Dracula's Curse vai Akumajo Densetsu?

Started by Q, 04 March 2011, 22:13

Previous topic - Next topic

Q

Dracula's Cursen ja sen japsiversion, Akumajo Densetsun välillä on varsin merkittäviä eroja. Kuuluisin on Densetsun äänisiru, jonka suunnitteluun osallistui myös yksi pelin kolmesta säveltäjästä. Siru mahdollisti tavallista korkealaatuisemman musiikin. Toinen iso ero on vaikeusasteessa: Dracula's Curse on vaikeampi. Jotkut viholliset vaativat useamman ruoskaniskun kuin Densetsussa, ja pelin edetessä myös vihollisten hyökkäykset voimistuvat. Lisäksi viimeisen kentän lopputaistelussa kuollessaan Dracula's Cursen pelaaja joutuu aloittamaan kauempaa kuin Densetsun pelaaja. Kirsikkana kakun päällä itse Dracula on väkevämpi vastus Dracula's Cursessa. Marginaalisempia eroavaisuuksia on pelien grafiikassa.

Itse kallistun länsiversion puoleen, lähinnä siksi että vaikeusaste on hiottu kohdalleen. Densetsun ääniraita on hyytävämpi, mutta kokonaisuutena asetan Cursen raidan samalle tasolle. Jotkut biisit soveltuvat paremmin NES:in perusäänipiirille kun erikoissirulle.

Maria

#1
Eiköhän se ole se Euroversio. Japanin versiota ei oo koskaan tullut kokeiltua, joten en noista musiikeista tiedä.

Ja jos joku niin surkea pelaaja kuin minä kykenee läpäisemään Dracula's Cursen, niin helpompaa versiota ei tarvita.  :mrgreen: