Mistä CV-pelejä/soundtrackeja yms. ja mihin hintaan?

Started by Kultamuna Classic, 27 January 2006, 15:03

Previous topic - Next topic

Ernie

Lahestulkoonpa rekistyroidyin vain mainostaakseni (Olen lurkkinut niin kauan kuin muistan, mutta nuo ulkomaalaiset foorumit tahtoo syoda kaiken ajan ja innostuksen kirjoitella), mutta varmaan tulee postailtua muutenkin kun kerta menin nyt sitten sen tekemaan. Heipahei kaikki.

Elikka tuota tammonen olisi nyt huudettavana. Laitoin aika torakan hinnan, mutta katsellaanpa mita ihmiset siita on mielta:

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=49822156

Muitakin Castlevania-aiheisia herkkuja loytyy, paa-asiassa japsikamaa. En oikein tieda mita ihmiset olisivat valmiita ostamaan? Rondo of Bloodistani en mielellaan luopuisi, mutta jotain muuta voisin pistaa mielellaan myyntiin jos tiedustellaan.

Q

Kyllähän tuo setti menee eBayssäkin aina sen yli 70 euron, joten ei mitenkään paha hinta. Itse sijoitan noihin harvinaisuuksiin aina silloin tällöin, kun on jäänyt töistä rahaa käteen. Eli mielellään saa ehdotella täällä ennen kuin Huuto.netiin lykkää. 8)

Tervetuloa laudalle.

Peklo

Tervetuloa minunkin puolestani!

Minä olen tuota Symphonya jo pitänyt silmällä, sillä oma vanha PAL-versioni ei enää toimi. Olisi mukavaa päästä kuulemaan myös alkuperäinen ääninäyttely. Tekisin tarjouksen, mutta lompsani taitaa olla parikymppiä liian tyhjä.  :P

Hieno setti kuitenkin.

Ernie

No, se on hyva tietaa etta kiinnostusta loytyy! Onhan tassa viela pari paivaa aikaa kaapia kasaan ne viimeisetkin lantit ;)

Onkos teilla tyypioilla jotain muita peleja etsinnan alla?

-Zero-

#109
Grr...Täytyy sanoa huonolla omatunnolla että ole warettanut lähes kaikki cassu biisit, CoD soundtrackin tilasin...

Zelen

Uusi käyttäjä minäkin. Toistaiseksi olen pelaillut vain yhtä ainoaa Castlevaniaa, eli en kuuluu vannoutuneihin ja lähes alusta asti pelanneisiin. Vaikuttaa kuitenkin ihan mielenkiintoiselta sarjalta, vaikka juonta saisi olla paljon enemmän. Soundtrack vaikuttaa hyvältä, itse ainakin tykästyin pelin musiikkeihin, mitä nyt midejä tuolta sivulta kuuntelin (ja omasta pelistäni hyvillä kuulokkeilla).

Dawn of Sorrow 30 euroa käytettynä? Kyllä sen pelin saa paljon halvemmallakin (tosin minulla ei ole hajuakaan, koska viimeeksi tuota listaa on päivitetty). Itse maksoin omastani uutena 20e ja niitä oli vino pino päällekkäin alehyllyssä. Tosin se oli saksalainen pelikauppa, joten... Onneksi eivät olleet kääntäneet tätä ja ohjekirjankin sai englanniksi. Minijuliste oli kyllä huonossa kunnossa taittokohdista, mikä kielii kieltämättä sen lojuneen siellä kauan.

Mistä tietää, onko peli PAL?

Q

Tervetuloa, Zelen!

Olen samaa mieltä siitä, että juoni on suurimmassa osassa Castlevanioista suorastaan kehno, varsinkin kun omaa kokemusta muista laatupeleistä, elokuvista ja kirjoistakin. Mutta omanlainen viehätyksensä sarjalla silti on, varsinkin jos pureutuu syvemmälle pelihahmoihin, tapahtumapaikkoihin, yms. Valitettavasti tähän vaaditaan jo vähän mielikuvitustakin, kun Konamin pojilla ja tytöillä on nykyään vaikeuksia jopa täsmentää, missä päin Eurooppaa tai Japania se Draculan linna nyt sijaitsikaan.

Omaat ilmeisesti kokemusta vain DoS:ista? Seuraavaksi täytyy suositella sarjan graalin maljaa, eli Symphony of the Nightia. Kannattaa myös testata vanhoja lineaarisempia Castlevanioita kuten NES:in Dracula's Cursea, jos vanhat koneet eivät pelota. Lament of Innocence on paras 3D-Castlevanioista - pelinä se ei mielestäni mikään mestariteos ole, mutta valaisee vähän Draculan ja Belmontien taustoja.

