Game Boy Advance

Started by Q, 04 June 2005, 18:16

Previous topic - Next topic

Q

Olen aikeissa hankkia pitkän tauon jälkeen uuden "kesäkannettavan". Varantoni ovat laskujen ym. elämisen jälkeen luokkaa "pari DVD:tä ja litra kolaa kuukaudessa", joten DS:ään en viitsi vielä tässä vaiheessa tuhlata rahojani. Siispä olen luultavimmin ostamassa näppärän GBA SP:n. Pelejä hankin koneelle yhteensä kaksi: Aria of Sorrowin sekä Castlevania ykkösen remaken.

Sitten kysymykseen: Mistä saan GBA SP:n kaikkein edullisimmin? Käytettykin käy. Itse ajattelin suunnata aluksi Brittilän ja Saksan eBay'hin, mutta heittäkää ihmeessä hintatietoisia vihjeitä eri puljuista. ;)

Lumienkeli

#1
Keskustorin divarista 50 eurolla. Jos siis jaksat lähteä Tampereelle asti :P Mutta eiköhän tuolta huuto.netistä saa niitä 50-70 eurolla käytettynä... Niiden hintahan on uutena 99 euroa.
Soredemo boku wa yattenai.

Sepeh

#2
Play-asiasta taitaa saada aika halvalla noita nykyään, eikä tull ivarmaan nappaa. Itellä löytyy kaks GBA:ta SP ja normaali. Yleneesä teen silleen että pelaan vanhemmalla ja sitten uudempi, eli kun hommaan GB micron niin SP siirtyy käyttöön.

Ananaz

#3
Vaikutti vähän kehnolta tuo Nintendo DS:n ristiohjain, joten minäkin tuumailin ostavani tuon GBA Micron Gameboy-pelejä varten. :I
A memory false as summer snow

Sepeh

#4
Quote from: ""Ananaz""Vaikutti vähän kehnolta tuo Nintendo DS:n ristiohjain, joten minäkin tuumailin ostavani tuon GBA Micron Gameboy-pelejä varten. :I
Onhan tuo aika kehno kieltämättä, Puzzle-peleissä tai yleensäkkin hieman omaperäisissä peleissä(Electroplankton) siitä on hyötyä ja hauska pelata. Mutta ei näissä "normaaleissa" oikein. GBA Micro tulee itsellekkin ostettua jossain vaiheessa, tarkoitus kerätä kaikki GB:t.

Lumienkeli

#5
Minusta DS:n ristiohjain on hyvä mutta ABXY-näppäimet ovat varsin pienet ja GBA-moodissa kun täytyy käyttää a ja b nappeja niin siinä sormet kramppaa. Helpompaa olisi jos DS:ään voisi määrittää itse GBA:n näppäimet niin voisi käyttää a ja y nappuloita niinkuin normaalisti toimintapeleissä. Touch screeniä käytettäessä ei ole mitään ongelmaa mutta kun pelaa GBA-peliä pitkään (tai vaikka tulevaa Castlevaniaa) niin se on varsin epämukavaa :( GBA Microa en usko ostavani, ellei sen ovh ole jotain 59 euroa ja mukana joku peli.
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#6
Itse suosittelen, että hankit huuto.netistä ORIGINAALIN GBA:n, jossa (ja vain ainoastaan JOS on) asennettu takaapäinvalaiseva apparatus. Noita kyllä saattaa löytyä. IMO paras. Seuraavana SP. En ole microa kokeillut, mutta tiedän sen olevan liian pieni minun makuuni, olkoonkin paremmin valaistu ruutu kuin SP:ssä. Eikös tuon micron ruutu ole huomattavasti pienempi kuin esim. SP:ssä? Kuulin jotain läppää, että RPG:eiden teksteistä ei oikein tahdo ottaa selvää...tosin ihan kuulopuheita.

Ja olen nyt sitten kyllä pettynyt, jos DS:n ristarissa/näppäimissä on jotain vikaa  :cry: . Kertokaapahan nyt sitten erittäin tarkasti, miten ovat huonot.

Sepeh

#7
Eiköhän noitten kaikki GBA:tn näytöt ole ihan samankokoisia. Saattaa se tietysti olla pienempi, joka olisi todellakin perseestä. Kuvista näyttää kylläkin pieneltä, mutta saattaa vain hämätä.

Omasta mielestäni DS:n napeissa ei ole ollut mitään vikaa.

Lumienkeli

#8
GB Micron näyttö on 2" halkaisijaltaan, GBA & SP & DS näyttö on 2.5". Niin ja muuten DS:llä GBA-pelejä pelatessa pelit eivät täytä koko ruutua vaan ovat vähän pienempiä eli, no en osaa laskea tarkasti mutta kuitenkin lähempänä ehkä tuota 2 tuuman kokoa, ja se on aivan hyvä koko. Pelit ovat vielä selvempiä kuin millään, jopa selvempiä ja hienompia kuin Game Boy Playerillä! Eli siis vaikka Microssa on hieman pienempi näyttö niin pelit on kuitenkin 10 kertaa paremman näköisiä Microlla & DS:llä kuin SP:llä tai millään muulla GB-laitteella :)
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#9
Quote from: ""Lumienkeli""Eli siis vaikka Microssa on hieman pienempi näyttö niin pelit on kuitenkin 10 kertaa paremman näköisiä Microlla & DS:llä kuin SP:llä tai millään muulla GB-laitteella :)

Lumienkeli

#10
Ei se GBA:han itse lisätty valo (Afterburner vai mikä se oli) ole lähelläkään DS/Micron tasoa, kun pääset itse koittamaan niin huomaat eron (joka on ISO kuin Gigantti).
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#11
Oli miten oli, veikkaisin kuitenkin silti, että käteensopivin ainakin allekirjoittaneelle, on originaali GBA noista kolmesta. SP ainakin on semi-tuskallinen itselleni. Ja itse en einakaan tahtoisi yhtään pienempää ruutua, vaikka olisi kuinka paljon paremmin valaistu, auringonvalossa kaikki nuo kuitenkin pelittävät samalla lailla. DS nyt vielä pitää kokeilla, että miten se sopii käteen. Pelästyin kyllä tuota D.pad juttua kuitenkin aikas pahasti. :cry: Toisaalta, eipä se GBA:n virkaa tulekaan meikäläisellä korvaamaan.

Lumienkeli

#12
Minun kätösiini myös originaali GBA on paras näistä kolmesta (GBA, SP ja DS) mutta toivottavasti Micro on sitten vielä parempi :) Tietysti paras käteen on Wavebird ja sitten pelailla Game Boy Playerillä GBA-peliä. Mutta tietenkään se ei ole sitten kannettava ja menee vähän GBA:n idea ohitse.
Soredemo boku wa yattenai.