Viimeisin Castlevania-pelikokemus

Started by Q, 07 June 2005, 01:49

Previous topic - Next topic

Q

Pistinpä sitten elämän kerralla risaiseksi ja päätin kokeilla pitkän tauon jälkeen Famicomin Kid Draculaa. Tämän Mega Manin, Castlevanian ja Super Marion yhdistelmän läpäisy oli kyllä ristiriitaisin pelikokemus vuosiin. :lol:

Lumienkeli

#1
Macin emulaattoreilla testailin Akumajou Densetsua ja Dracula XX:ää, mutta vain hyvin vähän aikaa... Ei ole pitkiin aikoihin tullut pelattua Castlevanioita oikein kunnolla kun ei uusin eli Lament kauheasti innostanut. Taitaa olla PC Enginen osto joskus edessä kun en tiedä onko Macille jotain sopivaa emulaattoria että voisi kokeilla Rondoa, noh eipä paljoa innosta sitä pelailla nyt... Ehkä saamme siitä uusintapainoksen NECin seuraavalle pelikoneelle :D 256-bittinen Mac Engine joka kilpailee PS3, Xbox 360 ja Revolution kanssa, in my dreams.
Soredemo boku wa yattenai.

Anonymous

#2
Eilen pelailin kokeeksi TV-outin kautta Aria of Sorrowia TV:n ruudulla. Kerran  olen Arian läpäissyt, enkä kyllä jaksa sitä uudestaan ruveta vääntämään. Ei se niin hyvä peli ole. Kokeilin samalla myös muita GBA -Vanioita.

Voisi sen parhaan CV -pelin tässä jossain vaiheessa taas läpäistä. On se vaan niin hyvä.  :app:

Edit: Jeps, aloitin. Pelasin laivaan asti ja lopetin kun alkoi pelottamaan.

Kultamuna Classic

#3
Itse asiassa, tossa vähän aikaa sitten tuli pelattua HoD toisen kerran läpi (nyt kaikkien Draculan reliktien kera, eli periaatteessa eka oikea läpimeno), sitten pelasin AoS:in hard modella (olen läpäissyt pelin yht. kolme kertaa tjsp.), ja nyt olen pelannut LoI:ta, mutta hieman huonolla menestyksellä. Alan nyt olla aika aivopesty ja kiinnitänkin nyt huomioni kaikkiin noihin puutteisiin, koska niiden analysointia ei voi enää välttää. Eka pelikokemushan oli aivan ekstaattinen, nyt vaan pelaan sen läpi että meh.

Tänään pitäisi postilaatikosta tupsahtaa USB adapteri Pleikan ohjaimelle, niin VIIMEINKIN pääsee pelaamaan kaikki emuloidut vaanijat kunnolla läpi. Kuningasosahan noista kyllä iteltä löytyy, mutten nyt jaksa pistää kaikkia eri koneita kiinni tohon töllöön. Kun pitäis eka siivota, että raaskis noita retroherkkujaan altistaa, täällä kun on ihan v*tunmoinen kaaos ja pölystä voisi tehdä näköispatsaan! :D

Kultamuna Classic

#4
Eipäs se ohjain vielä tullutkaan mutten malttanut odotta ja täten pelasin ANALOGITATILLA Akumajou Densetsun läpi! Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, että loppua kohden oli huijattava ihan törkeästi.

En ole omaa CV3;stani läpäissyt ikinä, vaan muistelin että olin vikassa kentässä...Mutta nyt muistan mihin jäin=Deathiin....Ei vi*ttu EI VOI OLLA NOIN PAHA! Ihan älytön! Tosin pitäisi saada D-padilla tuntuma että voisi arvioida tarkemmin, mutta tolla analoogilla AIVAN totaalisen mahdoton...siis ilman huijausta. :mrgreen:

Aloitin myös Vampire`s Kissin, onneksi se sentään löytyy Snesille.  :o

Q

#5
Quote from: ""Kultamuna""Mutta nyt muistan mihin jäin=Deathiin....Ei vi*ttu EI VOI OLLA NOIN PAHA! Ihan älytön!

Death on kyllä paha. Syphan taioilla tosin päihittyy kuin vettä valaen. Japsiversio on muuten pikkasen helpompi: Draculan viimeisen muodon sädease ole yhtä kehittynyt, ja jos Dracissa kuolet, niin saat aloittaa jo portaiden alapuolelta. Hard-moodissa en huomannut juuri mitään eroa tavalliseen, toisin kuin USA/PAL-versioissa.

Tänään kokeilin pitkästä aikaa CotMia ja HoDia GBA-emulaattorilla. Eivät nuo kovin hyvin isolle ruudulle sovi, joten en lähtenyt sen vakavammin seikkailemaan.

A-Yty

#6
Kalma on aika väkevä kyllä Kirouksessa.

Q

#7
Meinasin talvella tehdä läpimeno-ohjeet Dracula's Curseen, mutta Castlevania ykkösessä oli vähemmän kenttiä, joten keskityin siihen. Olisiko nyt tarvetta Kirous-oppaalle?

Q

#8
Simon's Questia pelasin kuluneen vuorokauden aikana Draculan sydämen hallitsemiseen saakka. Jaksaisikohan jatkaa? :hmm:

Lumienkeli

#9
Samaa peliä pelasin 5 minuuttia nesillä tänä yönä :) Hankin Pyhän Veden ja Valkoisen Kristallin, ja sammutin koneen.
Soredemo boku wa yattenai.

Puranne

#10
Pelasin tuossa aamuyöstä viimein tuon Surun Aarian emulaattorilla lävitse. Ihan mukava peli. Ehkä voisi hieman haastavampi olla. En toki ihan kaikkea kerännyt ja linnastakin vain 96% tutkittu.

Koranot

#11
Itekkin viimeeksi Ariaa pelasin, via the real thing. Oon sen läpi vetäny mutta jotain puuttuu, en oo vielä päässy siitä mustasta usvaseinästä läpi. Ehkä siinä lopparilla pitää tehä jotain judansseja, hmm  :hmm:

Kultamuna Classic

#12
Pelasin CV:Legacy of Darknessin läpi Cornellilla ja Henryllä. Oli ihan mukava kokemus, mutta Cornellin tarina oli turhan pitkä, ja tasohyppimistä oli joooonnin verran! En olisi IKINÄ jaksanut pelata tätä aitona, sen verran paljon tuli hypittyä kuolemaansa. Savestatet pelasti turhilta lataa/yritä uudelleen/kuole/lataa-sessioilta. Pääosin kyllä seivailin ainoastaan valkoisten kristallien kohdilla, mutta puuduttavimmissa kohdissa statetin kyllä ihan rohkeasti.

Cornell ei ole minun makuuni pelihahmona, pelasin lähinnä sen takia, että saisin unlockattua Reinhardt Schneiderin/Belmontin (kumpi lie).  :mrgreen:

Villa on kyllä tunnelmallinen mesta.

Anonymous

#13
Lament of Innocence

Pitäisi pelata toisen kerran läpi. Olen menossa House of sacret remains.
Hienoa musiikkia. Pitää jatkaa kun tämä helle loppuu.  :|

Appetite

#14
circle of the moon emulaattorin avustuksella. Olen pelin kahdesti pelannut läpi ja molemmilla kerroilla vampire killer moodilla ja nyt aloitin taikuri moodilla pelaamaan kyseistä peliä, ja tarkoituksena olisi pelata myös muilla moodeilla tuo läpi.

Tosin myös kirouksen tahkoamisen voisi aloittaa vaihteeksi vaikka vaikeustaso on korkeampi kuin laki sallii.