IGAn peli on siis Bloodstained: Ritual of the Night. (https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night?ref=hero_thanks)
Se löytyy Kickstarterista ja ilmestyy vuonna 2017 PS4:lle Xbox Onelle ja PC:lle. Linkistä pääsee pelin Kickstarter-kampanjaan.
Ainakin promovideo on laadukas. :[
Mielenkiintoista nähdä ensimmäinen "kotikonsoleille" tehty metroidvania sitten SotN:in. Teknologian ei pitäisi asettaa liiemmin rajoituksia toteutukselle. Eri asia sitten, millaisia rajoituksia rahoitus asettaa.
Sellaisen kuvan projektista saa, että tekijät pyrkivät parhaansa mukaan kunnioittamaan "igavanian" perinteitä, eikä mitään erikoisia mullistuksia pelimekaniikkaan ole luvassa. Melkein jo tietää varsinaista pelikuvaa näkemättäkin, millainen lopputulos on luvassa.
Puuh, vai että 2 vuotta vielä... Tuleekohan muut Kickstartterit joskus julkaistua, kuten Mighty Number 9?
Mighty No. 9 taidettiin syyskuulle jo varmistaakin. Ehkäpä Inti Creates ei ole niitä kaikkein tehokkaimpia kustannusfirmoja, mutta onneksi heidän pelinsä ovat olleet melko bugivapaita ja toimivia muutenkin.
Peli muuten paukutti vuorokaudessa yli miljoona dollaria Kickstarterissa, joten hyvältä näyttää. Itse annoin pelille 65$, koska sillä saan rajatun fyysisen painoksen pelistä.
Tulikin pelattua DS:n Igavaniat hiljattain uudestaan, kun hommasin DSi XL:n. Varsinkin Order of Ecclesiaa pelatessa tuli mieleen, kuinka IGA halusi selvästi kehittää eteenpäin konseptiaan ja oli sääli, että homma tyssäsi siihen. Ei nämä Lords of Shadow't innostaneet itseäni yhtään ja ajattelinkin, että Castlevania on täysi kuollut sarja. No, eihän tämä IGAn uusi proggis varsinaisesti ole Cassu, mutta eiköhän tässä ole enemmän Cassua kuin mitä noissa 3d-virityksissä yhteensä.
Itsekin tosiaan rahoitin projektia hommaamalla fyysisen kopion.
Itseltäkin lähti ainakin näin alkuun 65 dollaria, mutta saatan vielä korottaa myöhemmin jos rahatilanne sallii.
Ilahdutti kyllä nähdä kuinka nopeasti peli saavutti ja tuplasi tavoitteensa. Olin etukäteen jopa hieman huolissani siitä, mahtaako uudelle Igavanialle lopulta olla edes kauheasti kysyntää. :) Vaikuttaa pääosin todella lupaavalta, vaikka kaikki tähän mennessä paljastetut lisäetapit eivät ihan vakuutakaan. David Hayterin sijaan maksaisin itse ennemmin vaikka siitä, että saataisiin SotNin äänet takaisin kuvioihin. :D
Pari vuotta tuntuu aika sopivalta ajalta tälläisen kehittämiseen.
Näyttääpä kickstarter sujuneen oikein hyvin. Peliä odotellessa. 8)
Sattumalta tähän törmäsin. Iga taas näköjään vauhdissa. Pokka kyllä vähän petti. :o
2½ milliä kahdessakymmenessä päivässä ei kyllä ole ollenkaan paha saavutus. :P
Viimeisimmän tiedon mukaan Alucardina aikanaan murissut Robbie Belgrade on myös mukana pelin äänikaartissa. Jonkinmoinen käännös myös Wii U:lle on tekeillä.
No niin, ohi on, ja hommasivat 5 ja puoli miljoonaa vissiin.
Komeat boonussisällöt näyttäis tulevan. No, peliä odotellessa tosiaankin, kun tässä ny vuosi pari tulee vierähtämään. Ostan sitten PS4:lle joskus, kunhan joskus ostan sen PS4:n ensin. :mrgreen:
Jahas, joko se meni ohi? Tarkoitus oli lahjoittaa jonkin verran. No, so not.
Muutamia uusia kuvia julkaistu Kickstarterissa. (https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night/posts/1470661) Kysellään ihan faneilta asti mielekkäintä shaderiä. Omaan silmään varsinkin tuo koko huonetta kuvaava otos vaikuttaa oikein lupaavalta.
https://www.youtube.com/watch?v=6VKfthxb4t8
Kuin naispuolinen Richter siinä juoksentelisi. Itse toivon todella, että tuo grafiikka on erittäin alkutekijöissään, koska tuollaisenaan ei juuri DX Chroniclesia edistyneemmältä näytä.
