Main Menu

Nintendo Wii

Started by venzetti, 31 March 2006, 13:40

Previous topic - Next topic

Andy

#60
Niin, eipä ole pelien grafiikka minua itseäni koskaan haitannut. Olihan pleikkarillakin huonografiikkaisia, mutte hyvin suosittuja pelejä, kuten vaikkapa Final Fantasy VII, PaRappa the Rapper ja SotN, joka sai huonon grafiikan leiman 2D-olemuksensa takia.

Kuvissa kieltämättä on huonot graffat ja sahalaidat, mutta ne eivät haittaa meikäläistä. Kumminkaan en tule varmaan näin ensalkuun montaakaan peliä hommaamaan. En itse asiassa aio ostaa koko konetta ennen kuin olen intistä päässyt. En kumminkaan enhi paljoa pelata ennen kuin aivopesu kutsuu, joten taida panostaa tuohon DS-puoleen hivenen paremmin. CotM, ja Double Pack olisivat poikaa.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Kultamuna Classic

#61
Kauhean vaatimattomia ihmisiä.  :P

Kyllä mun mielestä saa vaatia, jos on sijoittamassa 250€ riihikuivaa uuteen konsoliin. Ja vielä tuplasti kovemmat, jos on ostamassa puolet kalliimpaa konsolia. Ja kyllä kait siitä lähdetään, että uuden konsolin tulisi olla suorituskyvyltään edellistä huomattavasti parempi, tai sitten uuden koneen julkaisulla ei ole paljoa perusteita. Wii-motehan oltaisiin aivan hyvin sitten voitu myydä lisälaitteeksi Cubeen, jos kerran ketään ei toiveet nätimmistä peleistä kerran kiinnosta. :shock:

Christophe

#62
Kyllähän jo PS2:n julkaisuvaiheessa kiireesti tolkutettiin, ettei grafiikka juurikaan parane suhteessa edelliseen sukupolveen verratessa, kun ei Suomen julkaisupelit olleet graafisesti ns. kovin hääppöisiä. Ja tämä sen emotion-engine hypetyksen jälkeen. Fantavisionia en edes omista, vaikka sitä 5e on ollut vähän joka paikassa, mutta toinen julkaisupeli: Gradius III&IV on kestänyt itse asiassa aikaa erittäin hyvin ja on jo halutun peli maineessa. Kyllä 1 kunnon 2d shmuppi aina kolmea tusinaa FPS 3d-sinkohippaa vastaa ;) GCuben muotoilu on erittäin onnistunut ja sai nopeasti jäljittelijöitä pc-puolen minimikrorintamalla. Wii tullee olemaan harrastajien valinta eniweis, vaikka siitä ei mainstream-konetta tulisikaan. Gcubelle on neoklassikon paikka jo varattuna DC:n rinnalle...

Andy

#63
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=1869

Tässä uusin uutinen Wiistä. Sen mukaan myös Cube-pelit ovat Euroopassa aluekoodilukittuja. Sen lisäksi sama koskee Virtual Consolea, eli USAssa jaossa olevia pelejä ei voi ladata Euroopassa Wiille, tai ne eivät toimi. Saas nähdä tuoko Nintendo Eurooppaan ennen täällä julkaisemattomia pelejä.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Lumienkeli

#64
http://www.cubed3.com/news/6067/1/Cube_ ... uro_Cables
Tuon mukaan ei... Sinne meni VC:n suurin mahdollinen hyöty :( Meinasin jopa sijoittaa käsittämättömät 8 euroa Earthboundiin, mutta nytpä jatkan vain emulaattorilla pelaamista...
Soredemo boku wa yattenai.

Elmina

#65
No voi ny s...tana.

Ja ny eiku miettimään minkä mantereen Wiin sitä ostais... Julkaistavien pelien kannalta, siis. Mä kun en tiedä yhtään mitään noista konsolien nettiominaisuuksista (pääosin koska tällä hetkellä käyttö ei edes onnistuis, ja sitte... kun toi PS2 on ameriikkalaanen...) muutenkaan. Enpä silti usko että verkkolataus onnistuis NTSC konsolilla täältä käsin...

Lumienkeli

#66
Se on hyvin mahdollista että amerikan koneella pelien lataaminen vaatii luottokortin joka on amerikkalaisessa osoitteessa asuvan henkilön omistama. Itse ottaisin japanilaisen koneen julkaisupelien takia, Eurooppa jää tietysti muista maista jälkeen taas!
Soredemo boku wa yattenai.

Andy

#67
Hmm...

Tutkiskelin vähän Internetin syövereitä, enkä löytänyt montaakaan sivua, missä mainittaisiin VC-pelien olevan vain alkuperäisille alueille suunnattuja, eikä näin taidettu mainitakaan edes Nintendon alkuperäisessä tiedotteessa. Nintendo UK vain ilmoitti, että PAL-Wiille voi ladata pelejä vain PAL-VCpelikaupasta. Eikös X-Boxin Live Market toimi myös samalla tavalla? Miksei kukaan wineä siitä?

En tiedä, mutta itse luulen, että tuo Cubed3:n postaamassa uutisessa on väärää tietoa, ja pelejä saadaan myös aikaisempien alueiden ulkopuolelle. Muistaakseni Nintendo on palkannut kääntäjiä VC-pelien saralle, enkä usko sen olevan mikään jippo, vaan tosiasiaa. Totuushan on, että kun Eurooppaan tuodaan NTSC-only peli, se pitää antaa PEGIn arvioitavaksi, että lailliset ikärajat saadaan selville. Luin, että PEGI ei arvioi pelejä, ennen kuin niistä löytyy tarvittavat kielet, jotka luultavasti Euroopassa tarkoittavat englantia, saksaa, ranskaa ja italiaa.

Ei siis kannata vielä heittää toiveilla vesilintua. On hyvinkin mahdollista, että esimerkiksi sellaiset pelit, kuin Chrono Trigger ja Super Mario RPG, julkaistaan myös Euroopassa ladattavaksi Wiille.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Kultamuna Classic

#68
Quote from: "Andy"Nintendo UK vain ilmoitti, että PAL-Wiille voi ladata pelejä vain PAL-VCpelikaupasta. Eikös X-Boxin Live Market toimi myös samalla tavalla? Miksei kukaan wineä siitä?

X0:lle saa imuroitua pelit/sälät jokaiselta aluekohtaiselta marketplacelta, kunhan itsellä on tunnukset näihin kaikkiin. Minä en ole jaksanut pitää kuin yksiä (PAL) tunnuksia, koska ero markettien sisällössä on todella vähäinen. Niin vähäinen, ettei jaksa luoda uusia tunnuksia.  :mrgreen:

P.S. Tiltissä tuli Nipasta juttua eilen, näytti ihan hyvältä.

venzetti

#69
Quote from: "Hanuri"
Quote from: "Andy"Nintendo UK vain ilmoitti, että PAL-Wiille voi ladata pelejä vain PAL-VCpelikaupasta. Eikös X-Boxin Live Market toimi myös samalla tavalla? Miksei kukaan wineä siitä?

X0:lle saa imuroitua pelit/sälät jokaiselta aluekohtaiselta marketplacelta, kunhan itsellä on tunnukset näihin kaikkiin. Minä en ole jaksanut pitää kuin yksiä (PAL) tunnuksia, koska ero markettien sisällössä on todella vähäinen. Niin vähäinen, ettei jaksa luoda uusia tunnuksia.  :mrgreen:

Lisätään tähän vielä että ainakin pieni osa demoista on aluelukittuja, eli pystyy hakemaan muttei pelaamaan.

Kultamuna Classic

#70
Quote from: "venzetti"Lisätään tähän vielä että ainakin pieni osa demoista on aluelukittuja, eli pystyy hakemaan muttei pelaamaan.

Siis X360:llä?

Omituista, sillä kovasti ollaan keskusteluja käyty X0:n aluerajoitteisesta sisällöstä käyttäjien kesken, ja vielä mikään Xbox Live:n sälä ei ole ollut Eurooppalaisten tavoittamattomissa. Siis käsittääkseni.  :P

Mut joo, NipaWii:llä menee kovaa. Olen todella kiinnostunut Wii-sportsista. :-)

Lumienkeli

#71
Harmillista että Wii-innostus on laantumaan päin. Julkaisupeleistä ostan vain Zeldan, mutta toisaalta Wii Play voisi olla hyvä kakkospeliksi koska siinä tulee bundlena Wiimote, ja siten voisin tennistellä vanhempien kanssa Wiillä :)

Tällainen karmea paketti kutsuu sieluani:
http://www.wow-europe.com/en/burningcru ... ctors.html
Uhraan Blizzardin alttarille pinkin DS Liten ainakin, ellei ne vaadi jotain 100 euroa tuosta. Meinasin nimittäin ostaa liten 27.10 kun pinkki täällä julkaistaan :( No ei kaikkea tarvi kun perus deeässäkin on.
Soredemo boku wa yattenai.

Lumienkeli

#72
http://blog.wired.com/games/2006/10/jap ... _way_.html
Julkaisun Virtual Console-pelit, Japanissa saatavilla mm. Contra III ja Castlevania IV jne, täällä ei paljoakaan mitään kivaa. Mutta Ice Hockey on kova peli ;)
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#73
Nii joo, Tiltissä todettiin Wii:n Suomen hinnan varmistuneen 269,90€:oon.

Andy

#74
Joo, todettiinhan se jo Nintendo Suomen sivuilla jokin aika sitten. Katselin muuten VC-pelitarjontaa eri mantereilla, ja huomasin, että Eurooppaan saadaan mahdollisesti parempi tarjonta kuin Amerikkaan. Suurin piirtein pelit ovat samat, mutta Donkey Kong Country komeilee Amerikassa poissaolollaan. Siitähän nuo amerikaanit wineekin koko ajan, kun ne ei saanut sitä.  :)

Toivotaan, että pelejä saadaan lisääkin pian.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty