Lähes kaikki paikalle tulijat taitavat olla sellaisia kunnon arcade -veteraaneja, jotka tuntevat kyseenomaiset laitteet paremmin, kuin omat taskunsa. Itse olen käynyt puuhamaassa kaksi kertaa, mutta ikää oli kummallakin kerralla NIIN vähän, etten kovinkaan paljon noihin automaatteihin voinut keskittyä... koko paikka kun tuntui olevan niin iso ja jokaiseen vempeleeseen oli vain rajattu aika. Lisäksi monet laitteet olivat sen verran isoja, ettei niihin kunnolla päässyt käsiksikään...jonoakin taisi olla sen verran. :(
Onko tuonne luvassa muuta toimintaa, kuin 8h arcadehallia? :wtf:
Kuvittelin aika rajut vaatimukset, joissa maskoteille annetaan 8kk:tta kestävä jääkärikoulutus. Sitten viimeinen KOE on hypätä siinä omassa maskottipuvussa laskovarjohypyn lapinmaalle, kiinnittää viisi(5) telamiinaa varustukseensa ja selvitä 80km reissusta metsästäen ruokansa itse....
...tämän jälkeen maskotin on pysyttävä pystyssä viisi(5) minuuttia saapuessaan määränpäähänsä, kun seitsemän(7) kääpiötä tulevat potkimaan eri sivuilta. :D
Itse myös muistan, kun lapsena revin Puuha-nallelta pään irti todistaakseni, ettei se ole aito. :hehe:

Christophe

#14
Hyviä huomioita. Osaankohan vastata kaikkeen lyhyesti, minulla kun on tapana innostua? Pelikaani oli viimeinen arcade-peleihin keskittynyt liikeidea Suomessa. Heillä uudet pelit olivat aika kalliita. Muistelen Manx TT:n ja monen muun olleen euron, pari per peli. Siinä valossa 15e pääsymaksu pelkistä peleistä (jotka ovat vapaasti käytössä) ei tunnu kovin kalliille, kun innostuessaan moisen summan helposti pistäisi poletteina yhteenkin peliin nopeasti. Kun peli käy tutuksi, vähenee tarvittava rahan määrä tietysti. Sen verran kallista oli kuitenkin kolikkopelaaminen euro-Suomessa, että Pelikaani viimeisenä ketjuna kuivui sekin pois. Markka-aikaan viitosella sai yleensä kolme peliä, yhdellä eurolla taas sai yleensä vain yhden pelin.

Arcade-harrastajillakin on omat suosikkinsa, kuka diggailee autopelejä, kuka räiskintöjä. Onhan sitten toki 2d-mätkinnöillä ja platformereilla omat kannattajansa myös. Harva kuitenkaan tuntee automaattisesti kaikkien eri genretyyppien pelejä, saati että olisi automaattisesti mestari niissä! Vaikka itse olen pelannut pelejä todella paljon, on Outrun deluxen kabinetti hurjasti kieppuessaan minulle kauhistus! sen verran paljon se poikkeaa siitä ratti-ja poljinyhdistelmästä, mihin itse on tottunut. Kuppiloitten nurkissa, kun näitä deluxe-malleja harvemmin oli. Sama tietysti pätee Space Harrierin erikoisohjaimeen ja moneen muuhunkin peliin. Yleensäkin näitä pelaajan kokonaan imaisevia kabinetteja on Suomessa ollut vain Linnanmäellä ja Särkänniemessä aikoinaan ja harvalla oli mahdollisuus vierailla niissä kovin usein. Toisaalta mikään ei ole hienompaa, kun seurata todellista prota mielipelinsä ääressä! Jos on vaikka tuskaillut jonkin kohdan kanssa Outrunissa on hieno hetki nähdä, kun pro voittaa koneen sen omilla aseilla.

Se, että peliharrastajat tuntisivat kovin hyvin toisensa on sekin liioiteltua, vaikka Suomi pieni maa onkin ja moni on nimeltä ja netistä tuttu. Yksi näitten tapaamisten idea onkin oppia tuntemaan muita harrastajia! Sehän on aina helpompaa, jollei paikalla ole kymmeniä uusia ihmisiä ja nimiä opeteltavana yhtä aikaa. Varmasti kynnys osallistua kasvaa, ellei tunne ketään paikallaolijoista. Tällainen tilanne  on vaikkapa koulu ja armeija myös! Moni on näistä paikoista saanut jopa elinikäisiä ystäviä, vaikkei edes välttämättä ole yhteistä harrastusta, kuten tämän kaltaisessa tapaamisessa. Tässä nyt kuitenkin on se ero noihin muihin elämäntilanteisiin, että osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja vieläpä maksaa! Kyllä minä sen siis ymmärrän, ettei kovin montaa moinen nappaa. Sen verran varautunutta on Suomen kansa :D Monellahan on tässäkin ketjussa ollut kivoja muistoja Puuhiksesta!

Muuta ohjelmaa tosiaan rajoittaa se, jos on kovin kuuma päivä. Silloin pelihalli on ainoa siedettävä paikka Puuhiksessa!

Sinulla on hurja ohjelma Nallelle! Miksiköhän kaikki aina pahoinpitelevät pehmoeläimiä tilaisuuden saadessaan? Olin minäkin tosin pentuna kiroillut Joulupukille. On sitä nyt sen verran itsesuojeluvaistoa, ettei kaiken maailman ukkojen syliin hypitä käskystä ;)