Rondo of Blood

Started by Christophe, 14 April 2006, 21:42

Previous topic - Next topic

Christophe

Omistaako kukaan peliä? Netistä löytyi pilkottu iso-tiedosto, mutta milläköhän ohjelmalla sen saisi kasaan. Taidan tarvita ohjeet rautalangasta, kun ei oikein hahmotu. CD Wizard ei toiminut äkspeessä.

Q

#1
Warena tuo nimenomaan löytyy useimmilta, eli poltettuna CD:llä. En tähän hätään muista millä emulaattorilla sen sai käyntiin tai millä sai mahdolliset ongelmat fiksattua. Jos menee vaikeaksi, niin voin ottaa kopion omasta levystäni joka sisältää Rondon kyseisine emulaattoreineen ja postittaa sinne päin.

A-Yty

#2
HuGo taitaa olla paras PC Engine-emu tällä hetkellä, mutta ainakaan itse en saanut sitä toimimaan kun pari kuukautta sitten ajattelin pelata peliä jälleen läpi. Magic Engine on siis ainoa, jolla olen tuon saanut toimimaan. Jossain aiemmassa Linnafoorumissa oli seikkaperäiset ohjeet Rondon polttamiseen.

Christophe

#3
Hugoa olen itsekin testannut. Magic Enginestä on se 5minsan demo. Laitoin Qualtagh:ille privaa  ::)

Christophe

#4
Jos latailet sitä pilkottua tiedostoa, niin toinen ISO-tiedosto on luultavasti vain Enginen suojauskoodia, joten sen voi jättää luultavasti pois emulaattorissa. Joku oli ainakin näin tehnyt ja saanut pelin osittain toimimaan. Itse pelin iso-tiedosto ei ole kovin kookas. Loput 20 tiedostoa ovat pelin musiikkeja. Jälleen kerran musiikki vie eniten tilaa, joka luonnollista onkin, kun kyseessä on cd-tasoinen ääni (44khz 16-bit muistaakseni). Cass-tiedostot pitää nimetä mp-kolmosiksi, jos niitä mielii vain kuunnella. Wav on sitten se muoto, jossa Engine niitä ymmärtäisi. Itse en paljon tuota pitemmälle päässytkään, vaikka kuivaharjoittelin cd-rw levyllä ahkerasti.

Jos tämä joskus tulee ps chronicles-sarjassa, niin ostan sen viivasuorana, kuten varmasti kaikki muutkin täällä, oli sitten tuolloin toimivaa varmuuskopiota tai ei.

Lumienkeli

#5
Jeps, varmasti tulee ostettua. Täytyy toivoa että sitä saisi Revon latauspalvelusta, vaikka silloin ei saisikaan varsinaista materiaa käsiinsä :)
Soredemo boku wa yattenai.

Kultamuna Classic

#6
Meikäläisellä olis suora linksu kokonaiseen isoon ja sen cuesheettiin. Noi palasina ladatut filethän pitää muuttaa ja veivata edes takaisin ennen kuin saa poltettavaa matskua, ja cuekin piti muistaakseni vielä tehdä itse. Selkeät ohjeet kyllä on olemassa tuohonkin, itsehän kuin ihmeen kaupalla sain pelin joskus aikoinaan noista paloista kasattua.  :P

Voin PM:ätä, jos haluut.

P.S. ja Magic Enginellä Rondoa on paras pelata, näin olen oppinut. Muistanette, että Paavolassa on edelleen sellainen ME kaikkien ladattavissa, josta on poistettu tuo 5min limit.

P.P.S.S. Alcohol 120%:llä voi sitten pelata peliä ilman polttamista, sillä polttamisessa monella on jostain syystä paljon onkelmia ton kanssa. Aivan kuin onnistuminen olisi onnen kauppaa.

Rod

#7
Googlen välimuistista löytyi vielä (tuo ketju jouduttiin poistamaan, koska se hajosi konvertoinnissa phpbb -> punbb). Tällä ainakin minä sain tuon pelittämään ja cd taitaa vieläkin lojuta jossain kasassa.

