Linnavaanijat

Castlevania => Castlevania => Topic started by: Wanhus on 21 July 2012, 21:15

Title: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 21 July 2012, 21:15
Terve!

Olen aivan uusi jamppa täällä mutta aina välilää tänne eksynyt jo pidemmän aikaa.
Aloin tekemään Castlevania Simons Questista uutta versiota kun vanha NES versio nyt sisältää hieman virheitä,
outouksia, turhan helppoja pomoja ja ärsyttävyyksiä.

Päivitetty 12.11.2023

Kehitän siis peliä yhä.
Julkaisin pelistä version 0.7 tossa perjantaina jos nappaa käydä lataamassa.
Itch.io linkki (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)


Mutta nyt kuvia:
(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMTQwNTQwMS84MTg4NTY0LnBuZw==/original/GwqOYC.png)

(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMTQwNTQwMS8xMzMwMzU0OC5wbmc=/347x500/gtyz2B.png)

(https://img.itch.zone/aW1hZ2UvMTQwNTQwMS84MTg4NTY1LnBuZw==/original/%2FZJP5v.png)

Toivoisin mahdollisia ehdotuksia tai muita vinkkejä =)
Kiitos.
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: VTS on 22 July 2012, 01:09
Tervetuloa! Oikein hyvältähän tuo näyttää. :jees: Simonilla kerrankin se oikea spritti eikä mitään punaiseksi värjättyä Richteriä. Backgroundit ja tilet ihan itse tekemiä?
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 22 July 2012, 02:16
Osa on itse tehtyjä osa ei.
Yritin mahdollisimman paljon ripata muista castlevanioista jotta peli ei näyttäisi aivan muulta.
Koko jovan kaupunki on omaa käsialaa samoin kuin inventoryn esineet, monet tilet, jova woods tausta metsä, suo ja monet muut jotka eivät näy ovat itse tehtyä.
Tosin olen monet omat korvannut ripatuilla spriteillä ja saatan kovata lisääkin autenttisemman castlevanian saavuttamiseksi =)
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Q on 22 July 2012, 21:17
Hienolta vaikuttaa. Ihan hyvä idea tuo että hieman rukataan pelin sisältöä, ettei kyse ole ainoastaan graafisesta pätsistä. Mahtaako muuten Simon's Questista olla aiemmin tehty remakeja, ja minkälaatuisia?
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 23 July 2012, 01:19
On siitä tehty remake, ainakin yksi.
Tosin en kokeillut. Näyttää olevan tehty super castlevanian spriteillä.
Peliä on kyllä muutettu enemän kuin minä haluaisin =D

Tuossa youtube linkki kyseiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=tsRRfGQf2m4&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=tsRRfGQf2m4&feature=related)

Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Rod on 25 July 2012, 21:39
Tosi hyvältä näyttää! :jees: Tule laittamaan tänne linkkiä demoon, kun saat valmiiksi. Eiköhän täältä löydy asiantuntevia testaajia. Itselläni on ollut myös haaveissa tehdä jonkinlainen remake vanhansa vaniasta, mutta tällä hetkellä on toinen sen verran iso peliprojekti käynnissä, ettei aika yksinkertaisesti riitä muihin töihin.
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 26 July 2012, 14:59
Kiitos kommentista, aion kyllä laittaa testiversion tänne kunhan siinä on tarpeeksi pelattavaa. En ole vielä saanut yhtään linnaa valmiiksi mutta moottori on jo valmis ja ulkoalueita on tehty aika pitkälle. Itsellänikin on useampikin projekti työn alla muunmuassa tämä roolipeli: http://www.indiedb.com/games/remnants-fragments-of-the-past (http://www.indiedb.com/games/remnants-fragments-of-the-past)

Eniten aikaa tuon tekemisessä menee spritejen piirtämiseen, rippaamiseen, jne...
Lisään tuohon myös musita castlevaniosta tuttuja artifakteja kuten esineitä joilla näkee vihollisen nimen, osumapisteet, jne tuttuja juttuja.
Mutta ktuen sanoin en aijo muuttaa mekaniikkaa joten peliin ei tule liukuja tupla hyppyjä tai vastaavaa. Ei edes uusia aseita. Joitakin esineitä olen ajatellut lisätä ehkä esim. kirves tai kirja?
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 06 January 2013, 15:14
(https://foorumi.linnavaanijat.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg94.imageshack.us%2Fimg94%2F2585%2Fscreenshot116e.png&hash=ab77322af49380a2808b1a97e9b77b034740e9b7) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/screenshot116e.png/)

Terve!
Ajattelin nyt heittää taas jotain kuvaa editmysestä =)

