Shenmue / Yakuza

Started by Q, 24 August 2005, 14:43

Previous topic - Next topic

A-Yty

#45
Yakuza 4:n ilmestyminen useampi kuukausi sitten ilmaiseksi PS+-peliksi veti minut sarjan pariin. Tavallaan naurattaa, että sarjan piti olla "Shenmue aikuisille" kun tuntuu kuitenkin aika paljon olevan epäuskottavuuden eläkkeelle laittamista tuolla seassa; vähemmän "oikeaa" yakuzaa ja enemmän turistikierrosta Japaniin sekä nyrkkitappelua. Se ei minua tokikaan haittaa, mutta jälleen kerran länsimainen nimenvaihto on ollut harkitsematon. Jos oltaisiin käännetty sarjan nimi ihan vain vaikka "Like A Dragon", niin ehkä nuo kiinnostavalta näyttävät samurai-vaihtoehtotodellisuuspelit jne. olisi myös saatu länteen. Toki Sega on lokalisoinnin kanssa viivytellyt enimmäkseen siksi, ettei tuottoa ole Japanin ulkopuolella syntynyt riittävästi. Mikä on pirunmoinen sääli.

No, joka tapauksessa Kiryu on varmaankin brutaalein mäiskintäpelien antisankari jonka tiedän ja pukeutuu niin kuin Larry Laffer. Eli kaikin puolin mun suosikkipelihahmoihin lukeutuu  :mrgreen:

Vitonen tuli viime kuussa kanssa ilmaiseksi Plus-tilaajille. Sitä olen jotain 20 minuuttia ehkä pelaillut. Ostin myös pari viikkoa sitten ekan kahden osan HD-masteroinnit. Tuossa tietenkin tökkii, ettei tekstitystä ole tarjolla. Dead Souls on jossain puolessa välissä ja se on ollut yllättävän hyvä, vaikka asetelma kuulostaakin typerältä.

venzetti

Ensimmäiset kaksi Yakuzaa tuli ilolla pelattua läpi aikoinaan. Kolmonen oli vieläkin parempi. Nelosessa alkoi jo väsymys painaa, eikä useampi pelattava hahmo ollut mielestäni kovin toimiva ratkaisu. Ehkä olisi kannattanut pitää pieni tauko kolmosen jälkeen. Onkos Dead Souls tosiaan lokalisoitu? Täytyisi joskus hommata tuo PS3 taas, niin pääsisi vitosen pariin.

Kutonen on tuloillaan Japaniassa. Hauskat Shenmue -fiilikset kyllä tulee kun katselee pelin kolikkopelivalikoimaa: Outrun, Space Harrier, Hang-On, Darts ja lisäksi VF5 ja jotain muuta. 8)

Saeba

Nelosen kohdalla alkoi itselläkin painaa väsymys. Deja Vu-fiilis oli sen verran vahva, että monet sivutehtävistä jäivät tekemättä kun ei vaan jaksanut. Useampi hahmo oli ihan kiva lisä mutta sitä samaa Yakuzaahan se oli kuin aiemmat. Vitosen vois joskus sitten pelata, edes kerran että tarinan kokee. Ja kutosesta olen vain nähnyt jonkun teaserin jossa oli itse Takeshi Kitano (!).

Sitä vastoin Dead Souls oli pirteä yllätys. Ensivaikutelma oli huono kun kontrollit tuntuivat todella kankeilta, mutta kun systeemiin pääsi sisälle niin räiskinnästä alkoi nauttia. Tarinahan pelissä on todella hölmö mutta se on sitä hyvin itsetietoisesti. Oli hauska nähdä kaikki vanhat tutut naamat täysin absurdissa tilanteessa. Ja olipa tosiaan jotain ihan erilaista, että kyllä Dead Soulsista nautin kokonaisuutena enemmän kuin nelosesta.
I was hoping for Mercedes but this will have to do

Saeba

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/25658/Lohikaarme-syntyy--Yakuza-Kiwami-kertaa-Kazuma-Kiryun-alkutarinan/

Jos nyt sattuu olemaan ykkönen pelaamatta ja omistaa PS4:n. Tarinansa puolesta ykkönen on edelleen oma suosikkini näistä.
I was hoping for Mercedes but this will have to do

A-Yty

#49
Quote from: Saeba on 05 December 2016, 23:07
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/25658/Lohikaarme-syntyy--Yakuza-Kiwami-kertaa-Kazuma-Kiryun-alkutarinan/

Jos nyt sattuu olemaan ykkönen pelaamatta ja omistaa PS4:n. Tarinansa puolesta ykkönen on edelleen oma suosikkini näistä.
No, hiljattain yritin aloittaa tuota kääntämätöntä HD-versiota. Saa nähdä tuleeko ikinä pelattua loppuun  :o
Olisin kyllä mieluummin ottanut sen HD-version käännöksen kuin Kiwamin  :(
HD-version puutteesta johtuen Sega voisi kääntää lohdutukseksi Ryū ga Gotoku Kenzan! ja Ishinin myös NA & EU -markkinoille  :jees:

Ensi kuussahan pitäisi tulla Yakuza 0:n NA & EU -versiot, mutta vieläkään ei taida olla tarkkaa päivämäärää.