Dawn of Sorrow

Started by Q, 04 June 2005, 06:52

Previous topic - Next topic

Lumienkeli

#75
Minä pidän taiteesta, ja bossimusiikki ainakin kuulosti hyvältä. Ja myös muiden alueiden musiikki kuin se pääteema.
Soredemo boku wa yattenai.

A-Yty

#76
Quote from: ""Andy""En ole Q:n kanssa samaa mieltä tuosta musiikista. Itse kuuntelin noita kappaleita mitä noissa trailereissa on ja tunsin vilunväreitä niistä. Eivät ne huonoja voi olla, jos vilunväreet tuntee.

Tiedän tismalleen tunteen.

Ihan Castlevaniamaisia melodioita DoS:issa tuntuu olevan.

QuoteItse pidän vähemmän tuosta taiteesta. En ole liiemmin koskaan pitänyt tuon tyylisestä taiteesta. Ei se huonoa ole, mutta mieleeni on vain syöpynyt nämä Kojiman taideteokset, ja ne ovatkin mielestäni parempia. Suuria odotuksia minulla on Dawn of Sorrowia kohtaan.

Kojima oli parhaimmillaan SotN:in aikana. CoD:in taide on ihan välttävää, mutta tulee vähän amatöörimäinen fiilis katsoessa Hectorin suhteettoman pientä päätä ja taittunutta kättä miekankahvassa. :tuum:

Itsekään en kauheasti tuosta animetyylistä perusta.

Q

#77
Ovathan ne melodiat castlevaniamaisia, mutta sävellyksissä ollaan menty metsään. Olen tosin kuullut vain pari-kolme kappaletta, joten älkää ottako kommenttiani täysin vakavissanne.

Kultamuna Classic

#78
Quote from: ""Andy""En ole Q:n kanssa samaa mieltä tuosta musiikista. Itse kuuntelin noita kappaleita mitä noissa trailereissa on ja tunsin vilunväreitä niistä.  

Juu, itse kiellän DS:sän viimeiseen asti (vaikka sen hankinkin), mutta musa on kyllä ällistyttävän lähellä CD tasoista menoa. Oikeasti. Ja jos on kaikki lain sallimat DoS videot tsiigannut, niin on kyllä kuullut muutamaa helvetin hyvää chillax biisiäkin teemabiisin lomassa. IMO teemabiisi on kyllä ihan kurkotavaraa myös.

Taiteessa ollaan menty oikeaan suuntaan: nythän 2D cassua pyritään mainostamaan lähinnä uudelle sukupolvelle, jotta genre pysyisi elossa. Anime tyylinen taide vetoaa uusiin pelaajiin, eikä se mitenkään hullumpaa itseni mielestänikään ole.

Puranne

#79
Quote from: ""Kultamuna""Juu, itse kiellän DS:sän viimeiseen asti

Kyseisen laitteen omistajana voin kyllä sanoa että ruman ja kömpelön ulkokuoren alla piilee kerrassaan mainio pelikone. DS rulettaa! 8)

Kultamuna Classic

#80
No en väitä, etteikö masiina olisi hyvä alan harrastajille. Mutta yhtä peliä halajalle on hieman kohtuutonta maksaa pelin (49€) lisäksi 150 €.  :x Mutta minkäs teet. :?

Lumienkeli

#81
Se peli maksaa 39 euroa *nus nus* (paitsi huonoissa kaupoissa) Ja jos kerran kiellät sen viimeiseen asti niin ethän sitten voi sitä hankkia :) Minäkin olen ostanut kaikki laitteet ainakin aluksi vain yhden pelin takia ja hyvin on pärjätty niiden kaikkien kanssa.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#82
No ehkä "kieltäminen" kuullostaa joltain uskonnolliselta mielipiteeltä, joten saatoin kärjistellä tuossa hiukan. Mutta siis toden totta DS on minun hankkiman ainoastaan DoS:n takia. Ja yhteishinta siis tällä näkymin tulee olemaan se 200€ (peli + vekotin) eli 1200 mummon markkaa... :( Sama juttu mitä GBA:nkin kanssa, kaikki Kassut ostin, mutta ei muut pelit pahemmin kiinnostaneet.

Käsittääkseni muuten ihan normi DoS:n hinta kaupoissa täällä Suomen mantereella tulee olemaan sen ~49 €uroa, jos mitään on pääteltävissä tämänhetkisistä online hinnoista. Olen tietenkin iloinen, jos olen väärässä.

Lumienkeli

#83
DS:n pelit ovat 39 tai alle euroa kappale. Paitsi huonoissa kaupoissa, esimerkiksi Player One myy niitä 49,95 hintaan. Kannattaa katsoa vaikka jostain Prismasta tai Anttilasta, niissä en ole nähnyt yhtäkään yli 39 euron peliä.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#84
No oikeastaan toivoisin ennemminkin, että tuo DS:n hinta tippuisi sen pari kybää, kuten Jenkkilöissäkin. :|

Tosin ihan hyvä vinkki, pitää vertailla.

Ananaz

#85
Pakko sanoa, että olen samaa mieltä musiikista Qualtaghin kanssa. Tähän asti kuulemani kappaleet ovat vaikuttaneet kauhean ylipirteiltä ja karkkisilta ja tuntuu, että ainakin osaan niistä on vähän väkisinkin yritetty saada jotain kauhean ylieeppistä fiilistä mukaan. Lisäksi Kimuran sovitus Bloody Tearsista on aivan kamalan hengetön ja kuulostaa lähes täysin samalta kuin kappaleen kaikki muutkin tähänastiset versioinnit (mikä on huono juttu). Ihan kelvollista, perusvarmaa Castlevania-musiikkiahan tämäkin on, mutta pientä vaihteluakin alkaisi hiljaksiin kaipailemaan. Kaikkeahan ei tosin ole vielä kuultukaan, joten jään odottelemaan paremman toivossa. Toivottavasti Konami myös julkaisisi tälle osalle soundtrackin, mielellään yhdessä Aria of Sorrow'n musiikin kera.

Quote from: ""A-yty""Kojima oli parhaimmillaan SotN:in aikana. CoD:in taide on ihan välttävää, mutta tulee vähän amatöörimäinen fiilis katsoessa Hectorin suhteettoman pientä päätä ja taittunutta kättä miekankahvassa. :tuum:
No, eipä hätää. Onneksi me täällä euroopassa saamme Kojiman maalauksien sijaan kuitenkin jonkin namin 3D renderin Hectorista pelin kanteen. 8)

Irtautuminen Kojimasta ei sinänsä haittaisi, mutta DoS'in anime-ilme on kyllä aikamoista paskaa (joskin täysin hyväksyttävää, jos sillä todella saadaan uusi käyttäjäkunta kiinnostumaan Castlevaniasta kuten olisi tarkoitus). Henk.kohtaisesti pitäisin enemmän, jos pelin visuaalinen ilme kokonaisuudessaan olisi ollut vaikkapa sellainen kuin yhdessä noista virallisista taustakuvista.


Anyway, olenko ainoa, jonka mielestä Julius vaikutti kauhealta mulkulta Soman tavatessa hänet ja Yokon linnan edustalla? :/
A memory false as summer snow

Kultamuna Classic

#86
No Belmontithan on tunnetusti mulkkuja.  :mrgreen:

Q

#87
Tyrmästä löytyy jo Dawnin kappaleita ripattuina mp3-formaatissa:

http://www.classicgaming.com/castlevania/new.html

Pääsin vasta nyt kunnolla kuuntelemaan näitä. Ihan meneviltä kuulostavat, mutta en usko että näistä mitään ikivihreitä syntyy. Clock Tower -kappaleesta tuli heti mieleen Lamentin teema, ja taisi siellä jotain uudelleenlämmiteltyäkin olla mukana. Forgotten Village paranee useamman kuuntelukerran jälkeen, mutta jotenkin väkinäiseltä kuulostaa vieläkin. Laatu nyt ei ole lähelläkään CD-tasoa. :lol:

Rod

#88
Muutama minuutti dossia takana. Perskeleen hyvältä tuntuu. 8) Muuta kehittävää en nyt keksi sanoa.

Castlemaniac

#89
Tulipahan kuulusteltua noita Dawn of Sorrowin musiikkeja ja parhain noista uusimmista kappaleista oli ehdottomasti tuo Lost Village kipale. Eikös tuo samainen kappale soi myös joidenkin DOS trailereiden tausta musiikkina jos oikein olen kuunnellut.  :|