(https://foorumi.linnavaanijat.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg690.imageshack.us%2Fimg690%2F9249%2Fscreenshot114ds.png&hash=d96ab1e536d09af05eb76250bc001757b4947701) (http://imageshack.us/photo/my-images/690/screenshot114ds.png/)
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Q on 06 January 2013, 19:33
Hyvä homma, että projekti etenee. Jäämme odottelemaan testiversion julkaisua.
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: A-Yty on 10 February 2016, 18:20
Mitenkäs rojekti etenee?  :hat:

Samassa yhteydessä mainostan tätä käännöstä, siltä varalta että se meni joltain ohi:

http://bisqwit.iki.fi/cv2fin/#cost

Ei taida olla kuitenkaan omaa triidiä ollut aiheesta, vaikka tekijä itse käväisi esittelemässä homman muistaakseni foorumilla pari vuotta sitten.
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 17 August 2016, 02:07
Joo edelleen väännän tätä vaikkei musta paljoo oo kuulunu.
Apuu melkein tarvisin musiikkien ja joidenkin grafiikoiden kanssa. Muuten voi olla että saatte odottaa vielä seuraavat 4 vuotta =D
Grafiikka tyyliltään palasin enemmän alkuperäisen oloiseksi.
Laitetaan nyt pari vanhempaa kuvaa kun en jaksa uusia uploadata. Nää on alku vuodesta:

uusin kuva alla, vaihdoin UI'n tyyliä
(https://foorumi.linnavaanijat.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmedia.indiedb.com%2Fimages%2Fmembers%2F1%2F738%2F737856%2Fprofile%2Fsimonsssss1.png&hash=88ae7d3860edcd5cc2dd13d4f96c389f32fe4df4) (https://foorumi.linnavaanijat.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmedia.indiedb.com%2Fimages%2Fmembers%2F1%2F738%2F737856%2Fprofile%2Fsimon13.png&hash=e2e62da9613516da1020c9432682a44b99854a17)
(https://foorumi.linnavaanijat.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fmedia.indiedb.com%2Fimages%2Fmembers%2F1%2F738%2F737856%2Fprofile%2Fsss1.png&hash=4bf7a9aec8a54330ab1e43fcf40590e8d2f58765)
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Q on 19 August 2016, 18:31
Hienoa, että tätäkin on vielä työstetty. :jees: Julkaisuajankohtaan voinee soveltaa perinteistä arviota "when it's done".
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 19 August 2016, 21:23
Joo juuri näin =D khyl se joskus valmistuu.

Mut jos haluu seurat tarkemmi tai kiinnostaa auttaa mua tän pelin kans pixel artis ja musiikis ni kandee seurat tota mun topickia tuolla http://castlevaniadungeon.net/forums/index.php/topic,8775.0.html
Tuolla kans uudempia kuvia =)
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 12 November 2023, 21:16
Terve pitkästä aikaa.

Peli siis etenee edelleen nyt versio 0.7 julkaisin sen perjantaina.
Jos haluaa testata niin tuossa linkki itch.io lataus (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 30 November 2023, 16:29
Hei taas!

itch.io lataus (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)

Versio 0.73 olis nyt ulkona. Pari uutta aluetta, efektejä, vihollisia jne.


Update v0.73 D30.M11.Y2023

-added new areas

-added 2 new enemies

-added new effects

-added new status

-added new secret

-added new tiles

-added new backgrounds

-added new music

-added new sounds

-added fullscreen option (only in main menu.)

-improvements to sadam woods

-improved day transition animation

-improvements to window graphics

-improved metzger made logo and added animation

-improvements to jova

-minor improvements to many locations

-minor improvements to several tile sets

-decreased flying skull spawn time

-fixed some block positions for improved jumping

-fixed npc's walking inside slopes

-fixed npc having wrong portrait in andole

-fixed some non moving paralaxes: sadam woods, andole, outskirts

-fixed collision mask with various spikes and traps (made them slighly smaller)

-fixed frogs no longer trying to crouch (yeah that was kinda funny)

-fixed level 3 bone throw skeleton wrong reverse sprite

-fixed missing tiles from debora woods

-fixed dead river passage tiles
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 05 December 2023, 16:04
Terve! Mitäs te?

itch.io lataus (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)

Laitetaas taas vähän päivitys infoa ulos. Ei nyt niin ihmeellinen päivitys mutta fiksaa erästä mestaa mukavammaksi.

Update v0.74 D05.M12.Y2023

-added balloon pod level 1 spore die animation

-added tutorial

-minor improvements to certain location

-minor changes to several sprites

-minor changes to mausoleum

-fixed missing zombie die animations from day time swap

-fixed owls not in view during day time not despawning

-fixed missing indicator for certain thing

-fixed spike/trap hit boxes (again)

-fixed incorrect shadows in veros church
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 22 December 2023, 20:21
Hyvät joulut!

Laitetaan vielä ennen joulua päivitys.

itch.io lataus (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)

Update v0.76 D22.M12.Y2023

-added two new item (one of them is not visible in the inventory or usable but dont worry you SHOULD still have it)

-added new area

-added new miniboss

-added 2 new songs

-added new tiles

-added different hit effects for crit and normal

-added attack blocked sound for enemies

-added sounds for normal and crit hit

-added new decor objects

-changed certain miniboss sprite

-improved hud graphics

-improved menu button graphics

-improved some item graphics

-changed minibosses do not get stronger during the night

-minor changes to aljiba

-adjusted several enemy damages, hp and exp drops (often doubling exp and lowering early enemy damage. Did not lower werewolf damage or hp, but increased exp gain)

-nerf: increased owl spawn distance a lot

-fixed exp displayed incorrectly in inventory

-fixed certain exp abuse gimmick
Title: Re: Oma Castlevania Simons Quest Remake
Post by: Wanhus on 10 February 2024, 17:39
Terve taas!

itch.io lataus (https://metzgermade.itch.io/simons-curse)

Päivitys v0.78 D10.M02.Y2024

##features

-added continue system (ruby icon in the hud) to the game, dying reset the location you are in but you lose a bit of gold and exp and you lose the continue, praying at the church replenishes the continue

-added map (very basic) that shows location of the player (accessed with triggers on controller while in menu, backspace on keyboard (cannot be changed, yet))

##settings

-added scanlines option to turn scanlines on and off

##sounds/music

-added coin bounce sound

-added coin bag pickup sound

##graphics and effects

-added more animation frames to coin

-added coin bounce

-added effect ferry boat weight

-added ferry boat light

-added oar end piece to ferryman

-added effect for dropping blocks breaking when hitting ground

-added effect for some corpses/items colliding with liquids

-added effects for holywater water collision

-added effect for spider web bolt colliding with ground

-added hearts float on water

-added new tiles (joma marsh trees)

-added simon idle animation

-added button indicator for setting 5

-added few different button/key graphics for indicator

-added new church doors

-added lights out effect to candlesticks

-added new npc sprite

-added animation to shrine

-added wings to shrine

-improved shrine orb graphics and animation

-improved bonfires

-improved intro animation

-improved mausoleum platform graphics

-improved some decor object graphics

-improved menu border graphics and background

-improved many npc graphics

-improved device graphics

-improved death screen graphics

-improved several background images

-improved most tile graphics

-improved several enemy sprites

-improved several enemy animations

-improved waterfall graphics

-improved tree leaf graphics

-improved aljiba lampposts

-changed some text colors

-altered simon sprites

-altered simons curse logo colors

-altered vaniamania logo

-altered metzger made logo anim

-adjusted sunray visibility time

-changed simon midair attack sprite

##location

-added area between carmilla cemetery and aljiba

-changes to joma marsh

-changes to dabis path

##codebase

-added system to check if the player is using keyboard or controller (could be used to to show correct use/action/etc keys/buttons with the indicator)

-reworked most of the enemy AI coding (it does not show that much on the outside, but all the fixes with the enemies are because of it)

##Controls

-can also equip item1 with the item1 use key/button

-pressing inventory or options button/key while either is active while now close the current menu instead of changing it

-both start and select work in death menu

-added gamepad setting 5 (up button does nothing, use/talking/entering is via top button, item use buttons are bumbers)

-gamepad triggers swap menus from inventory to options

-ingame options selection position resets when closed

##nefs/buffs/changes

-nerf: holy water is not very effective in water

-buff: when starting new game player has 3 more ingame hours before night time

-change: werewolfs now only roam at night

##fixes

-fixed issue where player would take damage above noxius ponds without hitting them (turns out this was a conversion issue in hitboxes, should not cause anymore issues)

-fixed issue where player would take damage above spikes without hitting them (turns out this was a conversion issue in hitboxes)

-fixed player getting stuck on roof slopes

-fixed werewolf fixes: not using slopes, getting stuck on slopes when jumping, getting stuck on walls

-fixed slime not using slopes

-fixed some enemies shooting from outside of view

-fixed weird behavior with bone throwing skeletons (getting stuck, trolling platforms, staying airborne, getting stuck on ground, throwing bones without animation)

-fixed frog enemies sometimes getting stuck on walls while jumping

-fixed some flying enemies under some objects they should not be

-fixed player jumping out of water splash y pos too high

-fixed mausoleum exit door being closed when boss defeated

-fixed inventory clock not having minutes and hours in double digits (when less than 10)

-fixed certain drop that you were not supposed to die from

-fixed issue with new game in empty save slot trying to load a save

-fixed a lot of typos