Curse of Darkness

Started by A-Yty, 04 June 2005, 13:58

Previous topic - Next topic

A-Yty

Tämä ketju on taasen pyhitetty tulevalle toiselle Vanialle, joka ilmaantuu samaan aikaan PS2:lle kuin Dawn of Sorrow Nintendo DS:lle.

Kyseessä on siis jälleen 3D-yritelmä Igarashilta, jonka ulkomuoto muistuttaa huomattavasti LoI:ta, josta johtuen siinä tuntuu jokseenkin keskinkertaisen viimeisimmän CV:n meininki. Loppareiden ovetkin ovat täsmälleen samanlaisia kuin LoI:ssa.

Jos CoD:ista tähän mennessä jotain voi sanoa, eivät nuo elokuvalliset 3D-välipätkät vaikuta yhtään hassummilta. Ääninäyttely vaikuttaa kylläkin luokattoman kornilta. Erityisesti tuo lopun "Kässlveinia..Khöörs of daarknesa".  :lol: Musiikki on takuuvarmasti upeaa.

Juonta osaa jo ennekoida tuosta trailerista jonkun verran, myös enemmän kuin mitä on kerrottu. Pelihän jatkaa tarinaa pari vuotta sitten siitä mihin Dracula's Curse (NES) 90-luvun alussa ilmestyessään jäi. Tämänhetkinen juoniseloste löytyy täältä Q:n väsäämänä.

"Isaac" tai / ja hänen laumansa pyrkivät todennäköisesti johtamaan Draculan laumaa, kuten suurien pahisten kätyreillä on tapana kun isäntä ei ole maisemissa. Hector, tarinan antisankari, yrittänee sovittaa menneisyytensä Draculan palveluksessa pysäyttämällä nämä kumoukselliset pirulaiset. En aio nillittää sankarimme yksioikoisuudesta ainakaan vielä tässä vaiheessa, mutta Alucardhan on jokseenkin samanlainen hahmo ja lisäksi Hector kykyineen tuo hämmästyttävän paljon mieleen Capcomin Devil May Cry - sarjan Danten. Samanlaisia yhteneväisyyksiä vedetttin jo LoI:n ja DMC:n välillä kokonaisena pelinä.

Kuuleman mukaan Trevor vilahtaa tarinassa taisteltavana hahmona. Syphankin cameo-roolista on lätisty. Grant DaNastyn tai Alucardin mahdollisesta osasta pelin tarinassa ei ole puhuttu paljoa

Pelin traileri

Q

#1
Katsoin vihdoinkin tuon trailerin, ja hieman lattea fiilis sen perusteella jäi, vaikken mitään ihmeellisyyksiä odottanutkaan.  Hahmot vaikuttivat "cooleilta", mutta edelleen niitä ihmismäisiä piirteitä saisi olla lisää. Taistelusysteemistä ja yleisestä pelattavuudesta on paha sanoa etukäteen  mitään. Toivottavasti Lamentin "tapa kaikki pahikset ja voit siirtyä toiseen huoneeseen" -idea (en ole testannut Lamenttia, mutta tällaista pahaa olen siitä kuullut) on heitetty roskakoriin, ja maailma on todellakin vapaammin tutkittavissa, kuten ennakoissa ollaan lupailtu.

Mikä ihmeen lasermiekka sillä Iisakilla oli?  :hmm:

Puranne

#2
Jotenkin tuosta trailerista tuli hieman nuo N64 Castlevaniat mieleen. Mielestäni yllättävän hyvälaatuista ääninäyttelyä verrattaen aikaisempiin tuotoksiin. Pahapa tuollaisen suttuisen videopätkän perusteella on muuta sanoa. Odotellaan valmista tuotosta. :|

Q

#3
Pelin taidetta: http://image.com.com/gamespot/images/2005/135/925894_20050516_screen004.jpg

Ovat spekuloineet, että tuo ruoskamies olisi itse Trevor Belmont.

