Castlevania: Lords of Shadow

Started by Rod, 04 June 2009, 02:14

Previous topic - Next topic

A-Yty

#60
"More people"? Ei liene ollut CV-foorumia jossa ei oltaisi sekä ihmetelty pelin CVmaisuutta että SQ-tyylistä haarniskaa. Mutta kun tuo ei tapaa olla tapana että ei kerrota pelin koko nimeä pistäessä siitä traileri ulos, niin ihan aiheesta laitettiin jäitä hattuun.

Mä väitän edelleen että kaikesta selittelystä huolimatta LoS oli alun perin oma pelinsä. Kun reaktiot tulivat ilmi, Konami järkeili että on kannattavampaa sulauttaa peli Castlevaniaan.

En tokikaan väitä etteikö pelin sisältöä rakennettaisi nyt mahdollisimman Cassumaiseksi.

Ananaz

#61
Njuu, voipi olla että Cox viittaa näiden pienempien kassupiirien sijaan enemmän juuri pelin saamaan vähäiseen huomioon isommissa medioissa, vaikkei tuollaisen minijulkistuksen perusteella kauheasti voi odottaa. En kyllä itse mitenkään usko, että peli olisi aloitettu kokonaan uutena IP:nä, sen verran Castlevaniamaiselta tuo ensimmäinenkin tiiseri jo näytti. Tuo aiemmin kuultu väite/teoria siitä, että peli aloitettiin Cassuna ja muutettiin sitten omaksi nimikkeekseen ja sitten taas överibudjetin Castlevania-rebootiksi tuntuisi kaikkein järkevimmältä. Varsinkin kun Cox itsekin myönsi tuossa Meristationin haastattelusa tiimin olleen epävarma pelinsä castlevaniamaisuudesta ennen kuin Kojiman kommentit vakuuttivat heidät siitä. Noh, eipä sillä paljoa väliä ole, täyttä varmuutta kun ei asiasta koskaan saada kuitenkaan.

Joka tapauksessa, IGN:n previkassa paljastetaan jälleen pari uutta juttua, lähinnä pelin kontrolleista. Hivenen yllättävää, että pelissä kuulemma ei ole vapaata kameraa, vaan kuvakulmat on valmiiksi aseteltuja. Pelin kerrotaan olevan n. 60% valmis ja jos se menestyy, niin vastaavaa kohtelua voidaan jatkossa ehkä odottaa esim. Contralle.
A memory false as summer snow

Rod

#62
Lukittu kamera toisaalta tekee sen, ettei pääse tapahtumaan noloja tapaturmia kameran kanssa sählätessä. GoW:ssa tuo valmis kameratyöskentely toimi erittäin mallikkaasti.

Quote from: "Ananaz"
QuoteBut Cox said that a famous Spanish film composer is handling the duties and that several of the old Castlevania themes will be used throughout -- and that all of the music is being recorded using a 120-piece orchestra.
Trailerin musa on jo todella maukkaan kuulosta ja ihan tervetullut uudistus aikaisempien pelien konemusiikille, vaikka ei niissä tietenkään mitään vikaa ollut. Toivottavasti julkaistaan OST. :nerd:

Andy

#63
Onpas mielenkiintoisen reippaasti tullut viimeaikoina lisäinfoa. Mukava myös huomata, ettei Cox ole aivan ulalla Castlevanioiden suhteen. Saisikohan näistä justuista jo etusivullekin uutisen?
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

Ananaz

#64
Juu, itselle ei sinänsä ole merkitystä miten pelin kamerasysteemi toteutetaan, mutta trailerin ja kuvien perusteella olisi ilman muuta odottanut vapaata kameraa, lupailut laajasta pelimaailmasta huomioon ottaen varsinkin. Herättää oikeastaan toiveita, josko pelissä nähtäisiin myös jotain sivulta kuvattuja 2.5D-tasoloikkakohtauksia. :hmm:
A memory false as summer snow

Q

#65
@MeriStation:
it's very different of many action games because here we can explore, find different routes. I'TS NOT A SANDBOX, somewise is a linear game but we can take different routes and we are free to explore

@1up.com:
In terms of level structure, however, it'll be much more of an action affair and won't have the Metroidvania sort of adventuring that the more recent Castlevania games have had.

Näiden ristiriitaisten lausuntojen pohdalta on aika vaikea vetää johtopäätöstä pelimaailman rakenteesta. Ehkä Cox tarkoittaa, että alueille pääsee vapaammin kuin Castleroideissa, joissa edetään pitkälti taso kerrallaan. Toimintapainotteiset kentät ja vaihtoehtoiset reitit kuulostavat aika draculascursemaiselta.

Maria

#66
Noh, lukittu kamera toimi oikein hyvin aikoinaan Lament:ssakin joten eipä sillä nyt niin kauheasti väliä miten sen tekevät.

