Castlevania: Lament Of Innocence

Started by Thecob, 27 February 2007, 16:35

Previous topic - Next topic

A-Yty

Vastaani tuli jotain, josta en voi olla huomaamatta melkoisia yhtäläisyyksiä LoI:n tarinaan: Berserk.

https://berserk.fandom.com/wiki/Griffith
https://berserk.fandom.com/wiki/Guts

Griffith on nerokas strategisti, Guts taitava sotilas. Näiden kahden välille tuli välirikko ja vihollisuus.

Mitä Alkemiakiviin tulee, niin:

https://berserk.fandom.com/wiki/Beherit

Beheriteistä merkittävin jopa on "The Crimson Beherit".

Bengr Hausve

Ajattelin tätä alkaa pelailemaan sitten vuoden 2004. Eli 17 vuoden ( :wtf: :shock: :hehe: :facepalm: ) jälkeen? Kannustakaa tai puhukaa minut pois tästä toimesta. Michiru Yamanen OST on ainakin edelleen pommi-kamaa.

A-Yty

Olen pidemmän aikaa harkinnut tämän uudelleenläpipeluuta PSN-versiona. Hanketta on hidastanut, ettei ole laitteistoa, jolla tallentaa pelausta sekä ettei ole trofeita.

Bengr Hausve

Itse halusin palata vain musan takia. Kovin tutulta tuntuu tämä linna.  :pepsi: Otan nyt vastaan sen mitä saan täältä, ja nautin. :whip: Tämä ehkä on imo lähinnä 3d Symphonya mitä IGA ikinä pääsi. Curse of Darkness ei nuollut samaa hunajaa, vaikka erinomainen lajissaan (kökkö PS2 action game) olikin.

Bengr Hausve

Aloin oikein revittelemään, ja vaihdoin kaikkien tunteman knife-subweaponi uudenlaisen oudoksi crystal-subweaponiksi  :brow: Kyllä se 17-vuoden ero tästä linnasta saa ihmisessä sitten kaikkea spontaania aikaiseksi.  :party: :pepsi: (p.s. toi crystal sub-weapon on muuten tosi hyvä, jättää jälkeensä maahan pommeja)

A-Yty

#20
Niitä lisäasevariaatioita taisi olla melkoinen määrä. En tainnut kokeilla puoliakaan niistä. Vähän niin kuin CotM:in korttien kanssa kävi  :magic:

Edit: verestetäänpä vähän vanhoja muistoja ja todetaan, että alle linkitetty traileri oli erinomainen. Muistan kuinka kiinnostuneeksi tämä sai pelistä. Tämä oli aikaa ennen YouTubea ja monella oli vielä modeemikin käytössä, joten nykystandardeilla räkälaatuinen video piti tallentaa GameTrailersista (varmaan vielä Quicktimena  :o). Koska videoiden katsominen oli harvinaisempaa herkkua kuin nykypäivän "kuvataan viiden minuutin 4k-video ja upataan se 10 minuutissa" -toimintaympäristössä, tallennettuja videoita katsottiin useampaan kertaan. Videoilla oli enemmän arvoa, mutta toisaalta pelivalikoimakin oli paljon rajatumpi.

Joka sekään ei ollut huono asia, koska ei oltu tässä pisteessä, jossa bugisia AAA-pelejä plöräytetään ulos mahdollisimman nopeasti. Sitten pelaaja lataa 8 gigan korjauksia ja päivityksiä ennen kuin päästään edes alkuvalikkoon. Ja myydään DLC:t päälle. Lisäosia ei vain enää tehdä. Ei tule mieleen kuin Starcraft 2 viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

https://www.youtube.com/watch?v=Eex8ffJBzOE

Muistan kuinka nopeasti Tyrmän kirjoittajat sherlokoivat trailerista, että todennäköisesti hauta, jonka äärellä Leon oli, on
Spoiler: ShowHide
Saran.
Joachimia spekuloitiin Alucardin sisarukseksi (en muista logiikkaa tämän takana, koska muistaakseni vuosi, jolle peli sijoittuu, oli jo tuolloin tiedossa) ja puhumaan kykenevää Meduusaa pidettiin vähän kornina.

Leonin kalpeaa Kojima-naamaa ja nimeäkin vähän parjattiin (en tiedä mikä nimessä Leon oli sen arvoista). Mutta niin se taitaa olla, että jostain syystä varsinkin 3D-Vanioiden on pitänyt kypsyä ajan mittaan saavuttaakseen hyväksyntää. Varsinkin tuossa 2000-luvun alussa puoleenväliin kun IGA-piikittely oli voimissaan.

Bengr Hausve

^Hyvä luku A-yty. Itse muistelin, kuinka sain Lament of Innocence Music Sampler CD:n, ja popitin sitä kannettavalla CD-soittimella kauan ennen kun sain itse pelin.   :hehe: Eniveis läpäisin nyt "House of Sacred Remains" kentän. Seuraavaksi "Garden forgotten by Time" kenttä. Tää peli ei ole mikään aivan läpihuuto, tosi monessa pulmassa olen ollut.  :hat:

Andy

Vois kyllä pelailla, mutta ei ole tällä hetkellä laitteistoa, jolla pelaaminen onnistuisi. Hyvällä tsägällä jonninmoinen uusintajulkaisu voisi tullakin, mutta sen varaan ei kannata rakentaa.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

A-Yty

Pelin julkaisusta on pian 20 vuotta. Olisin mielelläni ostanut pelin pitkään PSN-toivelistallani olleena, jotta olisin voinut pelata pelin läpikotaisin verestääkseni muistoja ja kenties kirjoittaneeni arvostelun. Vaan eipä ole enää saatavilla sieltä. PS2-pelien saatavuuteen soisi jonkinlaista parannusta, koska ellei ole PS2 viritettynä rajatun tilan betonikuutioon, ei kovinkaan helposti tule kaivettua niitä kaapin perältä.

Onko uudenlaista arvostusta löytynyt pelille nyt kun on tarpeeksi aikaa kulunut? Omasta mielestäni se on monilta osin edelleen paras 3D-Vania. LoS totta kai peittoaa sen tuotantoarvoissa, mutta sillä ei ole voinut kompensoida asioita, joissa se jäi vajavaiseksi Castlevania-kokemuksena.

Maria

Lament on yhä suosikkejani, vaikkei nyt viime aikoina ole tullut pelattuakaan.

Henkilökohtaisissa toiveissa olisi että Konami tekis jonkinlaisen "PS2" kollektionin ja uudelleenjulkaisisivat tämän ja Curse of Darknessin.

A-Yty

Quote from: Maria on 09 September 2023, 19:25Henkilökohtaisissa toiveissa olisi että Konami tekis jonkinlaisen "PS2" kollektionin ja uudelleenjulkaisisivat tämän ja Curse of Darknessin.

Sama. Cursekin tulisi pelattua samalla uudelleen. PS4-5:lle tuo olisi omiaan. Ehkä jotain toivoa tälle on, kun kerran julkaisivat Advance Collectioninkin.

Q

Ottaen huomioon, että Cursen hahmot olivat hiljattain mukana jopa Castlevania-tv-sarjassa, niin sopii vähän ihmetellä Konamin julkaisupolitiikkaa PS2-pelien osalta. Kun uusia osia sarjaan ei ole enää aikoihin tehty, niin tekisivät edes uudelleenjulkaisuja aktiivisemmin. Toki keräilymielessä voi olla viehättävää, kun vanhoihin peleihin ei pääse niin helposti käsiksi.