Vaikeimmat Castlevaniat

Started by Demong, 15 December 2009, 10:57

Previous topic - Next topic

Demong

Tuossa pelatessani tulin miettineeksi et mikä ois vaikein castlevania, ja mikä niissä peleissä on kaikista vaikein kohta (esim, CV1 huone ennen kohtaamista kuoleman kanssa)
"This is the hour of your death"
-Trevor Belmont.

Maria

#1
Eiköhän se ole se ykkönen. Originaali Castlevania NES-konsolille siis. Vaikeampiakin varmaan on mutta tämä niistä mitä olen itse pelannut.

Tämä Kuolo täytynee nostaa yhdeksi vaikeimmista paikoista - tosin tämä sen takia että SILLOIN KUN MINÄ OLIN NUORI! TÄSTÄ MENTIIN PELKÄLLÄ RUOSKALLA! LUMISATEESSA 10 KM YLÄMÄKEEN!  :hehe: Tai siis, silloin kun olen tuon pelin ammoisina aikoina läpäissyt/loppukenttiin tieni hakannut, ruoskalla/boomerangilla se Kuolo kupsahti. Vihkivesi-cheatteistä en ollut kuullutkaan.

Q

#2
Vampire Killer on käsittämättömän vaikea, mutta sehän ei ole Castlevania. Antaisin ääneni Simon's Questille, koska pelin arvoitukset ovat kryptisyydessään lyömättömiä ainakin länsimaisissa versioissa.

Demong

#3
Heh, CV2 on melkein mahdoton jos sitä pelaa ilman läpimeno-ohjeita. Pelissä ihmiset kusettavat yleensä minkä ehtivät ja jotkut puhuvat aivan outoja :hehe:
"This is the hour of your death"
-Trevor Belmont.

Graham

#4
Sanoisin itsekin, että Castlevania II: Simon's Quest on juuri vihjeettömyytensä ja esineiden omituisten käyttötapojen vuoksi todella vaikea mennä läpi ilman opastusta (mitä se ei saisi olla, koska hyvän pelin kuuluisi antaa pelaajalle täydet mahdollisuudet päätellä, miten pelissä edetään). Toisaalta Castlevania III: Dracula's Curse ja Castlevania Adventure ovat viimeisillä tasoillaan todella vaikeita esteiden ja vihollisten vuoksi. Ja oletteko koettaneet mennä Dracula's Curseä läpi toisella pelauskierroksella? Jos se lasketaan mukaan, niin ainakin silloin DC on varmasti vaikein.
Relax. My name is Graham. Let's just say... I'm a missionary.

A-Yty

#5
Jos poissuljetaan suoranaiset esteet läpäisylle (SQ:ta tuskin kukaan maailmassa on läpäissyt ilman ohjeita), Vampire Killer ja tiukkana kakkosena Akdra x68k, jossa loppukentissä kuollaan muistaakseni jo neljästä osumasta.