Graafisesti vaikuttaa ihan riittävän hyvältä - jos nyt otetaan huomioon, että keskeinen elementti myös graafisesti, eli viholliset, puuttuvat toistaiseksi. Mitään yllätyksiä video ei kyllä tarjonnut.
Niin no, kyseessä on vielä alpha-versio, ja ilman lykkäyksiäkin pelillä on toiset 9-10 kuukautta kehitysaikaa jäljellä, mutta vertaus DXC:n nyt on lähinnä huvittava.
Tuossa oli pelikuvaa E3-demosta, jossa mukana myös vihollisia ja bossi. Hyvin Ecclesiamaiselta näyttää kauttaaltaan.
https://www.youtube.com/watch?v=P5CuDs87MkQ
Quote from: Ananaz on 16 June 2016, 17:14
Niin no, kyseessä on vielä alpha-versio, ja ilman lykkäyksiäkin pelillä on toiset 9-10 kuukautta kehitysaikaa jäljellä, mutta vertaus DXC:n nyt on lähinnä huvittava.
Tuossa oli pelikuvaa E3-demosta, jossa mukana myös vihollisia ja bossi. Hyvin Ecclesiamaiselta näyttää kauttaaltaan.
https://www.youtube.com/watch?v=P5CuDs87MkQ
Demon perusteella peli vaikuttaa tosiaan vähän niin kuin Ecclesian HD-päivitykseltä. Eipä tässä sen suurempia odotuksia ole ollutkaan. Tasosuunnittelusta puuttuu perinteiden mukaisesti kaikki innovatiivisuus, minkä voi antaa tässä vaiheessa anteeksi, kun kyse on vasta varhaisversiosta ja pelimekaniikan perusominaisuuksien esittelystä.
Tuli tuossa itsekin pelailtua E3-demo läpi, 60$ backerina sai steam-tunnukset demon latausta varten.
Demo oli pelattu läpi noin vartissa, mutta sai hyvän peruskuvan ainakin kontrolleista. Ne ovat taattua metroidvaniaa, oli heti kuin kotonaan kontrollien kanssa. Yleinen fiilis on ehtaa "sitä itseään", ainoastaan viholliset ja päähahmon potkukyvyt (Kung fu shoes!) saavat pelin tuntumaan hivenen erilaiselta Cassuun verrattuna. Mutta vain hieman. Metroidvaniaa tässä on haettu ja sitä on selvästi tulossa. Tosin saa nähdä, miten kenttädesign lopullisesti rakentuu. Tässä seikkailtiin laivassa, joka vaikuttaa hieman erilliseltä joten voisiko kyseessä olla varsinaisen pelin intro stage, vai löytyykö tätä lopullisesta pelistä ollenkaan.
Grafiikoista ja äänistä vielä sen verran, että hahmot ja niiden animaatiot ovat ihan hyviä, taustat hivenen tylsiä (niissä voisi mielestäni käyttää enemmänkin väriä). Vähän tulee tosiaan mieleen Dracula X Chroniclesin tylsähköt 3d-graffat, vaikka ei ehkä ihan niin harmaata sentään. Taustamusa on kivan Castlevaniamaista, joskin vähän "Michiru Yamane on automode"-tyyppistä. Tuli vahva deja vu-fiilis. Sekin lienee tässä tapauksessa tarkoituksellista.
Nämä nyt tällaisia ensifiiliksiä. Demo oli sen verran lyhyt, että peliä ei voi vielä arvottaa sen perusteella mutta ihan lupaavalta vaikuttaa. Orderista on kohta 10 vuotta, joten tässä vaiheessa ei haittaa päästä taas pelaamaan perinteinen metroidvania.
Bloodstained myöhästyy. (https://www.youtube.com/watch?v=zuTZMMsUwY4)
Peliä voi näillä näkymin odotella vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla.
Yllättävän kauan saa odotella siihen nähden, että pelistä julkaistiin jo pelattava demo. Sinänsä hyvä, jos Iga ei tyydy pelkkään liukuhihnatuotantoon.
Inti Creates on vetäytynyt pääasiallisen kehittäjän roolista, ja keskittyy vain prequel-osion tekemiseen. (https://www.gamereactor.fi/uutiset/450493/Inti+Creates+jattaa+Bloodstainedin+paakehityksen/?sid=8175c1807b9088ea5b8799175b6b6098) Tiedä sitten, onko tällä enää suurempaa vaikutusta, kun peli on tarkoitus julkaista jo reilun puolen vuoden päästä.
*Bumpitan* :hehe:
:wtf: :shock:
Koska halusin itsekin tästä puhua nyt, kun ollaan lähemmäksi mahdollista julkaisuvuotta 2018. Nintendo Switchille tahtoisin tän. :alko:
Viimeksi ilmoitettu julkaisuajankohta on vuoden 2018 ensimmäinen puolisko, joten lienee realistista olettaa, että peli ollaan tosiaan julkaisemassa ensi vuonna. Siinä tuleekin sitten kuluneeksi jo kymmenen vuotta Igan edellisestä Metroidvaniasta.
Saisivat ny kyllä jo viimeistellä sen.
Come on, IGA, PS4:kin tuli lopulta ostettua ja se yksi motivaatioista sen hankkimiseen oli just "se IGAn Medroidvania tulee tällekin"
Odotellaan :pepsi:
Musiikkivastaavat esittäytyvät (https://www.youtube.com/watch?v=UfJ7TqkjKeU) uudella BtS-videolla. Valitettavaa, että pelin julkaisusta ei ole vieläkään mitään tietoa. Viimeisin tieto oli vuoden 2018 alkupuoliskolla, mutta sekin alkaa näyttää jo melko epätodennäköiseltä. Peli näyttää muutoin hyvältä, mutta eteneminen on jotenkin hitaanlaista.
Pääpelin retrospinoff julkaistaan muun muassa Switchillä ja 3DS:llä 24.5.2018 10€ hintaan, sanoo Nintendo Life. (http://www.nintendolife.com/news/2018/05/inti_creates_announces_new_bloodstained_and_gunvolt_titles_for_switch_at_bitsummit) Peli vaikuttaisi ottavan melkoisen määrän otteita Castelvania III:sta.
Tämäpä positiivinen yllätys. spinoffihan näyttää paremmalta kuin itse pääpeli. :jees:
Linkki traileriin: https://www.youtube.com/watch?v=UlDq0FQS15o (https://www.youtube.com/watch?v=UlDq0FQS15o)
Ei vaikuta yhtään hassummalta. Ihan hyvä että saavat sentään edes tuon julkaistua, kun varsinaisen pääpelin julkaisu vain viivästyy.
Pelasin tuossa Curse of the Moonin kaksi ensimmäistä kenttää "veteraani"-vaikeusasteella. Castlevania-veteraanin onkin todella helppo tarttua peliin, kun sekä tasosuunnittelu että osa vihollistyypeistä on lainattu vanhoista Castlevanioista. Pelissä ei vaikuta olevan mitään muuta varsinaisesti vialla kuin se, että se ei ole oikea Castlevania.
Veteraani-vaikeusasteeseen olisin toivonut knock backin lisäksi vielä pienen hetken "stunnia" korkealta putoamisen jälkeen.
Olen tietääkseni pelannut pelin jo kaikilla mahdollisilla tavoilla läpi ja sainkin tuhlattua siihen ruhtinaalliset 21 tuntia elämästäni.
10/10
Ja minä kun en ole peliä päässyt vielä edes pelaamaan, koska Inti Created ei ole vielä latauskoodia minulle tarjoillut.
Story Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=lKlR0SEmIoI&t=0s (https://www.youtube.com/watch?v=lKlR0SEmIoI&t=0s)
Eli kuukauden päästä tulisi. Hassua, että fyysisiä kopioita Suomessa saadaan vasta n.3 päivää myöhemmin, kuin mitä pelin Euroooan julkaisupäivä on. :\
Saan omani suoraan Fangamerilta projektin takaajana. Sijoitin peliin 150€, joten sopii olla odotuksen arvoinen tekele.
VPD.fi:ssä fysikaalisille kopioille ilmoitettiin jenkkien päivämääristä (18.6.2019/PS4 etc ja 25.6/Switch) ja Nintendo UK Euroopan virallisesta päivämäärästä poikkeavat ajat 20.6/PS4 etc. ja 28.6/Switch. Eli 2-3 päivää myöhemmin, kuin ainakin Euroopan digi-julkaisu. :doh:
...
Olen ostamassa fysikaalisen silti. :hat: Mites muut kuin mä ja Andy?
En ole vieläkään ostanut PS4:ää tai Switchiä, joten en varmaan ainakaan kiirehdi pelin ostamisessa. Yamanen OST:in sisältävää ja IGA:n sigreenaamaa pakettia olen harkinnut useampaan otteeseen. Mutta on noita erikoisversioita jo nurkissa muutenkin sen verran, etten oikein ole enää varma, onko niiden haaliminen mielekästä.
