Main Menu

2D tappelu

Started by Kultamuna Classic, 09 June 2006, 10:56

Previous topic - Next topic

ParasiteX

#15
No jos sitä palataan ihan C64 -ajalle, niin sieltä on koettu joka sorttia. :mrgreen:
Kaikki Yie Ar Kung-fu I-II, IK+,IK++, International Karate, BarbarianI-II(joista kakkonen on tappelu -peli) ja vaikka mitä muita(en muista nimiä) olen pelannut kyllästymiseen saakka. Noilla kriteereillä olen vanha 2d-fighter -veteraani. :P
Mutta kuten kaikki tietävät, niin 2d on retroa. Capcom taitaa olla ainoa joka pitää perinnettä yllä.
GO CAPCOM!!! ,,/

Lumienkeli

#16
Quote from: "Hanuri"Amigalla International Karate (Tak2 ohjaimella) oli kunkku. Varsinkin se bonus-kenttä, jossa potkittiin/lyötiin niitä pommppivia palleroita!  :D
My vote goes to Last Blade :pepsi:
Soredemo boku wa yattenai.

Q

#17
Quote from: "ParasiteX"Capcom taitaa olla ainoa joka pitää perinnettä yllä.

SNK/Playmore on toinen suuri kaksiulotteisuuden ylläpitäjä.

Christophe

#18
Jännästi mättöpelit hyötyivät todella paljon 3d:stä, tai ainakin näennäisestä 3d:stä ja polygoneista, kun taas shootteri-puolella samanlaista Fenix-ilmiötä ei ole koettu. Tarkoitan nyt siis perinteisiä shumppeja, kuten R-type sarjaa jne. Nämä pelit ovat edelleen parhaita perinteisenä 2d:nä. Täysin oma mielipide toki.

Kun miettii mättöjä, niin uusilla konsoleilla hienoimmat hetket on koettu 3d-puolella ja hankkihan moni pleikka-sukupolven koneet juuri 3d-mättöjen takia. Soul Calibur ja Tekkenit ja VF:t ovat vahvoja sarjoja ja muutos siihen perinteiseen oli niin huikea. Xboxia myi DOA ja myöhemmin Ninja Gaiden, DC:lle on todella paljon hyvää 3d-mättöä jne. Tälläkin saralla N64 oli todellinen väliinputoaja. On aika käsittämätöntä, että koneelle ei ole yhtään varteenotettavaa 2d-peliä, muttei toisaalta yhtään kunollista 3d-mättöä myöskään!

Kultamuna Classic

#19
Joo, n00b Saibot se oli! :mrgreen:

SNK:lla on vaan se ongelma sen Neo Geo:n musasirun kanssa, mut onneksi ainakin PSX:lle useisiin julkaistuihin 2D-pätkiin on väsätty uudet soundtrackit.

A-Yty

#20
Mortal Kombat 3 oli aikanaan meikäläiselle Se Tappelupeli. Nykyään on kiinnostus aika lailla pyöreä nolla sarjaa kohtaan. Siitä on toden totta aikaa kun olen viimeksi pelannut ylipäätään 2-D-tappelua.

Niin, se taisi olla Killer Instict SNES:ille. Aika helvetin hyvä sekin.

venzetti

#21
Quote from: "A-Yty"Niin, se taisi olla Killer Instict SNES:ille. Aika helvetin hyvä sekin.

Olihan se ainakin joskus tosi hyvä. Aika surkealta tuntui nyt kun koitin. :-[

Kultamuna Classic

#22
Quote from: "venzetti"Aika surkealta tuntui nyt kun koitin. :-[

PAKANA!  PETTURI! :(

Siis Killer Instincthän oli/on tosi huippu! Muistelisin saaneeni jotain 50+ komboja ihan random räpyttelyllä esim. Orchidilla ja (Kultaisella) Kombolla (se Nuubialainen nyrkkeilijä) SNESikalla. Muistaako kukaan Jagoa? :)

N64:llähän KI Gold taisi olla muuten ihan 2D, paitsi ehkä taustat. Muistanko oikein?

Ai niin Sabrewulf! ^0^

Pitäis varmaan waree se alkuperäinen arkaadi, kun se on kerran emuloitavissakin.

A-Yty

#23
Spinalilla ja Cinderillä ei periaattessa tarvinnut kuin painella eteenpäin ja lyöntinappia, niin sai lähes poikkeuksetta yli kymenen lyönnin sarjoja. Ensin mainitulla taisin asettaa kärkituloksen (muistaakseni olla yli 26 osumaa). Vastustaja lensi näyttävässä kaaressa ja miesääni huusi kaikuen: ULTRA!  :hehe:

Christophe

#24
Juu KI Gold on ainoa varteenotettava 2d Nipalla. Olen ymmärtänyt, ettei porttaus ole aivan perfetto. Arcaden CHD-peli pyörii nykykoneilla jopa Mamessa 1:1 ja se on jo jotain se. Ainoa chd, mitä kovolla jaksaa ylipäätään pitää. Ne 10 GHZ:n prosut, joilla sitten loput luvatusti mamella pyörivät 1:1 antavat vielä odottaa itseään.

Tässä ketjussa ei ole vielä mainittu viikon peli-ketjussa ollutta Fallen Angelsia. Siitä ei kyllä mättö parane ;).

A-Yty

#25
Niin, ja lempihahmo on kyllä varmaan haamuninja Scorpion. Jotenkin se oli aikanaan niin älyttömän siisti, varsinkin tavaramerkki "Get over here!" keihästäessä vastustaja sillä systeemillä kädessä.  8)

Kultamuna Classic

#26
Minä pidin MK peleissä juuri Sub-Zerosta & Scorpparista (no kuka w*ttu ei olisi! ) ja Reptilile (?) ja Newb Saipotti oli kovia lisiä (ala väripaletti muutettu )

Ja Christophe, noi KI arkaadi emulaatiot taitavat nykypänä olla jopa 100% täydellisiä. Eli HUM Rostlersiin heti mars mars!  :brow:

Christophe

#27
KI rommit ovat kulkeneet mukana jo ainakin jostain mame versiosta 0.8* ja jo noin 2 ghz:n koneella päästään täyteen fps:ään. Täydellisyys ei kuitenkaan tässä yhteydessä tarkoita autenttista kokemusta. Ellei omassa mame-kabinetissa ole vähintään wg:n aitoa arcade-monitoria, niin ei päästä itse asiassa edes lähelle aitoa kokemusta. Sen verran paljon aito arcade-rauta poikkeaa puuceestä.

Hommahan toimii jos ja kun on aitoa arcade-peliä pelannut, niin voidaan sitten emuloida aitoa kokemusta ;).

Kultamuna Classic

#28
Robert Garcia on muuten yksi aliarvostetuimmista 2D tappelijoista since forever IMO.


-Zero-

#29
Mä oon pelannu SNES:in emulaattorilla pari Streer Fighterii, mutta sitten ekan matsin jälkeen lopetin...2D tappelupelit ei sovi oikeen mun makuun. :|