Anonymous

#4
Jeps. katsoin äsken yhden trailerin. "Curse of Darkness" ....  :lol:  Oh my gosh!!  :lol:  tosiaankin naurattaa.

Päähahmo on hyvä + ääni.
Kuka on toinen hahmo, joka sanoi jossain kohdassa. "I am the one who lured you here."  :roll:  Ärsyttävä tyyppi.

Jään odottamaan mielenkiinnolla peliä. Milloin lienee tulloo?

Q

#5
Quote from: ""Castlebat""Kuka on toinen hahmo, joka sanoi jossain kohdassa. "I am the one who lured you here."  :roll:  Ärsyttävä tyyppi.

Muistaakseni tuossa ei muut hahmot puhuneet, kuin Hector ja Isaac. Lipevä tyyppi, kieltämättä.

Quote from: ""Castlebat""Milloin lienee tulloo?

Lokakuussa.

Anonymous

#6
Quote from: ""Qualtagh""Muistaakseni tuossa ei muut hahmot puhuneet, kuin Hector ja Isaac. Lipevä tyyppi, kieltämättä.

Lokakuussa.

Yritin katsoa tuosta mutta tämä penteleen kone ei näyttänyt sitä, joten katsoin aikaisemmin muualta.

Isaac siis. Hyvän näköinen, mutta ärsyttävä luonne.
Lokakuussa... hmm.. mie saan rahaa joulukuussa.. pitää katsoa jos saa käsiin:

Castlevania: Curse of darkness.

 :lol:
Naurattaa vieläkin..

Ananaz

#7
Kojiman Trevor näyttää hienolta. :)
A memory false as summer snow

Anonymous

#8
Ei lokakuussa? Sitten ehdin kerätä rahat. ^^

Jeesh. Pitää katsoa se traileri uudestaan...addictoitunut.

Kultamuna Classic

#9
Juu, kylläpä tuo itse Trevor on ja vilahtaapa hän jopa tuossa trailerissakin. Arvatkaa vaan missä merkeissä...;)

VASTAUKSET SAATTAVAT SISÄLTÄÄ SEKÄ CoD ETTÄ DoS SPOILEREITA!


Paavo wrote:

Back to some questions about CoD:

How did the combo system differ from LoI`s?

And did you notice the diffrencies like "hey, this is different from LoI!" or was it just mildly different?

How do you control the ID (innocent devil/demon) while battling with Hector? Or is it doing some random shit you can configure from its stat scree or something?

At this point, did you have to use the combos somehow wisely for to avoid enemies hitting you, or was it just mash n` go?

Did you pick up the ID from somewhere, or was it already with you when you got a chanse to play the game?

What ID was it? The bird? Golem?

Did you get to manage the ID on any deeper level than just aiding Hector in battle? I mean nurturing it or somethig?

Was the stage you played outside Castlevania (just beginning your journey towards it)?

Do the enemies pop up out of nowhere ala CV 64 coming from every angle at you as a non stop & non endind spree, or are the enemy groups fixed (patrolling etc.) on a certain area, where you could e.g. ambush them if they do not see you first?

Do the same monsters appear again in the same places when you backtrack?

Was the usage of items real time, or menuscreen while paused?

WAS THE CAMERA GOOD/SHIT?

Did you meet any characters other than enemies?

See any CGs? If yes, what happened in the CG?

What was your over all impression, compared with LoI?

Is there any color in the game than just gray gray gray? The gameplay movies feel all colourless... :

Over which you were more excited about after while/after playing, CoD or DoS?

Was there a Castlevania theme at the booth this year?

Were there any hot chicks inside the Konami booth rubbing & whippin eachother?  :mrgreen:


DoS:

The million dollar question: was DoS better looking & with smoother animation than in SotN? *slurp!* [/color]


SOME ANSWERS BELOW
DoS SEEMS large- just from the areas I was in and the way they didn't take up much room at all on the main map.

