Author Topic: Oma Castlevania Simons Quest Remake  (Read 1904 times)

Wanhus

• Skeleton
Oma Castlevania Simons Quest Remake
« on: July 21, 2012, 21:09 »
Terve!

Olen aivan uusi jamppa täällä mutta aina välilää tänne eksynyt jo pidemmän aikaa.
Aloin tekemään Castlevania Simons Questista uutta versiota kun vanha NES versio nyt sisältää hieman virheitä,
outouksia, turhan helppoja pomoja ja ärsyttävyyksiä.

Peliin tulossa tai on jo:
-Voit katsoa alas olemalla muutaman sekunnin ajan kyykyssä
-Kyläläisten vihjeissä on nyt järkeä mutta tottakai osa silti valehtelee
-Pelissä ostetaan rahalla ei sydämmillä ( sydän/raha tippumis taso tasapainossa )
-Kaupungissa veteen putoamiseen ei kuole
-Graafisia uudistuksia
-Valaistus moottori
-Uusia alueita ja pomoja
-Pidän kuitenkin pelin mekaniikan aivan samana kuin edeltäjänsä ( eli ei liukumisia, roikkumisia, pyöritettävää ruoskaa, jne... )
-Vanhat musiikit, tosin olen ajatellut lisääväni vaihtoehtoisesti valittavana olevat REMIX kappaleet
-JNE muuta mitä en nyt muista

Mutta nyt kuvia:

Toivoisin mahdollisia ehdotuksia tai muita vinkkejä =)
Kiitos.

VTS

• Doppelganger
Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
« Reply #1 on: July 22, 2012, 01:01 »
Tervetuloa! Oikein hyvältähän tuo näyttää. :jees: Simonilla kerrankin se oikea spritti eikä mitään punaiseksi värjättyä Richteriä. Backgroundit ja tilet ihan itse tekemiä?

Wanhus

• Skeleton
« Reply #2 on: July 22, 2012, 02:02 »
Osa on itse tehtyjä osa ei.
Yritin mahdollisimman paljon ripata muista castlevanioista jotta peli ei näyttäisi aivan muulta.
Koko jovan kaupunki on omaa käsialaa samoin kuin inventoryn esineet, monet tilet, jova woods tausta metsä, suo ja monet muut jotka eivät näy ovat itse tehtyä.
Tosin olen monet omat korvannut ripatuilla spriteillä ja saatan kovata lisääkin autenttisemman castlevanian saavuttamiseksi =)

Q

• Administrator
  • Creature of Chaos
« Reply #3 on: July 22, 2012, 21:09 »
Hienolta vaikuttaa. Ihan hyvä idea tuo että hieman rukataan pelin sisältöä, ettei kyse ole ainoastaan graafisesta pätsistä. Mahtaako muuten Simon's Questista olla aiemmin tehty remakeja, ja minkälaatuisia?

Wanhus

• Skeleton
« Reply #4 on: July 23, 2012, 01:01 »
On siitä tehty remake, ainakin yksi.
Tosin en kokeillut. Näyttää olevan tehty super castlevanian spriteillä.
Peliä on kyllä muutettu enemän kuin minä haluaisin =D

Tuossa youtube linkki kyseiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=tsRRfGQf2m4&feature=related

Rod

• Administrator
  • Count of Wallachia
« Reply #5 on: July 25, 2012, 21:09 »
Tosi hyvältä näyttää! :jees: Tule laittamaan tänne linkkiä demoon, kun saat valmiiksi. Eiköhän täältä löydy asiantuntevia testaajia. Itselläni on ollut myös haaveissa tehdä jonkinlainen remake vanhansa vaniasta, mutta tällä hetkellä on toinen sen verran iso peliprojekti käynnissä, ettei aika yksinkertaisesti riitä muihin töihin.

Wanhus

• Skeleton
« Reply #6 on: July 26, 2012, 14:02 »
Kiitos kommentista, aion kyllä laittaa testiversion tänne kunhan siinä on tarpeeksi pelattavaa. En ole vielä saanut yhtään linnaa valmiiksi mutta moottori on jo valmis ja ulkoalueita on tehty aika pitkälle. Itsellänikin on useampikin projekti työn alla muunmuassa tämä roolipeli: http://www.indiedb.com/games/remnants-fragments-of-the-past

Eniten aikaa tuon tekemisessä menee spritejen piirtämiseen, rippaamiseen, jne...
Lisään tuohon myös musita castlevaniosta tuttuja artifakteja kuten esineitä joilla näkee vihollisen nimen, osumapisteet, jne tuttuja juttuja.
Mutta ktuen sanoin en aijo muuttaa mekaniikkaa joten peliin ei tule liukuja tupla hyppyjä tai vastaavaa. Ei edes uusia aseita. Joitakin esineitä olen ajatellut lisätä ehkä esim. kirves tai kirja?

Wanhus

• Skeleton
« Reply #7 on: January 06, 2013, 15:03 »

Terve!
Ajattelin nyt heittää taas jotain kuvaa editmysestä =)

Q

• Administrator
  • Creature of Chaos
« Reply #8 on: January 06, 2013, 19:07 »
Hyvä homma, että projekti etenee. Jäämme odottelemaan testiversion julkaisua.

A-Yty

• Global Moderator
  • Creature of Chaos
« Reply #9 on: February 10, 2016, 18:06 »
Mitenkäs rojekti etenee?  :hat:

Samassa yhteydessä mainostan tätä käännöstä, siltä varalta että se meni joltain ohi:

http://bisqwit.iki.fi/cv2fin/#cost

Ei taida olla kuitenkaan omaa triidiä ollut aiheesta, vaikka tekijä itse käväisi esittelemässä homman muistaakseni foorumilla pari vuotta sitten.

Wanhus

• Skeleton
« Reply #10 on: August 17, 2016, 02:02 »
Joo edelleen väännän tätä vaikkei musta paljoo oo kuulunu.
Apuu melkein tarvisin musiikkien ja joidenkin grafiikoiden kanssa. Muuten voi olla että saatte odottaa vielä seuraavat 4 vuotta =D
Grafiikka tyyliltään palasin enemmän alkuperäisen oloiseksi.
Laitetaan nyt pari vanhempaa kuvaa kun en jaksa uusia uploadata. Nää on alku vuodesta:

uusin kuva alla, vaihdoin UI'n tyyliä

Q

• Administrator
  • Creature of Chaos
« Reply #11 on: August 19, 2016, 18:06 »
Hienoa, että tätäkin on vielä työstetty. :jees: Julkaisuajankohtaan voinee soveltaa perinteistä arviota "when it's done".

Wanhus

• Skeleton
« Reply #12 on: August 19, 2016, 21:09 »
Joo juuri näin =D khyl se joskus valmistuu.

Mut jos haluu seurat tarkemmi tai kiinnostaa auttaa mua tän pelin kans pixel artis ja musiikis ni kandee seurat tota mun topickia tuolla http://castlevaniadungeon.net/forums/index.php/topic,8775.0.html
Tuolla kans uudempia kuvia =)