Hieman on mielenkiintoisia nämä kommentit tästä. Odotellaan ja katsotaan mitä tulee...

A-Yty

#67
Quote from: "Ananaz"En kyllä itse mitenkään usko, että peli olisi aloitettu kokonaan uutena IP:nä, sen verran Castlevaniamaiselta tuo ensimmäinenkin tiiseri jo näytti.

http://www.youtube.com/watch?v=cE4YxIYIkJM

1:13-1:14
Lahjahevosen itsensä suusta :nerd:

Ananaz

#68
Quote from: "A-Yty"http://www.youtube.com/watch?v=cE4YxIYIkJM

1:13-1:14
Lahjahevosen itsensä suusta :nerd:

Haastattelu vain on selvästi yli vuoden takainen, huolimatta siitä mitä otsikko väittää.  :hmm:
A memory false as summer snow

A-Yty

#69
Asian ydinhän on että Cox itse kutsui peliä uudeksi IP:ksi.

Ananaz

#70
Kyllä kai, kun peli sellaisena alkujaan julkistettiin. Ei siis sillä, etteikö tuo "liikaa jatko-osia ja kierrätystä, nyt jotain uutta!" -hehkutus olisi varsin ristiriitaista näiden tuoreempien lausuntojen valossa.
A memory false as summer snow

A-Yty

#71
Quote from: "Ananaz"Kyllä kai, kun peli sellaisena alkujaan julkistettiin.

Jep, mutta ennen kaikkea että peli ei ollut alun perin Castlevania.

Ananaz

#72
Eipä sitä tuon perusteella oikein voi sanoa. Vaikka peli olisikin alunperin ollut Castlevania, ei Cox sitä silti olisi tuossa haastattelussa vuosi sitten myöntänyt. Muutenkin tuossa videossa lähinnä vain toistetaan sanatarkasti se, mitä pelin alkuperäisessä julkistustiedotteessa luki.

Uusi haastattelu Videogamerilla. Vanhoja perusjuttuja suurimmaksi osaksi, mutta Cox mainitsee inhoavansa QTE:ta ja että LoSissa niitä sovelletaan vain johonkin minipelien suuntaisiin juttuihin, ei lainkaan taisteluihin.
A memory false as summer snow

A-Yty

#73
Quote from: "Ananaz"Eipä sitä tuon perusteella oikein voi sanoa. Vaikka peli olisikin alunperin ollut Castlevania, ei Cox sitä silti olisi tuossa haastattelussa vuosi sitten myöntänyt. Muutenkin tuossa videossa lähinnä vain toistetaan sanatarkasti se, mitä pelin alkuperäisessä julkistustiedotteessa luki.

Lukiko alkuperäisessä julkaisutiedotteessa nimenomaan että kyseessä on uusi IP?

Coxin oletettavasti tietoinen valehtelu on sikälikin ristiriitaista että hän ihmettelee että kuinka kukaan hänen mukaansa ei tiennyt että kyseessä oli selvästi Castlevania.

Ja loppujen lopuksi, olisi kohtuullisen järjetöntä Konamilta nimenomaan antaa tehdä tuollainen lausunto jos jo alusta asti projekti oli uusi Castlevania. Mielestäni ei ole mitenkään epäselvää että eka tiiseri oli kalastelua varten ja yleisön reaktio sai pomot miettimään mikä olisi kannattavinta (joka sitten osoittautui lopuksi pelin sulauttamiseksi Cassuun).

Eikä tämä ole edes ainoa huomionarvoinen seikka haastiksessa:

Quote from: "Dave Cox"We've had a lot of criticism recently for just rehashing old sequels or bringing out games which are already known brands.

Ananaz

#74
Quote from: "A-Yty"
Quote from: "Ananaz"Eipä sitä tuon perusteella oikein voi sanoa. Vaikka peli olisikin alunperin ollut Castlevania, ei Cox sitä silti olisi tuossa haastattelussa vuosi sitten myöntänyt. Muutenkin tuossa videossa lähinnä vain toistetaan sanatarkasti se, mitä pelin alkuperäisessä julkistustiedotteessa luki.
Lukiko alkuperäisessä julkaisutiedotteessa nimenomaan että kyseessä on uusi IP?
Luki, juu. Lähinnä nyt siis haen takaa sitä, että ei tuosta videosta saa irti mitään sellaista joka ei jo olisi ollut tiedossa. Alunperin sanottiin että kyseessä on uusi IP, nyt pelin sanotaan olleen Castlevania alusta saakka, mutta sitä ei haluttu paljastaa Judgmentin vuoksi. Kumpaa versiota kukakin sitten haluaa uskoa..  ::)
A memory false as summer snow