COD:
combo system was simple, I just mashed on the attack button and different weapons did different combos (axe, sword, spear)

maybe mildly different. except for the innocent devils. that is pretty different. but the attack and blocking controls feel similar.

you control the innocent devils real time, selecting if you want them to attack, defend, go auto mode, or other special abilities they have.

pretty much mash attack. no attack strategy yet, except for the minotaur maybe.

you have the 3 IDs when you start.

Bird, Golem, and a fairy.

not really nurturing the IDs, but you have to watch their health and sometimes tell them to defend themselves.

I went to door that led outside to a balcony, kind of like in LoI at the last stage.

enemies come out from the corners, or are just there. and some materialized, like in LoI

I didn't back track, sorry..

I paused to change weapons, and actually change the ID you are using.

Camera was pretty damn good, better than LoI at least. and it was nice to be able to contr

Did you meet any characters other than enemies? NO

See any CGs? If yes, what happened in the CG? NO

What was your over all impression, compared with LoI? NOt as polished, smooth, or beautifully detailed as LoI, yet. But some of the enemies looked better, or more vicious at least.

Is there any color in the game than just gray gray gray? The gameplay movies feel all colourless... :
NOT TOO MUCH COLOR YET

Over which you were more excited about after while/after playing, CoD or DoS?
DoS!!!

Was there a Castlevania theme at the booth this year?
no just big signs..

Were there any hot chicks inside the Konami booth rubbing & whippin eachother?
haha, not really..

DoS:

The million dollar question: was DoS better looking & with smoother animation than in SotN? *slurp!*
well, some parts were closer to AoS quality, but then other parts moved as smooth, or even smooth than SotN. The Puppet Master boss fight was a blast and looked great too.
I would say, if they continue to polish the game for the next few months and add more touches, tnhat it will be right up there with SotN, well, except for the slight anime/cartoon style of the cutscenes..

There were some really nice 3D scrolling effects of towers in the background (like the Castle keep/clock tower scrolling in SotN, except the part I saw in DoS was so much nicer and muli-layered.

oh, the snow level was called LOST VILLLAGE. and the funhouse was somthing like DEMON GUEST HOUSE[/color]

Lumienkeli

#10
Kiitos Paavo tästä haastattelusta, olet kuin oikea pelitoimittaja :)
Soredemo boku wa yattenai.

Castlemaniac

#11
Pakko kysyä että tuleeko tämä Curse of Darkness muille alustoille kuten Game Cubelle  :hmm:

Edit: No voi 'piip' (lisää tähän kirosana) Törkeetä että GC:tä syrjitään näin  :evil:

Q

#12
Quote from: ""Castlemaniac""Pakko kysyä että tuleeko tämä Curse of Darkness muille alustoille kuten Game Cubelle  :hmm:

Peli on tulossa myös Xboxille.

Edit: Tulkitsin viestisi väärin. ;)

Kultamuna Classic

#13
Jostain kuullut myös läppää sivulauseen muodossa, että taistelusysteemiä muutetaankin enemmän Dynasty Warriors-pelin taistely systeemin mukaiseksi. Vaikea sanoa mitään, en ole DW-sarjaa pelannut. Mutta tämä siis huhu. :whip:

Silent Hill teamin puhutaan myös olleen mukana luomassa esim. vihollisia.

Ananaz

#14
Simppeli napinhakkaus ei sinänsä häiritse, kunhan pelissä olisi edes riittävästi  erilaisia aseita tuomassa taisteluun edes jonkinlaista vaihtelua. Hieman kieltämättä pelottaa, että peli vielä ryssitään liian vähäisellä asevalikoimalla. Lisäksi näin viime päivät Vagrant Storya tahkonneena olisi hienoa, että pelissä saisi värkätä kokonaan omia aseita, mutta se nyt olisi kai jo ihan liikaa toivottu. :|
A memory false as summer snow