Oma Castlevania Simons Quest Remake

Started by Wanhus, 21 July 2012, 21:15

Previous topic - Next topic

Wanhus

Terve!

Olen aivan uusi jamppa täällä mutta aina välilää tänne eksynyt jo pidemmän aikaa.
Aloin tekemään Castlevania Simons Questista uutta versiota kun vanha NES versio nyt sisältää hieman virheitä,
outouksia, turhan helppoja pomoja ja ärsyttävyyksiä.

Päivitetty 12.11.2023

Kehitän siis peliä yhä.
Julkaisin pelistä version 0.7 tossa perjantaina jos nappaa käydä lataamassa.
Itch.io linkki


Mutta nyt kuvia:






Toivoisin mahdollisia ehdotuksia tai muita vinkkejä =)
Kiitos.

VTS

Tervetuloa! Oikein hyvältähän tuo näyttää. :jees: Simonilla kerrankin se oikea spritti eikä mitään punaiseksi värjättyä Richteriä. Backgroundit ja tilet ihan itse tekemiä?

Wanhus

Osa on itse tehtyjä osa ei.
Yritin mahdollisimman paljon ripata muista castlevanioista jotta peli ei näyttäisi aivan muulta.
Koko jovan kaupunki on omaa käsialaa samoin kuin inventoryn esineet, monet tilet, jova woods tausta metsä, suo ja monet muut jotka eivät näy ovat itse tehtyä.
Tosin olen monet omat korvannut ripatuilla spriteillä ja saatan kovata lisääkin autenttisemman castlevanian saavuttamiseksi =)

Q

Hienolta vaikuttaa. Ihan hyvä idea tuo että hieman rukataan pelin sisältöä, ettei kyse ole ainoastaan graafisesta pätsistä. Mahtaako muuten Simon's Questista olla aiemmin tehty remakeja, ja minkälaatuisia?

Wanhus

On siitä tehty remake, ainakin yksi.
Tosin en kokeillut. Näyttää olevan tehty super castlevanian spriteillä.
Peliä on kyllä muutettu enemän kuin minä haluaisin =D

Tuossa youtube linkki kyseiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=tsRRfGQf2m4&feature=related


Rod

Tosi hyvältä näyttää! :jees: Tule laittamaan tänne linkkiä demoon, kun saat valmiiksi. Eiköhän täältä löydy asiantuntevia testaajia. Itselläni on ollut myös haaveissa tehdä jonkinlainen remake vanhansa vaniasta, mutta tällä hetkellä on toinen sen verran iso peliprojekti käynnissä, ettei aika yksinkertaisesti riitä muihin töihin.

Wanhus

Kiitos kommentista, aion kyllä laittaa testiversion tänne kunhan siinä on tarpeeksi pelattavaa. En ole vielä saanut yhtään linnaa valmiiksi mutta moottori on jo valmis ja ulkoalueita on tehty aika pitkälle. Itsellänikin on useampikin projekti työn alla muunmuassa tämä roolipeli: http://www.indiedb.com/games/remnants-fragments-of-the-past

Eniten aikaa tuon tekemisessä menee spritejen piirtämiseen, rippaamiseen, jne...
Lisään tuohon myös musita castlevaniosta tuttuja artifakteja kuten esineitä joilla näkee vihollisen nimen, osumapisteet, jne tuttuja juttuja.
Mutta ktuen sanoin en aijo muuttaa mekaniikkaa joten peliin ei tule liukuja tupla hyppyjä tai vastaavaa. Ei edes uusia aseita. Joitakin esineitä olen ajatellut lisätä ehkä esim. kirves tai kirja?

Wanhus



Terve!
Ajattelin nyt heittää taas jotain kuvaa editmysestä =)



Q

Hyvä homma, että projekti etenee. Jäämme odottelemaan testiversion julkaisua.

A-Yty

Mitenkäs rojekti etenee?  :hat:

Samassa yhteydessä mainostan tätä käännöstä, siltä varalta että se meni joltain ohi:

http://bisqwit.iki.fi/cv2fin/#cost

Ei taida olla kuitenkaan omaa triidiä ollut aiheesta, vaikka tekijä itse käväisi esittelemässä homman muistaakseni foorumilla pari vuotta sitten.

Wanhus

Joo edelleen väännän tätä vaikkei musta paljoo oo kuulunu.
Apuu melkein tarvisin musiikkien ja joidenkin grafiikoiden kanssa. Muuten voi olla että saatte odottaa vielä seuraavat 4 vuotta =D
Grafiikka tyyliltään palasin enemmän alkuperäisen oloiseksi.
Laitetaan nyt pari vanhempaa kuvaa kun en jaksa uusia uploadata. Nää on alku vuodesta:

uusin kuva alla, vaihdoin UI'n tyyliä



Q

Hienoa, että tätäkin on vielä työstetty. :jees: Julkaisuajankohtaan voinee soveltaa perinteistä arviota "when it's done".

Wanhus

Joo juuri näin =D khyl se joskus valmistuu.

Mut jos haluu seurat tarkemmi tai kiinnostaa auttaa mua tän pelin kans pixel artis ja musiikis ni kandee seurat tota mun topickia tuolla http://castlevaniadungeon.net/forums/index.php/topic,8775.0.html
Tuolla kans uudempia kuvia =)

Wanhus

Terve pitkästä aikaa.

Peli siis etenee edelleen nyt versio 0.7 julkaisin sen perjantaina.
Jos haluaa testata niin tuossa linkki itch.io lataus

Wanhus

Hei taas!

itch.io lataus

Versio 0.73 olis nyt ulkona. Pari uutta aluetta, efektejä, vihollisia jne.


Update v0.73 D30.M11.Y2023

-added new areas

-added 2 new enemies

-added new effects

-added new status

-added new secret

-added new tiles

-added new backgrounds

-added new music

-added new sounds

-added fullscreen option (only in main menu.)

-improvements to sadam woods

-improved day transition animation

-improvements to window graphics

-improved metzger made logo and added animation

-improvements to jova

-minor improvements to many locations

-minor improvements to several tile sets

-decreased flying skull spawn time

-fixed some block positions for improved jumping

-fixed npc's walking inside slopes

-fixed npc having wrong portrait in andole

-fixed some non moving paralaxes: sadam woods, andole, outskirts

-fixed collision mask with various spikes and traps (made them slighly smaller)

-fixed frogs no longer trying to crouch (yeah that was kinda funny)

-fixed level 3 bone throw skeleton wrong reverse sprite

-fixed missing tiles from debora woods

-fixed dead river passage tiles