Main Menu

Recent posts

#91
Castlevania / Re: Oma Castlevania Simons Que...
Last post by Wanhus - 05 December 2023, 16:04
Terve! Mitäs te?

itch.io lataus

Laitetaas taas vähän päivitys infoa ulos. Ei nyt niin ihmeellinen päivitys mutta fiksaa erästä mestaa mukavammaksi.

Update v0.74 D05.M12.Y2023

-added balloon pod level 1 spore die animation

-added tutorial

-minor improvements to certain location

-minor changes to several sprites

-minor changes to mausoleum

-fixed missing zombie die animations from day time swap

-fixed owls not in view during day time not despawning

-fixed missing indicator for certain thing

-fixed spike/trap hit boxes (again)

-fixed incorrect shadows in veros church
#92
Ghost Ship of Phools / Re: The mandatory video link t...
Last post by A-Yty - 03 December 2023, 18:28
#93
Castlevania / Re: Oma Castlevania Simons Que...
Last post by Wanhus - 30 November 2023, 16:29
Hei taas!

itch.io lataus

Versio 0.73 olis nyt ulkona. Pari uutta aluetta, efektejä, vihollisia jne.


Update v0.73 D30.M11.Y2023

-added new areas

-added 2 new enemies

-added new effects

-added new status

-added new secret

-added new tiles

-added new backgrounds

-added new music

-added new sounds

-added fullscreen option (only in main menu.)

-improvements to sadam woods

-improved day transition animation

-improvements to window graphics

-improved metzger made logo and added animation

-improvements to jova

-minor improvements to many locations

-minor improvements to several tile sets

-decreased flying skull spawn time

-fixed some block positions for improved jumping

-fixed npc's walking inside slopes

-fixed npc having wrong portrait in andole

-fixed some non moving paralaxes: sadam woods, andole, outskirts

-fixed collision mask with various spikes and traps (made them slighly smaller)

-fixed frogs no longer trying to crouch (yeah that was kinda funny)

-fixed level 3 bone throw skeleton wrong reverse sprite

-fixed missing tiles from debora woods

-fixed dead river passage tiles
#94
Castlevania / Re: Castlevania off-topic
Last post by A-Yty - 29 November 2023, 17:02

Tämä oli hyvää katsottavaa. Varmasti kullanarvoinen opas aikanaan kun joko piti saada apua kaverilta, lehdistä tai Nintendon kuumalta linjalta  :jees:
#95
Castlevania / Re: Oma Castlevania Simons Que...
Last post by Wanhus - 12 November 2023, 21:16
Terve pitkästä aikaa.

Peli siis etenee edelleen nyt versio 0.7 julkaisin sen perjantaina.
Jos haluaa testata niin tuossa linkki itch.io lataus
#96
Castlevania / Re: Melkein Castlevania: Korvi...
Last post by Q - 05 November 2023, 20:28
Quote from: A-Yty on 04 November 2023, 13:29Kickstarterin kautta tuloillaan olevassa Dracula's Curse -nimisessä lautapelissä ei Belmonteja mainita ja vapaata riistaa Dracula on tekijänoikeudellisesti, mutta ei liene kaukaa haettua, että tässä aika vahvasti inspiroiduttiin tekemään Castlevania-lautapeli nimeämättä suoraan sen varsinaisia hahmoja Draculaa lukuunottamatta.

https://www.kickstarter.com/projects/draculascurse/draculas-curse



Linnakin on kuin suoraan Castlevaniasta. Selvästi panostettu tuohon esittelyvideoon. :jees:
#97
Castlevania / Re: Melkein Castlevania: Korvi...
Last post by A-Yty - 04 November 2023, 13:29
Kickstarterin kautta tuloillaan olevassa Dracula's Curse -nimisessä lautapelissä ei Belmonteja mainita ja vapaata riistaa Dracula on tekijänoikeudellisesti, mutta ei liene kaukaa haettua, että tässä aika vahvasti inspiroiduttiin tekemään Castlevania-lautapeli nimeämättä suoraan sen varsinaisia hahmoja Draculaa lukuunottamatta.

https://www.kickstarter.com/projects/draculascurse/draculas-curse

#98
Castlevania / Re: Castlevania: Lords of Shad...
Last post by A-Yty - 17 October 2023, 17:20
En toki muista että kuinka nopeasti kiistäminen loppui kun oli lähdekin ja kuinka nopeasti se sitten vaihtui siihen, että paljonko LoS:ia oli toteutettu ei-Castlevaniana (johon tuskin saadaan ikinä tyhjentävää vastausta). Tunteet olivat aika pinnassa ainakin Tyrmäfoorumilla tuosta aiheesta, koska moni halusi olla ylitsevuotavan kiitollinen korkeiden tuotantoarvojen Castlevaniasta. eivätkä olla epäilijöitä. Kaikki oli joidenkin mielestä hirmuisen hienoa ja vaikuttavaa puhuvasta hevosesta naamioihin, joiden pitkää historiaa Castlevaniassa alettiin ynnätä lillukanvarsilla jonkun tuotannosta (varmaan Cox tai Alvarez) todettua sangen hämmentävästi, että "Castlevanialla ja naamioilla on pitkä yhteinen historia".

Tämä kiistely Tyrmäfoorumilla oli aika lailla LoS:in julkaisun aikaan ja muutama kuukausi sen päälle, kun pelin julkaisu oli vielä melko tuore asia. Ja ellen aivan väärin muista, Cox tai/ja ohjaaja Alvarez antoivat julkaisun aikaan kierteleviä tai hivenen harhaanjohtaviakin lausuntoja tuotannon kulusta eivätkä ennen julkaisua tai sen jälkeen muistaakseni sanoneet aivan suoraan, että peliä ei kokonaan kehitetty Castlevaniana. Joka on kai ihan ymmärrettävää, koska sen esiinottaminen ei olisi välttämättä ainakaan edistänyt pelin markkinointia CV-faneille.

Alvarez ei oikein erottunut edukseen keskustellessaan Tyrmäfoorumilla. Mieleeni jäi muun muassa, että hän taisi sanoa aiempia Castlevania-ääniraitoja "naisellisiksi". Tässä lausunnossa ei sinällään olisi mitään vikaa mielipiteenä, mutta tarkoituksena oli kynsin ja hampain puolustaa Araujon musiikkia. Huono taktiikka lytätä aikaisempia sarjan tekijöitä yrittääkseen korostaa omaa tuotantoaan. Muistaakseni Alvarez oli myös sellainen, että oli enemmän kiinnostunut Shadow Of The Colossukselle kunniaa tekemisestä eikä niinkään Castlevaniasta.

Kaiken kaikkiaan LoS:ia ei välttämättä työstänyt unelmatiimi, vaikka peli ei huono olekaan. Temperamenttinen, egoileva Alvarez ja virkamiesmäinen Cox pelin edustajina eivät menneet aivan nappiin.

LoS:in platinointi jäi itselläni kesken aikanaan, mutta aikomus olisi viimeistellä se, LoS2 ja edelleen pelaamaton Mirror Of Fate.
#99
Castlevania / Re: Castlevania: Lords of Shad...
Last post by Ananaz - 17 October 2023, 13:50
Olen tässä viimeisen vuoden sisään uudelleenpelaillut näitä 3D-Castlevanioita, ja nyt on menossa ensimmäinen Lords of Shadow PC-versiona Japanilaisen ääniraidan kera.

Onhan tässä omat kömpelyytensä ja hullunkurisuutensa, mutta ihan pätevä ja ennen kaikkea näyttävä peli kyllä edelleen (vaikkakin välianimaatiot harmillisesti ovat PC:lläkin purkitettuja ja aika huonolaatuisia.) Kontrolleissa ja on hetkittäin havaittavissa pientä eurojankkiä ja kameran jatkuva heiluminen on vaivaannuttavaa, mutta muutoin olen kyllä tykkäillyt pelistä.

Jatko-osat jäivät aikanaan kokonaan pelaamatta, mutta jospa nekin nyt tämän imussa tulisi sitten tsekattua.

Quote from: A-Yty on 16 October 2023, 21:44Ja vihdoin tämäkin nyt on näköjään varmistettu, että LoS:in kehitys ei ollut alusta loppuun Castlevaniana, vaikka Cox muistaakseni asian kielsi ja ties kuinka moni Tyrmäfoorumilla jaksoi inttää vastaan.

Vihdoin? ;)

Tuo Wikipedia-artikkelin kohta on nimenomaan koostettu Coxin vanhoista haastatteluista pelin julkaisun ajoilta. Kyllä se on pitkään ollut tiedossa, että Lords of Shadow'n kehitys alkoi Castlevania-prototyyppinä osana jotain Konamin sisäistä hakuprosessia, jossa etsittiin ideoita uuttaa 3D-Castlevaniaa varten. Japanin Konamin penseilyn vuoksi se muutettiin uudeksi IP:ksi ja lopulta taas Castlevaniaksi Kojiman myötävaikutuksesta.

Vaikea sanoa, kuinka paljon peli ehti muuttua kehityksen eri vaiheilla, mutta eipä kyllä yllättäisi jos pelin alkupään värikkäämmät fantasiaympäristöt olisivatkin pääasiassa siltä ajalta kun peliä tehtiin uutena IP:nä, jolloin sen luonnehdittiin olevan "dark fairy tale." Veikkaan kyllä, että kaikki nuo castlevaniamaisimmat elementit ovat kyllä olleet kyllä mukana alusta asti.
#100
Castlevania / Re: Castlevania: Lords of Shad...
Last post by A-Yty - 16 October 2023, 21:44
Panin merkille, että LoS:in Pachislot-versio on enemmän Castlevania-henkisempi kuin LoS. Ääniraita jo tekee paljon. Todella hienot versiot Beginningistä ja Vampire Killerista. Nimikin on näköjään "Akumajo Dracula", vaikka muistaakseni Castlevaniana julkaistiin Japanissakin kuten LoI (?).


Ja vihdoin tämäkin nyt on näköjään varmistettu, että LoS:in kehitys ei ollut alusta loppuun Castlevaniana, vaikka Cox muistaakseni asian kielsi ja ties kuinka moni Tyrmäfoorumilla jaksoi inttää vastaan.

QuoteKonami told MercurySteam the game would be an original intellectual property (IP) when it was first greenlit as a Castlevania title.[29] Konami eventually asked them to cease work on Lords of Shadow while it was still in its early stages, until David Cox showed the Japanese senior management the game and was offered help by video game designer Hideo Kojima.[30] Konami then chose the pitch for it as the next Castlevania entry.[9][16]

Paljonkohan peliä oli ehditty jo tehdä ennen kuin se lukittiin Castlevaniaksi?