Quote from: "Lumienkeli vuodelta kivi ja sateenvarjo"Minulla on poltettuna RoB  Ja se on mielestäni ehdottomasti PARAS Castlevania. Ja tässä on saitti josta voitte sen itsellenne imutella ja polttaa!
http://www.pcengine.it/Dracula/draculax_eng.htm
Äsken kun kokeilin niin tuo saitti toimi ihan hyvin. Ja annanpa ohjeet tuon levyn polttamiseen kun nuo saitin ohjeet eivät ole ihan parhaasta päästä:

1. Imuttakaa tiedostot ja nimetkää .class tiedostot .mp3:ksi.
2. Nyt pitää hakea joku ohjelma jolla voitte muuttaa mp3:t wav-tiedostoiksi, etsikää vaikka googlella niin johan löytyy.
3. Pistäkää tiedostot samaan kansioon, eli siellä pitäisi olla kaksi .iso tiedostoa ja 20 wavia.
4. Imuroikaa cue sheet tuolta sivulta, ja avatkaa se notepadilla. Nyt pistätte sinne täysin samat tiedoston nimet kuin mitkä teillä on, eli sen pitäisi näyttää jotain tällaista:
FILE DRACX_01.WAV WAVE

  TRACK 01 AUDIO

  INDEX 01 00:00:00



FILE DRACX_02.ISO BINARY

  TRACK 02 MODE1/2048

  PREGAP 00:03:00

  INDEX 01 00:00:00

jne...

5. Ja nyt! Jollain poltto-ohjelmalla pistätte sieltä että luo cd image-tiedostosta tai mitä nyt ohjelmassa lukeekaan, ja valitsette tuon cuesheetin tiedostoksi mikä poltetaan. Ohjelma siis ottaa nuo tiedostot mitä cuesheetissä lukee, eli varmistakaa että kaikki tiedostot on saman nimisiä ja samassa kansiossa kuin cuesheet.
6. Nyt pitäisi olla sitten ihan toimiva RoB! Mutta tietysti tietokoneiden kanssa tulee aina sekoiltua eikä kaikki aina toimikaan niinkuin pitäisi joten kysykää ihmeessä jos ette saa tätä toimimaan :)

Sitten vielä emulaattori että pääsette pelaamaan! Monet suosittelevat Magic Engine-emua, mutta minä en koska se on MAKSULLINEN! Sen sijaan kannattaa hakea YAME joka on japanilainen mutta valikosta sen saa englanninkieliseksi. Lisäksi hakekaa System Card 3.0 rom.
Pistätte sitten emulaattorissa levyn sisään, ja aukaisette System Card romin, ja painatte Run näppäintä ohjaimesta eli siis vastaa Start nappulaa.

Teidän iloksenne pistän nämä ohjelmat tähän linkkeihin:
http://www.emuunlim.com/downloads.php?S ... C%20Engine
Sieltä siis YAME emulaattori.
http://www.pcengine.it/download.htm
Ja tuolta etsikää System Card 3.0

Q

#8
Lataamassani versiossa oli ääniraidat .ape-tiedostoina. Olin jo ehtinyt konvertoimaan mp3:siksi, mutta ilmeisesti pitää sitten olla waveina.

venzetti

#9
Miten on, saako tuossa waressa + emussa toimimaan ääniraidat normaalisti? Itse joskus tuon polttelin niin soi taustamusat hieman miten sattuu. Muistaakseni ihan ohjeiden mukaan tein kaiken.

A-Yty

#10
Mulla ei muuta vikaa ilmennyt pelatessa kuin joskus lakkaava musiikki, joskus jäljessä tullut ääni sekä sininen Richter veden äärellä kulkiessa. Silloisella CD-asemalla ja ME-versiolla saattoi toki olla osuutta asiaan.

Kultamuna Classic

#11
Mun Rondossa musat soi kenties täydellisesti. Anime cutsceneissä puuttuu muistaakseni puhe (kun pelastaa random naisia), paitsi pelin vikassa osassa (Cassuruvaania tuhoutuu). Eli itse peliosiot ovat bueno, ei häikkää.

Richterin sinisyys vesialueilla on emulaattorin vika.

Castlemaniac

#12
Tulihan tämän kanssa joskus tapeltua, mutta ikinä en saanut tätä toimimaan vaikka mitä yritin tehdä, aina oli joku väärin tai muuta häikkää jonka takia en Rondoa pelaamaan päässyt. Mutta mitä kuvista olen katsellut niin aikas hyvältä Rondo of Blood on näyttänyt, toivottavasti tästä tehtäisiin uudelleen julkaisu tai remake, Konami plz  :mrgreen:. Siihen saakka pitää tyytyä tähän huonompaan Vampire 's Kiss peliin.

venzetti

#13
Quote from: "Castlemaniac"Siihen saakka pitää tyytyä tähän huonompaan Vampire 's Kiss peliin.

Huonompaan tosiaan. Pelihän on aivan käsittämättömän surkea tekele. Nimittäin äsken juuri jostain syystä rupesin pelaamaan sitä taas. Oon mä joskus sen läpikin mennyt, en kyllä ymmärrä miten. On se Rondokin kyllä aika vaikea. Täältä varmaan hyvin saisi apuja Rondon toimimaan saamiseksi.

Q

#14
Quicksaveilla nyt menee läpi Belmont's Revengen lopputaistelukin.  :mrgreen: