Rondo of Blood

Started by Christophe, 14 April 2006, 21:42

Previous topic - Next topic

venzetti

#15

A-Yty

#16
Quote from: "gaibon"Hermot on mennä tätä pelatessa! Olen ehkä tottunut jo helpompiin peleihin mutta tämä on quicksavellakin vaikea.

Huomasin alkuperäistä TNG:ia pelatessani saman. Siis kun emulaattoreita ei ollut vielä olemassakaan, olisin varmaan mennyt pelin kerralla läpi, mutta nykyään suurin osa pelaamisesta menee tallentelulla läpi. Pitänee viilata ruostumaan päässeitä taitoja ettei muutu aivan vässykkäpelaajaksi.  :o

Christophe

#17
Kiitokset vinkeistä, sain pelin eilen poltettua kuivaharjoittelutaktiikalla cd-rw levylle ja se pelittää täysin MagicEnginellä :). Kuten Enkeli totesti, niin vaikkapa Nero pistetään polttamaan image-file tuosta cuesheetistä ja homma potkii, kunhan tiedostot on oikeassa paikassa.

Itse pelaamiseen jouduin käyttämään MagicEnginen 5 minsan demoa, kun en HuGo!:a saanut toimimaan pelin kanssa sitten millään. Kävin the Dumpista hakemasta SystemCardit 1-3 Hugoon, mutta press run-komennon jälkeen tulee aina load error.

Itse peli on tietysti kaikkea sitä, mitä odottaa sopii. Kertakaikkiaan upea kokemus. Kakkostasolla ukkeli tosiaan on sininen veden läheisyydessä, mutta tämä lienee Magic-emun ongelma. Onkos kellään ollut onnea pelin pyörityksessä muitten emujen kanssa?

Vampire's Kiss on kuitenkin ihan kelpo peli sekin, vaikkei moni siitä pidäkään, jotkut sitten taas toisaalta pitävät pelistä sitäkin enemmän. Suoraviivainen vertailu on järjetöntä, mutta itse pidän grafiikoista ja musiikeista. Vaikeustaso on aika korkealla, mutta se on ihan ok. 

No, tuon edellisen kappaleen voi unohtaa, jos ko. peli aiheuttaa happivajetta hernevadin lähellä ;).

Lumienkeli

#18
Minulla oli joku yame niminen emulaattori ja peli toimi täydellisesti, ei mitään sinisiä Richtereitä. Se on täysin ilmainen ja toimi jokaisen pelin kanssa täydellisesti. Tämä siis PC:llä, Macille ei ole kunnon PC Engine-emuja...
Soredemo boku wa yattenai.

Christophe

#19
Yay Yamelle! Rondon pelaamiseen loistava valinta: myös animaatioiden puheet toistuu, musan rytmitys on oikea, eikä tason loppulurituksen taustalla pauhaa cd-raina, kuten Magic Enginellä pelatessa. Richter ei myöskään muutu siniseksi ;). Nyt voi vain miettiä, mistä hyvästä maksaa se 15 eeroa Magicin tekijöille?

Elmina

#20
Pitäsköhän tuota Rondoa joskus kokeilla. Ei taida tosin mikään emulaattori toimia täs mun ylivanhas 333 MHz laptoppis... :lol: Mutta ehkä tossa meidän toises konees, vaikka sekin on tosin aika vanha.

Taitaa tuo pelin hankinta vaan mennä liian vaikeaksi. ^^;

Lumienkeli

#21
Kyyyllä se nyt 333 megahertsillä toimii, PC Engine ei ole merkittävästi nesiä tehokkaampi ja nes pyörii 386-koneellakin.
Soredemo boku wa yattenai.

Q

#22
Rondo pyöri kiitettävästi 200MHz/32mb -koneella aikanaan. Vai olikohan se 400MHz. No eniveis - kannattaa kokeilla.

Elmina

#23
Mun koneessa ei toimi edes jotku NES emulaattorit...  :lol: Mahtaa olla joku DirextX juttu se tosin. Ärsyttää vaan kun en voi pelata Tetristä... tai CV3:sta.

Mutta hmm, voisha sitä kokeilla. Ongelmana vaan on se että täs ei oo polttavaa CD-asemaa - ja toikin normaali asema mikä on on varmaan joku muinainen 16x...

Christophe

#24
No, sitten sinun täytyy asentaa tuo Daemon tools, joka emuloi cd-romppua tai esmes levyosiota. Eli imutat nuo roippeet kovolle ja seuraat asennusohjetta tuon daemon toolsin mukaan.

Koneesi on tod. näk. kyllin nopea. Yleensä muistin määrä on kriittisempi, kuin laskentateho, mutta sekin vain alitehoisella koneella, jossa pyörii turhia muita ohjelmia taustalla. Tuolla yamellahan voi emuloida myös nessiä ja snessiä, kannattaa ainakin kokeilla.

Christophe

#25
Oli aika raipakka big boss fight tuossa Rondossa, kun Dracce marssitti vastaan putkessa toinen toistaan häijympää kyrmyniskaa. Frankkari oli onneksi helppo, mutta sitä edeltävä nastamuumio meinasi viedä hermot. Yksi Vanioitten hienoimpia osioita mielestäni. Mieleen tuli Border Downin lopputaisto yhä uudistuvine tykkeineen.

Christophe

#26
Lisäsin Rondon suomenkielisen Wikipedian Pc Engine-artikkeliin laitteen merkittävien pelien joukkoon ;). Pitemmänkin esittelyn pelistä voisi tehdä, mutta ehkä joku sellainen, joka omistaa ihan aidon pelin olisi kirjoittajaksi arvoisampi, kuin tällainen köyhä harrastajaversion pelaaja.

-Zero-

#27
Mää en saa tuota millään pelaamaan...Yhyhyyy. :(

A-Yty

#28
Jos joku ei ole vielä onnistunut saamaan tätä versiota toimimaan, niin kerrottakoon että peli löytyy nyt helpommin asennettavanakin versiona. Jos joku on kiinnostunut, laittakaa YV:tä. Tietenkin suosittelen hommaamaan piahkoin ilmestyvän The DX Chroniclesin tai vaikka aivan alkuperäisen Rondon jos rahaa tai/ja kärsivällisyyttä riittää. Jos on aikomus jompaakumpaa vielä pelata, niin tämä saattaisi pilata osan peli-ilosta.

A-Yty

#29
DCX makaa muoveissa hyllyssä, koska PSP ei iske yhtään itselle (tai en juuri näe syytä sitä ostaa). Kun nyt kerta Peace Walkerin saadaan HD Collectioniin, niin..no, turha kai tuota ajatusjunaa on jatkaa, koska Konami on laiminlyönyt Vaniaa aika pahasti  :[

Olisko kellään heittää tuntemuksia Chronicles-Rob:ista? En nyt ihan mahdottomana pidä jonkun edullisen PSP-paketin hommaamista, jos sattuis ilmaantumaan.