Main Menu

Ebay

Started by Anonymous, 15 June 2005, 13:30

Previous topic - Next topic

venzetti

#15
Paypal on aika turvallinen mikäli sitä käyttää vain kohtalaisen pieniin maksuihin. Tuhansia euroja ei kannata ruveta niille antamaan. :|

Q

#16
Kaikella liiketoiminnalla on riskinsä. Mutta onko tällä foorumilla ollut kenelläkään ongelmia PayPalin kanssa? Minulla ei.

Maria

#17
Eipä ole meilläkään ollut mitään ongelmaa. Joskus sillä jotain pieniä ostoja tehdään/maksetaan Towerofmist:n webbitila ja se siitä.

Ja sinällään, suomalaiset luottokortithan on aika hyvin "suojattuja" eli jos rupeaisi ylimääräisiä kuluja näkymään Paypal:n kautta, niin senkun yhteyttä Luottokuntaan ja ilmoittamaan että ei ole sinun ostojasi.

venzetti

#18
Quote from: "Qualtagh"Kaikella liiketoiminnalla on riskinsä. Mutta onko tällä foorumilla ollut kenelläkään ongelmia PayPalin kanssa? Minulla ei.

Niin minultahan veloittavat joskus jotain hämäriä omia summiaan. Ei kovin paljon mutta kuitenkin.

-Zero-

#19
Mä oon monesti meinannu ostaa tuolta ebaystä kaikkee hianoo krääsää, mutta en oo kehannu ku en oo varma et tuleeko se tavara sitten perille....

Christophe

#20
Paypal on luotettava maksutapa. Sekään ei tietysti suojaa lipeviltä myyjiltä, jotka ovat mm. myyneet X360-konsolin laatikkoa koneen hinnalla ;) Mediakriittisyys ja kaikkien puolien arviointi on hieno ominaisuus ja lopulta jokainen tekee oman päätöksensä.

A-Yty

#21
Quote from: "venzetti"
Quote from: "Qualtagh"Kaikella liiketoiminnalla on riskinsä. Mutta onko tällä foorumilla ollut kenelläkään ongelmia PayPalin kanssa? Minulla ei.

Niin minultahan veloittavat joskus jotain hämäriä omia summiaan. Ei kovin paljon mutta kuitenkin.

Oletko silti maksellut niitä ?

A-Yty

#22
No, rekkasin nyt eBayhin. Ensisijaisesti tähtäimessä on Britannia, koska kommunikaatio onnistuu helpoiten ja tullista ei pitäisi olla mitään vaivaa.

QuoteTilisiirroissa ym. maksutavoissa on se riski, että ei koskaan saa mitään, edes kiviä paketissa!

Suurempi riski kuin PayPalissa? 

Christophe

#23
Quote from: "A-Yty"No, rekkasin nyt eBayhin. Ensisijaisesti tähtäimessä on Britannia, koska kommunikaatio onnistuu helpoiten ja tullista ei pitäisi olla mitään vaivaa.

QuoteTilisiirroissa ym. maksutavoissa on se riski, että ei koskaan saa mitään, edes kiviä paketissa!

Suurempi riski kuin PayPalissa? 

Nyt on just menossa ens kertaa triali paypalin kautta maksetusta kamasta, jota en koskaan saanut. Vastapuolena on yllättäen kaikista kansakunnista jenkkilä. Ei lupaa hyvää, kun paypal on vahvasti jenkkivetoinen yritys. Onneksi on Phoenix Wright-kokemus pohjilla ;).

Ei kannata silti huolestua liikaa. Olen tehnyt kuitenkin vuosien varrella järjettömästi kauppoja. Epäonnistumisprosentti on edelleen promilleluokassa.

Euroopan IBAN/BIC kansoista hollantilaiset osaa kokemusteni mukaan parhaiten englantia. Hollanti on kiinnostava lähinnä MSX/Videopac-harrastajille. Rklok on monelle tuttu. Toimitukset on hollannista aika hitaita. Kaikista hitaimmin posti tulee Itävallasta. Ilmeisesti se kiertää Saksan kautta tänne.

Ellei ole paypalia, niin kaupankäynti englantilaisten kanssa on hyvin hankalaa. Maan talosujärjestelmä on konservatiivinen ja joiltain osin suorastaan keskiaikainen. Pari harrastajaa on päätynyt mailaamaan rahaa kuoressa (ei suositeltava). Rehellisyysaste on kuitenkin huippuluokkaa.

Upeimmat kauppiaat on olleet saksalaisia, mutta toisaalta suurimmat pettymykset ovat myös tulleet Lapinpolttajien kanssa asioidessa. Eräänkin vanhan papan nimi oli Adolf. Aatu oli oikein vanhan kansan kohtelias herrasmies ja kaupat onnistui oikein viimoisen päälle hyvin :D.

A-Yty

#24
Trial :shock:
Onko isot rahat kyseessä?

Christophe

#25
Quote from: "A-Yty"Trial :shock:
Onko isot rahat kyseessä?

Ei tälläkään kertaa, kymmeniä dollareita. Arvaan jo lopputuloksen, mutta pitäähän se Datsuni polttaa veroviraston takapihalla ihan protestin vuoksi. Kaupankäynnissä aika simppelisti jokin mättää, kun A maksaa tuotteen ja B myöntää tämän, mutta tuote jää saamatta. Maalaisjärjellä ns. selvä keissi.

A-Yty

#26
PayPalin Premier Account-rekisteröintilomake möllöttää edessäni. Ainoa omaamani pankkikortti on Visa Electron, joten en kai voi muuta kuin merkata tilinumeroni? Tarkoitan, mieluummin mä korttitiedot laittaisin kuin suorat tilinumeroni jne.

Christophe

#27
Silmät kiinni ja register nappi pohjaan ;) Tätä ei olisi tapahtunut suoralla pankin tilisiirrolla. Parhaassakin tapauksessa pankit perii n. 20e-Xe kuluja, vaikka rahat palautuiskin. Kerran rahat silläkin maksutavalla takaisin kuitenkin tuli noitten pankkien perimien kulujen jälkeen.

Andy

#28
Mulla se on vähän paha, kun en voi käyttää PayPalia. Omistan vain Osuuspankin Visa Electronin, ja se onkin ainoa Suomen Electroni, jolla kansainväliset maksupalvelut eivät toimi. Jes. Sampoon voisin jossain vaiheessa siirtää osan rahoistani, niin saisin Electronin sieltä. Tai sitten vaihdan oikeaan Visaan. Taitaa vaan maksaa ai rutkasti.
Hah, Trevor you ain't!
-Grant DaNasty

A-Yty

#29
Quote from: "Andy"Omistan vain Osuuspankin Visa Electronin, ja se onkin ainoa Suomen Electroni, jolla kansainväliset maksupalvelut eivät toimi.

Sama. Tiesin, että Play.com:ille se ei kelpaa, mutta tätä en. Voihan perse. :|

Sinänsä kyllä outo juttu tuo OP:n sopimattomuus. Ihan yhtä lailla sillä pitäisi voida OP:n itsensä mukaan maksaa ulkomailla, kunhan on tuo Verified by Visa.