Tätä listaa on päivitetty viimeksi tammikuussa, mutta veikkaisin että DoS:ista joutuu edelleen sen pari kymppiä maksamaan käytettynä. Suomestahan Castlevanioita ei löydä alehinnoin juuri koskaan - ulkomaat ovat siten aivan eri osa-alueensa.


Quote from: "Zelen"Mistä tietää, onko peli PAL?


PAL = Euroopan versio. Helpoiten tuon näkee siitä että pelikotelon takakansiteksti tai ohjekirja on käännetty muullekin kuin englannin kielelle. Jenkkiversiossa on tekstit yleensä vain englanniksi, Aasian tekeleissä taas kaukoidän omin merkein. Jos ostit pelin Saksasta, niin ei ole oikeastaan mitään syytä olettaa että kyseessä olisi muu kuin PAL-versio.

Nintendo DS:llä tuolla ei tosin ole pahemmin väliäkään, kun mikä tahansa versio toimii eurooppalaisella koneellakin. Kotikonsoleilla kuten PS2:lla tai jollain Xboxilla taas ei muut kuin PAL-versiot toimi ellei ole modannut konettaan.

HYB

Haa,uusi tulokas.

Semmosta tulin tänne nyt kyselemään että minkä arvoinen on symphony pal taidekirjoineen päivineen (se ei mulle oikein selvinny mut oon aatellu jotain 200+ luokkaa). Samoiten olen miettinyt Japanista ostetun lament limitedin hinta-arviota kun sellaisen tuppasin ostamaan mint kunnossa. Sehän on siis se versio jossa on cd (ei siis se jota jaettiin ennen lamentin ilmestymistä),kortteja,taidetta jne. Sitä en ole nähnyt usein ebayssä ja hinnat ovat yli 200 euron luokkaa,joka on hieman yläkanttiin mielestäni koska ostin omani 65 eurolla postikuluineen päivineen.

Niin ja kannattaako ostaa (n.130-150e) autenttinen (mint,selkäpahvit ja kaikki) rondo of blood? On nyt tullu kyllä osteltua näitä limited packkejä mut jos saan tuon symphonyn alle 100 euron joka on aika mahdollista,niin kannattaako rahaa sitten syytää tuohon rondoon. (eli noin arvon kaipaisin)
TITS OR GTFO

Q

Viime aikoina noita SotNin Limited Editioneita on näkynyt jopa enemmän kuin perusversioita, mutta arvelisin sen Suomen markkinoilla olevan jotain 150 euron luokkaa. Tähän hintaan ainakin yksi jäsenemme sai sen Huuto.netissä myytyä vuosi sitten. Ebaystähän noita voi saada satasella, joten kotimaiseen jälleenmyyntiarvoon voi lisätä sen pari kymppiä.

Rondo of Bloodin saa niinikään sadalla eurolla mutta noita keräilijöiden fetisoimia selkäpahveja ei tuppaa olla mukana. Tällä hetkellä tarjottavana näyttäisi olevan juuri tuollainen kaikki herkut -paketti postikuluineen 120 euroa, joka vaikuttaa ihan sopivalta hinnalta.

Lamentista en itse uskalla sanoa mitään.

HYB

Englannin ebaystä löytyy tosiaan symphonyn limited editionia aika paljon (olisikohan 8 kappaletta kaikkiaan) että on aika yleinen tavalliseen pal versioon verrattuna (jonka hinnat näyttävät paikoin olevan korkeammat kuin limitedin).

Ja varmaan samasta rondo paketista puhumme,minusta se ainakin on autenttisen näköinen (selkäpahveja tuppaa olemaan vaikea väärentää). Jos hinta ei siitä nouse,onhan tässä vielä muutama päivä aikaa niin nappaan sen sitten mukaani.

Lament taitaa olla vaikea kaikkialla hinnoittaa. Pakettiahan tehtiin 10,000 kappaletta. Limited edition samplerikin pitäisi tässä ostaa ja olisin haunted castlen napannut n.300 eurolla+pk ellei joku olisi sitä nenäni edestä vetänyt (kone ja kaikki).
TITS OR GTFO

Q

Haunted Castle olisi kyllä ehdoton kruununjalokivi mihin tahansa kokoelmaan. Kunhan elintaso vähän nousee, niin voisi alkaa suunnitella omaa arcade-nurkkausta... :[

HYB

Totta. Mulla on aina semmonen systeemi et kalliimmat ensin mutta tuppaa olemaan vaikea löytää tuo haunted castle. Olisi ollut hyvä ostaa myös vampire's kiss jollain 70 eurolla mint kuntoisena mutta alkaa rahat hupenemaan. Sarjan ystävähän olen ollut jo vuosia mutta kerääminen alkoi kun sain ostettua 8-bittisen (castlevanian kanssa tietysti). Eli eilen. Ei ollut aikasemmin varaa kun tuppaa tulemaan niin kalliiksi tuo konsolien ylläpito kun pitäisi aina ostaa myös uusimmat tulokkaat.
TITS OR GTFO

HYB

Lol @ my previous noob post.

Enivei, Circle of the Moonin ja CV double pakin (ntsc) hinnat ovat olleet cib kuntoisina jo pitkään n.45 dollaria. Sealed pelit menevät tajuttomissa hinnoissa ja pal versioita saakin hakea ihan kissojen ja koirien kanssa.

Symphony limited edition on mennyt n.100-130 euron hintoihin euroversiona. Tarkistan vielä kunhan kerkeän kun toi on vähän karkeampi arvio.

Rondo of blood ei ole harvinainen, sitä on aina saatavilla. Se on vain jumalattoman kallis mutta pelin hinta varmasti laskee kun DXC on nyt julkaistu.

Vampire's Kiss (euroversiosta puhumma) on n.70-100 euroa cib kuntoisena (joskus mennyt minttinä 60 eurolla tosin).

Saturn sotnia ei kannata hankkia ilman spine cardia yli 40 dollarin. sanoisin 40-70 dollaria.

Castlevania legends +45 euroa cib kuntoisena viime aikoina. loosesta ei makseta 3 dollaria enempää ja täytyy olla typerä jos maksaa.

Sekä VS. Castlevania kolikkopeli on mennyt seuraavasti

mother board on ollut 60-80 euroa ja vs. kit completena n.120 euroa. Molemmat samassa paketissa niin suunnilleen 200 euroa.

Akumajo Dracula (X68000) myytiin vasta 150 eurolla. siinä hujakoilla.

Tuli tähän nyt vähän enemmänki tavaraa. :P postailen vielä tarkennuksia/korjauksia jos tulee.
TITS OR GTFO

Christophe

Tervehdys kaikille opiskelun kiireen ja tohinan keskeltä :whip Sen verra rakkaista asioista täällä haastellaan, että voisi jotain kommentoida.

HYB -tervetuloa mukaan :D. No hinnan nostatus toi näitä pelejä myyntiin länkkärimarkkinoille aivan toisella marginaalilla, positiivisiakin puolia siis varmasti on niille, jotka ei Japanin päästä pääse shoppailemaan. Tarjontaa on nyt ihan toisella tavalla.

SotN-spessua koitin aikoinaan huutaa (itselle) legendaarisessa huuto-netin huudossa, jossa hinnat kohosi pilviin. Siinä oli selvää urheilujuhlan tuntua, kun kaikki oli tosissaan ja huuti, minkä rahkeet kesti. Mukana kakkua jakamassa oli tyypillinen diileri- ja trokarisetti :D

Vampires Kissin sain mintissä kunnossa Japanilaiselta keräilijältä, jolla sattui olemaan Suomalainen vaimo. Keräily yhdistää kummasti ja auttaa luomaan uusia tuttavuuksia. Ehdottomasti positiivista, kun pelkkä materian haaliminen ei loppupeleissä ole kovin kiitollista.

Olen ennenkin mainostanut, mutta kun Sharp X68000 "Castlevania"-peliä pelaa aidolla raudalla ja midilankku siirtää muzakit Rolandin syntikalle on se itselle Se juttu. Ei mikään halpa sijoitus kaiken kaikkiaan, mutta koneen muutkin pelit on sen verran ylipäheitä, että tuovat elämään sitä kiksiä, joka uhkaa muutoin jo pahasti hiipua, kun on keikkunut mukana ihan ensi Pongeista lähtien. PSX:n ja Saturnin peleillä pääsee kyllä jo alalauteille ja Pc Enginen peli on todellinen mestariteos. Jos sen päättää ostaa, niin kannattaa myös ehdottomasti myös pelata peliä, eikä vain kiillottaa sitä vitriinissä. On sellainen peli, jota mielellään esittelen kavereille. On kyllä loksautellutkin leukoja, etenkin kun kertoo, että eihei nyt ei ole kyseessä Pleikkari :D.

No niin. Jatketaan.

HYB

Hinnat nousevat nykyään suurimmaksi osaksi sen takia että kaikki CV kama on "über rare" tavaraa ja rikkaat ja tyhmät ihmiset ostavat kalliilla. Jäisivät ihmiset varmaan aika jalkoihin jos mun ja Luxin juttuja kuuntelisivat.

Mulla ja Luxilla on semmosta settiä noista hinnoista että huhhuh :D.
TITS OR GTFO