Ymmärrän. Meitsi on itse ollut pääasiassa digi lähes vuosikymmenen. :nuija: Mutta yritän noi Cassut, mitä nyt niitä edes enää saa ja Igavaniat hankkia fysikaalisina. Niin on edes jotain mitä lapioida päälle hautaan, kun elo jättää. :pepsi:
Itse tuin peliä aikanaan 60 dollarilla fyysisen kopion edestä, joskaan en nyt jälkeenpäin tiedä mitä sillä teen, koska pelaan pelin kuitenkin PC:llä. En ole yhtään perehtynyt siihen kuinka toimitukset hoidetaan, eli saanko latauskoodin etukäteen sähköpostissa ja tyhjän laatikon myöhemmin postitse tai ylipäätään koska peliä aletaan kickstartaajille toimittamaan. :o
Toivottavasti osoittautuu odotuksen arvoiseksi. Jos on saatu yhdistettyä SotNin koko ja yksityiskohtaisuus OoE:n mekaniikoihin niin pitäisi kelvata.
Onneksi ainakin Curse of the Moon oli erinomainen, ja paljon parempi kuin olisi etukäteen odottanut.
Nonnih, tänään se vissiin julkaistaan. Vähän tällaisessa materialistisessa mielentilassa tuli miettineeksi, että olisiko sittenkin pitänyt valkata joku noista keräilyversioista, kun niitä ei kuitenkaan mistään sitten saa. Mutta toisaalta, odottelen tässä muutenkin kahta Kickstarteria, joiden julkaisu on venähtänyt :jees:
Toivottavasti saadaan Vaanijoilta sitten tuoreeltaan tuntemuksia pelistä.
Jep, sain kuin sainkin pelin eilen! Tapa jolla PC-backerit on huomioitu ilahdutti suuresti; kaikki saivat pelin ladattavaksi jo eilen, kun taas fyysiset kopiot toimitetaan vasta myöhemmin, jahka kaikki lisäsisältö on saatu julkaistua ja voidaan pakata yksiin kansiin. Esimerkillistä toimintaa Kickstarter-projektilta. :jees: (vaikka pari päivää sitten vähän ärsyttikin, kuinka backaajat tuntuivat olevan viimeiset jotka pääsivät peliin käsiksi pelikauppojen laitettua pelin pari päivää etuajassa myyntiin.)
Peli itsessään vaikuttaa ainakin ensituntumalta onnistuneelta, ja hivenen jopa huvittaa, kuinka täsmällisesti vanhojen Igavanioiden pelituntuma ja ohjattavuus on saatu tuotua uudelle pelimoottorille ja uuden kehitystiimin toimesta. :D Sisältöä ja syvyyttä ainakin vaikuttaisi olevan kiitettävästi, kun jo parin tunnin pelaamisen jälkeen aseita on kertynyt melkein parisenkymmentä ja suunnilleen kaikilla aseilla/asetyypeillä on omat erikoisliikkeensä, ja Sorrow-Cassujen sielusysteemi on tuotu tähän käytännössä sellaisenaan. Haaste tuntuisi parin ensimmäisen bossin perusteella olevan Ecclesian tasoa, eli ehkä hivenen korkeampi kuin useimmissa muissa Igavanioissa, mutta ei nyt paljoa. (Normal-tasolla siis, jos pelin haluaa aloittaa korkeammilla vaikeusasteilla, voi laittaa alussa nimeksi NIGHTMARE, joka unlockaa Hard/Nightmare-tasot.) Musiikki on aika perus-Yamanea. Juoni on ihan turha ja sitä on ainakin näin alussa vähän liikaa. :P
Tuntuisi siltä, että IGA toimitti juuri sitä mitä tilattiinkin, ehkä jopa vähän paremmin kuin odotin. Saas nähdä kun ehtii pelaamaan enemmän. :hat:
Ai joo tääkin viimeinkin pihalla. Onhan tätä ikuisuus odotettukin.
Pitänee ostaa PS4lle kun ehtii.
Mietteeni pelin Switch-versiosta:
https://fintendo.fi/blogi/arvostelut/bloodstained-ritual-of-the-night/ (https://fintendo.fi/blogi/arvostelut/bloodstained-ritual-of-the-night/)
Quote from: Andy on 21 August 2019, 08:21
Mietteeni pelin Switch-versiosta:
https://fintendo.fi/blogi/arvostelut/bloodstained-ritual-of-the-night/ (https://fintendo.fi/blogi/arvostelut/bloodstained-ritual-of-the-night/)
Asiallinen arvostelu! :hat:
Ai olihan meillä ketju tällekin, vaikka aika vanha.
Kun nyt on läpi pelattu, täytyy sanoa vain että 10/10, lisää tälläisiä. Oli just mitä halusin IGAvanialta. :jees:
Curse of the Moon 2 julkaistaan 10.7.: https://www.youtube.com/watch?v=Ynesdjzxix0 (https://www.youtube.com/watch?v=Ynesdjzxix0)