Main Menu

Xbox 360

Started by venzetti, 16 May 2006, 17:15

Previous topic - Next topic

venzetti

Vaikuttaisi siltä että tämä Microsoftin vehje on uudensukupolven laitteista se, jonka aion itse hankkia. Aiemman Xboxin olen omistanut ja siitä on ehkä eniten hyviä kokemuksia (vrt. Cube&PS2). Kuinka monelta vaanijalta laite jo löytyy, tai onko hankintalistalla? Pelisuosituksia? PC -tehon heikentyessä esimerkiksi Oblivionin tapauksessa täytynee turvautua 360 -versioon, vaikka näinkin unta että peli olisi koneellani pyörinyt.

Lumienkeli

#1
Minulla ei ole mutta vielä joskus kyllä hankin sen... Perfect Dark Zero, Dead or Alive 4 ja Oblivion kiinnostaa varmaan eniten. On melko mahdollista että PS3:n julkaisun aikaan 360:n hinta tippuu, silloin voisi olla hyvä aika ostaa kone paitsi jos Wiikin tulee Euroopassa niin valitsen sen.
Soredemo boku wa yattenai.

venzetti

#2
En pidättelisi henkeäni hinnan pudotusta odottaessa, kone kuitenkin on vielä suhteellisen uusi, ja hintansa puolesta jo nyt erittäin kilpailukykyinen.

Maria

#3
En oikein usko että uudemman Xboxin hinta laskee - Microsoft:han myy sitä tappiolla jo nyt...

Henkilökohtaisesti taidan jättää laitteen väliin, sille kun, kuten originaalille Xboxille, ei ole tulossa mitään mikä vähääkään kiinnostaisi. En ole mikään shooter fani, ja noita first person shootereita tuntuu suurin osa peleistä olevan. Sitäpaitsi se muotoilu ottaa aivoon - ei mun pelikonehyllystä löydy tilaa sellaiselle järkäleelle. Wii tuonne nätisti varmasti mahtuukin, mutta...

venzetti

#4
Quote from: "Maria"En oikein usko että uudemman Xboxin hinta laskee - Microsoft:han myy sitä tappiolla jo nyt...

Niin, tosin aika järjestään uusia konsoleita myydään tappiolla. Esimerkiksi PS3:n valmistuskustannukset taisi olla 900 dollarin luokkaa.

Maria

#5
Pakkohan niitten on - ei kukaan ostaisi tuon hintaista konsolia. Se PS3:n 500-600 Euroakin alkaa olla jo vähän (lievä ilmaisu) liian kallista...

Christophe

#6
Oma periaatepäätös oli jättää tulevan sukupolven konsolit tyystin väliin. Saa nyt sitten nähdä, tuleeko niin kiinnostavia pelejä, että tulisi tehtyä hankinta joskus. Joka tapauksessa joutaa hyvin odottaa sitä, että tuotanto jälleen siirretään halvemmalle hihnalle halpamaahan  halvemmilla komponenteilla. Esim. oma Kiinassa tehty Xbox on toiminut oikein hyvin jo monta vuotta, kun sen sijaan kavereitten orkkiskoneissa on ollut kaikenlaista harmia sekoilevista ohjainporteista ja hengenvaarallisesta Mikkisoftan sähköjohdosta alkaen.

venzetti

#7
Quote from: "Christophe"Esim. oma Kiinassa tehty Xbox on toiminut oikein hyvin jo monta vuotta, kun sen sijaan kavereitten orkkiskoneissa on ollut kaikenlaista harmia sekoilevista ohjainporteista ja hengenvaarallisesta Mikkisoftan sähköjohdosta alkaen.

En olekaan sekoilevista ohjainporteista kuullut Xboxin tapauksessa. Ainut "vika" mitä originaalissa oli, oli ne DVD -asemat... Oisko ollut Thompson...? Kuitenkin jonkun valmistajan asemat olivat ihan syvältä. Sähköjohtohomma oli kyllä aika outo, mutta olin siihen aikaan juuri myynyt koneeni.

Lumienkeli

#8
Minulla oli ensimmäinen Xbox sellainen ettei se lukenut yhtäkään levyä, no seuraavana päivänä takaisin kauppaan ja uusi Boxi tilalle. Se on toiminut hyvin. Sen sijaan PS2:ssa on vikoja levyjen lukemisesta karmean äänekkääseen tuulettimeen. Xboxikin on aika äänekäs vanhemmissa peleissä, mistähän lie johtuu? Esim. Onimusha ja JSRF tekevät sirisevää ääntä joka ilmeisesti tulee levyasemasta.
Soredemo boku wa yattenai.

Andy

#9
En tule ostamaan tätä. Koneen pelitarjonta minulle tulee näillä näkymin olemaan yhtä huono minulle, kuin alkuperäisen boksinkin, eikä juurikaan kiinnostusta löydy.

Sen lisäksi minulla on jonkinmoinen amerikkalaisboikotti päällänsä ollut jo jonkin aikaa, joten periaatteestakaan en voi konetta ostaa. Wiihin päädyn näistä "kolmesta suuresta".
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

venzetti

#10
OT:

Quote from: "Christophe"Oma periaatepäätös oli jättää tulevan sukupolven konsolit tyystin väliin. Joka tapauksessa joutaa hyvin odottaa sitä, että tuotanto jälleen siirretään halvemmalle hihnalle halpamaahan  halvemmilla komponenteilla.

Ainakin Sony aikoo käyttää kiinalaisia tuotantolaitoksia jo ensimmäisten PlayStation 3 -konsolien komponenttien valmistukseen.

Christophe

#11
No, on niitä tehtaita mm. Malesiassa myös ;). Konehan tehdään siellä, missä se nyt halvinta sattuu olemaan. Lopulta komponenttien tekniikka vanhenee ja näinollen halpenee. Vai kuka pitäisi esim. ps2:n grafiikkapiiriä ajan mukaisena? Silti pelejä tehdään täyttä häkää. Montakohan inkarnaatiota tämä sukupolvi näkee? Tuleeko X360 Junior ;) Kieltämättä mukavaa olla ainainen tilastoharha markkinasegmenteissä...

Aika ihmeitä saisi tapahtua, että minua saataisiin enää kelkkaan mukaan.

A-Yty

#12
Halo 3 on ainoa, joka kiinnostaa koko laitteessa. En ole ostamassa. Toivottavasti saan lainaksi jostain.  8)

venzetti

#13
Minua kiinnostaa:

Halo 3. Oikeastaan kummatkaan Halot eivät ole hirvittävästi säväyttäneet, mutta ovat tarjonneet kelpo viihdettä.

Fable 2. Rooliseikkailua. Pidin ensimmäisestä aika paljon, vaikka olikin kovin lyhyt.

Ninja Gaiden 2. Se parempi pelisarja (vrt. DoA).

PGR3. MSR ja PGR2 olivat pelejä joita tuli hakattua kohtalaisen paljon, harmi vain että tuo MSR näyttää aina vain olevan Bizarren autopeleistä paras.

Ninety-Nine Nights. Rezin tekijöiltä.


Sitten varmaan noita jotain PC:llekin julkaistavia pelejä (Alan Wake, Oblivion...)voisi tulla hankituksi Boxille kun ei konetehot välttämättä oikein riitä. Lisäksi multiplatform peleistä täytyisi hankkia Sonic the Hedgehog, HotD 3, Afterburner ja Virtua Tennis 3, koska en ole PS3:a hankkimassa ja pidän Xboxin padista, koska se muistuttaa Dreamcastin padia. :) -peli. Sellainen ei ole HALO3, GTAIV, MGS4 eikä varsinkaan FINAL FANTASY 13... eikä mikään ylläolevista.

Persläpi

#14
Mä meen testaamaan box kolmosta kaverilleni. Pelin toimii skede peli. Katsotaan sitten voittaako PS3 boxin
Amatööreistä poikkean siinä, että olen oikeasti lahjakas.